1.17-es béta részletesen.
\"Viktor örömmel tájékoztatta a virtuális logisztikusokat, hogy végre útnak indították a Skandi DLC-vel egyidőben érkező 1.17-es tapasz nyílt bétáját. Gyanúm szerint ennek megfelelően egy többhetes tesztidőszaknak nézünk majd elébe, okkal, mivel van még mit csiszolni a tapaszon.
Lássuk, mit is írt erről Viktor!
\"Az elmúlt három hónapban jelentős energiát fektettünk a renderer nagy részének átírásába. Ennek oka, hogy a Skandináv DLC közeledtével elkerülhetetlenné vált, hogy valamiképp felgyorsítsuk a játékot.
A puzzle darabkái most hétfőn kezdtek végre teljesen összeállni: úgy véljük, most már sokkal jobb állapotban van az engine mint korábban, még ha a kirakós egyelőre nem teljes. A játéknak immár alacsony gépigényhez közeli és közepes PC-ken kevésbé kéne akadoznia: igyekeztünk stabilabb fps-t biztosítani ezeken a gépeken, és javítani a nagyobb terhelés során jelentkező jelentős fps-esést. Ez sajnos azzal járt, hogy bizonyos esetekben a legjobb teljesítmény mellett elérhető legmagasabb frame rate (pl. egyszerűbb területek kirajzolása bika PC-ken) kicsivel alacsonyabb mint az 1.16-os változatban, tesztjeink szerint azonban a romlás nem látványos. A lényeg, hogy a játék most már lényegesen jobban fut olyan szituációkban, ahol korábban szenvedett, gondolunk itt pl. a városközpontokra.
A mi tesztjeink azonban önmagukban nem elegendőek: rátok is szükségünk van, hogy tudjuk, mihez kell még hozzányúlni! Ezért indul el a nyílt béta: reményeink szerint a mostani stressz-teszttel a tapasz teljesen kiforr majd, mire befut a Skandináv DLC. Milyen gyorsan száll az idő!
Mint korábban, úgy a mostani béta is Steamen érhető el, a public_beta ágban, a részvételhez csak tegyétek a következőket:
1. Indítsátok el a Steamet, és lépjetek be!
2. A Library/Könyvtár fülön keressétek meg a listában az ETS2-t!
3. Kattintsatok jobb egérgombbal a játékra, majd a Properties/Tulajdonságok fülre!
4. Kattintsatok a megjelenő ablakban a Betas/Béták fülre!
5. Válasszátok ki a legördülő listából a public_beta ágat!
6. Várjátok meg amíg frissül a játék!
A renderer kipofozása mellett a tapasszal több gyakran kért újítást is igyekeztünk berakni a programba. Megnöveltük a felvehető sofőrök számát, többfokozatú ablaktörlőt tettünk be a programba, kibővítettük a telemetriaadatokat - ez azonban csak a jéghegy csúcsa, a változtatások teljes listája lentebb lesz olvasható.
Amennyiben bármiféle meglátásotok/véleményetek/hibajelentésetek van a bétával kapcsolatban, jelezzétek fórumunk megfelelő topikjában! A megjelenésig igyekszünk minden jelentett problémát javítani.
Egy valamit azonban ne feledjetek: ez egy kísérleti build! A biztonság kedvéért csináljatok biztonsági mentést a profilotokról, de ha zavar titeket, hogy esetleg elveszíthettek pár óra játékot az újabb javítások miatt, inkább hagyjátok ki a bétát, és várjátok meg a stabil teljes változatot!\"
A tapasz egyébként a moddereket sem hagyja majd hidegen, a modokkal kapcsolatos változásokat majd később fordítom le.
A változások listája a következő:
-------------------------------
A grafikusmotorral kapcsolatos újítások:
Új időjárási- és napszakrendszer
Jelentős teljesítménynövekedés
Az aszinkron módon betöltött adatokat (úgymint modelleket, prefabokat, textúrákat) immár tömörítve tárolja a játék: ezzel csökken a telepítési méret, és remélhetőleg gyorsulnak a betöltési idők
Javították a GPU memóriafogyasztást
Optimalizálták a növényzet kirajzolását
Gyorsítottak a HDR effekt változtatásának sebességén
Javították a tükrökben renderelt prefabok LOD értékeit
Javították a többmonitoros rendszerek támogatását
A játékban lévő korlátok és épületek immár szintén támogatják a normal mapet
Egyes FMA3-at támogató de AVX-et nem támogató rendszerek és processzorok esetén a 64 bites változat kifagyhatott, ezt javították
Javított Retina-kijelző támogatás OSX-en.
---------------------------
A fizikával kapcsolatos újítások:
A játék immár szimulálja az AdBlue fogyasztást. A műszerfal kijelzi az AdBlue-val kapcsolatos adatokat, a kamionok alvázadatai immár tartalmazzák az AdBlue tartályok információit is, ha pedig elfogy az AdBlue, a motor teljesítménye csökken.
Az olaj és a hűtővíz hőmérséklete immár a vezetési stílustól és a fuvar közbeni események tükrében változik.
A lengéscsillapítás tompítása immár a rakomány súlyától függ.
A kipufogófék immár nem működik gázadás közben, ha a kuplung be van nyomva, vagy a váltó üresben van
Javítottak a digitális fékbemenet interpolációján
Javítottak a digitális fék szimulációján, így automata váltó mellett sokkal gyorsabb az előre- és visszaváltás
Javították a váltómű-szimulációt: valósabbak a váltási idők, javították a kezdő fokozat használatát, és kisebb javításokat végeztek az egyszerű automata váltón is
Javították az automata váltók fordulatszámhatárait.
A műszerfal immár kijelzi, hogy aktív-e a tempomat, és javítottak a fékhasználatot jelző kijelzőkön
A műszarfal immár figyelmeztet, ha alacsony az üzemanyagszint
Javítottak a helytelen kézi váltás érzékelésén. Új váltókkal kapcsolatos cvar-okat is adtak a játékhoz (g_hshifter_layout_shifting, g_hshifter_synchronized)
-------------------------------
A telemetriával kapcsolatos újítások:
Bekerültek a telemetria adatok közé a műszerfalon kijelzett sebességfokozatok, az aktuális fuvar hossza és ideje, az éppen aktuális sebességkorlátozás, a differenciálváltós áttételek, és minden egyéb váltóáttétel is.
Az egyes telemetriaértékek 64-bites értéke immár jobban egyezik a dokumentációban leírtakkal.
A telemetria immár valós, nem pedig statisztikai fogyasztást jelez.
-------------------------------
Az AI-val kapcsolatos újítások:
Javítottak a hosszú AI járművek fordulási ívén.
Az AI immár nem hajt nagyon lassan, ha az elakadásjelzőnk be van kapcsolva.
Az AI immár nem spawnol a játékos közelében, jobban számolja a forgalmon belüli biztonságos távolságot, és jobban reagál a játékos váratlan manővereire.
Belenyúltak a forgalomsűrűségbe, így városon belül és kívül is a napszaknak megfelelőbb járműsűrűségre számíthatunk.
Javították a bonyolult kereszteződéseknél előforduló forgalmi dugókat.
-------------------------------
A játékmenettel kapcsolatos újítások:
Új rakománytípusok
Az ablaktörlő új fokozatot kapott, a folyamatos törlés mellett egy két másodperces szünettel törlő szintet.
A játék kapott egy DLC-tartalomböngészőt, amivel a játékhoz elérhető és telepített DLC-k listázhatók.
A játék immár támogatja a közúti nappali világítást is (ahol a közlekedési szabályok az adott országokban ezt előírják). A nappali világítás a motor beindítása helyett immár a gyújtással egyidőben kapcsol.
Új gyalogosmodelleket kapott a játék, a program pedig immár támogatja a nappali/éjszakai gyalogosmodelleket is.
A fuvar teljesítéséhez immár le kell kapcsolni a pótkocsit.
Javították azt a ritka hibát, amikor a fáradtságszimuláció kikapcsolása után is nőtt a fáradtság.
A játék immár jobban érzékeli, hogy a játékos vagy az AI okozott-e balesetet, és csak az előbbi esetben oszt bírságot.
A játék immár külön modellként és vásárolható elemként kezeli a gumiabroncsokat és a tárcsákat.
A felvehető sofőrök száma 222-re nőtt.
Profilváltás előtt immár automatikusan ment a játék.
A GPS immár pontosabban számolja a távolságokat.
A játék immár támogatja az eltérő céges pótkocsi look-okat.
A játék immár támogatja az animált kamerákat.
A játék immár támogatja a görbe kompútvonalakat.
-------------------------------------------
A kamionokkal kapcsolatos újítások:
Javítottak a Renault-ok üzemanyagtartályának méretén.
Új tengelykonfigurációkat adtak a Renault-okhoz (6x2, midlift, stb.)
A modellek immár több ablaktörlő-modellt is támogatnak.
Rengeteg kisebb-nagyobb javítás a kamionmodelleken
Frissítették a kormányok animációit, immár mindegyik 900 fokban fordul.
Új DAF XF Euro 6 hangok
--------------------------------------
Hangokkal kapcsolatos újítások:
Frissítették a beltéri hangeffekteket.
A Csalagút és a kompok használata esetén immár hangeffektet játszik a játék
A rádió hangereje immár az in-game zenétől függetlenül, külön gombbal szabályozható
A játék immár támogatja az ülés és a lengéscsillapítók hangeffektjeit.
Túl gyors váltás esetén immár őrlő-csiszolószerű hangot ad a váltó.
----------------------------------------
A kezelőfelülettel kapcsolatos újítások:
Javítottak a töltőképernyő hangeffektjeinek hibáin, és javították a hosszú Útinform-üzenetek tördelési hibáin is.
A fuvarlistán immár lehetséges a megbízó cég és a célállomás cégének neve alapján rendezni a fuvarokat.
A játék a fuvarválasztásnál a távolság mellett a kompút árát is kijelzi.
Kicserélték a sofőrök fényképeit.
Javítottak a városnevek elrendezésén a világtérképen
----------------------------------
A pályával kapcsolatos újítások:
Rengeteg (komolyan, RENGETEG) mapfix.
A telephelyek immár támogatják a merevvázas és double-szerelvények számára kialakított rakodóhelyeket (gondolom a Rigid Truck DLC-re felkészülésképp)
Javítottak a brit utak sebességkorlátain.
------------------------------------
Fordította: JohnBart
Forrás:
http://www.restacar.hu/xen/index.php…
http://blog.scssoft.com/