Logikai változók Bevezetõ:A logikai változók annyiban különböznek az egyszerû változóktól, hogy csak két értékük lehet; Igaz, illetve hamis( azaz true, vagy false ).
A logikai változók általános alakja:
new bool: Neve;
Illetve készíthetünk tömböket is:
new bool: Neve[ Mérete ];
A méretnek általában a \'MAX_PLAYERS\' értéket adjuk, mivel általában minden játékosra vonatkoztatunk.
Értékek kezelése:Ha már létrehoztunk egy logikai változót, nyilván használni is fogjuk, azaz értéket adunk neki. Lássunk egy példát! Halál után egyszer használhatjuk a \'/money\' parancsot!
Legközelebb csak halál után használhatjuk.
//Logikai változó létrehozása( hamis kezdõértékkel )
new bool: GotMoney[ MAX_PLAYERS ] = { false, ... };
public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[ ] ) {
if( strcmp( \"/money\", cmdtext, true ) == 0 ) {
//Ha már egyszer használta ezt a parancsot
if( GotMoney[ playerid ] ) return SendClientMessage( playerid, COLOR_RED, \"Nem szabad! Egy körben csak egyszer!\" );
//De ha még nem használta, akkor igazra állítjuk az értéket a játékos azonosítójának cellájában
GotMoney[ playerid ] = true;
GivePlayerMoney( playerid, 2000 );
return 1;
}
return 0;
}
//Spawnolásnál megengedjük, hogy igényelhessen pénzt a játékos
public OnPlayerSpawn( playerid ) return GotMoney[ playerid ] = false;
Nos ennyi lenne, remélem segítettem valamennyit. Ha kérdés van, ide nyugodtan felteheted.