format
Ez a funkció a karakterláncokat, és a változókat megformázza.
Paraméterek: (output[], len, const format[], {Float,_}:...)
output[] - A kimeneti karakterlánc
len - A kimeneti karakterlánc maximális hosszúsága.
const format[] - A formátum szövege.
{Float,_}:... - A formátum szövegének az \"argument\"-jei.
Visszatérések:Ennek a funkciónak nincsenek visszatérési értékei.
Karakterlánc formátumokHelyhordozók Értelmezések%b A bináris értékek helyhordozói
%c A karakterek helyhordozói
%d Az egész szám helyhordozói
%f A lebegõpontos értékek helyhordozói
%i Az egész szám helyhordozói
%s A karakterláncok helyhordozói
%x A hexidecimális értékek helyhordozói
%% A százalék értékek helyhordozói
Az értékek a helyhordozókat követik, és ugyan olyan sorrendbe hívódnak le.
A \'%\' jel hívja elõ a helyhordozókat és az utáni betû határozza el hogy milyen helyhordozót hívunk le. Van még 1 fontos dolog: ugyan is úgy lehet a tizedes jegyû számokat megadni hogy a százalék után egy pontot rakunk majd a pont mellé a tizedesérték meghatározását és az után a helyhordozó betûjét. Példa:
(%.2f) És a lebegõpontos érték így fog kinézni: 1.34. Ha a meghatározást növeljük akkor pontosabb értéket kapunk: tized, század, ezred.
new str[128];
new szam = 42;
format(str,sizeof(str), \"A szám: %i.\",szam); //-> A szám 42.
new string[]= \"szimpla üzenet\";
format(str,sizeof(str), \"Üzenetet kaptál: %s , és egy számot is: %i.\", string, szam);// Egészbe így néz ki a dolog: Üzenetet kaptál: szimpla üzenet, és egy számot is: 42.
new string[64];
format(string,sizeof(string),\"A pontjaid: %d\",GetPlayerScore(playerid));
SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFAA,string);
Hozzátartozó funkciók:<A HREF=\"
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Print\">Print</A>: A konzolba egy karakterláncot ír.
<A HREF=\"
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Printf\">Printf</A>: A konzolba egy formált karakterláncot ír.
Eredeti téma:http://wiki.sa-mp.com/wiki/Format