GTA Közösség - A magyar GTA fórum

Hatalmas Archívum => Beszélgetés archívuma => Játékok => A témát indította: Constantin - 2013. április 08. - 21:27:37

Cím: Cities XL 2012
Írta: Constantin - 2013. április 08. - 21:27:37
Játékteszt:
A semmibõl felépíteni egy várost nem egyszerû feladat, ám még nehezebb annak fenntartása, a növekedés biztosítása. Azt hiszem erre az állításra a való életbõl is lehetne bõven példát felhozni, elég csak körbenézni hazánk kisebb-nagyobb településein, vagy épp meghallgatni néhány „nagyember” nyilatkozatát a televízióban. Vajon mi képesek lennénk becsülettel helyt állni polgármesterként, és virágzó metropolist varázsolnánk egy párszáz lelkes faluból? Bár csak virtuális módon, de a városépítõ játékok segítségével megtalálhatjuk e kérdésre a választ. Az ilyen programok rajongóit nem igazán kényeztették el a kiadók és a fejlesztõk, hiszen lényegében egy kezükön meg tudnák számolni, hogy hány említésre méltó darab született az elmúlt öt évben. Sokan máig a régi klasszikust, a SimCity 4-et tartják a legjobbnak, teljesen jogosan, hiszen a Will Wright keze nyomát viselõ program szinte tökéletesen szimulálta egy város mûködését. Jelenleg az évente új résszel jelentkezõ Cities széria az egyetlen franchise, amely megpróbál a SimCity sorozat nyomdokaiba lépni. Természetesen egy esztendõ alatt nem lehet egy teljesen új játékot készíteni, ezért a fejlesztõk mindig a már meglévõ alapokra építkeznek, javítgatják, bõvítik a programot. Ez igaz a sorozat legújabb részére, a Cities XL 2012-re is, ami lényegében megegyezik a 2011-es változattal, néhány újdonsággal kiegészítve természetesen.


\"width=500http://ipon.hu/_userfiles/Image/Dragon83/Cities%20XL%202012/cxl_3_t.jpg[/img]
Nem érdemes azonban kapát és kaszát ragadni, hogy a fejlesztõk fejét vegyük, amiért ezek után képesek teljes áron árulni a játékot, mert a CXL 2012-t kétféleképpen is be lehet szerezni. Aki már rendelkezik a 2011-es résszel, az egy kiegészítõ formájában letölthet minden újdonságot, ami az új változatban szerepel, ilyenkor „mindössze” 3500 forintot kell fizetnie, nem a teljes árat (ami egyébként egy kicsivel így is az átlag alatt van). E rövid pénzügyi kitérõ után lássuk mit is nyújt a stílus rajongóinak a program! Újoncként elsõként ajánlott a 10 részes tanítómódba belevágni, amely fokozatosan megismertet bennünket a CXL 2012 játékmenetével, a lakóépületek lerakásától kezdve, az igények kielégítésén keresztül egészen a közlekedési rendszer kialakításáig. Ha az alapokat elsajátítottuk, belevághatunk egy saját város létrehozásába. A korábbi Cities játékokhoz hasonlóan sajnos most sincs semmilyen kampány mód, nincsenek olyan feladatok, hogy adott feltételek mellett el kell érnünk egy kitûzött célt. Tulajdonképpen egy játékmód van a programban, aminek keretében a semmibõl egy saját várost kell létrehoznunk, majd azt egyre nagyobbá és sikeresebbé tennünk. Aminek persze megvan a maga varázsa, de nem ártott volna egy kis változatosság.
Forrás: ipon.hu
Kérek véleményeket a játékról, mert tervezem a megvételét!
Cím: Cities XL 2012
Írta: Zotyabuszos - 2013. április 08. - 21:47:29
Ez valami SimCity copy?
Cím: Cities XL 2012
Írta: JBauer - 2013. április 08. - 22:19:22
Nekem bejön a leírás alapján, a SimCityhez se gépem, se pénzem rá. Valószínû ez mellett döntök majd (csak multija van, vagy van mind2, vagy csak single?)
(Mármint, hogy lehet használni crackelve is, avagy sem?)
