Szerző Téma: Euro Truck Simulator 2  (Megtekintve 1901 alkalommal)

Euro Truck Simulator 2
« Dátum: 2014. Október 12. - 16:55:54 »
0

 
Euro Truck Simulator 2
 


[hs width=800 height=500]
http://www.hsw.hu/wp-content/uploads/2012/11/daf.jpg[/hs]
 
A Kezdetek
 
A kamionszimulátorairól elhíresült SCS Software történetének legnagyobb projektjébe kezdett bele pár éve az Euro Truck Simulator 2-vel, mely fejlesztése a jelek szerint nagyon jól halad. Ezt bizonyítja, hogy már a biztosan tartható megjelenési dátumot is közölték, mely 2012 augusztusának első hete.[/quote]
Az Euro Truck Simulator 2-ben karrierünk kezdetekor lehetőségünk lesz a számunkra megfelelő játékstílust kiválasztani, így kezdhetünk saját kamionnal, és építhetünk saját fuvarozó vállalkozást, de akár kezdhetjük nagyon mélyről, sima cég alkalmazottként és spórolhatunk a saját kamionra és cégre. Természetesen a két játékstílus között szabadon váltogathatunk, tehát ha egy cég számunkra nagyon tetszetős fuvart ajánl, saját cégünk mellett beugorhatunk a rivális vállalathoz sofőrnek, majd ezután ismét szabadúszóként vállalhatunk feladatot saját kamionunkkal.
Akik a leghamarabb szeretnék elkezdeni szállítmányozási birodalmuk megépítését, lehetőségük lesz banki kölcsönt felvenni. Ha megfelelően vezetünk és szállítunk le egy rakományt, tapasztalatot szerzünk, mely növekedésével a szintünk növekedik. Amikor a szintünk növekedik, képességpontokat kapunk, melyeket elkölthetünk. Így specializálódhatunk bizonyos rakománytípusra vagy szállítási mintára: így például nagy távolságú szállításra, nehéz rakományra, törékeny rakományra, de számos más módon is szakma legjobbja lehetünk. Az ETS 2 még meg sem jelent, a SCS már a jövőbeli terveit illetően is állást foglalt. Bár nagyon szerették volna, de számos dolog volt, amit csak a későbbi játékaikban láthatunk.
Ilyenek az év során váltakozó évszakok, a gyalogosokkal teli városok, a különféle típusú vezethető nagy járművek, a kiszállás lehetősége a kamionból és környezetünk gyalogos felfedezése, a járművek ütközés okozta sérülései, a kizárólag valós márkák megjelenítése mindenütt, az áru ki és bepakolása, a többjátékos mód, illetve egész Európa az Ibériai-félszigettől az Ural-hegységig, a sarkkörtől Kis-Ázsiáig, majd Európát elhagyva Észak- és Dél-Amerika, Afrika, Ázsia, Ausztrália - és a lista így halad tovább és tovább.
Az SCS szerint az Euro Truck Simulator 2 csak az első lépcsőfok lesz ezen hosszú listán, mely végén egy tökéletes Truck Simulator áll. Ehhez természetesen az kell, hogy jók legyenek az ETS 2 eladási mutatói, így a fejlesztő arra kér mindenkit: akinek tetszik játéka, vásárolja meg azt, ezzel támogatva a kis csapatot, így elősegítve a jövőbeli jobb és jobb kamionos játékok elkészítését.
 

 

 
Megnyílnak a határok...

 

A csomag, mint azt már bizonyára tudjátok, Közép-Kelet Európát bővíti egy nagyjából in-game Németországnyi új területtel, ami Lengyelország, Csehország és Szlovákia kibővítését, valamint Magyarország megjelenését jelenti. A számok nyelvén ez összesen 13 új várost, és az azokat összekötő úthálózatot jelenti: a lengyel testvérek nyolc, a cseh serfőzők egy (Ostrava), a szlovák szomszédok és jómagunk pedig kettő-kettő új várossal büszkélkedhet (Besztercebánya és Kassa, valamint Debrecen és Budapest).
A száraz tényeket elnézve tehát a csomag leginkább az alap Lengyelországot vette kezelésbe, amit az új pályarész összhatásában csak még inkább megerősít. A lengyel területek szerintem egyszerűen csodásak: változatos tájak, a szokásos némivel szűkebb utak (és eltérő úttextúrák), rengeteg útkarbantartás, és átszelhető kisvárosok (!) teszik változatosabbá a terepet. A városok zömét szintén kicsit nagyobbnak érzem a szokásosnál, bár lehet hogy itt csak az SCS-es furfang játszik közre, a települések agglomerációját, elővárosát ugyanis egész pofásan lemodellezték (és így nagyobbnak is tűnnek, mint amit valójában bejárhatunk belőlük). Maguk a bejárható utcák viszont ezúttal is a szokott épületmodellekből és kereszteződésekből állnak, ami azért csalódás - egy térképbővítés esetén azért elvárná az ember, hogy ne ugyanazon gyár-, garázs-, és szervizépületekből álljon minden város, mint a többi 69-ben...

[hs width=100 height=100]
http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/eurotrucks2-2013-09-05-03-15-45-40-jpg.4410/[/hs][hs width=100 height=100]http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/eurotrucks2-2013-09-05-03-14-23-61-jpg.4408/[/hs]
A lengyel közösség tehát elégedetten ropogtathatja a kézfejét mielőtt megragadná a kormányt, de mi a helyzet a többi területtel, főleg velünk? Nos, az új cseh terület eléggé semmilyen (Ostrava sem hagyott bennem különösebb nyomot), a friss szlovák terep viszont szintén eléggé pofás lett, kellemes hegyvidéki utakat vájtak a mapba, bár a Kárpátok a valóságban is gyönyörűek arrafelé, szóval ezt el is vártam. Kassa és Besztercebánya szintén szépek, utóbbi egyébként egyelőre a személyes kedvencem a DLC-ből (de talán az egész ETS2-ből is), mivel a szokásos ipari létesítmények mellett ott végre lakóházak is szegélyezik a bejárható utcákat, kb. ez az amit az ETS1 óta várok a csapattól.

[hs width=100 height=100]
http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/eurotrucks2-2013-09-05-03-19-49-48-jpg.4414/[/hs][hs width=100 height=100]http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/eurotrucks2-2013-09-05-03-20-20-70-jpg.4415/[/hs]
És akkor most jöjjön Magyarország.
Előrebocsátom, vegyesek az érzelmek. Egyrészt bizsergető érzés olyan hivatalos terepen utazni, ahol a táblák Budapestet és Debrecent jegyzik, ahol a kamerákat \"FORGALMI ELLENŐRZÉS\" feliratú táblák jelzik a sofőrnek, ahol a forgalom magyar rendszámmal süvít, és ahol egy rakás valós, általam a valóságban is ismert épület jelenik meg a képernyőn (pl. a lakihegyi adótorony, a debreceni toronyház, a rendőrpalota, vagy épp a nyugdíjfolyósító irodaháza, csak hogy néhányat említsek).

[hs width=100 height=100]http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/eurotrucks2-2013-09-05-03-20-54-82-jpg.4416/[/hs][hs width=100 height=100]http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/eurotrucks2-2013-09-05-03-21-16-12-jpg.4417/[/hs]
A probléma igazából az, hogy a fentieket leszámítva Magyarországot zömében a már jól ismert sablonelemekből és prefabekből építette meg az SCS, továbbá maga a terep sem kapott akkora figyelmet mint Lengyelország vagy Szlovákia, a terepet így sajnos számtalan pontatlanság tarkítja. Az M0-s régebbi szakaszán így (a valóságban nem létező) lehajtósáv van, a Megyeri-híd helyén egy sablon prefab, a Nagykörút nyomvonalán alapuló budapesti utcákról hiányoznak a nagy polgári lakóházak, a Parlament és a Budai vár pedig túlontúl el van rejtve a háttérben (ami egyébként a debreceni nagytemplomra és csonka templomra is áll egyébként), de hidak közül sem került egy sem a játékba (holott tudtommal vannak a teherforgalom által is járható hidak a városban).

[hs width=100 height=100]
http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/eurotrucks2-2013-09-05-03-22-12-85-jpg.4418/[/hs][hs width=100 height=100]http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/eurotrucks2-2013-09-05-03-24-37-51-jpg.4420/[/hs]
Noha a Debrecenhez vezető M3-as környéke egész pofás (jól hozza az alföldi hangulatot szerintem), maga a város elég gyászos - dizájnra nagyjából valahol a GTS-es német települések szintjén van cívisváros, ami annyit tesz, hogy a háttérben lévő épületeket eltávolítva bármelyik GTS-es városnak elmehetne a település - egy karakter nélküli ipartelepet csináltak belőle sajna.
Természetesen mondhatnám azt, hogy sejthető volt a dolog, elvégre a DLC eleve inkább a lengyelekre fókuszálva készült, Magyarország pedig a valósághoz hasonlóan a játékban is elsősorban tranzitszerepet játszana (innen építenék tovább a Romániába és Balkánra vezető utakat), ez azonban nem kifogás, ha az ember megnézi a csodaszép szlovák és lengyel utakat. Ha ott futotta egyéni arculatot adó tereptárgyakra utakra, kisvárosokra, akkor egy arányában kisebb magyar területet miért rendeznek le zömében sablon SCS-prefabekből? Ja, és azt még nem is említettem, hogy a kis benzinkutak és az egysávos autópálya-lehajtók is igen gyakoriak mind itthon, mind Szlovákiában...
Összegzés
Noha az eszmefuttatásom vége talán túlontúl is savanyúan hangzik, ne feledjük, az enyhe csalódottságom javarészt a lokálpatriotizmusból, és a magyar terület alaposabb ismeretéből fakadhat (elvégre ne feledjük, ilyen méretarány és ekkora területek mellett valószínűleg a többi ország is elég sematikus, illetve földrajzi pontatlanságokkal tarkított lehet). Így bár Magyarország (főleg Frank mapja után) nem igazán hozza a remélt hazai hangulatot, az új tereppel máskülönben nincs gond: változatos, rengeteg főút tarkítja, a forgalom szintén kibővült pár újabb autóval, az SCS tehát hozta a kötelezőt.


Hamarosan Várhatóak:
Az osztrák hegyek között

[hs width=300 height=300]
http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/seat-jpg.45054/[/hs]
A korábban már említett nyalánkságok (ülésbeállító, GPS-es sebességkorlátozás-kijelzés, stb.) mellett a következő peccs egy jelentős ingyenes pályabővítéssel is érkezik: három új várost kapunk, az osztrák Graz és Klagenfurt településeit, illetve Olaszország gyöngyszeme, Velence érkezik a következő peccsel.

[hs width=400 height=300]
http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/map-jpg.45053/[/hs]
[hs width=450 height=300]http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/country_01-jpg.45050/[/hs]
[hs width=450 height=300]http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/country_03-jpg.45052/[/hs]
Az új terep egy lengyel csapat, a Heavy Load Studios közreműködésével készül, akikről mondjuk az internet (még) nem sokat tud: a Viktor által linkelt weboldaluk üres, egy lengyel portál és a Google fordító szerint viszont az SCS lengyel kiadójának egy szerződéses partneréről van szó, akik a közeljövőben több ETS2-es tartalmi frissítésnél is besegítenek majd a csapatnak. A banda mindenesetre egész jó munkát végez, az új terület felettébb kellemesen fest, az osztrák hegyvidékben kanyargó autópályák igen hangulatosan festenek.

[hs width=450 height=300]
http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/country_02-jpg.45051/[/hs]
A peccs érkezési idejét még nem ismerni, jelenleg a nyeregszerkezet modellezése elég instabillá teszi a vontatót, de az új terep sincs még teljesen kész, szóval szerintem érdemes pár hetet rászámolni a frissítések kiadására.


A Euro Truck 2-nek Lengyelországban akkora sikere van, hogy hamarosan érkezik a licenszelt asztali társasjáték. :)

[hs width=500 height=300]
http://restacar.hu/xen/index.php?attachments/boardgame-jpg.45055/[/hs]


Euro Truck Simulator 2 Multiplayer!
Spoiler for Multi Telepítése:
1.: Legyen eredeti a játékod! Mindegy, hogy Steam-en vetted meg vagy CD-s.
NEM kell a Going East DLC. Akinek nem Steam-es a játék, az töltse le a Steam-et (http://store.steampowered.com/)Aztán készítsen egy fiókot hozzá.
2.: Szedd le és telepítsd a Steam-ről az ALAP JÁTÉKOT. Amikor meg van, akkor lépj be a játékba és add meg a Serial-t. Utána ha rendelkezel vele, akkor szedd le a Going East DLC-t is a Steam-ről és telepítsd, aminél szintén add meg a Serial-t.
Innentől fogva a Steam tudni fogja, mivel játszottál, ha esetleg újra kellene húzni a gépet, utána ezt a procedúrát már nem kell még egyszer végig csinálni, csak leszedni az ETS2-t és csak egyszer!
3.: Töltsd le a Install ETS2MP.exe fájlt, és futtasd.
Amikor meg vagy, akkor indítsd el a játékot a launcher.exe fájlra kattintva.
NE AZ EDDIG HASZNÁLT ETS2.EXE-T FUTTASD, HANEM AZT, AMIT A 3-AS PONTBAN LINKELT FÁJL AD A TELEPÍTÉSE UTÁN!!!
Hozz létre egy profilt, amivel játszani fogsz.
FONTOS!
Alap térképet használj, mert csak azon fut a szerver!!!!
Indítsd el a játékot, állítsd be a kívánt dolgokat (grafika, játékmenet, stb...), utána teljesítsd az első fuvart. Bal oldalon van a beépített Chat, ahol valószínűleg sokáig azt fogja írni, hogy nem tud csatlakozni a #1 EU map-hoz. Ne törődj vele, csak vezess! Nekem nagyjából 3 perc után sikerült a szerverre csatlakoznom. Az, hogy offline vagy a profillal és közben vezetsz, nem befolyásol semmit. ugyanúgy gyűlnek a kilométerek és ugyanúgy növekszik a profilod minden fuvar közben.
Ekkor meg is jelent a többi játékos és hirtelen sokan lettünk a telephelyen, ahol le kellett volna akasztanom.
 
A játékbeli Chat-et a \"Y\" gombbal lehet aktiválni.
Hátrányai az online-nak:
- Lagg: Tarts nagyobb követési távolságot, mert nem rendelkezik mindenki jó internettel és egy nem várt pillanatban itt is, ott is lehet látni a másik kamionját és az balesetet okozhat. Amitől ugye anyagi károd lesz.
- Ne legyél türelmetlen a telephelyen, mert úgysem fértek el egymástól. Most kiderül, ki játszik régóta, ki tud tolatni és ki játszik kormánnyal vagy billentyűzettel, mert ezek ilyenkor előjönnek. Pár percet játszottam, de sok süldővel találkoztam össze.
- Mivel ez csak alfa verzió, bízhatunk benne, hogy az online hibák ki lesznek javítva. S ebben akkor lehet a készítőknek segíteni, ha minél többen játszunk vele, mert abból Ők csak gyűjtik az információt, ami segít abban, hogy minél előbb legyen hozzá egy nagyobb javítás.
- NINCS FELUGRÓ ABLAK, HOGY AKASSZ SZÉT HA NEM AKARSZ BÓNUSZ XP-T! NINCS! Rá kell tolni a rámpára a póttal.
 

 



Források, Linkek
Euro Truck Simulator 2 Magyar Közösség - Facebook
Euro Truck Simulator 2 Magyar Közösség - Fórum
ETS2 Magyar Multiplayer Team
\"xenFracture-logo.jpg\"
Hungarian RestaCar Modding Team



A Játékkal magam is játszom, nem is kevés ideje, saját tapasztalatból 5** -ot kapna :)
Köszönöm, hogy végigolvastad a témát!
[/quote]

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal