Sziasztok!
Ismét egy rövidebb tutoriallal jövök, ami nem más, mint a for ciklus.
A for ciklus arra jó például, hogy: Végigmenjünk az összes playeren, kocsin, objecten. Most a számomra legkönnyebbet fogom bemutatni, a playeres részt.
A feladat:
Végigmegyünk az összes playeren, és megvizsgáljuk, hogy ki van belépve RCON adminnak a szerveren.
[pawn]if(strcmp(cmdtext, \"/adminok\", true) == 0)
{
for(new i=0; i<500; i++)
{
if(IsPlayerAdmin(i))
{
new name[24];
GetPlayerName(i, name, sizeof(name));
new string[64];
format(string, sizeof(string), \"%s\", name);
SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFFF, string);
}
}
}[/pawn]
Magyarázat:
[pawn]if(strcmp(cmdtext, \"/adminok\", true) == 0)[/pawn] Létrehozzuk a /adminok parancsot.
[pawn]{[/pawn] Megnyitjuk a parancsot.
[pawn]for(new i=0; i<500; i++)[/pawn] Végigmegyünk mind az 500 playeren. Az 500-at írd át a szerver férõhelyére.
[pawn]{[/pawn]Megnyitjuk a for ciklust.
[pawn]if(IsPlayerAdmin(i))[/pawn] Ha az adott játékos be van lépve RCON-ba akkor...
[pawn]{[/pawn] ...megnyitjuk és.....
[pawn]new name[24];[/pawn] Létrehozzuk a \"name\" változót, 24 karakter hosszusággal.
[pawn]GetPlayerName(i, name, sizeof(name));[/pawn] Lekérjük az RCON admin nevét.
[pawn]new string[64];[/pawn] Létrehozzuk a \"string\" változót, amellyel kiírjuk az admin \"nevét\".
[pawn]format(string, sizeof(string), \"%s\", name);[/pawn]Megformázzuk a szöveget.
[pawn]SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFFF, string);[/pawn] Kiírjuk az admin nevét annak az embernek, aki beírta a /adminok parancsot.
[pawn]}
}[/pawn]
Köszönöm, hogy elolvastad, ha valamit nem értesz, írj hozzászólást. Várom a véleményeket.
[pawn]Dream1990[/pawn]