SetPlayerTeam
AlkalmazásaNos ez a függvény arra való, hogy beállítjuk egy adott játékosnak a csapatját.Ez különösen Role Play szerverekre hasznos, ahol van mentõs rendõr és hasonlók, ott egyszerû a lekérdezése és a beállítása. Véleményem szerint sokkal egyszerûbb és könnyebb ezekkel dolgozni, mint több változóval, defineokkal és egyebekkel és még kevéske sort is megtakaríthatunk.Paraméterei
-playerid - A játékosnak az azonosítója
-teamid - Ez az adott szám ami a csapatot jelöli (pl teamid-nak 1-et adsz meg akkor az elsõ csapat, 2-õt második csapat és ez így tovább)!
Megjegyzések1. Azonos csapatban lévõ játékosok nem tudják megölni/megsebesíteni egymást kivéve, ha nem vágják el a torkukat. Az azonos csapatban lévõ személyt aki kocsiban ül nem lehet megsebezni / megölni a 0.3x óta. Ez engedélyezhetõ az EnableVehicleFriendlyFire-el
2. A NO_TEAM elnevezés vagy a 255-ös teamid jelenti a csapatnélküliséget. Ez az alapértéke a függvénynek és nem a 0. A csaptnélküliek egymást is megölhetikPéldascript és gyakorlatPéldascript
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
SetPlayerTeam(playerid, 4); // Ha egy játékos lespawnol akkor beállítjuk a csapatának az értékét 4-re (tehát mondhatjuk úgy is, hogy a negyedik csapatra)
return 1;
}
Gyakorlat
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(!strcmp(cmdtext, \"/szerelo\", true)) SetPlayerTeam(playerid, 1);
return 1;
}
public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
if(GetPlayerVehicleID(playerid) == 1)
{
if( GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER && GetPlayerTeam(playerid) == 1)
{
SendClientMessage(playerid, -1, \"Te szerelõ vagy így jogod van ebbe beülni\");
}
}
else
{
SendClientMessage(playerid, -1, \"Te nem vagy szerelõ így nem ülhetsz ide be\");
RemovePlayerFromVehicle(playerid);
}
return 1;
}
Hozzá kapcsolódó függvény: GetPlayerTeam - Hivatalos fórumlink
Hozzá kapcsolódó függvény: GetPlayerTeam - Fordított fórumlink