Szerző Téma: ElementData vagy "Változók"  (Megtekintve 1707 alkalommal)

Nem elérhető Cody

ElementData vagy "Változók"
« Dátum: 2015. július 01. - 13:23:22 »
0 Show voters
Üdv.
Valaki megtudná mondani, hogy melyiket lenne érdemesebb használni?
Melyik használhatóbb?
Ez:
 
Test = {}
Test[valami] = 123
outputChatBox(Test[player])

 
Vagy ez:
 
setElementData(valami, \"Test\", 123)
outputChatBox(getElementData(valami, \"Test\")

 
Válaszotokat előre is köszönöm!

ElementData vagy "Változók"
« Válasz #1 Dátum: 2015. július 01. - 17:04:20 »
0 Show voters
mindegy igazából, Element data annyival jobb hogy tud futtatni egy funkciót ha változnak az értékek

Nem elérhető Xenius

  • 668
    • Profil megtekintése
ElementData vagy "Változók"
« Válasz #2 Dátum: 2015. július 22. - 15:30:10 »
0 Show voters
Tábla. Szerver-Kliens szinkronizáció triggerrel (ha akarod szinkronizálni). Az element data nem a legjobb döntés.

ElementData vagy "Változók"
« Válasz #3 Dátum: 2015. július 22. - 15:33:55 »
0 Show voters
Ha nem muszáj, akkor ne használj ElementDatat.

ElementData vagy "Változók"
« Válasz #4 Dátum: 2015. július 22. - 15:58:08 »
0 Show voters

Én is csak azt tudom mondani, mint az előttem hozzászólok. A tábla több szempontból is jobb, több mindent meg tudsz vele csinálni, mint egy elementData-el.

Tudok neked ajánlani egy nagyon jó oldalt, amiből tanulhatsz, már ha van elegendő angol tudásod.
(KATT)

Nem elérhető DrAkE

  • 2078
    • Profil megtekintése
ElementData vagy "Változók"
« Válasz #5 Dátum: 2015. július 22. - 18:16:17 »
0 Show voters
Sokan írjátok azt, hogy az elementdata hülyeség, meg ne használják. Hülyeség az egész. Hogy miért? Mert elementdata igen is egyszerűbb tud lenni mint a tábla használata globális funkciókkal, csak oda kell figyelni arra, hogy szinkronizálod a játékosok számára az adatot vagy nem, és máris megtakarítasz magadnak rengeteg sávszélességet, és máris van egy olyan funkciód, amivel szerver oldali resourcek között tudsz adatot átvinni, pluszba még egyszerűbb a használata is, és nem kell szarakodni globális funkciókkal (sőt táblás megoldás kliens-szerver kommunikációnál több internet használatot is tud eredményezni, tekintve, hogy mindig elküldtök egy nagyobb táblázatot, ahelyett, hogy az adott element adatát frissítitek, na meg ugye saját element típust is létre tudtok hozni).
« Utoljára szerkesztve: 2015. július 22. - 18:20:37 írta DrAkE »

Nem elérhető Legend

  • Adminisztrátor
  • 1830
    • Profil megtekintése
ElementData vagy "Változók"
« Válasz #6 Dátum: 2015. július 22. - 18:21:43 »
+1 Show voters
Idézetet írta: DrAkE date=1437581777\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"56457\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Sokan írjátok azt, hogy az elementdata hülyeség, meg ne használják. Hülyeség az egész. Hogy miért? Mert elementdata igen is egyszerűbb tud lenni mint a tábla használata globális funkciókkal, csak oda kell figyelni arra, hogy szinkronizálod a játékosok számára az adatot vagy nem, és máris megtakarítasz magadnak rengeteg sávszélességet, és máris van egy olyan funkciód, amivel szerver oldali resourcek között tudsz adatot átvinni, pluszba még egyszerűbb a használata is, és nem kell szarakodni globális funkciókkal (sőt táblás megoldás kliens-szerver kommunikációnál több internet használatot is tud eredményezni, tekintve, hogy mindig elküldtök egy nagyobb táblázatot, ahelyett, hogy az adott element adatát frissítitek, na meg ugye saját element típust is létre tudtok hozni).
 
Támogatom. Én is mindenhol ElementDatát használok.

ElementData vagy "Változók"
« Válasz #7 Dátum: 2015. július 22. - 18:39:55 »
0 Show voters
Idézetet írta: DrAkE date=1437581777\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"56457\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Sokan írjátok azt, hogy az elementdata hülyeség, meg ne használják. Hülyeség az egész. Hogy miért? Mert elementdata igen is egyszerűbb tud lenni mint a tábla használata globális funkciókkal, csak oda kell figyelni arra, hogy szinkronizálod a játékosok számára az adatot vagy nem, és máris megtakarítasz magadnak rengeteg sávszélességet, és máris van egy olyan funkciód, amivel szerver oldali resourcek között tudsz adatot átvinni, pluszba még egyszerűbb a használata is, és nem kell szarakodni globális funkciókkal (sőt táblás megoldás kliens-szerver kommunikációnál több internet használatot is tud eredményezni, tekintve, hogy mindig elküldtök egy nagyobb táblázatot, ahelyett, hogy az adott element adatát frissítitek, na meg ugye saját element típust is létre tudtok hozni).
 

Igazad van, de mint említetted \"oda kell figyelni\".. És akik általában itt kérdeznek ilyeneket, azok kevésbé figyelnek oda.

ElementData vagy "Változók"
« Válasz #8 Dátum: 2015. július 22. - 18:51:58 »
0 Show voters
Üdv. olyat hogy tudok \"csinálni\", mint pl ez:
player[source].x
player[source].y
player[source].z
float-ot szeretnék tárolni a változóban és azt utána használni is, valaki tudna segiteni?:/

Nem elérhető DrAkE

  • 2078
    • Profil megtekintése
ElementData vagy "Változók"
« Válasz #9 Dátum: 2015. július 22. - 18:58:28 »
0 Show voters
Idézetet írta: ?getr3kt date=1437583195\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"56457\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


Sokan írjátok azt, hogy az elementdata hülyeség, meg ne használják. Hülyeség az egész. Hogy miért? Mert elementdata igen is egyszerűbb tud lenni mint a tábla használata globális funkciókkal, csak oda kell figyelni arra, hogy szinkronizálod a játékosok számára az adatot vagy nem, és máris megtakarítasz magadnak rengeteg sávszélességet, és máris van egy olyan funkciód, amivel szerver oldali resourcek között tudsz adatot átvinni, pluszba még egyszerűbb a használata is, és nem kell szarakodni globális funkciókkal (sőt táblás megoldás kliens-szerver kommunikációnál több internet használatot is tud eredményezni, tekintve, hogy mindig elküldtök egy nagyobb táblázatot, ahelyett, hogy az adott element adatát frissítitek, na meg ugye saját element típust is létre tudtok hozni).
 

Igazad van, de mint említetted \"oda kell figyelni\".. És akik általában itt kérdeznek ilyeneket, azok kevésbé figyelnek oda.
 

[/quote]
Azért úgy gondolom nem nehéz feltenned magadban minden egyes alkalommal, mikor setElementData-t használsz, hogy: akarom-e minden egyes játékosnak elküldeni ezt az adatot? igen - nem. Vagy ha annyira ügyetlennek érzi magát az ember, ír egy funkciót, külön szerver, illetve kliens - szerver elementdatához. Pl. nekem a jármű rendszeremnél így van megoldva:
 

function getVehicleData(vehicle, data)
return getElementData(vehicle, \"vehData:\" .. tostring(data))
end
function setVehicleData(vehicle, data, value)
exports.rise_anticheat:setElementDataEx(vehicle, \"vehData:\" .. tostring(data), value, false)
end

 
Ezzel csak szerver oldalon állítom az értéket.
Plusz, MySQL adatok betöltésénél az oszlopok nevében van egy \"_s\" végződés, ami azt takarja, hogy betöltésnél szinkronizálja-e a játékosoknak az adatot. Pl.: \"model\", ha azt akarom, hogy minden játékosnak szinkronizálva legyen a jármű modelje, akkor csak átváltoztatom erre: \"model_s\" (a végződést betöltéskör eltávolítom, így zavartalanul használhatom simán \"model\"ként)

ElementData vagy "Változók"
« Válasz #10 Dátum: 2015. július 22. - 19:14:16 »
0 Show voters
Idézetet írta: anorennia date=1437583918\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"56457\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Üdv. olyat hogy tudok \"csinálni\", mint pl ez:
player[source].x
player[source].y
player[source].z
float-ot szeretnék tárolni a változóban és azt utána használni is, valaki tudna segiteni?:/
 

--Lekéred az adott játékos vagy tárgy poziját és elementdatába eltárolod. Majd a következőképpen tudod vissza kérni az eltárolt adatot:
local pos = split(getElementData(element, \"pos\"), \",\")
-- majd a következőképpen tudod felhasználni:
setElementPosition(element, pos[1], pos[2], pos[3])

ElementData vagy "Változók"
« Válasz #11 Dátum: 2015. július 22. - 19:26:49 »
0 Show voters
Ez világos, csak külön szeretném eltárolni, a source, az mint egy playerid, szóval
player[source].name
player[source].x és így tovább, meg jobb lene a hagyományos C nyelvben megszokott módszerrel, mint felül említették

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal