Szerző Téma: Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete  (Megtekintve 43724 alkalommal)

Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #165 Dátum: 2014. június 09. - 12:11:47 »
0 Show voters
Kérd meg rúnit, hátha segít.  :DDDDD

Nem elérhető kiswajas

  • 1685
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #166 Dátum: 2014. június 13. - 20:22:38 »
+1 Show voters

\"1UaKXn0.png\"
Áve nép! Ismét eljött az idõ, hogy ellejtsünk 1-2 infómorzsát a szerverrel kapcsolatosan.


Kezdeném is.


Az elsõ dolog a kliensünk lenne.


Nos a fórumunkon már szó volt róla, így itt is megemlítsük, hogy tervezzük a saját kliens létrehozását.


Ez annyiból jó, hogy Cappsy tud beleírni olyan védelmet, ami nem csak szerveroldali, hanem már kliensoldali is. Ennek elõnye, hogy egyáltalán nem lesz s0beitezés és társai. Másik elõnye az lehet, hogy saját modelleket és textúrákat tudunk a játékba betenni (persze nem kell itt a legnagyobb polygonokra és felbontásokra gondolni, hanem csak ami szem-szájnak ingere és talán olyan amire az SA motorát megírták). Harmadik, de nem utolsó elõnye az, hogy akadt egy kis gondunk a mappal. Mégpedig az, hogy túl sok objectet kell betölteni akár streamerrel, akár az nélkül. Ennek hatására már ~500 objectnél is crashelt a játék. Ez orvosolva lesz kliens oldalról.


Negyedikként pedig megemlíteném, hogy a kliens rendelkezni fog egy menüvel, melynek a feladata a karakter irányítási panelének (UCP) feladatainak ellátása.


Bizony, nem csak a fórumon keresztül éritek majd el karakteretek UCP-jét, hanem a kliensben is. :)


Valamint a kliens tökéletes elkészítésében segíthettek Cappsy-nek. Jelentkezzetek a weboldalon Beta-Tesztelõnek, ha szeretnétek. Plusz esélyetek van, ha értetek a programozáshoz is.


Figyelem! Aki jelentkezik a tesztre, attól elvárjuk, hogy amikor Cappsy szól neki, akkor legyen tesztre kész állapotban, ugyanis nem szeretnénk inaktív emberekkel tesztelni!


Második dolog lenne, a barkácsolás, vagy Craft rendszer.


Ebbõl még csak egy képet mutatunk meg számotokra, mégpedig a kinézetérõl.


A mûködési elve annyi, hogy beteszed a két kívánt tárgyat az egyenlet bal oldali részébe, majd rányomsz a \"Barkácsolás\" gombra és kiveszed a barkácsolt tárgyadat az egyenlet jobb oldalából.


[hs width=100 height=100]
http://i.imgur.com/27t3BVg.jpg[/hs]

Végezetül pedig egy kis betekintés az új HUD-ba. Lényegesen egyszerûbb és átláthatóbb mint volt.


[hs width=100 height=100]
http://i.imgur.com/gAfzG93.jpg[/hs]
ui.: Itt egy kép, amit Norbi készített egy pár napja. Kicsit nagyobb felbontás és retusáltam kicsit PS-ben rajta. Remélem tetszik. :)
(InGame a fentebb említett crash probléma miatt nem készülhet még kép. Majd ha kész a kliens, legalábbis olyan állapotban lesz, hogy ezt kiküszöbölje, akkor várhatóak az ilyen jellegû fotók.)
[hs width=200 height=200]http://i.imgur.com/IBZLW9k.png[/hs]

Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #167 Dátum: 2014. június 13. - 20:33:42 »
0 Show voters
StreamMemoryFix, hogy ne kresseljen a játék ~500 objectnél?

Nem elérhető kiswajas

  • 1685
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #168 Dátum: 2014. június 13. - 20:44:44 »
0 Show voters
Egyszerûbb, ha egy fájlt hozzáadunk a klienshez, ami gátolja a crasht, nem nagy kunszt. :D

