Szerző Téma: LUA  (Megtekintve 1278 alkalommal)

Nem elérhető MotI

  • 185
    • Profil megtekintése
LUA
« Dátum: 2015. Február 22. - 13:18:50 »
0

Sziasztok!
Mivel a SAMPban nem látok nagy jövőt ezért át szeretnék térni MTAra.
Azt szeretném kérdezni hogy hol tudok olvasni a LUA nyelvről?
Illetve mi az amivel jó ha tisztában vagyok?
Válaszokat előre is köszönöm. :)

LUA
« Válasz #1 Dátum: 2015. Február 22. - 13:42:56 »
0
Itt tudsz róla olvasni(legalábbis az MTA függvényekről):wiki.multitheftauto.com

LUA
« Válasz #2 Dátum: 2015. Február 22. - 13:43:43 »
0
Először is ajánlom a jó magam által írt leírást a resourceok felépítéséről:
https://mtaforum.net/index.php?topic=197.0
Másrészt nem árt ha ismered a MYSQL-t, esetleg a C++ programozási nyelvet.
Persze ezek nélkül is meglehet tanulni csak hosszadalmasabb...

Nem elérhető MotI

  • 185
    • Profil megtekintése
LUA
« Válasz #3 Dátum: 2015. Február 22. - 14:43:22 »
0
Mi a Kliens és a Server oldal között a külömbség? :)

LUA
« Válasz #4 Dátum: 2015. Február 22. - 14:45:07 »
0
A cliens-oldal az az amit beír egy játékos és neki hajtja végre (pl.:beírom /gate és csak nekem nyílik ki a kapu)
A szerver-oldal az pedig valaki beírja és mindenki látja!(legalábbis én így tudom(ezek csak példák)

Nem elérhető hunfiu

  • 161
    • Profil megtekintése
LUA
« Válasz #5 Dátum: 2015. Február 22. - 18:27:56 »
0
Ennél azért kicsit bonyolultabb de lényegében ezek példának jók..
A szerver oldal az amit maga a szerver dolgoz fel ergo az a gép amin maga a szerver program fut. Itt érdemes az adatokat kezelni menteni stb. És itt ahogyan rolplay mondta lehet olyan dolgokat csinalni amik mindenkinek megtortennek pl ki irni valamit vagy elindítani egy resourcet meg még sok mindent azonban amit itt is meg kliens oldalon is meg lehet csinálni azt ha valaki egy sokjátékost bíró modot akar csinálni érdemes kliens oldalon csinálni és akkor nem lesz nagy terhelesnek kitéve a szerver persze a játékosok annál inkább de azért érdemes belegondolni hogy ez akkor is egy 10 éves játék..
A kliens oldal pedig majdnem ennek az ellentéte ezt maga a kliense azaz a játékos gépe dolgozza fel itt lehet csak rajzolni a képernyőre meg egyébb grafikus dolgokat csinálni modelleket kicserélni de sok dolgot itt is lehet amit szerver oldalon. Anyit érdemes tudni hogy ezt a szerver letölti a játékos gépére és ő megnézheti a kódot ezért érdemes luac ba titkosítani

LUA
« Válasz #6 Dátum: 2015. Február 22. - 20:42:23 »
0
Ha nem tudsz egy Pascal v. Delphi v. c++ akkor nehéz megindulni de annyira nem de ellége
+ matek ami kell 
De amugy nézd végig a tutorialt a wikin
link : https://wiki.multitheftauto.com/wiki/Scripting_Introduction
Sok sikert !

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal