Főoldal
Fórum
Bejelentkezés
Regisztráció
Friss hírek
Információ
GTA Közösség – Megszokott arculattal.
Keresés a fórumon
GTA Közösség - A magyar GTA fórum
»
Hatalmas Archívum
»
Beszélgetés archívuma
»
Játékok
»
Cities XL 2012
« előző
következő »
Nyomtatás
Oldalak: [
1
]
Le
Szerző
Téma: Cities XL 2012 (Megtekintve 2516 alkalommal)
Constantin
685
Martinezz.bro
Cities XL 2012
«
Dátum:
2013. április 08. - 21:27:37 »
0
Voters list:
Játékteszt:
A semmibõl felépíteni egy várost nem egyszerû feladat, ám még nehezebb annak fenntartása, a növekedés biztosítása. Azt hiszem erre az állításra a való életbõl is lehetne bõven példát felhozni, elég csak körbenézni hazánk kisebb-nagyobb településein, vagy épp meghallgatni néhány „nagyember” nyilatkozatát a televízióban. Vajon mi képesek lennénk becsülettel helyt állni polgármesterként, és virágzó metropolist varázsolnánk egy párszáz lelkes faluból? Bár csak virtuális módon, de a városépítõ játékok segítségével megtalálhatjuk e kérdésre a választ. Az ilyen programok rajongóit nem igazán kényeztették el a kiadók és a fejlesztõk, hiszen lényegében egy kezükön meg tudnák számolni, hogy hány említésre méltó darab született az elmúlt öt évben. Sokan máig a régi klasszikust, a SimCity 4-et tartják a legjobbnak, teljesen jogosan, hiszen a Will Wright keze nyomát viselõ program szinte tökéletesen szimulálta egy város mûködését. Jelenleg az évente új résszel jelentkezõ Cities széria az egyetlen franchise, amely megpróbál a SimCity sorozat nyomdokaiba lépni. Természetesen egy esztendõ alatt nem lehet egy teljesen új játékot készíteni, ezért a fejlesztõk mindig a már meglévõ alapokra építkeznek, javítgatják, bõvítik a programot. Ez igaz a sorozat legújabb részére, a Cities XL 2012-re is, ami lényegében megegyezik a 2011-es változattal, néhány újdonsággal kiegészítve természetesen.
http://ipon.hu/_userfiles/Image/Dragon83/Cities%20XL%202012/cxl_3_t.jpg
[/img]
Nem érdemes azonban kapát és kaszát ragadni, hogy a fejlesztõk fejét vegyük, amiért ezek után képesek teljes áron árulni a játékot, mert a CXL 2012-t kétféleképpen is be lehet szerezni. Aki már rendelkezik a 2011-es résszel, az egy kiegészítõ formájában letölthet minden újdonságot, ami az új változatban szerepel, ilyenkor „mindössze” 3500 forintot kell fizetnie, nem a teljes árat (ami egyébként egy kicsivel így is az átlag alatt van). E rövid pénzügyi kitérõ után lássuk mit is nyújt a stílus rajongóinak a program! Újoncként elsõként ajánlott a 10 részes tanítómódba belevágni, amely fokozatosan megismertet bennünket a CXL 2012 játékmenetével, a lakóépületek lerakásától kezdve, az igények kielégítésén keresztül egészen a közlekedési rendszer kialakításáig. Ha az alapokat elsajátítottuk, belevághatunk egy saját város létrehozásába. A korábbi Cities játékokhoz hasonlóan sajnos most sincs semmilyen kampány mód, nincsenek olyan feladatok, hogy adott feltételek mellett el kell érnünk egy kitûzött célt. Tulajdonképpen egy játékmód van a programban, aminek keretében a semmibõl egy saját várost kell létrehoznunk, majd azt egyre nagyobbá és sikeresebbé tennünk. Aminek persze megvan a maga varázsa, de nem ártott volna egy kis változatosság.
Forrás:
ipon.hu
Kérek véleményeket a játékról, mert tervezem a megvételét!
Naplózva
Zotyabuszos
4025
Cities XL 2012
«
Válasz #1 Dátum:
2013. április 08. - 21:47:29 »
+1
Voters list:
Ez valami SimCity copy?
Naplózva
JBauer
1407
Cities XL 2012
«
Válasz #2 Dátum:
2013. április 08. - 22:19:22 »
0
Voters list:
Nekem bejön a leírás alapján, a SimCityhez se gépem, se pénzem rá. Valószínû ez mellett döntök majd (csak multija van, vagy van mind2, vagy csak single?)
(Mármint, hogy lehet használni crackelve is, avagy sem?)
Naplózva
Constantin
685
Martinezz.bro
Cities XL 2012
«
Válasz #3 Dátum:
2013. április 09. - 17:43:11 »
0
Voters list:
Pontosan nem tudom, hogy van-e többjátékos lehetõség, szerintem van. Azt biztosra tudom, hogy az optimalizálása eléggé rosszul sikerült, sok gépen is akad nagy város esetén. A grafikai motorja ennek ellenére kiváló, veri a Simcity 2013-at, legalábbis a vélemények szerint. Magyarosítás van hozzá a neten, crackelve is játszható, de én eredetibe fogom megvenni, nem sajnálom érte azt a pár ezer forintot.
Naplózva
JBauer
1407
Cities XL 2012
«
Válasz #4 Dátum:
2013. április 09. - 18:44:16 »
0
Voters list:
Mindenképp ki fogom próbálni, a rosszabb gépen nem fog futni, csak a \'11, de a \'12 viszont simán megy az erõsebben.
A pénzt én sem sajnálnám rá, csak most nincs
De amint lesz én is megveszem.
Naplózva
JamesA
350
Cities XL 2012
«
Válasz #5 Dátum:
2013. április 09. - 18:56:47 »
0
Voters list:
A leírás alapján nagyon tetszik. Érdekelne, hogy miben különbözik az SC4-zõl? Tehát (mint pl. az 5-ben) itt is figyelembe kell venni a szelet? Vagy miben más? Valamint crackelt verzióval is lehet multizni, vagy ez is olyan , mint az Anno 1404, hogy a singlet engedi, a multit nem?
Naplózva
Constantin
685
Martinezz.bro
Cities XL 2012
«
Válasz #6 Dátum:
2013. április 09. - 19:09:09 »
0
Voters list:
Mivel még nem vettem meg ezért nem tudok pontos információt mondani, de holnap tervezem a megvételét, úgy is az iskola mellett van ahol meg lehet venni. Ha a 2003-as SC4-re gondolsz akkor grafikailag a kettõ ég és föld, ez laposra veri grafikai motor terén, eléggé nagy területet kapunk városunk kialakítására, és sok tájegység közül választhatunk. Lehet a városunk az Alpok havasaiban, alföldön, folyó- vagy tengerparton. A városunk nagysága is rajtunk múlik, tehát lehet egy békés kisváros vagy egy lendületes metropolisz. Most néztem éppen egy videót, tehát belépünk a játékba, akkor egy eléggé letisztult, egyszerû menü fogad. Városkezdéskor a Föld bármely pontján lerakhatjuk a városunkat, tehát kiválasztunk egy megfelelõ helyet. Utána elnevezzük a várost, megadjuk a számunkra megfelelõ nyelvet, ami a város nyelve legyen. Utána mint SC-ben is lerak a város területére. Jobb oldalon vannak gombok, amelyeket lenyomva a sziklákat, érceket meg ezeket kiemeli, ezzel segítve a bányák helyzetét. Legalább is én így szûrtem le. Elég jó szoftvernek tûnik, a videók alapján sok pozitív dolgot szedtem össze, pár a 11-tõl nem sokban különbözik ez a verzió.
Naplózva
JamesA
350
Cities XL 2012
«
Válasz #7 Dátum:
2013. április 09. - 19:15:45 »
0
Voters list:
Nos, részben SC 4-re részben 5-re gondoltam, mert ugye 5-ben vannak ezek a számomra nagyon tetszetõs újítások (szél, érc, stb.), de nem vagyok hülye, hogy 60 Euróért (17868Ft 297,8Ft/€ árfolyammal) megvenni... De igazából megválaszoltad a kérdésemet, tehát köszönöm. Esélyes, hogy beszerzem... a netrõl... ingyen.... csak a netért fizetve... talán (?)...
Naplózva
Constantin
685
Martinezz.bro
Cities XL 2012
«
Válasz #8 Dátum:
2013. április 09. - 21:01:50 »
0
Voters list:
Újabb évadhoz érkezett a Cities XL-sorozat. Vajon képes érdemi újdonságokat felmutatni közvetlen elõdjéhez képest?
A Monte Cristo fejlesztésében 2009-ben találkozhattunk elõször a Cities XL névvel, amely a 2006-os City Life szellemi örökségét próbálta meg átültetni egy sokkal modernebb és lényegesen kidolgozottabb formába. A játék egy nagyon kellemes városépítõs stratégiaként maradt meg emlékezetünkben, amely tartalmazott azért hibákat és hiányosságokat is. A tavalyi esztendõben megjelent Cities XL 2011 ezeket javarészt kijavította, de még így is maradtak homályos foltok és zsákutcák a játékmenet tekintetében. Ha ezek nem lettek volna, várhatóan akkor is megjelent volna idén a sorozat újabb része, amely a FIFA vagy éppen a Need for Speed termékekhez hasonlóan immáron évrõl-évre meghatározó szereplõ szeretne lenni a városépítõs stratégiák nem éppen nyüzsgõ piacán. Az alábbi bekezdésekben egy rövid áttekintõt követõen elsõsorban a Cities XL 2012 újdonságait, valamint az elõzõ epizódhoz képest történt változásokat vesszük górcsõ alá.
A játék menete minden túlzás nélkül állítható, hogy semmit sem változott a 2009-es kezdõ epizódhoz mérten. Célunk tehát ezúttal is az lesz a betöltést követõen, hogy tulajdonképpen a semmibõl egy virágzó kisvárost építsünk, ahol boldogok az emberek, mindenkinek van munkája, van étele, itala, szórakozása és a kötelezõ szolgáltatások, ellátások és juttatások is adottak. Aki korábban próbálta már valamelyik Cities XL epizódot, az nagyon jól tudja, hogy ez leírva ugyan egyszerûen hangzik, de a gyakorlatban az egész gazdasági egyensúly cérnaszálakon függ, egyszóval egy aprónak tûnõ rossz döntés kihathat városunk teljes életére, egy elhamarkodott beruházástól kifogyhat a büdzsé, így településünk veszteséget fog termelni, ami egyet jelent a lakosság moráljának csökkenésével, valamint ellehetetleníti azt, hogy elõbb vagy utóbb nagyvárossá vagy akár metropolisszá fejlesszük közösségünket. A kissé átláthatatlan, gyakran káoszba torkolló játékmenet tehát még mindig jellemzõ a Cities XL-re, nem könnyû benne megtalálni az egyensúlyt, sõt, ha meg is találjuk, akkor sem garantálja semmi azt, hogy néhány kör múlva is ugyan az lesz a helyzet. Szerencsére komoly segítséget jelentenek a beépített csalások, amelyeket a gyakran eltúlzott nehézség miatt ezúttal nem lesz szégyen használni.
Sajnálattal vettem észre a játék használata közben, hogy a fejlesztõk egyetlen új opcióval sem törekedtek arra, hogy egy kicsit segítsék a dolgunkat. Ugyanaz a kissé hasznavehetetlen tanító mód, ugyanazok a lehetõségek, menürendszer és kezelõfelület fogadnak majd minket. Mégis ami a legjobban kiverte nálam a biztosítékot, hogy még egy új bevezetõ videóra sem futotta a Monte Cristonak, aminek hála ugyanazokkal a képsorokkal indul a játék, mint a tavalyi évad. Ezek a tények már elõrevetítették számomra, hogy a Cities XL 2012 többi momentumában sem várhatok forradalmi újdonságokat, és ez a sanda gyanúm sajnos be is igazolódott, hiszen az egész játék szinte teljesen olyan, mint tavaly volt. Amikor például elõször töltöttem be a programot, szó szerint meg is ijedtem, hogy rossz tesztpéldány jutott el hozzám, majd amikor nekiláttam a tesztnek, egyre csak erõsödött bennem ez az érzés, de késõbb sikerült némi újdonságot is felfedezni, ami visszaszorította aggályaimat. A korábban már jól megismert térképek mellett például sikerült találnom néhány újabb pályát is, amelyek mivel nem lettek jelölve, kissé beleolvadtak a többi közé, pedig az elveszett oázis melletti városépítés vagy a havas Alpokat idézõ új térkép igencsak sok kihívást tartogathat a jövendõbeli polgármesterjelölteknek.
Sajnos játék közben is ennyire minimálisak az újdonságok, vannak például apró módosítások a gazdasági részben, szintén csekélységek a statisztikák esetében, de hasznosnak vagy hiánypótlónak nehezen nevezhetnénk ezeket. A legtöbben feltehetõen számtalan új épületet és lehetõséget vártak az új évadtól, azonban az a szomorú helyzet állt elõ, hogy én személy szerint egyetlen új felhúzható építményt vagy újabb kategóriát sem találtam a felhozatalban, ismeretlen lehetõségekkel pedig pláne nem találkoztam. Olyan apróságok pedig, mint az utak lefektetésének gyakori kezelhetetlensége vagy éppen a tömbös építkezés lehetõségének komoly hiányosságai már a tavalyi epizódban is jelen voltak. Természetesen nem lehet egyértelmûen ráfogni a fejlesztõkre, hogy nem dolgoztak semmit az elmúlt egy évben, de olyan apróságokkal nem szúrhatják ki a szemünket, mint például az újabb, ezáltal pedig változatosabb ház- és autómodellek, amelyeknek köszönhetõen már nincs klónváros hangulatunk, hiszen például még mindig nem tudtak mit kezdeni az ismétlõdõ folyamatokkal, amelyek szintén nem a Cities XL 2012-ben jelentek meg elsõ ízben. Ha tehát kiválasztunk magunknak egy autót a forgalomból és azt követjük egy ideig, akkor garantáltan sokadszorra is ugyanazon az útvonalon fog elhaladni, ugyanaz az ember fog kiszállni belõle, majd a jármû egyszer csak eltûnik és kezdõdik elölrõl az egész.
Az utcák, de sokkal inkább a kikapcsolódásul szolgáló helyszínek továbbra is kihaltak, csak úgy vannak, az uszodában bár már feltûnik néhány ember, és a paintball pályán is játszanak páran, de az egész kietlennek, élettelennek tûnik. Ezek apróságok ugyan, de megvalósításukkal lényegesen fel tudták volna dobni játékukat a Monte Cristo emberei. Ugyan a forgalom lemintázása javult a korábbiakhoz képest, ezúttal már gyakran fogunk látni egy-egy nagyobb dugót is, de még mindig gyakoriak az eltûnõ autók, az irreális helyzetek és így tovább. Balesetekkel például továbbra sem találkozunk, de például a motorosok sem jelentek még meg az utakon. A Cities XL 2012-ben viszont már feltámadt a szél, a fák lobjai tehát mozgolódnak, de még mindig nincs dinamikus idõjárás, nem ered el az esõ, nem változnak az évszakok, márpedig ezt sem lett volna túl nehéz megvalósítani. Amint az a fenti sorokból kiderülhetett, még mindig több hiányossággal bír a játék, mint újdonsággal, így amennyiben ebben a tempóban haladnak a Monte Cristo emberei, talán 2020-ra megvalósítják mindazt, amit egy városépítõs stratégiától elvárhatunk. Mert az, hogy viszonylag jól fel van építve a stratégiai rendszer, egy alkalommal elviszi a hátán a játékot, de harmadszorra már aligha!
Hogy kicsit dicsérjem is a fejlesztõket, egyvalamiben komoly elõrelépést éreztem a Cities XL 2012-ben, ami a grafikus motorhoz köthetõ. A játék ugyanis lényegesen optimalizáltabb lett, mint elõdje volt. Ugyan szebbnek nem nevezném a látványt, de ezúttal már nem kell hosszú percekig bámulnunk a töltõ képernyõket, sõt a kamerával való játszadozás, így a közelítés és a távolítás sem okoz majd különösebb gondokat, így akadozásokat és fagyásokat a program számára. Azt azonban, hogy ugyanazok a hallgathatatlan, a legutolsó vidéki diszkóban is rossznak titulált zenék szólnak a háttérben, mint korábban, szintén nem tudom megbocsájtani.
Összességében jó játék a Cities XL 2012, de a legnagyobb gondja az, hogy semmivel sem jobb, mint elõdje volt. Egyetlen olyan újdonságot sem tudnék ugyanis kiemelni belõle, amire azt mondhatnám, hogy érdemes miatta megvásárolni a szoftvert azoknak, akik birtokolják a korábbi epizódot. Ha az illetékesek jövõre is ugyanilyen minimális frissítésekkel fognak elõállni a Cities XL 2013 esetében, akkor minden bizonnyal nagyon hamar lehúzhatják a redõnyt. Azok viszont, akik nem ismerik a játékot, nem birtokolják a korábbi részeket, ámde szeretnének egy jól felépített városépítõs stratégiát a gyûjteményükben tudni, természetesen nyugodtan ruházzanak be a programba, mert nagy csalódás biztosan nem fogja érni õket, valamint ennél szebb, jobb és újabb nem is nagyon található a piacon.
Naplózva
The
4384
Cities XL 2012
«
Válasz #9 Dátum:
2013. április 10. - 22:46:58 »
0
Voters list:
ui.: semmi.
Naplózva
Nyomtatás
Oldalak: [
1
]
Fel
« előző
következő »
GTA Közösség - A magyar GTA fórum
»
Hatalmas Archívum
»
Beszélgetés archívuma
»
Játékok
»
Cities XL 2012
ePrivacy and GPDR Cookie Consent by CookieConsent.com
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal