1. Töltsd le az MTA racet INNEN!
2. Rakd fel ha letöltötte!
3. Indítsd el, és ha betöltötte a menüket, akkor Map Editor.
4. New Race és onanntól rajtad múlik minden szerkesztés.
5. Elmented. És kilépsz, megkeresed az MTA:SA fõkönyvtárát!
6. Ott keresel olyan mappát hogy mods, és abban maps.
7. Kirakod valahova ahonnan gyorsan feltöltheted valahova.
8. KATTINTS IDE!
9. Kitallózod a map filet és feltöltöd, ne állíts semmit se a feltöltés elött!
10. A kódokat a kocsik alá másolod, amiket kaptál, és kész vagy.
Problémák:
- Crashel a serverem, de a tárgyak elött még nem volt ez a probléma.
Megoldás: Csökkentsd le az objectek számát 150-re!
Tárgy Mozgatása
1. Ha kész az MTA pályád csak akkor tudod vagy ha van 1 elemed akkor ajánlott csinálni ilyent!
2. Csinálnunk kell 1 new parancsot megint.
Minta:
new func_obj;
3. Ha kész akkor most van az object, de a new cuccal kell összerakni, mint a componensesnél!
Itt 1 példa megint:
Elötte:
CreateObject(2359, 248.973251, 1859.570068, 13.513611, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
Utánna:
func_obj = CreateObject(2359, 248.973251, 1859.570068, 13.513611, 0.0000, 0.0000, 270.0000);
4. Most kész a funkció neve, de a new-nél és itt más nevet használj csak egyezzen meg mind2, mert error lesz!
5. Most kell funkcionálni, pl parancsal. Itt a kész példa:
if(strcmp(cmdtext, \"/obj-up\", true) == 0) {
MoveObject(func_obj,248.973251, 1859.570068, 30.513611,2.5);
return 1;
}
A fel mozgatáshoz a Z koordinátát kell megnövelni, hogy felmenjen.
Érdemes a 2.5-öt, a sebességet ennyi hagyni, mert kirepülhet a játékos a helyérõl!
if(strcmp(cmdtext, \"/obj-down\", true) == 0) {
MoveObject(func_obj,248.973251, 1859.570068, 13.513611,2.5);
return 1;
}
Ha meg az eredeti helyére akarod hogy visszamenjen, akkor az X,Y,Z koordinátákat ne piszkáld meg. Annyit kell a move objectnél, hogy az X,Y,Z koordinátákat kimásolod ebbe. a new-bõl végtelen mennyiség lehet, tehát nem kell aggódni, hogy baj lenne. Most vagyunk kész vele. De a parancsokat a leírt helyre másold be, bennevan evbben a menüben kicsit feljebb...
Kiírás (Textdraw)
Elsõnek menj be a sa-mpbe és fotozz 1-et amikor minden látszik. A radar, statusz, (ne nyomj tab-ot)
Aztán lépj ki nyisd meg paintal a képet. Jelöld ki az egész képet és kicsinyísd le 640x480-asra.
Ez kell alapból 1 készítésére. Aztán most a parancs, de elötte az elhelyezés. Elõször ottvan a paintnál 2 szám lent 1 téglalapban, na fogod a cerkát paintban, és oda viszed ahova akarod a szöveget. Megnézed a 2 számot, és beleírod a parancsba:
A paint értéke a téglalapban: [122,10]
new Text:test_text;
test_text = TextDrawCreate(122,10,\"szöveged\");
Ezzel kész az elsõ szöveged. De ha formázni akarod akkor nézz fel IDE a többi formázásért, angolul van de érthetõ. Ahol text-et ír a halpjéban az a test_text, te mást használj a test_text helyett.
Aztán még nincs kész semmi, mert ezt a create és a formázási kódokat a kocsik alá kell írni! Eszedbe se jusson máshova írni! Most odamész az OnPlayerConnecthez és beírod a többi parancs alá, hogy
TextDrawShowForPlayer(playerid,test_text);