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #169 Dátum: 2014. június 13. - 23:44:13 »
+2 Show voters
A kliens készítésekor remélem tudjátok, hogy mibe vágjátok a fejszéteket. Az \"anti-cheat\" része nem olyan könnyen kivitelezhetõ, hiszen a játékosok módosíthatják harmadik programmal is memóriát, ami problémát okoz. Hasonlóan, a kliens-szerver kommunikációt le lehet hallgatni és meg lehet hamisítani, tehát arra bízni az UCP adatokat csak komoly biztonsági körülmények között lenne javaslott, máskülönben valaki könnyedén olyas valaki adatait nézheti meg, akiéhez semmi köze nincs. Hasonlóan igaz a többi adatra is, amit kliensen keresztül akartok küldeni. A szinkronizáció sem olyan egyszerûen megvalósítható. Ezt olyan ember mondja, aki több hónapot dolgozott egy ilyen projekten, nagyon nehéz jól, struktúráltan írni egy ilyen dolgot.
Láttam, hogy Kick is pont ezt írta a fórumotokon, az õ véleményét osztom. Hárman próbáltunk írni egy ilyen klienst, egyszerûen túl nagy mértékben kellett volna beletúrni a SA-ba ahhoz, hogy az igazán f***a feature-ket kihasználjuk, mint az SP NPC-k, kocsi sérülés toggle-k, euler-rotáció jármûvekhez (nem csak Z-forgatás). Nem \"nehéz\", úgy mond, ha csak per-player cuccok kellenek [sA opkódok, egyebek], de ha már komolyabb szinkronizációs dolgok történnek, akkor repül a kaka a ventillátorba. Plusz ilyenkor jön az, hogy kijön az új SAMP verzió és kezdõdnek a problémák a memóriacímekkel.
Peter írt egy HSZ-t arra, hogy a programozása egy ilyennek \"egyáltalán nem nehéz\". Nos, én elbeszélgetnék vele errõl, mert nekem teljesen más véleményen van errõl. Egyébként pedig a progamnyelv kérdése is érdekes lenne. Én a ti helyetekben mindenképp egy ASI fájlt csinálnék (ami gyk. egy DLL), nem d3d9 loadert, és az egészet C++-ban írtam. Egy olyan alacsony szintû munkához, amelyben percenként repkednek az asm kódok, nem éri meg egy magas szintû programnyelvet használni, mint a C#. Az ASI több szempontból is jó, megspórolod magadnak a memória távoli editelését, a DLL-ben lévõ asm kódokat az ASI miatt egybõl a játék kapja meg, és a többi.
Ehhez még jön az, hogy a legtöbb ember pont a custom dolgok miatt nem MTA-zik. Akárkit megkérdezel, mindenki azt mondja, hogy \"k*rv* jó az MTA, de túl bonyorult, ezért inkább SAMP-ozok\".
(Ja igen, Kick HSZ-ére visszatérve, én P3tivel egyszer voltam egy ilyen projektben, ami a fenti indokok miatt el is lett vetve. Elõtte egy másik szerverrel dolgoztam egy hasonló projekten, amely szerver fejlesztése már egy éve tart, nem kis mértékben a kliens problémák miatt.)
A crash problémára pedig gondolom számítottatok elõre, egy ekkora projektnél vagy a kliens, vagy a szerver memóriagondjai felszínre fognak kerülni. A stream memory fix sem egy biztos megoldás, ezzel sajnos kísérletezni kell, hogy meglássátok, mi a konkrét probléma.
« Utoljára szerkesztve: 2014. június 14. - 00:01:23 írta krisk »

Nem elérhető Cappsy

  • Adminisztrátor
  • 2754
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #170 Dátum: 2014. június 14. - 00:15:29 »
0 Show voters
Idézetet írta: krisk date=1402695853\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"47659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
A kliens készítésekor remélem tudjátok, hogy mibe vágjátok a fejszéteket. Az \"anti-cheat\" része nem olyan könnyen kivitelezhetõ, hiszen a játékosok módosíthatják harmadik programmal is memóriát, ami problémát okoz. Hasonlóan, a kliens-szerver kommunikációt le lehet hallgatni és meg lehet hamisítani, tehát arra bízni az UCP adatokat csak komoly biztonsági körülmények között lenne javaslott, máskülönben valaki könnyedén olyas valaki adatait nézheti meg, akiéhez semmi köze nincs. Hasonlóan igaz a többi adatra is, amit kliensen keresztül akartok küldeni. A szinkronizáció sem olyan egyszerûen megvalósítható. Ezt olyan ember mondja, aki több hónapot dolgozott egy ilyen projekten, nagyon nehéz jól, struktúráltan írni egy ilyen dolgot.
Láttam, hogy Kick is pont ezt írta a fórumotokon, az õ véleményét osztom. Hárman próbáltunk írni egy ilyen klienst, egyszerûen túl nagy mértékben kellett volna beletúrni a SA-ba ahhoz, hogy az igazán f***a feature-ket kihasználjuk, mint az SP NPC-k, kocsi sérülés toggle-k, euler-rotáció jármûvekhez (nem csak Z-forgatás). Nem \"nehéz\", úgy mond, ha csak per-player cuccok kellenek [sA opkódok, egyebek], de ha már komolyabb szinkronizációs dolgok történnek, akkor repül a kaka a ventillátorba. Plusz ilyenkor jön az, hogy kijön az új SAMP verzió és kezdõdnek a problémák a memóriacímekkel.
Peter írt egy HSZ-t arra, hogy a programozása egy ilyennek \"egyáltalán nem nehéz\". Nos, én elbeszélgetnék vele errõl, mert nekem teljesen más véleményen van errõl. Egyébként pedig a progamnyelv kérdése is érdekes lenne. Én a ti helyetekben mindenképp egy ASI fájlt csinálnék (ami gyk. egy DLL), nem d3d9 loadert, és az egészet C++-ban írtam. Egy olyan alacsony szintû munkához, amelyben percenként repkednek az asm kódok, nem éri meg egy magas szintû programnyelvet használni, mint a C#. Az ASI több szempontból is jó, megspórolod magadnak a memória távoli editelését, a DLL-ben lévõ asm kódokat az ASI miatt egybõl a játék kapja meg, és a többi.
Ehhez még jön az, hogy a legtöbb ember pont a custom dolgok miatt nem MTA-zik. Akárkit megkérdezel, mindenki azt mondja, hogy \"k*rv* jó az MTA, de túl bonyorult, ezért inkább SAMP-ozok\".
(Ja igen, Kick HSZ-ére visszatérve, én P3tivel egyszer voltam egy ilyen projektben, ami a fenti indokok miatt el is lett vetve. Elõtte egy másik szerverrel dolgoztam egy hasonló projekten, amely szerver fejlesztése már egy éve tart, nem kis mértékben a kliens problémák miatt.)
A crash problémára pedig gondolom számítottatok elõre, egy ekkora projektnél vagy a kliens, vagy a szerver memóriagondjai felszínre fognak kerülni. A stream memory fix sem egy biztos megoldás, ezzel sajnos kísérletezni kell, hogy meglássátok, mi a konkrét probléma.
 
Igen tudom/tudjuk.. Mielõtt a fejembe vettem volna, a kliens készítését. Minden alaposan átgondoltam. Hála az égnek, van külsõ segítségem, így merek nagyban álmodni. Igen, a kliens sok nagyon fontos információt fog tartalmazni, engem is ez aggaszt..Mondjuk azért kíváncsi lennék arra, hogy a többiek mégis miért nem közölték velem az UCP-s ötletüket................ Köszönöm az ötleteket. Talán az egyetlen hasznos hozzászólás amit eddig kaptam, a klienssel kapcsolatba. Sok információt, nem szeretnék közölni egyenlõre a klienssel kapcsolatba.. Sok dolog kérdéses még.

Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #171 Dátum: 2014. június 14. - 07:03:19 »
0 Show voters
Fontos, hogy elkerüljük a szóismétlést a klienssel kapcsolatba, mert különben szóismétlés lenne a klienssel kapcsolatba, amit nem akarunk a klienssel kapcsolatba.
Nagy fába vágtátok a fejszéteket, hajrá! Csak a végén nehogy NLRP sorsára jusson. ;)

Nem elérhető BoOy

  • 3209
  • 2013-as év szkriptere
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #172 Dátum: 2014. június 14. - 14:16:46 »
0 Show voters
Idézetet írta: Shirak date=1402722199\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"47659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Nagy fába vágtátok a fejszéteket, hajrá! Csak a végén nehogy NLRP sorsára jusson. ;)
 
Nem dehogyis, nincs okunk más szervert követni :D

Nem elérhető kiswajas

  • 1685
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #173 Dátum: 2014. június 17. - 18:25:53 »
+2 Show voters
Egy gerinctelen jóakarónk elkezdett babrálni a fórumunk SQL adatbázisával és FTP-jével.

Folyamatosan rajta vannak a fiúk a dolgon, hogy visszaállítsák a fórumot olyanra, mint ha mi sem történt volna.


Esetlegesen aki magára ismer eme jóakarónk személyében, annak nem kívánok egyebet, minthogy csapja el egy busz. ^^


ui.: Hamarosan jön a #3-as számú Fejlesztési hír korrigálása. :)

Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #174 Dátum: 2014. június 17. - 18:34:29 »
+2 Show voters
Idézetet írta: razr date=1403022353\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"47659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
minthogy csapja el egy busz. ^^


 
Ki másnak munkáját elbassza puszta ön élvezkedésbõl annak egy busz még jó is lenne. Én az ilyenek a Fûrész szerû pszichopatáknak adnám oda ^.^

Nem elérhető BoOy

  • 3209
  • 2013-as év szkriptere
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #175 Dátum: 2014. június 17. - 18:41:42 »
0 Show voters
Megérteném, még ha valami okból támadna minket, de csak úgy heccelésbõl az nem életre való ember lehet.

Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #176 Dátum: 2014. június 18. - 15:59:43 »
0 Show voters
remélem itt nem eredeti 12-13 éves adminok lesznek ;D

Nem elérhető Loren

  • 1401
  • Ex Moderátor
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #177 Dátum: 2014. június 18. - 16:12:38 »
0 Show voters
Carl, ha elolvastad a leírást, és átgondoltad, illetve a fórumunkat is átböngészted, akkor egyértelmûen ki kellene következtetned, hogy nem :).

Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #178 Dátum: 2014. június 18. - 16:50:36 »
0 Show voters
Idézetet írta: BoOy date=1403023302\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"47659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Megérteném, még ha valami okból támadna minket, de csak úgy heccelésbõl az nem életre való ember lehet.
 
Ha szeretnétek jobb/biztonságosabb tárhelyet: http://freehostingnoads.net/freehosting.php

Nem elérhető kiswajas

  • 1685
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #179 Dátum: 2014. június 18. - 17:06:55 »
0 Show voters
Köszönjük, de inkább más hostingot választunk. :)

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal