Szerző Téma: PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.  (Megtekintve 3637 alkalommal)

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Dátum: 2010. Június 16. - 22:30:20 »
0 Show voters
State Machine:
Olvasgatva kicsit az angol fórumon megtaláltam, hogy a PAWNO támogatja az úgynevezett State Machine-t (vagy Autómatát, továbbiakban SM), ami engedélyezi, hogy bizonyos funkciókat külömbözo esetekben használjuk. Ezt a módszert használtam én is, a 3 scriptes szerveremen, és sokkal átláthatóbb lett a kód. Vegyünk egy példát.
 

#include <a_samp>
forward restart(); // deklaráljuk a prototípust
new RestartReason[1][1];
public OnGameModeInit() {
SetTimer(\"restart\",1000*60*10,false); // Majd egy timert
}
public restart() {
RestartReason[0][0] = 1;
SendRconCommand(\"gmx\");
}
public OnGameModeExit() {
if(RestartReason[0][0] == 1) {
 printf(\"A folyamatot a restarter szaktította meg\");
} else {
 printf(\"A folyamatot szimplán a felhasználó szaktította meg\");
}
}

 
Ez muködik. De ismerjük a mondást, attól, mert valami muködik, még nem biztos, hogy jó. Használjuk az SM-et:
 

#include <a_samp>
forward restart();
public OnGameModeInit() {
SetTimer(\"restart\",1000*60*10,false);
}
public OnRconCommand(cmd[])
{
 if(strcmp(cmd, \"gmx\", true) == 0) {
  state kilepes:gmx;
 }
 return 1;
}
public restart() {
state kilepes:restarter; // Létrehoztunk egy state machinet
OnGameModeExit();
}
public OnGameModeExit() <kilepes:restarter>
{
printf(\"A rendszert a restarter újraindította.\");
}
public OnGameModeExit() <kilepes:gmx>
{
printf(\"A rendszert a felhasznalo ujrainditotta.\");
}

 
Sokan mondják áá ez bonyorult, de nem, képzeljétek el azt, ami nálam fennált. Egy modom volt amibe 3 gm funkcióit surítettem össze. Hogy tudom a parancsokat, a timereiket egyesével kezelni? Ezzel.
A direktívának lehetnek kondíciói. Pl:
 

state (1 == 1) egyenlo:igen;
state (1 != 1) egyenlo:nem;

 
Vagy akár használhatjuk parancsként is.
 

state (!strcmp(cmdtext, \"/parancs\")) meghivva:igen;

 
A másik ilyen funkció az entry(); ami akkor hívódik meg, ha csak egy autómatás scritpeknél lefut az SM. Példa:
 

main() {
printf(\"Ez\");
state kiirat:igen;
printf(\"Funkcio\");
}
entry() <kiirat:igen> {
printf(\"Egy\");
}

 
Ez azt fogja kiírni: EzEgyFunkcio.
Ahogy láthatjuk, ez nagyon, és kicsi megoldás ezekre a problémákra.
Gyorsaság:
Vegyünk példának egy ciklust:
 

for ( new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++ )

 
Ez gyorsabb, mivel egy konstanst használnuk. De ha például:
 

for ( new i = 0; f = GetMaxPlayers(); i < f; i++)

 
Ez viszont - mivel több változót használnuk - lassabb.
Nézzünk egy szokásos hibát:
 

new Valamennyi = random(10);
printf(\"%d\",Valamennyi);

 
Mivel itt a valamennyit elobb deklaráltuk, ezért ez folyamatosan a meghatározott funkció névterében marad. Ha a funkcoó engedélyezi a paramétereket (a printf ilyen), akkor egyszeruen tegyük ezt:
 

printf(\"%d\",random(10));

 
Ebbol világosan kítunik, hogy a konstansok sokkal gyorsabbak, mint a változók!
Egy másik nagy hülyeség:
 

new var = 1;
if(var == 1) {
printf(\"Expression has..\");
} else {
printf(\"No effect\");
}

 
Gondolom mindenki látja mi a hiba. Elég lenne ennyi:
 

printf(\"%d\",1);

 
IEEE:
Sokan használnak érvénytelen értékeket ha nagy vagy ismeretlen számmal van dolguk. Ez azomban nem jó, mivel sokszor azt is meghaladhatja a számítás (pl ha egy távolság lekéronél írunk 10.000 -t elorfordulhat, hogy 10.001 egységre van, szóval érvénytelen lesz a kód). Erre tökéletes megoldás az alábbi három IEEE szabvány:
 

#define FLOAT_INFINITY     (Float:0x7F800000)
#define FLOAT_NEG_INFINITY (Float:0xFF800000)
#define FLOAT_NAN          (Float:0xFFFFFFFF)

 
Bemutatom egy egyszeru példán keresztül
 

public OnPlayerUpdate() {
new Float:Health;
if(!IsPlayerConnected(playerid)) {
 return FLOAT_NAN; // NaN - Nem szám. Tényleg nem. Majd meglátjátok.
} else if GetPlayerHealth(playerid,Health > 100) {
 SetPlayerHealth(playerid,FLOAT_INFINITY); // Ha több az élete mint 100, akkor örök életet kap.
} else {
 return 0; // Ha egyik sem, akkor 0 a visszatérési értékünk
}
}

 
A Not a Number nevu szám egy igen érdekes szám. Akármelyik számmal való összehasonlítása (beleértve önmagát is) hamis értékkel tér vissza. Pl:
 

if(FLOAT_NAN == FLOAT_NAN) { /* Ez nem fog lefutni, mivel a FLOAT_NAN nem egyenlo önmagával sem! */ }

 
Azomban pont ezt ki lehet játszani. Itt egy példa:
 

stock IsNotANumber(number) {
return(number != number) // Máshogy kifejezve: if(number != number) { return 1; } else { return 0; }
}

 
Ha a szám nem egyenlo önmagával, akkor az a NAN.
Egyenloség:
Vegyük példának a 0-t, számtalan felírási módja létezik:
 

5*0
((27 + 3) / 5) - 6)
0+0
0-0
\\0
0x00
0b00000000
0
false
!true
!változó
0.0
0.00000y

 
Ebbol kiindulva rájöhetünk egy másik gyakran elkövetett hibára. Ha a string üres, sokan így nézik meg:
 

if (strlen(string) == 0)
{
// a string üres
}

 
Ez azomban lassú, ha a string nem üres, ezért elég megnézni csak az ELSO karakterét a stringnek, hogy rájöjjünk, üres-e
 

if(str[0] == \'\\0\') {
// a string üres, mert az elso karaktere = 0
}

 
Vagy egy másik megoldás
 

if(!strlen[0]) {
// a string üres, mivel az elso karaktere nem létezik
}

 
Ezt természetesen az összes 0-s felírási móddal el lehet játszani az összes 0 felírási móddal.
Bitmanipuláció:
Gyorsabb mód a matematikai muveletek elvégzésére. Minden egyes eltolt bittel egyenesen artányosan kettot hozzáadunk a szám szorzatához.
<< 1 = *2
<< 2 = *4
<< 3 = *6
<< 4 = *8
A jobb shift pedig ugyanezt csinálja osztással
>>1 = /2
>>2 = /4
>>3 = /6
>>4 = /8
 

2*2 == 2 << 1
2/2 == 2 >> 1

 
Dimenziók fölösleges használata
Majd meglátjátok, mirol beszélek,. Itt egy tömb:
 

new Fegyverar[5] { 5000, 1, 600, 100, 5 };

 
Sokan azt hiszik, ha meg akarják tudni a fegyver ID-jét. kell hozzá egy plussz dimenzió:
 

new Fegyver[5][1]

 
De minek?! Egyszeruen fogod, és ezt csinálod:
 

new OtosIDJuFegyverAra = Fegyver[5];

 
És kész! Meg van oldva.
A tutorial bizonyos részeiben PAWNO tutorialokat, és IEEE szabványlistát használtam.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Július 03. - 12:01:49 írta krisk »

Nem elérhető ZeRo

  • 4620
  • Ex Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #1 Dátum: 2010. Június 16. - 22:53:26 »
0 Show voters
A gyorsaságnál és az azon belüli változóknál leírtam volna, hogy pl a konstansok gyorsabbak, mint egy statikus változó, de egyébként jó leírás. ;)

PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #2 Dátum: 2010. Június 16. - 23:45:19 »
0 Show voters
Bitmuveletekrol többet írhatnál...
<< >> <<< >>> ^ ~ stb stb
a false a 0 felírási módja? Az egy logikai érték, nem 1 szám, de értem mire gondolsz, de...
Egyébként jó
« Utoljára szerkesztve: 2010. Június 16. - 23:50:33 írta GameStar »

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #3 Dátum: 2010. Június 20. - 08:49:47 »
0 Show voters
Bitmanipulációk hozzáadva

Nem elérhető Lömpi

  • 1257
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #4 Dátum: 2010. Június 20. - 09:44:29 »
0 Show voters
Átlátható leírás:D

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #5 Dátum: 2010. Június 23. - 14:47:39 »
0 Show voters
ieee cikkhez +1 példa hozzáadva

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #6 Dátum: 2010. Július 03. - 11:50:42 »
0 Show voters
Javítva.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Július 03. - 12:00:49 írta krisk »

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #7 Dátum: 2010. Július 13. - 10:59:58 »
0 Show voters
Tudom, de itt nem az a célom, hogy bemutassam a shiftelés lényegét, hanerm hogy gyorsabb alternatívákat írjak a szorzás / osztás helyett.

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #8 Dátum: 2010. Július 21. - 17:27:47 »
0 Show voters
Jó kis leírás! De ez a shiftelés ez mi akar lenni ?  :o

GroX

  • Vendég
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #9 Dátum: 2010. Július 21. - 21:24:21 »
0 Show voters
Idézetet írta: kurta999 date=1279726067\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"2041\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Jó kis leírás! De ez a shiftelés ez mi akar lenni ?  :o
 

Bitmanipuláció:
Gyorsabb mód a matematikai muveletek elvégzésére. Minden egyes eltolt bittel egyenesen artányosan kettot hozzáadunk a szám szorzatához.
<< 1 = *2
<< 2 = *4
<< 3 = *6
<< 4 = *8
A jobb shift pedig ugyanezt csinálja osztással
>>1 = /2
>>2 = /4
>>3 = /6
>>4 = /8
 
[/quote]

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #10 Dátum: 2010. Július 22. - 14:02:54 »
0 Show voters
Idézetet írta: Fade date=1279740261\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"2041\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


Jó kis leírás! De ez a shiftelés ez mi akar lenni ?  :o
 

Bitmanipuláció:
Gyorsabb mód a matematikai muveletek elvégzésére. Minden egyes eltolt bittel egyenesen artányosan kettot hozzáadunk a szám szorzatához.
<< 1 = *2
<< 2 = *4
<< 3 = *6
<< 4 = *8
A jobb shift pedig ugyanezt csinálja osztással
>>1 = /2
>>2 = /4
>>3 = /6
>>4 = /8
 
[/quote]
 
[/quote]
Na értem, de ezt hol/hogy tudom használni ? xDD

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #11 Dátum: 2010. Július 26. - 11:54:20 »
0 Show voters
A szám bináris értékét eltoljuk a megfelelo mennyiségu bittel akkor szorzásokat/osztásokat gyorsabban végezhetjük el.

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #12 Dátum: 2011. Február 03. - 16:55:20 »
0 Show voters
Kicsit régi téma, de nem értem, hogy ennek a bináris megoldásnak mi értelme ? Kevesebb helyet foglal ? xD

GroX

  • Vendég
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #13 Dátum: 2011. Február 03. - 17:16:50 »
0 Show voters
Idézetet írta: kurta999 date=1296748520\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"2041\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Kicsit régi téma, de nem értem, hogy ennek a bináris megoldásnak mi értelme ? Kevesebb helyet foglal ? xD
 


A szám bináris értékét eltoljuk a megfelelo mennyiségu bittel akkor szorzásokat/osztásokat gyorsabban végezhetjük el.
 
[/quote]

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.
« Válasz #14 Dátum: 2011. Február 03. - 17:49:00 »
0 Show voters
Na értem xD
Pedig vagy 150x elolvastam azt.
Még egy kérdés ?
Ha van egy -1, és én azt hex-ben adom meg a számnak és abban használom, akkor az mivel jobb/rosszabb, mint ha -1 ként használnám ?
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 03. - 20:29:28 írta kurta999 »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal