Szerző Téma: Mit legyen a következõ amit elkezdek tanulni?  (Megtekintve 600 alkalommal)

Mit legyen a következõ amit elkezdek tanulni?
« Dátum: 2013. július 19. - 23:06:49 »
0 Show voters
Nos sziasztok,elkezdtem foglalkozni a pawn nyelvel,és egy tutorial-ból tanultam,amit tudok az a parancs készítés,dialog készítés,üdvözlõ/elköszönõ üzenet,és hogy ki írj mikor le/fel csatlakozik egy játékos,és valamilyen szinten értek a változókhoz is,sajnos a tutorial amit néztem az kb. itt véget is ért szóval nem tudom hova mennyek tovább....Próbáltam más tutorialt de az már nem volt az igazi.... Valaki tudna segíteni hogy mi legyen a következõ amit elkezdek,esetleg valaki el vállalná hogy megtanít pár dologra?Nagyon hálás lennék érte....Egy kis ízelítõ abból amit már megtudok írni....:
 
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp(\"/kill\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
    SetPlayerHealth(playerid,0);
    SetPlayerArmour(playerid,0);
    SendClientMessage(playerid,COLOR_RED,\"Öngyilkos lettél!\");
return 1;
} //megöli magát a játékos

 

public OnPlayerConnect(playerid)
{
new pName[MAX_PLAYER_NAME];
new string[256];
GetPlayerName(playerid,pName,sizeof(pName));
format(string,sizeof(string),\"*SZERVER*:%s[iD:%d]Feljött játszani egy jót!\",pName,playerid);
SendClientMessageToAll(COLOR_BLUE,string);
return 1;
}
//Ki írj ha valaki fel csatlakozott nevét ID-jét

 

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
new pName[MAX_PLAYER_NAME];
new string[256];
GetPlayerName(playerid,pName,sizeof(pName));
switch(reason)
{
    case 0: format(string, sizeof(string), \"*SZERVER*:%s[iD:%d]Kilépett a szerverrõl!(Kilépés)\", pName,playerid);
    case 1: format(string, sizeof(string), \"*SZERVER*:%s[iD:%d]Kilépett a szerverrõl!(Idõtúllépés)\", pName,playerid);
    case 2: format(string, sizeof(string), \"*SZERVER*:%s[iD:%d]Kilépett a szerverrõl!(Kick/Ban)\", pName,playerid);
}
SendClientMessageToAll(COLOR_BLUE,string);
return 1;
}//Ki írja ha valaki távozik és ennek indokát

 

public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
if(dialogid == DIALOG_WEAPONS)
{
    if(response)
    {
        if(listitem == 0)
        GivePlayerWeapon(playerid,30,100);
        GivePlayerMoney(playerid,-5000);
        SendClientMessage(playerid,COLOR_BLUE,\"Sikeresen megvetted!\");
    }
    if(listitem == 1)
{
    GivePlayerWeapon(playerid,31,100);
    GivePlayerMoney(playerid,-5000);
    SendClientMessage(playerid,COLOR_BLUE,\"Sikeresen megvetted!\");
}
if(listitem == 2)
{
    GivePlayerWeapon(playerid,24,100);
    GivePlayerMoney(playerid,-2500);
    SendClientMessage(playerid,COLOR_BLUE,\"Sikeresen megvetted!\");
}
    else
    {
   
    }
}
return 1;
}//fegyver dialog..

 

if(strcmp(\"/weapons\",cmdtext,true,10) == 0)
{
    ShowPlayerDialog(playerid,DIALOG_WEAPONS,DIALOG_STYLE_LIST,\"Fegyvermenü\",\"AK47-5000$\\nMP5-5000$\\nDeagle-2500$\",\"Ide vele!\",\"Fúj nem kell!\");
return 1;
}
//erre a parancsra jön ki a fegyver menü...

 
Ezeket saját magam írtam többnyire,szóval az alapokkal már többnyire tisztában vagyok....Viszont nem tudom hogy hova haladjak tovább.Segítsetek pls :D
« Utoljára szerkesztve: 2013. július 19. - 23:15:57 írta Scott.W »

Nem elérhető lusta19

  • 9084
  • £u$taÐi$znó
    • Profil megtekintése
Mit legyen a következõ amit elkezdek tanulni?
« Válasz #1 Dátum: 2013. július 19. - 23:13:55 »
+2 Show voters
[gmod]Kedves témanyitó!
A téma címe nem megfelelõ, így kérném hogy szerkeszd át. Ellenkezõ esetben 5%-warn ha a felszólítás  ellenére se írod át (és online vagy) 10% warn és a témádat töröljük.
A szabályzatban érthetõen le van írva :  \"A témanév ne \"segítsetek plsplspls\" legyen, hanem egyértelmûen ami a kérdésre utal. \"
  Szabályzatot itt olvashatod el.
Megkérek minden kedves tagot hogy addig ne írjanak a témában még nincs normális téma neve. Mert a hozzászólás törölve lesz.
További jó fórumozást![/gmod]

Mit legyen a következõ amit elkezdek tanulni?
« Válasz #2 Dátum: 2013. július 19. - 23:22:42 »
0 Show voters
Remélem így megfelel a témanév,és persze a funkciók nagy részét tudom mit jelent if=ha else=ha nem ha akkor ez(ezt így tudtam kifejteni.xD)
true=igaz false=hamis tehát kb. vágom a funkciókat :) igazából ha nem érteném ezeket se nagyon tudtam volna megírni :D
« Utoljára szerkesztve: 2013. július 19. - 23:24:26 írta Scott.W »

Nem elérhető Benceee

  • 4785
    • Profil megtekintése
Mit legyen a következõ amit elkezdek tanulni?
« Válasz #3 Dátum: 2013. július 19. - 23:23:26 »
0 Show voters
[mod]Elnézést BoOy, kitöröltem a hozzászólásod véletlen. Figyelmetlen voltam, elnézést.[/mod]
[gmod=Lusta]Sajnos én nem tudom visszaállítani a hsz-t ..Csak így  :)[/gmod]
 
Idézetet írta: BoOy date=1374268578\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"40087\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Na hát hol is kezdjem..
A funkcióknál tudod hogy mi mit csinál?
if(Igen == true)
{
Az lenne a legjobb hogyha saját magadtól tanulnád meg,pl. én is magamtól tanultam, sõt szerintem majdnem mindenki, és hidd el sokkal jobban megfogod érteni. Nézz körül a fórumon, tölts le szkripteket nézelõdj :) És ha valahol elakadtál nyugodtan írhatsz ide, javítunk kódokat stb.
}
 
[gmod]
Most már lehet írni!
[/gmod]
« Utoljára szerkesztve: 2013. július 19. - 23:46:22 írta <[£u$ta]> »

Nem elérhető SnooP

  • 1798
  • SnooP
    • Profil megtekintése
Mit legyen a következõ amit elkezdek tanulni?
« Válasz #4 Dátum: 2013. július 19. - 23:42:48 »
0 Show voters
Remélem most már lehet írni ide, ha mégse akkor törölhetitek.


Véleményem szerint tanuld meg:
-Timereket
-Fájlkezelést Dinivel
-ZCMD  / Sscanf használatát
-Enumok használata\\
-Streamer plugin használatát
Ezek voltak az eszközök így amiket majd a késõbbiek során szinte mindig kellesz használj, ezek a leggyorsabbak (kivtel Enumok és Dini). Ha majd ezek nagyon jól fognak menni akkor majd áttérhetsz a Dini helyett a mySQL-re, és az enumok helyett meg statikus, lokális, konstans változókra és tömbökre (habár az enum néha gyorsabb is mint ezek, bár ha az ember jól használja õket akkor jól mûködnek, elõnyük fõleg a konstans változónak, hogy kevés memóriát foglal le és ezáltal gyors). Ja és persze a foreach / a bináris számok is nagyon hasznosak lesznek a késõbbiekben, ha jobban érted a dolgokat.


Megtanulni pedig az az igazság, hogy nincs olyan, hogy speciálisan tanuld meg pl a Játékos függvényeket mert ezt fogod használni mindíg, igazándiból minden függvényt kellesz tudj és eljárást is mert sose tudhatod, hogy mikor mit kellesz használj, mivel a SA:MP (meg minden más nyelv) eléggé összetett dolog és többszáz  függvény is van amit felhasználhatsz, hogy te megkapj egy adott eredményt. És persze nem utolsó sorban saját magad is írhatsz majd stock-ok és forwad-ok segítségével függvényeket és eljárásokat, persze ha már érted a pawn-t.
De én elõször is az itt lévõ összes leírással / függvénnyel / eljárással kezdeném , de ha értesz angolul akkor a hivatalos wiki mégjobb, mert ott legalább garantáltan nincs félrefordítás. Valamint olvasnék krisk, Epsilon, kurta, Anthony zsoleszka, DrAke, ChuckNorris leírásaiból itt (persze mások is nagyon jó leírásokat készítenek, de nekem az õ leírásaik segítettek kiváltképpen ) valamint a Leírásoknál lévõ kiemelt témákat is ajánlom figyelmedbe.
Sok sikert :)

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal