Szerző Téma: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)  (Megtekintve 14337 alkalommal)

[WiN]Chaster

  • Vendég
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #30 Dátum: 2011. Január 10. - 21:25:45 »
0 Show voters
thx egészjo a leirásod :D
ezt is nézd meg pls: http://pascal-forum.tarhely.biz/index.php?topic=182.0

(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #31 Dátum: 2011. Január 19. - 23:53:18 »
0 Show voters
Szuper leírás!
Évekig Pascallal foglalkoztam így van némi \"elõ tapasztalatom\". Pár helyen nyakatekerten fogalmazol, de amúgy príma. ;)

Nem elérhető Vic15

  • 500
    • Profil megtekintése
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #32 Dátum: 2011. Június 17. - 09:38:04 »
0 Show voters
Szép tutorial! Grat

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #33 Dátum: 2011. Június 26. - 11:27:45 »
0 Show voters
Ezt át lehetne helyezni a kezdõknek szóló részbe.

Nem elérhető jana4

  • 5929
  • Ex Staff
    • Profil megtekintése
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #34 Dátum: 2011. Június 26. - 14:08:01 »
0 Show voters
Kérésre áthelyezve a \"Tanuljunk PAWN nyelvet\" részlegbe.

Nem elérhető instant

  • 2778
  • ZzzzzZ
    • Profil megtekintése
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #35 Dátum: 2011. Július 06. - 08:13:37 »
0 Show voters
szép leirás grat :)

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #36 Dátum: 2011. Július 06. - 09:52:28 »
0 Show voters
Lett a mûveletekhez írva + egy példa.

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #37 Dátum: 2011. Július 09. - 23:32:10 »
0 Show voters
Lehet én értelmeztel rosszul, de ez hibás makró.
[pawn]
#define SLOTS GetMaxPlayers();
#if SLOTS > 500
 #error A SLOT túllépte a megengedettet. A script leáll
 SendRconCommand(\"exit\");
#endif
[/pawn]
Amúgy még azt hozzáírhatnád, hogy a # operátor a makróban stringre konvertálja a beírt adatot.
Pl:
[pawn]
#define Kuld(%1) \\
printf(#%1)
Kuld(Ez most string lesz);
[/pawn]

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #38 Dátum: 2011. Július 20. - 21:55:46 »
0 Show voters
A szintaxisa jó, szemantikusan rossz, de már javítottam. Igazából elég régen írtam már a tutorialt, de mindent megpróbálok kijavítani amit régen rosszul írtam.
Egyébként így belelendültem, írtam picit többet a preprocesszorról (amit akartam írni, csak elveszett fél évvel ezelõtt...)
« Utoljára szerkesztve: 2011. Július 24. - 08:10:53 írta krisk »

GroX

  • Vendég
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #39 Dátum: 2011. Augusztus 05. - 19:55:20 »
0 Show voters
Amúgy rohadtul nem vágom, hogy miért mindenki C++-hoz hasonlítja, mikor köze nincs egymáshoz, és C-bõl csinálták a nyelvet. Szóval azt nem mondhatjuk, hogy aki PAWN-ban pro, az könnyebben megtanulhatja a C++-t, ez inkább a C-re vonatkozik... A C, és a PAWN rendkívül hasonlít egymásra... mivel az a forrásnyelve. Ezért is nem objektum orientált a PAWN, és ezért is jobb a LUA, mert az az. (meg könnyebb is, mert az teljesen különálló nyelv, nem egy másikból készítették)

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #40 Dátum: 2011. Augusztus 06. - 08:31:37 »
0 Show voters
Idézetet írta: Fade シ date=1312566920\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1663\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Amúgy rohadtul nem vágom, hogy miért mindenki C++-hoz hasonlítja, mikor köze nincs egymáshoz, és C-bõl csinálták a nyelvet. Szóval azt nem mondhatjuk, hogy aki PAWN-ban pro, az könnyebben megtanulhatja a C++-t, ez inkább a C-re vonatkozik... A C, és a PAWN rendkívül hasonlít egymásra... mivel az a forrásnyelve. Ezért is nem objektum orientált a PAWN, és ezért is jobb a LUA, mert az az. (meg könnyebb is, mert az teljesen különálló nyelv, nem egy másikból készítették)
 
Igaz, a PAWN C alapú nyelv, igazából át akartam már írni, csak elfelejtettem.
OFF: Egyébként a PAWN viszont annyiból jó, hogy szitne az összes HL2 játékhoz van kiegészítõ hozzá, amivel lehet abban scriptelni. Lua meg, háát... az is egy platform rengeteg játékhoz. Lua kétségkívül egyszerûbb, de én 1 év alatt se szántam rá magam, hogy megtanuljam. Nem tudom, miért.

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #41 Dátum: 2011. Augusztus 21. - 13:58:16 »
0 Show voters
A legfontosabb statement típusokat a STATEMENT fejezet elején tárgyaltam

(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #42 Dátum: 2011. December 08. - 22:55:46 »
0 Show voters
Én ez alapján próbáltam tanulni, de nagyon nem konyítok az egészhez  :-[

(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #43 Dátum: 2011. December 26. - 19:19:01 »
0 Show voters
UI: valahogy megcsintem, azért köszi.xD
« Utoljára szerkesztve: 2011. December 26. - 19:30:44 írta lackos888 »

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
(Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
« Válasz #44 Dátum: 2011. December 27. - 23:58:17 »
0 Show voters
Én a static változóról még annyit hozzátennék, hogy ha egy megadott funkcióban használjuk, akkor nem ugyan az, mint a new.
Nézzünk rá egy példát:
[pawn]
#include <a_samp>
public OnFilterScriptInit()
{
StaticTest();
StaticTest();
StaticTest();
StaticTest();
return 1;
}
stock StaticTest()
{
static
   iMyVar;
printf(\"Megmaradt: %d\", iMyVar);
iMyVar = random(0xFF);
printf(\"%d\\n\", iMyVar);
}
[/pawn]
Itt a következõ lesz a kimenet:
 
[23:52:20] Megmaradt: 0
[23:52:20] 225
[23:52:20] Megmaradt: 225
[23:52:20] 230
[23:52:20] Megmaradt: 230
[23:52:20] 86
[23:52:20] Megmaradt: 86
[23:52:20] 166

 
new-al pedig:
 
[23:54:12] Megmaradt: 0
[23:54:12] 80
[23:54:12] Megmaradt: 0
[23:54:12] 202
[23:54:12] Megmaradt: 0
[23:54:12] 236
[23:54:12] Megmaradt: 0
[23:54:12] 34

 
http://forum.sa-mp.com/showpost.php?p=1594303&postcount=2832
A lokálisan létrehozott static változó annyiban külömbözik a globálisan létrehozottól, hogy az nem veszti el az értékét a funkció meghívások között.


sizeof operátor a tömb összes elemére:
 

public OnFilterScriptInit()
{
new
aMyArray[10][2][3];
aMyArray[0][0][0] = 0; // Ne warningozzon a fordító..
printf(\"aMyArray[%d][%d][%d]\", sizeof(aMyArray), sizeof(aMyArray[]), sizeof(aMyArray[][]));
// sizeof(aMyArray) -> Kiírja a tömb elsõ elemének a méretét
// sizeof(aMyArray[]) -> Második elemének a méretét
// sizeof(aMyArray[][]) -> Harmadik elemének a méretét. Negyediknek pedig nem lehet, mivel max 3 Dimenziós tömböket lehet létrehozni.
return 1;
}
« Utoljára szerkesztve: 2012. Január 02. - 21:25:59 írta kurta999 »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal