Most ügye még semmit nem jelent.
PlayerInfoval: Elõször is csináljunk egy enumot!
enum pInfo
{
rendor
}
new PlayerInfo[MAX_PLAYERS][pInfo];
Magyarázat: enum pInfo
- Létre hozunk egy tömböt! (igazábol fingom sincs
)
}
- Megnyitjuk
rendor
- Ez a tömbünk!
}
- Zárjuk
new PlayerInfo[MAX_PLAYERS][pInfo];
- Ez egy változó!
És most vegyük fel a munkát!
ZCMD:
CMD:rendor(playerid,params[])
{
PlayerInfo[playerid][rendor] = 1;
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Gratulálunk, az új munkád rendõr!\");\"
return 1;
}
Magyarázat: CMD:rendor(playerid, params[])
- Létre hozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
PlayerInfo[playerid][rendor] = 1;
- Kinevezzük rendörré azaz a változó értéke nála már 1 !
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Gratulálunk, az új munkád rendõr!\");\"
-Kiirjuk neki, hogy felvette a munkát!
return 1
- visszatérünk!
}
- lezárjuk a parancsot!
STRCMP:
if(strcmp(cmd, \"/rendor\", true) == 0)
{
PlayerInfo[playerid][rendor] = 1;
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Gratulálunk, az új munkád rendõr!\");\"
return 1;
}
Magyarázat: if(strcmp(cmd, \"/rendor\", true) == 0)
- Létre hozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
PlayerInfo[playerid][rendor] = 1;
- Kinevezzük rendörré azaz a változó értéke nála már 1 !
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Gratulálunk, az új munkád rendõr!\");\"
-Kiirjuk neki, hogy felvette a munkát!
Jó, most mondassuk fel!
ZCMD:
CMD:felmond(playerid,params[])
{
PlayerInfo[playerid][rendor] = 0;
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Gratulálunk, sikeresen felmodntál!\");\"
return 1;
}
Magyarázat: CMD:felmond(playerid, params[])
- Létre hozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
PlayerInfo[playerid][rendor] = 1;
- Kinevezzük rendörré azaz a változó értéke nála már 1 !
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Gratulálunk, sikeresen felmondtál!\");\"
-Kiirjuk neki, hogy felmondott!
return 1
- visszatérünk!
}
- lezárjuk a parancsot!
if(strcmp(cmd, \"/felmond\", true) == 0)
{
PlayerInfo[playerid][rendor] = 0;
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Gratulálunk, sikeresen felmodntál!\");\"
return 1;
}
Magyarázat: if(strcmp(cmd, \"/felmond\", true) == 0)
- Létre hozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
PlayerInfo[playerid][rendor] = 1;
- Kinevezzük rendörré azaz a változó értéke nála már 1 !
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Gratulálunk, sikeresen felmondtál!\");\"
-Kiirjuk neki, hogy felmondott!
Na most, hozzunk létre egy parancsot!
CMD:proba(playerid,params[])
{
if(PlayerInfo[playerid][rendor] == 1)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te rendõr vagy!\");
}
else if(PlayerInfo[playerid][rendor] == 0)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te nem vagy rendõr\");
return 1;
}
return 1;
}
Magyarázat:code]CMD:proba(playerid, params[])[/code] - Létre hozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
if(PlayerInfo[playerid][rendor] == 1)
- Ha az játékos változójának értéke 1 akkor kiirjuk hogy rendõr!
return 1;
- vissza térünk!
}
- Lezárjuk ezt a részt!
[colde]else if(PlayerInfo[playerid][rendor] == 0)[/code] - De ha nem...
{
- Megnyitjuk
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te nem vagy rendõr!\");
- És kiirjuk hogy nem rendõr!
return 1;
- visszatérünk!
}
- lezárjuk!
return 1;
- visszatérünk!
}
- lezárjuk a parancsot!
STRCMP:
if(strcmp(cmd, \"/proba\", true) == 0)
{
if(rendor[playerid] == 1)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te rendõr vagy!\");
}
else if(rendor[playerid] == 0)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te nem vagy rendõr!\");
return 1;
}
return 1;
}
Magyarázat:code]if(strcmp(cmd, \"/proba\", true) == 0) [/code] - Létre hozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
if(PlayerInfo[playerid][rendor] == 1)
- Ha az játékos változójának értéke 1 akkor kiirjuk hogy rendõr!
return 1;
- vissza térünk!
}
- Lezárjuk ezt a részt!
else if(PlayerInfo[playerid][rendor] == 0)
- De ha nem...
{
- Megnyitjuk
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te nem vagy rendõr!\");
- És kiirjuk hogy nem rendõr!
return 1;
- visszatérünk!
}
- lezárjuk!
return 1;
- visszatérünk!
}
- lezárjuk a parancsot!
bool használatával! Lássuk:
Elõször is létrehozunk egy változót!
new bool:rendor[MAX_PLAYERS];
Ez lesz a változónk!
Most ügye még semmit nem jelent.
De például, csináljunk egy rendõr munkát!
Zcmd:
CMD:rendor(playerid, params[])
{
rendor[playerid] = true;
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI, \"Gratulálunk az új munkádhoz! Mostantól rendõr vagy!\");
return 1;
}
Magyarázat: CMD:rendor(playerid, params[])
- Létre hozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
rendor[playerid] = true;
- Kinevezzük rendörré azaz mostmár true (1)!
