Összes szavazó: 126
fejlesztjük... gõzerõvel. egy biztos, nyári szünetben már itt verhetitek magatokat éjj nappal.
Karbantartás meddig lesz?
Hála égnek, fent van az elsõ Role Play-jel kapcsolatos konferencia. A szerverre tervezett Role Play megbeszélések és pár leendõ funkció is elhangzik benne, amik az új szerepjáték helyzetek és szintek kialakulását segítik elõ, nagyon érdemes végighallgatni!Remélem ezek után nem kell egyenként megválaszolgatnom mindenkinek a visszatérõ kérdéseket A konferenciáról lehet amúgy kérdezgetni nyugodtan, ha valami nem világos. És ha pl. én rádfogok egy fegyvert és te elfutsz akkor én honnan fogom tudni azt,hogy te a szerepedhez hûen megmernéde csináni.Gondolom nem mindenki 200 kilós,bátor és sikeres karakter fog csinálni(ha mégis akkor nem úgy fog alakulni).És akkor én honnan fogom tudni,hogy megmerné-e csinálni a karaktered vagy nem(a karaktertörténet alapján).Azon kivül,hogy mindenkiét elolvasom szerre..
És ha pl. én rádfogok egy fegyvert és te elfutsz akkor én honnan fogom tudni azt,hogy te a szerepedhez hûen megmernéde csináni.Gondolom nem mindenki 200 kilós,bátor és sikeres karakter fog csinálni(ha mégis akkor nem úgy fog alakulni).És akkor én honnan fogom tudni,hogy megmerné-e csinálni a karaktered vagy nem(a karaktertörténet alapján).Azon kivül,hogy mindenkiét elolvasom szerre..[/quote]Köszi a kérdést! Mivel mindenkinek 1 darab karaktere lesz, tehát a fõkaraktere, elvárjuk mindenkitõl azt hogy NAGYON dolgozzák ki a karakterek jellemeit, történetüket, adjanak bele sajátos tulajdonságokat és ruházzák fel mindenfélével amivel lehet: erõsségek, gyengeségek, fizikum, esetleg visszatérõ betegségek, függõségek, jó/rossz tulajdonság, stb...Nos ez úgy kezdõdik, hogy a játékos ezt beküldi a szerverre jelentkezõ pályázattal, amivel a karakterét eltudja készíteni. Ezt a Game Master + talán az Admin csapat is fogja ellenõrizni. Azért különleges ez a rendszer, mert egyszerûen nem engedünk szûretlenül mindenkit élni a saját maga által megszabott kis világot. Ez egy újításnak mondható: ha csinálsz egy karaktert, nincsenek \"elárult\" jellemei, viszont neked be kell számolnod vele a karakter készítésénél, amit nekünk el kell fogadni.És akkor itt bukik meg minden. Nem lesz olyan, hogy átengedünk csomó játékost olyan jellemzõkkel hogy 150 kilós kigyúrt Herkules, nem fél semmitõl Odüsszeusz és \"daliáshelyibasszájbamaffiózóÉnVagyokAKirályMindenkiféltõlem\" féleség. Ezek mind mennek a süllyesztõbe, újraküldjük a jelentkezést: minden karakter legyen egyedi, ne egy megszokott sablon, ami mindenkinek lesz.Tehát nem lesz olyan, hogy valaki olyan karaktert készít, amit úgy RPzik hogy hát õ a harcmûvészet istene mindenkit megver, a céllövõk bajnoka stb. stb... A jellemek rá lesznek húzva karakterekre, amiket az UCP (user control panel) lement, és a karaktered eszerint éli az életét. Nyilvánvalóan megtudunk olyan eseteket szûrni, mint a rengeteg pszichopata gyilkosok, terroristák, 16169890. maffia és még sorolhatnám...A fizikumodat sem rakhatod fel egy magas lécre. Köszönhetõ az újféle edzettség rendszerrel, a karaktered kap egy alap edzettséget, és te ezt tudod fejleszteni In-Game. Tehát mindenkinek meglesz az esélye arra, hogy kigyúrja magát, nem lesz olyan, hogy valaki azért erõs, mert azt a karaktert RPzi éppen.Vannak kivételek persze. Aki nagyon jó RP szinten van, kedvezményeket kaphat a szervertõl, és valamilyen elõnnyel indulható karaktert készíthet. A szerveren lesz Roleplay osztályzás, ami 1-10es skálán fog lenni. Ez nem úgy van, hogy kapsz 1 RP pontot, és gyûjtögetheted azokat: mivel minden játékost nem tudunk egyszerre felügyelni, ha a játékosok külön kapják az osztályzásokat, még mindig átlagolva sokkal pontosabb értéket kaphatunk a Roleplay szintjérõl. Ez útmutató lehet más játékosoknak, hogy különbözõ játékos az NLRP Roleplay Tanács szerint milyen RP szinten áll, így lehet választani pl. embereket a csapatodba, nem lehet nyalizva bejutni helyekre, mert minden kódolva lesz.És akkor itt jön összefüggésben az egész: mivel a karaktereknek különbözõ fizikuma és személyisége lesz, ezeket összegezve lehet levonni bizonyos karakterek viselkedését. Tehát te nem állhatsz ellen a karakterednek, ha nagyon túl akarod reagálni vagy teljesen az ellentettjét csinálod ami rá van húzva.A te esetedben ugye a pisztollyal való ráfogás jön a képbe: van olyan ember, aki elfut. Van aki még nekik is megy ököllel, de van aki megadja magát és engedelmeskedik, mert annyira lefagy egyszerûen az adrenalintól hogy megszólalni se tud.A szereptévesztést a szerver nem tudja büntetni, míg nem ütközik túlzottan egy Non-RPs helyzetbe. Erre a Roleplay Tanács szekcióban az NLRP fórumon lesz egy KRITIKA szekció, ahol más játékosok Roleplay képességét lehet kritizálni (Komolyan beszélek, lehet másokat fikázni, de kulturáltan). Ez a fórum arra lesz jó, hogy más játékosok karaktereinek személyességeit kritizálsz, milyen ellenvetéseid vannak ellene, hogy mit nem csinált szerinted helyesen. Ezt más játékosok is láthatják, az ilyen játékosoknak lecsökken az önbizalmuk, és reménykedünk hogy az ilyenek megváltoznak.Mellesleg befog szállni az RP Tanács osztályzása is. Ha valaki nagyon eltér a szerepétõl és akár Non-RPs eszközökbe fog bele, nagyon lepontozhatják a tanácsosok/adminok/Game Masterek, és ez rossz képet fog festeni a játékosokról, ami szinte kényszeríteni fogja õket arra, hogy megtanulják a Roleplay alapjait és kövessék azt, figyelve a karakterükre, másrészt hogy változtassanak a hozzáállásukon, mert lehet mondjuk hogy alacsony pontozású játékosra azt mondják OOC hogy nem lehetsz mondjuk bandatag vagy egy frakció tagja, mert nem ért a Roleplayhez.És erre megint van egy új módszer, a pontnullázás vagy az RP vizsga, amikor játékosok kérvényt nyújtanak be az RP szintjük felülbírálásával, vagy nullázást kérnek erõs érvekkel, ami után megfigyelés alá is kerülhetnek, vagy átmennek egy RP vizsgán amit a Game Master csapat fog felállítani, és így kaphat a szervertõl egy újabb fajta osztályzást.Ezért mondtam, hogy a Roleplay Tanács mint olyan szerve a szervernek, ami ezekkel az ötletekkel dobálózik, nagyon jó ötlet. Ezt a magyar Roleplayt akár MAGASABB szintekre is lehetne emelni simán mint bármelyik nagy hírû külföldi szerver. Minden a játékosok hozzáállásától függ, mi szinte a játékosok alá nyomjuk a széket, hogy ne essenek fenékre - de akkor tudjanak is felállni, mert nem ér semmit a munka.Edit: Tehát azt akartam ezzel mondani, hogy In-Game megtekinthetõ lesz egy rövidke kis leírás a karakterrõl, ami persze LÁTHATÓ FIZIKUM, nem pedig belsõ tulajdonságok. Olyan RP szituációk lepörgése után, mint pl. a lövöldözés, ezeknek a karaktereknek tulajdonságaikat meg lehet tekinteni az UCP-n, és ha úgy gondolod, hogy a szituáció hamisnak bizonyult, mert olyanokat alkotott, akkor nyugodtan fordulhatsz az RP Tanács felé + Game Master felé, ilyenkor ítélhetnek játékosok felett bõven.A kritika szekcióban amúgy olyanokat is kritizálhatsz, hogyha valakinek nem tetszik a túl \"minden tudok mindenben profi vagyok\" egyénisége, akkor ezért is készíthetsz egy jelentést a fórumon, ha a nép szavaz + a vezetõség jogosnak találja az érveidet, akár megváltoztatásra is kényszeríthetik a játékosok karakterének jellemét. Tehát nagyon fontos, hogy mindenki dolgozza ki a karakterének jellemét, történetet nem is annyira fontos írni, de érdemes rengeteg tulajdonságot, fizikumot és egyéb ismereteket összegyûjteni és felhalmozni, mert GYÖKERESEN megváltoztathatja különbözõ RP szituációk kimenetelét az erõs jellem rendszer.Ezzel nem azt értjük persze, hogy nem lehet ellen szegülni a jellemeknek, mindenki korlátozva van és stb... Tehát a félõs ember is elfuthat a fegyveresektõl is simán, amikor már nem az emberi ész hanem a túlélési ösztön hajtja, de ez is mind ráépíthetõ karakterek jellemére, CSAK TÚLZOTT nagy eltérések ne legyenek a jellemekkel és a karaktered viselkedésével.
Biztos hogy egy ilyen volumenû rp szintre van igény Magyarországon? Mi lesz ha egyszerûen ráunnak az emberek arra hogy csak egy karakter elkészítése 1 órát vesz igénybe.. Persze így is lehet jókat rp-zni, sõt.. Jó kis pszichopata karakter, egy sárgalapos farmer, stb.. Így tényleg szabadjára lehet engedni a fantáziát.. Viszont nem olyan biztos hogy ez mindenkinek tetszene.