Bevezetés
Mirõl is van szó? Régebben elég gyakori volt a mód lopás, mostanában csökkent a jelentések száma és ennek örülök.
Csak vannak problémák, és figyelmeztetni szeretném a tulajdonosokat, hogy jól gondolják meg mit csinálnak.
Vannak már olyan szoftverek, amivel visszafordíthatjuk a módunk P-kódját vagy bájtkódját ( másnéven AMX-et )
Pawn nyelvre. ( Folytatás )
Legtöbb Pawn programozó/szkripter a SA-MP funkcióit használja, ami nem a legjobb védelem számunkra.
Tippek
1.) Ne töltsük fel a forráskódunkat!Már számtalanszor segítettem a fórumozóknak és láttam elég sok tulajdonosoknál, hogy a Gamemode, Filterscript
forráskódját is feltölti a bérelt szerver tárhelyére. Gondolom ismeritek ezt az érzést.
A szerver csak *.AMX, *.INC, *.OWN, *.REC, *.EXE, *.CFG, ... fájlformátumot tud olvasni. A PWN fájlokat figyelmen kívül hagyja ezeket. Másrészt pedig foglalja a helyet tárhelyünkön.
2.) Ne használjunk SZERVER funkciókat!Van elég sok olyan leírás/kód, amivel megvédhetjük módunkat. Igaz hibátlanul mûködnek, de nem ad 100%-os
biztonságot. Hogy miért?
Például itt egy leírás.
http://sampforum.hu/index.php?topic=10929.0Akármilyen megoldással is építed fel, akkor sem tudod megvédeni a módodat.
Legyen GameModeExit, strcmp, ... akkor is át tudja/tudod definiálni a funkciót.
Elég módosítani a(z) a_samp függvénykönyvtárt, átdefiniálni a funkciót és már át is lépi ezt a védelmet.
Elég kevesen ismerik ezt az eljárást, ezért nem írok példát.
Kérdezõsködõk kíméljenek!3.) Használjunk PAWN funkciókat!Ez az egyetlen megoldás számomra, de késõbb bõvülhet. Ez lehet definíció, emit iránnyelvek, lehetnek statikus/globális változók.
Ezt nem tudjuk módosítani függvénykönyvtárakban, sem blokkolni azt.
Bökkenõ
BÕVÍTÉS ALATT...