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI, \"Gratulálunk az új munkádhoz! Mostantól rendõr vagy!\");
-Kiirjuk neki, hogy felvette a munkát!
return 1
- visszatérünk!
}
- lezárjuk a parancsot!
STRCMP:
if(strcmp(cmd, \"/rendor\", true) == 0)
{
rendor[playerid] = true;
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI, \"Gratulálunk az új munkádhoz! Mostantól rendõr vagy!\");
return 1;
}
Magyarázat: if(strcmp(cmd, \"/rendor\", true) == 0)
- létrehozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
rendor[playerid] = true;
- Kinevezzük rendörré azaz mostmár true (1)!
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI, \"Gratulálunk az új munkádhoz! Mostantól rendõr vagy!\");
-Kiirjuk neki, hogy felvette a munkát!
return 1
- visszatérünk!
}
- lezárjuk a parancsot!
Na most a kinevezéssel készen vagyunk! Most mondasuk is fel !
ZCMD:
CMD:felmond(playerid,params[])
{
rendor[playerid] = false;
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Gratulálok, sikeresen felmondtál!Jelenleg nincs munkád!\");
return 1;
}
Magyarázat: CMD:felmond(playerid, params[])
- Létre hozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
rendor[playerid] = false;
- Felmondattuk szóval már a változó értéke nála false(0) !
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI, \"Gratulálunk, sikeresen felmondtál!Jelenleg nincs munkád!\");
-Kiirjuk neki, hogy felmondott!
return 1
- visszatérünk!
}
- lezárjuk a parancsot!
STRCMP:
strcmp(cmd, \"/felmond\", true) == 0)
{
rendor[playerid] = false;
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI, \"Gratulálunk , sikeresen felmondtál!Jelenleg nincs munkád!\");
return 1;
}
Magyarázat: if(strcmp(cmd, \"/felmond\", true) == 0)
- létrehozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
rendor[playerid] = false;
- Felmondattuk szóval mostmár a változó értéke nála false(0) !
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI, \"Gratulálunk, sikeresen felmondtál!Jelenleg nincs munkád!!\");
-Kiirjuk neki, hogy felmondott!
return 1
- visszatérünk!
}
- lezárjuk a parancsot!
Na most csináljunk neki egy parancsot!
ZCMD:
CMD:proba(playerid,params[])
{
if(rendor[playerid] == true)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te rendõr vagy!\");
}
else if(rendor[playerid] == false)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te nem vagy rendõr!\");
return 1;
}
return 1;
}
Magyarázat: CMD:proba(playerid, params[])
- Létre hozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
if(rendor[playerid] == true)
- Ha az játékos változójának értéke true(1) akkor kiirjuk hogy rendõr!
return 1;
- vissza térünk!
}
- Lezárjuk ezt a részt!
else if(rendor[playerid] == false)
- De ha nem...
{
- Megnyitjuk
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te nem vagy rendõr!\");
- És kiirjuk hogy nem rendõr!
return 1;
- visszatérünk!
}
- lezárjuk!
return 1;
- visszatérünk!
}
- lezárjuk a parancsot!
STRCMP:
if(strcmp(cmd, \"/proba\", true) == 0)
{
if(rendor[playerid] == true)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te rendõr vagy!\");
}
else if(rendor[playerid] == false)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te nem vagy rendõr!\");
return 1;
}
return 1;
}
Magyarázat: if(strcmp(cmd, \"/proba\", true) == 0)
- Létre hozzuk a parancsot!
{
- Megnyitjuk a parancsot!
if(rendor[playerid] == true)
- Ha az játékos változójának értéke true(1) akkor kiirjuk hogy rendõr!
return 1;
- vissza térünk!
}
- Lezárjuk ezt a részt!
else if(rendor[playerid] == false)
- De ha nem...
{
- Megnyitjuk
SendClientMessage(playerid,COLOR_VALAMI,\"Te nem vagy rendõr!\");
- És kiirjuk hogy nem rendõr!
return 1;
- visszatérünk!
}
- lezárjuk!
return 1;
- visszatérünk!
}
- lezárjuk a parancsot!
Tessék egy példa script:
#include <a_samp>
#include <zcmd>
#include <colors>
#define munka 1
new bool:rendor[MAX_PLAYERS];
new bool:mentos[MAX_PLAYERS];
new bool:bunozo[MAX_PLAYERS];
CMD:munka(playerid, params[])
{
ShowPlayerDialog(playerid,1,DIALOG_STYLE_LIST, \"Munkák\", \"Rendõr\\nMentõs\\nBûnözõ\",\"Kiválaszt\",\"Mégse\");
return 1;
}
CMD:felmond(playerid, params[])
{
rendor[playerid] = false;
mentos[playerid] = false;
bunozo[playerid] = false;
return 1;
}
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
if(dialogid == munka) // Ez lehetne most if(dialogid == 1) is ...
{
if(response)
{
if(listitem == 0)
{
rendor[playerid] = true;
}
if(listitem == 1)
{
mentos[playerid] = true;
}
if(listitem == 2)
{
bunozo[playerid] = true;
}
}
}
return 1;
}