Cím: Cities XL 2012
Írta: Constantin - 2013. április 09. - 17:43:11
Pontosan nem tudom, hogy van-e többjátékos lehetõség, szerintem van. Azt biztosra tudom, hogy az optimalizálása eléggé rosszul sikerült, sok gépen is akad nagy város esetén. A grafikai motorja ennek ellenére kiváló, veri a Simcity 2013-at, legalábbis a vélemények szerint. Magyarosítás van hozzá a neten, crackelve is játszható, de én eredetibe fogom megvenni, nem sajnálom érte azt a pár ezer forintot.
Cím: Cities XL 2012
Írta: JBauer - 2013. április 09. - 18:44:16
Mindenképp ki fogom próbálni, a rosszabb gépen nem fog futni, csak a \'11, de a \'12 viszont simán megy az erõsebben.
A pénzt én sem sajnálnám rá, csak most nincs :D De amint lesz én is megveszem.
Cím: Cities XL 2012
Írta: JamesA - 2013. április 09. - 18:56:47
A leírás alapján nagyon tetszik. Érdekelne, hogy miben különbözik az SC4-zõl? Tehát (mint pl. az 5-ben) itt is figyelembe kell venni a szelet? Vagy miben más? Valamint crackelt verzióval is lehet multizni, vagy ez is olyan , mint az Anno 1404, hogy a singlet engedi, a multit nem?
Cím: Cities XL 2012
Írta: Constantin - 2013. április 09. - 19:09:09
Mivel még nem vettem meg ezért nem tudok pontos információt mondani, de holnap tervezem a megvételét, úgy is az iskola mellett van ahol meg lehet venni. Ha a 2003-as SC4-re gondolsz akkor grafikailag a kettõ ég és föld, ez laposra veri grafikai motor terén, eléggé nagy területet kapunk városunk kialakítására, és sok tájegység közül választhatunk. Lehet a városunk az Alpok havasaiban, alföldön, folyó- vagy tengerparton. A városunk nagysága is rajtunk múlik, tehát lehet egy békés kisváros vagy egy lendületes metropolisz. Most néztem éppen egy videót, tehát belépünk a játékba, akkor egy eléggé letisztult, egyszerû menü fogad. Városkezdéskor a Föld bármely pontján lerakhatjuk a városunkat, tehát kiválasztunk egy megfelelõ helyet. Utána elnevezzük a várost, megadjuk a számunkra megfelelõ nyelvet, ami a város nyelve legyen. Utána mint SC-ben is lerak a város területére. Jobb oldalon vannak gombok, amelyeket lenyomva a sziklákat, érceket meg ezeket kiemeli, ezzel segítve a bányák helyzetét. Legalább is én így szûrtem le. Elég jó szoftvernek tûnik, a videók alapján sok pozitív dolgot szedtem össze, pár a 11-tõl nem sokban különbözik ez a verzió.
Cím: Cities XL 2012
Írta: JamesA - 2013. április 09. - 19:15:45
Nos, részben SC 4-re részben 5-re gondoltam, mert ugye 5-ben vannak ezek a számomra nagyon tetszetõs újítások (szél, érc, stb.), de nem vagyok hülye, hogy 60 Euróért (17868Ft 297,8Ft/€ árfolyammal) megvenni... De igazából megválaszoltad a kérdésemet, tehát köszönöm. Esélyes, hogy beszerzem... a netrõl... ingyen.... csak a netért fizetve... talán (?)...
Cím: Cities XL 2012
Írta: Constantin - 2013. április 09. - 21:01:50
Újabb évadhoz érkezett a Cities XL-sorozat. Vajon képes érdemi újdonságokat felmutatni közvetlen elõdjéhez képest?

A Monte Cristo fejlesztésében 2009-ben találkozhattunk elõször a Cities XL névvel, amely a 2006-os City Life szellemi örökségét próbálta meg átültetni egy sokkal modernebb és lényegesen kidolgozottabb formába. A játék egy nagyon kellemes városépítõs stratégiaként maradt meg emlékezetünkben, amely tartalmazott azért hibákat és hiányosságokat is. A tavalyi esztendõben megjelent Cities XL 2011 ezeket javarészt kijavította, de még így is maradtak homályos foltok és zsákutcák a játékmenet tekintetében. Ha ezek nem lettek volna, várhatóan akkor is megjelent volna idén a sorozat újabb része, amely a FIFA vagy éppen a Need for Speed termékekhez hasonlóan immáron évrõl-évre meghatározó szereplõ szeretne lenni a városépítõs stratégiák nem éppen nyüzsgõ piacán. Az alábbi bekezdésekben egy rövid áttekintõt követõen elsõsorban a Cities XL 2012 újdonságait, valamint az elõzõ epizódhoz képest történt változásokat vesszük górcsõ alá.

\"1.jpg\"
A játék menete minden túlzás nélkül állítható, hogy semmit sem változott a 2009-es kezdõ epizódhoz mérten. Célunk tehát ezúttal is az lesz a betöltést követõen, hogy tulajdonképpen a semmibõl egy virágzó kisvárost építsünk, ahol boldogok az emberek, mindenkinek van munkája, van étele, itala, szórakozása és a kötelezõ szolgáltatások, ellátások és juttatások is adottak. Aki korábban próbálta már valamelyik Cities XL epizódot, az nagyon jól tudja, hogy ez leírva ugyan egyszerûen hangzik, de a gyakorlatban az egész gazdasági egyensúly cérnaszálakon függ, egyszóval egy aprónak tûnõ rossz döntés kihathat városunk teljes életére, egy elhamarkodott beruházástól kifogyhat a büdzsé, így településünk veszteséget fog termelni, ami egyet jelent a lakosság moráljának csökkenésével, valamint ellehetetleníti azt, hogy elõbb vagy utóbb nagyvárossá vagy akár metropolisszá fejlesszük közösségünket. A kissé átláthatatlan, gyakran káoszba torkolló játékmenet tehát még mindig jellemzõ a Cities XL-re, nem könnyû benne megtalálni az egyensúlyt, sõt, ha meg is találjuk, akkor sem garantálja semmi azt, hogy néhány kör múlva is ugyan az lesz a helyzet. Szerencsére komoly segítséget jelentenek a beépített csalások, amelyeket a gyakran eltúlzott nehézség miatt ezúttal nem lesz szégyen használni.
\"2.jpg\"
Sajnálattal vettem észre a játék használata közben, hogy a fejlesztõk egyetlen új opcióval sem törekedtek arra, hogy egy kicsit segítsék a dolgunkat. Ugyanaz a kissé hasznavehetetlen tanító mód, ugyanazok a lehetõségek, menürendszer és kezelõfelület fogadnak majd minket. Mégis ami a legjobban kiverte nálam a biztosítékot, hogy még egy új bevezetõ videóra sem futotta a Monte Cristonak, aminek hála ugyanazokkal a képsorokkal indul a játék, mint a tavalyi évad. Ezek a tények már elõrevetítették számomra, hogy a Cities XL 2012 többi momentumában sem várhatok forradalmi újdonságokat, és ez a sanda gyanúm sajnos be is igazolódott, hiszen az egész játék szinte teljesen olyan, mint tavaly volt. Amikor például elõször töltöttem be a programot, szó szerint meg is ijedtem, hogy rossz tesztpéldány jutott el hozzám, majd amikor nekiláttam a tesztnek, egyre csak erõsödött bennem ez az érzés, de késõbb sikerült némi újdonságot is felfedezni, ami visszaszorította aggályaimat. A korábban már jól megismert térképek mellett például sikerült találnom néhány újabb pályát is, amelyek mivel nem lettek jelölve, kissé beleolvadtak a többi közé, pedig az elveszett oázis melletti városépítés vagy a havas Alpokat idézõ új térkép igencsak sok kihívást tartogathat a jövendõbeli polgármesterjelölteknek.
\"3.jpg\"
Sajnos játék közben is ennyire minimálisak az újdonságok, vannak például apró módosítások a gazdasági részben, szintén csekélységek a statisztikák esetében, de hasznosnak vagy hiánypótlónak nehezen nevezhetnénk ezeket. A legtöbben feltehetõen számtalan új épületet és lehetõséget vártak az új évadtól, azonban az a szomorú helyzet állt elõ, hogy én személy szerint egyetlen új felhúzható építményt vagy újabb kategóriát sem találtam a felhozatalban, ismeretlen lehetõségekkel pedig pláne nem találkoztam. Olyan apróságok pedig, mint az utak lefektetésének gyakori kezelhetetlensége vagy éppen a tömbös építkezés lehetõségének komoly hiányosságai már a tavalyi epizódban is jelen voltak. Természetesen nem lehet egyértelmûen ráfogni a fejlesztõkre, hogy nem dolgoztak semmit az elmúlt egy évben, de olyan apróságokkal nem szúrhatják ki a szemünket, mint például az újabb, ezáltal pedig változatosabb ház- és autómodellek, amelyeknek köszönhetõen már nincs klónváros hangulatunk, hiszen például még mindig nem tudtak mit kezdeni az ismétlõdõ folyamatokkal, amelyek szintén nem a Cities XL 2012-ben jelentek meg elsõ ízben. Ha tehát kiválasztunk magunknak egy autót a forgalomból és azt követjük egy ideig, akkor garantáltan sokadszorra is ugyanazon az útvonalon fog elhaladni, ugyanaz az ember fog kiszállni belõle, majd a jármû egyszer csak eltûnik és kezdõdik elölrõl az egész.
\"4.jpg\"
Az utcák, de sokkal inkább a kikapcsolódásul szolgáló helyszínek továbbra is kihaltak, csak úgy vannak, az uszodában bár már feltûnik néhány ember, és a paintball pályán is játszanak páran, de az egész kietlennek, élettelennek tûnik. Ezek apróságok ugyan, de megvalósításukkal lényegesen fel tudták volna dobni játékukat a Monte Cristo emberei. Ugyan a forgalom lemintázása javult a korábbiakhoz képest, ezúttal már gyakran fogunk látni egy-egy nagyobb dugót is, de még mindig gyakoriak az eltûnõ autók, az irreális helyzetek és így tovább. Balesetekkel például továbbra sem találkozunk, de például a motorosok sem jelentek még meg az utakon. A Cities XL 2012-ben viszont már feltámadt a szél, a fák lobjai tehát mozgolódnak, de még mindig nincs dinamikus idõjárás, nem ered el az esõ, nem változnak az évszakok, márpedig ezt sem lett volna túl nehéz megvalósítani. Amint az a fenti sorokból kiderülhetett, még mindig több hiányossággal bír a játék, mint újdonsággal, így amennyiben ebben a tempóban haladnak a Monte Cristo emberei, talán 2020-ra megvalósítják mindazt, amit egy városépítõs stratégiától elvárhatunk. Mert az, hogy viszonylag jól fel van építve a stratégiai rendszer, egy alkalommal elviszi a hátán a játékot, de harmadszorra már aligha!
\"5.jpg\"
Hogy kicsit dicsérjem is a fejlesztõket, egyvalamiben komoly elõrelépést éreztem a Cities XL 2012-ben, ami a grafikus motorhoz köthetõ. A játék ugyanis lényegesen optimalizáltabb lett, mint elõdje volt. Ugyan szebbnek nem nevezném a látványt, de ezúttal már nem kell hosszú percekig bámulnunk a töltõ képernyõket, sõt a kamerával való játszadozás, így a közelítés és a távolítás sem okoz majd különösebb gondokat, így akadozásokat és fagyásokat a program számára. Azt azonban, hogy ugyanazok a hallgathatatlan, a legutolsó vidéki diszkóban is rossznak titulált zenék szólnak a háttérben, mint korábban, szintén nem tudom megbocsájtani.
\"6.jpg\"
Összességében jó játék a Cities XL 2012, de a legnagyobb gondja az, hogy semmivel sem jobb, mint elõdje volt. Egyetlen olyan újdonságot sem tudnék ugyanis kiemelni belõle, amire azt mondhatnám, hogy érdemes miatta megvásárolni a szoftvert azoknak, akik birtokolják a korábbi epizódot. Ha az illetékesek jövõre is ugyanilyen minimális frissítésekkel fognak elõállni a Cities XL 2013 esetében, akkor minden bizonnyal nagyon hamar lehúzhatják a redõnyt. Azok viszont, akik nem ismerik a játékot, nem birtokolják a korábbi részeket, ámde szeretnének egy jól felépített városépítõs stratégiát a gyûjteményükben tudni, természetesen nyugodtan ruházzanak be a programba, mert nagy csalódás biztosan nem fogja érni õket, valamint ennél szebb, jobb és újabb nem is nagyon található a piacon.
Cím: Cities XL 2012
Írta: The - 2013. április 10. - 22:46:58
ui.: semmi.