GTA Közösség - A magyar GTA fórum

Hatalmas Archívum => Fórum Archívum (Témák/Fórumok) => A témát indította: krisk - 2010. Május 15. - 22:02:11

Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2010. Május 15. - 22:02:11
1.0 BEVEZETÉS
Az általam megírt PAWN tutorial az akkori tudásanyagom azon részét dolgozta fel, amelyet akkoriban a programozásról tudtam. Sajnos be kell lássuk, hogy a 2010 márciusában írt leírásomban kezdetben és most is rengeteg hiba volt megtalálható, bár ezek száma lényegesen csökkent.
Lényeg a lényeg, úgy döntöttem, hogy egy teljesen újraírt, harmadik változattal fogom a jelenlegit lecserélni, amiben a scriptnyelv gyakorlati aspektusaira fogok elsõsorban koncentrálni, ám tutorial helyett egyfajta leírásnak, referenciakönyvnek fogom tekinteni.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: SnicK - 2010. Május 15. - 22:03:36
Szokásos krisk minoség :)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Lömpi - 2010. Május 15. - 22:24:06
Awesome :)

Mire végig olvastam :D
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: maark - 2010. Május 15. - 22:30:41
gyönyöru szép tut :) sokaknak jól jön  
pl nekem is :D
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2010. Május 15. - 22:35:20
Kijavítottam benne pár dolgot, köszönöm szépen a dicséretet, kijavítottam a helyesírási hibákat.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: ZeRo - 2010. Május 15. - 22:35:59
Attól még hogy forrásokat is használsz, érdemes lenne elobb kipróbálni oket, mielott leírod( és közzéteszed ). Nem olvastam végig, de elég sok hibát / pontatlan megfogalmazást találtam, ami épp a kezdoket vezeti félre, pont akiknek szántad.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2010. Május 15. - 22:39:29
Köszi az észrevételt, megpróbálom átnézegetni holnap, csak kicsit fáradt vagyok már, ha tudnál nekem segíteni, hol találom a hibákat, akkor holnap kijavítom.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: ZeRo - 2010. Május 15. - 22:48:36
A direktívákat kisbetuvel kell írni( pl. #define ), a Bool típusminosíto ebben az alakban nem támogatott, csak kisbetuvel( bool ), és a vektoroknak mindig kell adni méretet. Itt erre gondolok:
 
Idézetet írta: krisk date=1273953731\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1663\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic

new a=\"hello\"; 

 
Ez a fajta bevitel az alap PAWN-ban intergerek tárolására szolgál, de a PAWNO elfogadja.
 
Tehát:
 
new a[ 6 ] = \"hello\";

 
Eddig olvastam el, majd még én is átnézem.
U: Nem sértésnek, vagy letolásnak mondtam, az ötlet tényleg jó, ha még egy kicsit dolgozol rajta szerintem ki is emelem a témát.  ;)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: ALIEN - 2010. Május 15. - 23:11:03
Hát ez elképesztoen jó lett! Kösz hogy megosztottad!
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: GroX - 2010. Május 15. - 23:19:38
Még az enumerációs dolgokat kéne leírni és akkor nagy királyság lenne.
Meg még egykét pawn alap utasítást. (pl for)
De amúgy jó grat.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2010. Május 16. - 09:11:22
Update: Írtam pár statementet, és pár direktívát, valamint átrendeztem a dolgokat, hogy egy helyen legyen egy valami
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Jex - 2010. Május 16. - 11:18:26
Bocs, hogy belekötök, de ha nincs kritikus, nincs fejlodés :D
Az ötlet jó, én is írtam már hasonlót, de a tapasztalataim szerint a kezdok ilyen tutorialoknál általában rögtön továbblépnek...
A legnagyobb hiba benne ez:
\"A PREPROCESSZOR-DIREKTÍVÁK: A fordítóprogramnak küldött üzeneted, ami megváltoztatja a kód értelmezését. Egyenlore még csak a #define-vel foglalkozunk, késobb kitérünk többire is. Továbbiakban csak PRD. A #define PRD-t nevezzük DEF-nek továbbiakban.\"
Az elso benyomás... Ha egy tényleg kezdo beleolvas, szerintem nem sok mindent fog megérteni belole, mert rögtön olyan szakszavakkal indítasz, amiknek a felét még én sem értem.
A következo, amit már nagyon sok embernél láttam, hogy a Float szót \"lebegopontos változóra\" fordítjátok. Sokkal barátibb és magyarosabb ha a \"tizedes tört\" szót használod.
Még egy, ha már szakszavakat használsz, azokat használd jól, mert az \"interger\" az \"integer\" helyesen.
Ami még zavart: azomban -> azonban, külömbség -> különbség.
Az egész egy jó leírás, de vannak rajta javítani valók, az elso és legfontosabb az, hogy elobb használj magyar mindenki számára értheto szavakat, és aztán szakszavakat. Ha így marad, akkor nem marad más a tutorialod, mint \"Pawn emlékezteto haladóknak\".
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2010. Május 16. - 11:43:07
Amúgy azért, mert ugye Floating-Point Variable = Levegopontos változó, de átírtam benne pár dolgot. Az a baj, hogy nehéz olyan szavakat használni, amik szakszavak, de megérti egy kezdo. Szóval én amikor fogtam eloször egy C++ tankönyveet a kezembe, második oldalon írt a sztringkonstansokról, amirol azt sem tudtam mi. De lehetséges hogy írok elore egy ismeretlen szavak jegyzékét, amibe benne van, mi mit jelent.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Jex - 2010. Május 16. - 11:52:03
Tudom, hogy angolról egyenesen átfordítva a Floating-point variable az lebegopontos változó, de akkor is ezerszer magyarosabb az, hogy tizedestört :D Sok más ilyen szó van, bár most egy se jut eszembe...
Az az ismeretlen szavak jegyzéke jó ötlet ;) A legelejére beteszed, és ha nem értik vissza tudnak tekerni.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Gamestar - 2010. Május 16. - 12:35:54
Felületesen átolvastam. A leírás jó, eltekintve pár elírástól. De:
Szerintem a megfogalmazások túl vannak bonyolítva, és egy 2 soros ( úgymond mondat ) szöveg nem sokat mond egy kezdonek, például a bitmanipulációról.
Nyugodtan ráérsz, nem kell egybol olyan nagy munkát kidobni, a minoség az elso  :)
Továbbá egy súlyos hibára szeretném figyelmedet felhívni:
 
A PAWNO egy C++-hoz hasonlító objektum-orientált programozási nyelvek egyike. Bemutatnám inkább néhány példán keresztül:

 
A \"PAWN\" nem programozási nyelv, hanem egy (o-o) szkriptnyelv, mivel nem állítasz vele elo úgymond önállóan futtatható állományokat.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2010. Május 16. - 13:19:24
Írtam bele párat, kérlek írjatok ide, ha találtok valamilyen ismeretlen szót, és akkor beleírom a szedetbe.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Csabesz - 2010. Május 16. - 14:04:19
Elolvastam végig. Jó leírás. ;)
De gondolom még ki fogod egészíteni..  :)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2010. Május 27. - 16:33:34
A continue és a for ill. a while ciklust részletezztem.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Lömpi - 2010. Május 29. - 12:12:48
helyesírási hiba egy \'code\'-ban
\"#edif #if #else\"
javitsd: endif
egyébként jó :)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2010. Május 29. - 13:48:54
javítva
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: KaRcSii - 2010. Június 05. - 09:40:46
Jó lett a tutorial,nekem sokat segített!! :D
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: TrYp - 2010. Szeptember 08. - 18:24:16
Ezzel tuti dolgoztál, hasznos dolog lehet azoknak akik tényleg szeretnének tanulni,gratula
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: vnx - 2010. Október 16. - 10:30:42
Ez a leírás nekem sokat segített.Nagyon szépen és értelmesen írtad le.Megköszönöm neked. :shy:
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2010. November 06. - 10:21:14
Ennek az SMF-nek bizony a jó édes **** anyját, írtam egy 5 oldalas bõvítést erre kiléptet mikor elküldeném.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: ZeRo - 2010. November 06. - 12:33:42
Nyomnod kellett volna egy visszát, ctrl+c, utána bejelentkezel, módosítás, ctrl+v. Én is megszívtam így, aztán rájöttem erre a módszerre. ;)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: #YoYo# - 2010. November 24. - 18:02:11
Jólett köszi :D
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: caRlos - 2010. December 04. - 22:27:11
Ja ja. Jó lett, köszi! :)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: bencehalas - 2010. December 09. - 09:27:46
Nagyon jó lett.Leírhatnád a sizeof operátort is. :)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: .:Secur:. - 2010. December 10. - 14:57:47
Sokat lehet tanulni belõle GRT!
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: kurta999 - 2010. December 26. - 13:55:37
Szép leírás!
Majd hozzáadhatnád, hogy a char és az int pontosan mit is jelent.
Pl: MyVar[5 char]
Mert nem igazán értem, hogy azt minek odarakni xD
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: [WiN]Chaster - 2011. Január 10. - 21:25:45
thx egészjo a leirásod :D
ezt is nézd meg pls: http://pascal-forum.tarhely.biz/index.php?topic=182.0
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: James_Raynor - 2011. Január 19. - 23:53:18
Szuper leírás!
Évekig Pascallal foglalkoztam így van némi \"elõ tapasztalatom\". Pár helyen nyakatekerten fogalmazol, de amúgy príma. ;)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Vic15 - 2011. Június 17. - 09:38:04
Szép tutorial! Grat
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2011. Június 26. - 11:27:45
Ezt át lehetne helyezni a kezdõknek szóló részbe.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: jana4 - 2011. Június 26. - 14:08:01
Kérésre áthelyezve a \"Tanuljunk PAWN nyelvet\" részlegbe.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: instant - 2011. Július 06. - 08:13:37
szép leirás grat :)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2011. Július 06. - 09:52:28
Lett a mûveletekhez írva + egy példa.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: kurta999 - 2011. Július 09. - 23:32:10
Lehet én értelmeztel rosszul, de ez hibás makró.
[pawn]
#define SLOTS GetMaxPlayers();
#if SLOTS > 500
 #error A SLOT túllépte a megengedettet. A script leáll
 SendRconCommand(\"exit\");
#endif
[/pawn]
Amúgy még azt hozzáírhatnád, hogy a # operátor a makróban stringre konvertálja a beírt adatot.
Pl:
[pawn]
#define Kuld(%1) \\
printf(#%1)
Kuld(Ez most string lesz);
[/pawn]
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2011. Július 20. - 21:55:46
A szintaxisa jó, szemantikusan rossz, de már javítottam. Igazából elég régen írtam már a tutorialt, de mindent megpróbálok kijavítani amit régen rosszul írtam.
Egyébként így belelendültem, írtam picit többet a preprocesszorról (amit akartam írni, csak elveszett fél évvel ezelõtt...)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: GroX - 2011. Augusztus 05. - 19:55:20
Amúgy rohadtul nem vágom, hogy miért mindenki C++-hoz hasonlítja, mikor köze nincs egymáshoz, és C-bõl csinálták a nyelvet. Szóval azt nem mondhatjuk, hogy aki PAWN-ban pro, az könnyebben megtanulhatja a C++-t, ez inkább a C-re vonatkozik... A C, és a PAWN rendkívül hasonlít egymásra... mivel az a forrásnyelve. Ezért is nem objektum orientált a PAWN, és ezért is jobb a LUA, mert az az. (meg könnyebb is, mert az teljesen különálló nyelv, nem egy másikból készítették)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2011. Augusztus 06. - 08:31:37
Idézetet írta: Fade シ date=1312566920\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1663\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Amúgy rohadtul nem vágom, hogy miért mindenki C++-hoz hasonlítja, mikor köze nincs egymáshoz, és C-bõl csinálták a nyelvet. Szóval azt nem mondhatjuk, hogy aki PAWN-ban pro, az könnyebben megtanulhatja a C++-t, ez inkább a C-re vonatkozik... A C, és a PAWN rendkívül hasonlít egymásra... mivel az a forrásnyelve. Ezért is nem objektum orientált a PAWN, és ezért is jobb a LUA, mert az az. (meg könnyebb is, mert az teljesen különálló nyelv, nem egy másikból készítették)
 
Igaz, a PAWN C alapú nyelv, igazából át akartam már írni, csak elfelejtettem.
OFF: Egyébként a PAWN viszont annyiból jó, hogy szitne az összes HL2 játékhoz van kiegészítõ hozzá, amivel lehet abban scriptelni. Lua meg, háát... az is egy platform rengeteg játékhoz. Lua kétségkívül egyszerûbb, de én 1 év alatt se szántam rá magam, hogy megtanuljam. Nem tudom, miért.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2011. Augusztus 21. - 13:58:16
A legfontosabb statement típusokat a STATEMENT fejezet elején tárgyaltam
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: travisbarker - 2011. December 08. - 22:55:46
Én ez alapján próbáltam tanulni, de nagyon nem konyítok az egészhez  :-[
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2011. December 26. - 19:19:01
UI: valahogy megcsintem, azért köszi.xD
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: kurta999 - 2011. December 27. - 23:58:17
Én a static változóról még annyit hozzátennék, hogy ha egy megadott funkcióban használjuk, akkor nem ugyan az, mint a new.
Nézzünk rá egy példát:
[pawn]
#include <a_samp>
public OnFilterScriptInit()
{
StaticTest();
StaticTest();
StaticTest();
StaticTest();
return 1;
}
stock StaticTest()
{
static
   iMyVar;
printf(\"Megmaradt: %d\", iMyVar);
iMyVar = random(0xFF);
printf(\"%d\\n\", iMyVar);
}
[/pawn]
Itt a következõ lesz a kimenet:
 
[23:52:20] Megmaradt: 0
[23:52:20] 225
[23:52:20] Megmaradt: 225
[23:52:20] 230
[23:52:20] Megmaradt: 230
[23:52:20] 86
[23:52:20] Megmaradt: 86
[23:52:20] 166

 
new-al pedig:
 
[23:54:12] Megmaradt: 0
[23:54:12] 80
[23:54:12] Megmaradt: 0
[23:54:12] 202
[23:54:12] Megmaradt: 0
[23:54:12] 236
[23:54:12] Megmaradt: 0
[23:54:12] 34

 
http://forum.sa-mp.com/showpost.php?p=1594303&postcount=2832
A lokálisan létrehozott static változó annyiban külömbözik a globálisan létrehozottól, hogy az nem veszti el az értékét a funkció meghívások között.


sizeof operátor a tömb összes elemére:
 

public OnFilterScriptInit()
{
new
aMyArray[10][2][3];
aMyArray[0][0][0] = 0; // Ne warningozzon a fordító..
printf(\"aMyArray[%d][%d][%d]\", sizeof(aMyArray), sizeof(aMyArray[]), sizeof(aMyArray[][]));
// sizeof(aMyArray) -> Kiírja a tömb elsõ elemének a méretét
// sizeof(aMyArray[]) -> Második elemének a méretét
// sizeof(aMyArray[][]) -> Harmadik elemének a méretét. Negyediknek pedig nem lehet, mivel max 3 Dimenziós tömböket lehet létrehozni.
return 1;
}
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2011. December 28. - 20:08:55
Hy!Miért van az ha csinálok 1 makrót akkor azt írja ki, hogy error 017: undefined symbol \"msg\" ? Magyarul mintha nem definiáltam volna pedig definiáltam.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: kurta999 - 2011. December 29. - 01:19:58
Valószínûleg a makró lejjebb van a kódban, mint ahol az a funkció, amiben használod.
A makrót mindig a funkció használata felé kell rakni. ( Úgy értem, ha a mód tetején használod, akkor nem rakhatod a mód aljába, mert hibaüzenet lesz )
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2011. December 29. - 09:04:55
Tudom, nem ott van, pont a kód elõtt fut le érted.Ezt a makrót amit használni akarok ongamemodeinit elõtt már definiáltam gamemodeban ez a kód meg a gamemode végén van :D
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: kurta999 - 2012. Január 02. - 21:29:46
Idézetet írta: kurta999 date=1325026697\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1663\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
sizeof operátor a tömb összes elemére:
 

public OnFilterScriptInit()
{
new
aMyArray[10][2][3];
aMyArray[0][0][0] = 0; // Ne warningozzon a fordító..
printf(\"aMyArray[%d][%d][%d]\", sizeof(aMyArray), sizeof(aMyArray[]), sizeof(aMyArray[][]));
// sizeof(aMyArray) -> Kiírja a tömb elsõ elemének a méretét
// sizeof(aMyArray[]) -> Második elemének a méretét
// sizeof(aMyArray[][]) -> Harmadik elemének a méretét. Negyediknek pedig nem lehet, mivel max 3 Dimenziós tömböket lehet létrehozni.
return 1;
}

 

Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: GangBang - 2012. Február 22. - 20:04:17
Én aztszeretném kérdezni hogy például tegyük fel hogy egy 12 éves megszeretne tanulni scriptelni? szerintetek megtudna vagy csak álmodozhat róla?
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Gabor.. - 2012. Február 22. - 20:38:34
Én is 12 éves vagyok, hát énis megtanultam, de még nem haladó szinten, de azért tudok scriptelni. Meglehet tanulni!  ;)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2012. Február 23. - 07:53:49
Én is 12 vagyok, és nem annyira nehéz..
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: kurta999 - 2012. Február 23. - 13:39:46
Szerintem ez nincs nagyon korhoz kötve, akit érdekel, akarja és foglalkozik is vele, az könnyen megtanulja.
Ha napi renden foglalkozol vele, leírásokat olvasol, akkor nagyon könnyen megtanulod.
Persze nem napról napra, ez is rengeteg idõt vesz igénybe.
Én is kb. 12 évesen kezdtem el és szerintem elég jól megtanultam az alatt a 3 év alatt az alapokat.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Gabor.. - 2012. Február 23. - 13:44:24
Hát kurta, te k**** jól scriptelsz! :D Nem is tudtam, hogy 12 évesen kezdted! De ez megnyugtatot, hogy 3 év alatt lettél ilyen jó, akkor nekem is van idõm még tanulni. :)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: GangBang - 2012. Február 23. - 14:04:21
Ez engem is megnyugtat hogy 12 évesen kezdted hogy sokan 12 évesen scripterek :) Engem érdekel és szerintem megis tanulok : ;D
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Gabor.. - 2012. Február 23. - 14:32:59
Hát én is tanulok, de napi szinten :) Remélem, majd megtanulok haladó/profi szinten.  :P
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2012. Március 30. - 17:44:51
Énis, am jó a tut, attól hogy már (szerintem) nem kezdõ vagyok azért még nézgetem  ;)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: JamesA - 2012. Április 01. - 23:49:11
Üdv!
Nos, õszinte leszek:
Mukkot nem értettem belõle leszámítva az \"a\" névelõket  :D . Eléggé kedves, hogy ezt leírtad, igazából durván a feléig olvastam és ott mondtam azt, hogyha ebbõl értettem valamit, akkor hát... A lényeg, hogy bár nem értettem semmit, azért köszönöm a leírást, úgy hiszem ,hogy tanulmányozom még. Én AutoIT v3-al kezdtem tanulni, ott is csak auto pickupokat (és esetleg auto attackert) tudok csinálni. A lényeg, hogy nekem ez kínai, de betudva a késõi idõpontnak , holnap még egyszer belekezdek és nagyon köszönöm.
J.A.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2012. Április 05. - 12:00:11
Második revízió: megpróbáltam kicsit egyszerûsíteni, legalább is mindennapi példákkal elmagyarázni a dolgokat. Azt azért elõrebocsájtom, hogy aki nem tudja, hogy mi az az algebra, vagy mátrix, az nehezen fogja megérteni.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: FastFurious - 2012. Május 14. - 21:15:24
kösz valaminyire tudok scriptelni de valamivel kemenyebb?
pl: amibe parancsokat irunk és ...
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2012. Május 14. - 21:55:21
Se mennyire nem tudsz scriptelni-.-\"  :@
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: FastFurious - 2012. Május 15. - 06:39:14
lackos lehet hogy te még enyire se vagy lehet hogy jobban
de azért nem muszály szájjalj!
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Neon - 2012. Május 15. - 06:44:18
mert nem tudd annyira scriptelni nem kell leszarozni
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Pedró - 2012. Május 16. - 07:37:14
Idézetet írta: Neon date=1337057058\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1663\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
mert nem tudd annyira scriptelni nem kell lesz*rozni
 
akkor próbálkozzon, ne nyaggassa a fórumon lévõ szinte az összes scriptert.
én tutorialokat jobban szeretek olvasni, minthogy várjak, hogy mindent csinjanak meg helyettem..
fast-nak is ezt a tendenciát ajánlanám.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Fuuuhead - 2012. Május 17. - 20:37:23
Holnap nekiesek tanulni..

Ma már semmi kedvem..


Átnéztem,szép hosszú leírás,bár én 1 kukkot se értek belõle! :)


Üdv, Fuuuhead
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: ChuckNorris - 2012. Május 18. - 07:45:29
Aki nem ért belõle semmit, az ne siessen az olvasással, ha nem ért egy részt akkor ne menjen a következõre, hanem olvassa el még egyszer és próbálja ki a példákat, alkalmazza a szövegben olvasottakat, úgy könnyebben meg lehet tanulni.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: FastFurious - 2012. Május 18. - 12:21:11
de azt tudom nekem valami keményebb kellene pl: egy /goto parancsot összeirni
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Fuuuhead - 2012. Május 22. - 19:31:50
Chuck,megfogadom a tanácsod ,,mester\"
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2012. Május 22. - 20:46:25
FastFurious keress és találsz..
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: FastFurious - 2012. Május 14. - 21:15:24
kösz valaminyire tudok scriptelni de valamivel kemenyebb?
pl: amibe parancsokat irunk és ...
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2012. Május 14. - 21:55:21
Se mennyire nem tudsz scriptelni-.-\"  :@
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: FastFurious - 2012. Május 15. - 06:39:14
lackos lehet hogy te még enyire se vagy lehet hogy jobban
de azért nem muszály szájjalj!
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Neon - 2012. Május 15. - 06:44:18
mert nem tudd annyira scriptelni nem kell leszarozni
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Pedró - 2012. Május 16. - 07:37:14
Idézetet írta: Neon date=1337057058\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1663\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
mert nem tudd annyira scriptelni nem kell lesz*rozni
 
akkor próbálkozzon, ne nyaggassa a fórumon lévõ szinte az összes scriptert.
én tutorialokat jobban szeretek olvasni, minthogy várjak, hogy mindent csinjanak meg helyettem..
fast-nak is ezt a tendenciát ajánlanám.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Fuuuhead - 2012. Május 17. - 20:37:23
Holnap nekiesek tanulni..

Ma már semmi kedvem..


Átnéztem,szép hosszú leírás,bár én 1 kukkot se értek belõle! :)


Üdv, Fuuuhead
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: ChuckNorris - 2012. Május 18. - 07:45:29
Aki nem ért belõle semmit, az ne siessen az olvasással, ha nem ért egy részt akkor ne menjen a következõre, hanem olvassa el még egyszer és próbálja ki a példákat, alkalmazza a szövegben olvasottakat, úgy könnyebben meg lehet tanulni.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: FastFurious - 2012. Május 18. - 12:21:11
de azt tudom nekem valami keményebb kellene pl: egy /goto parancsot összeirni
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Fuuuhead - 2012. Május 22. - 19:31:50
Chuck,megfogadom a tanácsod ,,mester\"
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2012. Május 22. - 20:46:25
FastFurious keress és találsz..
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2012. Július 08. - 11:40:58
Krisk, enumerációt lehet nullázni? Tudod úgy kb mint stringnél EOS.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: T0ny - 2012. Július 11. - 12:18:00
Szép leírás! Nekem sokat segített.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2012. Július 27. - 01:07:35
Idézetet írta: lackos888 date=1341740458\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1663\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Krisk, enumerációt lehet nullázni? Tudod úgy kb mint stringnél EOS.
 
Elvileg igen, ugyanúgy lehet õket nullázni, de nem EOSsal hanem \\0-val, de nem vagyok benne biztos.
Írtam egyébként a leírásba pár pluszt, és mindenkniek felhívom a figyelmét, hogy már régóta beleírtam a tutorialba, hogyha elolvastál egy részt nézz rá példát egy scriptben, hogy lásd, hogy mûködik a valóságban.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: Zsolesszka - 2012. Augusztus 01. - 23:19:33
Idézetet írta: lackos888 date=1341740458\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1663\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Krisk, enumerációt lehet nullázni? Tudod úgy kb mint stringnél EOS.
 
Lehet nullázni de ciklus sorozat kell hozzá. És csak akkor ha nem tartalmaz plusz tömböt.  enum { str[24]
Kis apróság:
 
A PERPROCESSZOR-DIREKTÍVÁK:[/quote]
Az \"preprocesszor direktíva\" <- magyarosítva, angolul meg \"preprocessor directives\".
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: DrAkE - 2012. Augusztus 02. - 09:20:53

enum valami {
asd,
asd1,
asd2,
asd3,
asd4,
asd5[32]
};
new Valami[MAX_PLAYERS][valami];
for(new i=0; i != sizeof(Valami[]); i++)
Valami[playerid][valami:i] = 0;
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: lackos888 - 2012. Augusztus 02. - 19:15:20
Köszi mindenkinek!
Így legalább ha enumerációt használok, és 1 kicsit sokat kéne törölni, akkor egybõl tudom törölni 1 ciklussal, nem kell 200 sort írnom.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2012. Augusztus 06. - 22:10:13
Igaz, pedig meg mernék rá esküdni, hogy egyszer kijavítottam ezeket. Na mindegy.
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: krisk - 2012. December 08. - 06:45:53
PAWN Tutorial rev. 3. írása folyamatban. (ezt a posztot kérem szabadon hagyni, ide jön a poszt vázlata majd)
Cím: (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)
Írta: bbTamas - 2013. Május 25. - 17:57:12
Mikor lesz kész a rev3?
Többször elolvastam az írást de nem igazán értem hogyan megy ez az egész. Szeretnék megtanulni PAWN-ba programozni, de azt se tudom hogyan kezdjek neki. :facepalm:
Hogyan vagy hol lehet alapokat elsajátítani?