Szerző Téma: Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete  (Megtekintve 39598 alkalommal)

Nem elérhető BoOy

  • 3209
  • 2013-as év szkriptere
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Dátum: 2014. Április 12. - 00:43:41 »
+28
\"TYP06R\"
 


\"B2HMbCY.png\"   \"4opf5hR.png\"
 
 


I. Elõszó
A szerver egyenlõre még erõsen munka alatt áll, temérdek egyedi (tényleg egyedi) ötleteink vannak, amik megvannak/meg lesznek valósítva. Többek között megemlíteném a regisztrációs rendszert. De ne csak itt ragadjunk le, hanem a leírást olvasva megtudhattok, hogy mit is értünk azon az egyediségen.
II. A csapatunk
 

III. Játékmenetrõl
A szerver egy San Andreastól kissé távolabb esõ szigetcsoporton játszódik, ami õszintén bevallom, nem kicsi. Egyenlõre 3 várost tervezünk, mindegyiknek meg lesz a maga hangulata. Ezen teljesen új map magába foglalja azt is, hogy saját magunk alakítjuk a játékteret, ergo mi szabjuk meg, hogy \'X\' helyen hegy, míg \'Y\'-on akár egy homokos tengerpart, vagy egy megmûvelendõ földterület lesz. Elõjáróban annyit, hogy természetesen meg lesz oldva a visszaközlekedés az alap, San Andreas-i területre. Természetesen ezt eláruljuk nem gépjármûvel vagy egyéb, szárazföldi jármûvel tehetitek meg, mivel az elég unalmas és hosszú lenne.
Azt még nem tudjuk megjósolni, hogy az elõre elkészített mapon teljes kihasználtság lesz, mivel bevalljuk nem véletlen a Country Life név. Szeretnénk, ha a földmûvelésen nagy hangsúly lenne.
A másik nagy játékmeneti tényezõ, hogy az idõ telése nem 1perc/1perc (IRL/IC), hanem 48 perc egy nap. Ezzel a gyorsabb játékmenetet, és fõként az egyediséget szeretnénk hangsúlyozni. Lesz egy HUD-i rész, melyen fel lesz tüntetve a Játékbeli idõ - dátum - nap, míg mellette a való életbeli Idõ is fel lesz tüntetve, viszonyítási alapként, vagy hogy az idõ megnézéséig se kelljen levenned a szemed a képernyõrõl, kitudja, bármi megtörténhet.
A harmadik dolog talán kitölti a legtöbb szerverben tátongó ûrt. Ez nem más, mint a TPS (Third Person Shooter) kamaranézet kihasználása.
Nálunk minden esetben FPS (First Person Shooter), azaz belsõ nézetes kép lesz. Ezzel kikerüljük az MG-t (MetaGaming) és a folyamatos reportokat a TPS hibáival kapcsolatban.
Ezen felül sok más olyan dolog lesz, ami Magyarországon, vagy akár külföldön is (nyugi, csak magyar nyelvû szerver lesz) újításként él meg mindenki, hiszen eddig aligha lehetett megoldani. Legyen itt szó akár arról, hogy miképp helyettesítünk temérdek parancsot, hogyan tesszük minél valósághûbbé a környezetet, \'satöbbi. Ezekrõl a leírás folyamán többet is megtudhattok!
IV. Kliens - UCP
A szerverre egyedi klienssel tudtok felcsatlakozni, melynek célja a szerver kliensoldali védelmének biztosítása, az UCP feladatának ellátása és a szerver által felhasznál sajátos modellek és textúrák hozzáadása az alap játékhoz.
 

  • Kliens
    A kliens célja önmagában a kliensoldali védelem volt, de ezen hamar túlnõtte magát, hiszen, ha már megvan a kliens, miért ne lehetne jobb, mint egy alap csatlakozási felület.
    Ezért kigondoltuk, hogy a védelmen felül helyt adjunk benne az általunk igényelt textúráknak és modelleknek, helyt adjunk benne a karakter beregisztrálásának és kezelésének és nem utolsó sorban a SA:MP hibáinak javítására is szolgáljon.


  • UCP
    A karakter kezelésére szolgáló, nem szerverbeli felületet, az UCP-t 2 helyrõl lehet majd elérni. Egyszer a weboldalon keresztül, másszor pedig a klinsen belül. Ez lehetõvé teszi azt, hogy például nem kell mindig megnyitogatni a böngészõt, ha meg szeretnéd nézni a karaktered státuszát.
    Ezen felül az UCP-ben történik a karakteretek beregisztrálása, mint azt már régebben említettük. Azt még nem tudjuk, hogy a kliensen belül is lehet-e majd regisztrálni, de az biztos, hogy a webes felületen, amint kész már regisztrálhatjátok is be az alakítani kívánt karaktereiteket.


V. Karakterek
 

  • Karakterlap és karaktertörténet
    A fórumunk megfelelõ topicjában megtalálhatjátok a karakterlap sablonját, amit játék elõtt kötelezõ kitölteni (csupán pár percet vesz igénybe), hiszen a karakteredet ehhez igazítva kell majd alakítanod és ezt az adminok számára ellenõrizhetõvé kell tenni.
    Ha ezen felül a kritériumoknak megfelelõ karaktertörténetet is írsz és azt a moderátorok el is fogadják, jutalomban részesülsz. Ennek részleteit a szabályzatunkban olvashatjátok.


  • Egy karakter - egy élet
    Tehát ha az általad játszott karakter meghal, mindene (ház, kocsi, állás, pénz, stb) elveszik és új néven új karaktert kell kezdened. A teljes szabályzatot megtaláljátok a fórumunkon.


  • Egy karakter - egy leaderes
    Ez annyit tesz, hogy a karaktered élete folyamán csak egyféle leaderes munkában dolgozhat. Ez azért van így, mert ezek a szakmák valamilyen elõképzettséget követelnek. Egy ember például évekig tanul orvosnak és nem lesz belõle egyik napról a másikra csak úgy rendõr.


  • Frakciók
    Mint máshol, nálunk is megtalálható az öt, azaz 5 alap-frakció. Ezek nem másak, mint a Sheriff Department, a Kórház, a Szerelõmûhely, a Rádió és a Taxis.
    Ezen frakciókba szabad a jelentkezés, ahogyan a szerver indulása elõtt a vezetõi posztok megpályázása. Célunk az, hogy minél jobban visszatükrözzük a való életbeli dolgok folyamatát a frakciók terén is. Ezért azt találtuk ki, hogy a Leaderek/Vezetõk találják ki mennyi, mely és milyen rangokat kívánják hasznosítani saját frakcióikban. Ez annyit hordoz magával, hogy alapból nem található a vezetõi rang(ok)on kívül semmilyen jellegû rang. A fokozatokat, ha így tetszik, a vezetõk maguk hozzák létre, alakítják ki felszerelésüket egy megadott listából, sõt, ha még tovább megyünk, talán a munkajármûvek kollekcióját is (persze ezek is egy megadott lista rendszerébõl kerülnek ki) õk maguk hozzák létre, állítják be.


  • Munkák
    A frakciók mellett sok alkalmi munkát is vállalhatnak karaktereitek. Ezek közt megemlíteném a földmûvest, raktárost, úttisztítót, favágót, vagy akár a fuvarozót. De sajnos még nem tudunk pontos információval szolgálni arról, hogy hányféle \"alap\" munkát tervezünk a megyében.
    Természetesen itt is lesz egy olyan funkció, hogy mivel az alap munkák bizniszekhez lesznek valamilyen szinten kötve, így a kellõ felszerelést és jármûkollekciót a biznisz (itt munkáltatók) tulajdonosai állítják be, persze, ahogyan azt megszoktátok egy megadott lista alapján.
    Az biztos, hogy itt sem lehet ide-oda ugrálni. Még nincs eldöntve a sorsa, de mindenképp lesz egy korlát, ami alatt nem léphetsz ki az adott munkából.


VI. Szelektálás, Szituáció, Szerepjáték - A szerver Szentháromsága
 

  • Szelektálás
    Nos a szerveren arra törekszünk, hogy minél kevesebbet kelljen parancsokat használni egyes helyzetekben, persze reális keretek közt.
    Ennek egyik legkitûnõbb példája a szelektálás, vagy más nevén a Selection Sys-re hallgató rendszerünk.
    Mit is jelent ez?
    Csupán annyit, hogy képzeljétek magatok elé az MTA:SA keretein belül megszokott, egérrel vezérelt kiválasztós rendszert. Megvan? Na akkor ezt most ötvözd össze a SA:MP-ben található GUI-val, ezt egyszerûsítsd le annyira, hogy csak az egér maradjon meg belõle és kész. Megkaptuk azt a rendszert, amit ha egy gombot megnyomsz, elõhozod, rákattintol a kívánt itemre/objectre és teszed a dolgod. Ilyen egyszerû.


  • Szituáció
    Ez mind szép és jó, de még mindig temérdek parancs van, amit lusta vagy beírni? Akkor a szituációs rendszerünket neked találtuk ki!
    Ebben a rendszerben egy gombnyomásra elõhozhatod azoknak a történéseknek, cselekményeknek, stb. a listáját, amit adott helyen, helyzetben, idõben meg tudsz csinálni.
    Mit is jelent ez?
    Azt, hogy például éppen egy autóban ülsz egy koktéllal a kezedben. Mit tudsz tenni? Nos ezeket a dolgokat listázza ki a szerver. Legyen az a koktél ivása (itt megadva mennyit iszol meg), legyen az a kocsi beindítása, a kulcs behelyezése/kivétele a kocsiból, a magnó/rádió beindítása, stb.
    Ezeken a helyzetben felugró opciókon kívül még megtalálhatóak itt az animációk, a dobókocka feldobása, a táskádba/zsebedbe való betekintés és ami még állandósult cselekmény lehet.


  • Szerepjáték
    Mivel RolePlay szerveren vagyunk így elengedhetetlen az, hogy a szerepjáték benne legyen a napi életünkben.
    Ezért ti vagytok a felelõsek és reméljük vagytok olyan talpraesettek, hogy mindenféle szituációt ki tudtok találni, meg tudtok oldani, le tudtok zárni.
    Ezért kérünk benneteket, hogy ne szabjon határt a fantáziátoknak az a dolog, hogy valaki a társaságban kevésbé tud RP-zni. Zárkóztassátok õt is fel a szintetekre, ne nézzétek le, tanítsátok, ha nem tud, ne az legyen, hogy akármilyen kezdõ lép fel a szerverre az megunja egybõl, mert nem tud érvényesülni.
    Ha valamit rosszul csinált nem kell leordítani, hogy \"te igen idióta mi a fenét csinálsz?!4,4négy?!?4,?\", NEM. Legyetek szívesek Õ velük is olyan türelmesek lenni, hogy nyugodtan szokjanak hozzá a dolgok rendjéhez. Köszönjük.


VII. Barkácsolás, Inventory
 

  • Barkácsolás
    A szerveren jelentõs szereppel bír a barkácsolás, vagy Craft Sys.
    A mûködési elve annyi, hogy beteszed a két kívánt tárgyat az egyenlet bal oldali részébe, majd rányomsz a \"Barkácsolás\" gombra és kiveszed a barkácsolt tárgyadat az egyenlet jobb oldalából.
    Ez a rendszer abban nyilvánul meg, hogy akár a természetben talált, vagy a boltban/mástól vásárolt tárgyakból (itemek) akár más megvásárolhatót (persze nem olcsón kapható), vagy egy meg nem vásárolhatót hozol létre. Legyen az Bútor, Fegyver, Ruha, Ruhanemû, stb.
    A fõbb alapanyagok listája gondolom érthetõ, de azért leírjuk: Fa, Vas, Ötvözetek, Mûanyag, Polimerek... stb.
    Kép az \"X. Képek\" résznél.


  • Inventory
    A szerveren egy egyedi inventory rendszer található. Ez magába foglalja a karaktered zsebét és különféle táskáit, valamint az autód csomagtároló részeit, a házad tároló bútorait. Míg a zsebedet/táskádat a Szituációs rendszeren, vagy a TAB>Névre kattintáson keresztül éred el, addig a bútorokat a házban a Szelektáláson keresztül, vagy a Kocsi tárolóhelységeit szintén a Szituációs rendszerben éred el.
    Ha a táskádat nyitod meg, akkor a zsebed lesz mellette, mint egy olyan hely, ahova korlátozott mennyiségben átpakolhatsz. De ha a bútort, vagy a kocsit nyitod meg, akkor már a táskád lesz az, ami a zsebed szerepét átveszi.
    A inventory-nktól készült képe(ke)t alább, a Képek résznél tekintheted meg.


VIII. Házak
 

  • Interior
    Nos a házak belseje, interiora mind egyedi lesz, csakugyan a szerveren található összes épületével.
    A házakban megtalálható lesz egy adott mennyiségû szoba, helyenként garázs, a padlástér, akár pince is.


  • Berendezés
    A házak alapból üresek. Nektek kell megvenni, vagy ha lehet, akkor craftolni a számotokra szükséges bútorokat.


  • Festés
    Nem csak üresek, de még színük se lesz belül a házaknak. Ha veszel egy házat kapsz egy üres helyet. Te magad döntöd el, hogy a falat bevakolod-e, beszigeteled-e, utána pedig lefested-e a falakat. Ezek mind változnak, helyiségenként. Te döntöd el, hogy egyszerre akarod-e a helyiséget lefesteni, vagy majd késõbb még hozzányúlsz a falakhoz, hogy ilyen-olyan mintával bolondítsd meg azt(, gondolok itt pl. a konyhában az étkezõ és a konyhai rész közötti falkülönbségre akár).


  • \"Lökjétek a padlóla le.\"
    Ahogy a fal, úgy a padló is eleinte teljesen fehér. Helyiségenként válogathatsz a padló mintázatából, anyagából.


  • Garázs, Pince, Padlás
    A garázs manapság már elengedhetetlen a szervereken. Egyrészt jó RP forrás, másrészt meg kevesebb az autók által okozott lag a felszíni mapon.
    Erre rájön még az, hogy akár a Pincét, akár a Padlásteret is berendezheted. A pincében akár bulihelyet csinálhatsz, vagy alvilági tevékenykedéseidet folytathatod. A padlás sem különb a pincétõl.


IX. Egyéb dolgok
 

  • Játéktér
    A map-ról (játéktér) annyit, hogy egy külön szigetcsoporton játszódik, kicsit messzebb San Andreastól. A szigetcsoporton megtalálható 3 város, amik különbözõ jellegûek lesznek, termõföldek, hegyek, dombok, tavak, folyók, tengerpartok, szerpentinek, akár mindenféle természeti adottság.
    Persze mindez a lehetõ legkedvezõbb object használattal, ugyanis nem szeretnénk mapból adódó laggot.
    A maphoz várjuk ötleteiteket a fórumon.


  • NPC-k, fejlett AI
    A szerveren az NPC-k egy fejlettebb AI-val, más néven mesterséges intelligenciával rendelkeznek. Ez legyen akár, hogy a bankba csak úgy nem ránthatod elõ fegyvered, hiszen az NPC õrök is ezt teszik, vagy akár a 24 órás rendõri utánpótlás, mely akkor lép életbe, ha egy rendõr AFK, vagy nincs fent egy sem. Ha mégis visszajött AFK-ból, vagy fellépett a szerverre egy rendõr, akkor nem tûnnek el ezek az NPC-k, folytatják munkájukat, majd csak akkor tûnnek el, ha már a játékos kézben tartja a dolgokat.
    Ezekkel az NPC-kkel aligha tudsz másabb kapcsolatot létesíteni, de Õk nem is erre szolgálnak. Erre a célra ott a többi olyan NPC, akivel akár szót is válthatsz, összebarátkozhatsz.


  • Bizniszek
    A szerveren temérdek biznisz/magáncég található meg. Ezek egyrészt az alapmunkákkal, másrészt különbözõ magáncégekkel foglalkoznak.
    A tulajdonosok irányítják, hogy mennyi a kiadása a cégnek, milyen felszereléseket, termékeket vesznek/adnak el, stb.
    Minden cég függ egymástól. Persze, ha nincs játékos keze alatt egy cég, ergo senki sem birtokolja még, akkor van egy olyan termék/pénzáramlási szint, amit a szerver magától állít be kedvezõre, hogy ne menjen ez miatt tönkre egyetlen megvásárolt biznisz sem.


  • Gazdaság
    A játékban elengedhetetlen elemként funkciónál majd a gazdaság dinamikája. Ezzel bizalmas lépést teszünk, hiszen a játékosok kezébe adjuk a gazdasági ellátást. Tehát az adott cég/biznisz határozza meg, hogy a saját termékébõl mennyit gyárt, forgalmaz, szerez be, vagy éppen ad el.
    Vegyünk egy nemes egyszerûségû példát: A Good Food Inc. igazgatója úgy dönt, hogy kevesebb kenyeret forgalmaz egyes boltokban. Ez a lépés ahhoz vezet, hogy az érintett boltokban egyre kevesebb és kevesebb termék van - persze csak ha nem vált beszerzõ, vagy áruforgalmazó céget az adott üzlet - akár komolyabb szerepjáték szituáció is lehet ebbõl szerte a megyében. Ez persze ronthatná a cég hírnevét, akár az állam be is zárhatja.
    Röviden ezzel a példával lehet jellemezni, milyen fontos értéket képvisel a szerver hétköznapi életében a gazdaság.


  • Árak
    A szerveren törekszünk a minél reálisabb árazásra. Nyilván, ha valamit túl könnyen lehet megszerezni, ahhoz képest, hogy a való életben nem, azt kénytelenek vagyunk szabályozni, de reméljük nem kell belenyúlni akár az autók, vagy a házak árazásába.


  • Mik várhatóak(?)
    Természetesen nagyon komolyan fogjuk venni a szerver nevében is fellelhetõ \'Szerepjáték\' kifejezést. A célunk egy remek és sokáig tartó szerepjáték közösség létrehozása, az - utóbbi idõkben - elhanyagolt, vagy kevésbé használt törzsgyökeres szerepjáték szabályok alapján, melyeket annak idején Indi hozott be a magyar SA:MP RolePlay világába.


X. Képek:
 

  • Szkript
    A szkript részérõl még nem készültek képek!


  • Játéktér
    A játéktérrõl készült képeket a \"Béta tesztelõ\" ranggal rendelkezõ játékosok nem oszthatják meg senkivel, illetve nem hozhatják nyilvánosságra!


XI. Végszó
Reméljük érdekelni fog titeket a szerverünk, weboldalunk/fórumunk, és értékelõdni fog a belefektetett munka is. Szeretnénk, ha a szerveren és webes felületeinken egyaránt otthon éreznétek magatokat. Amint értékelhetõ és/vagy publikálható információval szolgálunk számotokra azonnal értesítünk mindenkit a fejleményekrõl.
 

  • Kapcsolat
    Ha kedved támadt kérdést feltenni, vagy információt gyûjteni eme projektrõl, akkor nyugodtan keress fel minket webes elérhetõségeinken, Facebookon, vagy akár Skype kapcsolaton is a leírás elején leírt elérhetõségeinken!



Készült: A Country Life RolePlay csapatának közös munkájából és lelkesedésébõl!
« Utoljára szerkesztve: 2014. Szeptember 10. - 18:19:51 írta BoOy »

Nem elérhető divkn

  • 3259
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #1 Dátum: 2014. Április 12. - 01:31:26 »
0
Elfogadva.

Nem elérhető BoOy

  • 3209
  • 2013-as év szkriptere
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #2 Dátum: 2014. Április 12. - 01:38:03 »
0
Köszönjük!  :-*

Nem elérhető Loren

  • 1401
  • Ex Moderátor
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #3 Dátum: 2014. Április 12. - 07:57:57 »
+2
Sok sikert magunknak :D!


Fórum: http://clrpsamp.tk
« Utoljára szerkesztve: 2014. Augusztus 02. - 18:21:39 írta Shannon »

Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #4 Dátum: 2014. Április 12. - 11:24:44 »
+2
Jól hangzik. :) Hajrá!

Nem elérhető Loren

  • 1401
  • Ex Moderátor
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #5 Dátum: 2014. Április 12. - 11:28:32 »
0
Köszönjük, gõzerõvel dolgozunk. Egyébként bekerült a fórumba néhány új dolog, érdemes meglesni :)!

Nem elérhető EnterR

  • Globális moderátor
  • 4223
  • dawg
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #6 Dátum: 2014. Április 12. - 11:51:26 »
0
A weboldal nem irányít át a fórumra. Csak közvetlenül lehet elérni.

Nem elérhető Loren

  • 1401
  • Ex Moderátor
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #7 Dátum: 2014. Április 12. - 11:52:41 »
0
Igen, mert még nincs a tartalom, és az összes funkció frissítve. Amint elérhetõ Matt, intézkedünk :).

Nem elérhető Flash

  • 5726
  • (っ◕‿◕)っ
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #8 Dátum: 2014. Április 12. - 12:48:29 »
+2
Hm... Nagyon igényes és gusztusos leírás! Ebben a szerverben lehet látni jövõt, sok játékost és remek közösséget. :) Sok sikert, ha segítség kell szóljatok!

Nem elérhető Loren

  • 1401
  • Ex Moderátor
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #9 Dátum: 2014. Április 12. - 12:51:16 »
0
Köszönjük szépen :)!

Nem elérhető BoOy

  • 3209
  • 2013-as év szkriptere
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #10 Dátum: 2014. Április 12. - 20:43:59 »
0
A szerver fóruma teljes átalakításon megy át.
Nemsokára végzünk, még ma megnyitjuk!

Nem elérhető ZyZu.

  • Globális moderátor
  • 8939
  • my turbo diesel forum
  • Discord: ZyZu.
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #11 Dátum: 2014. Április 12. - 20:54:11 »
0
Gratulációm. Sok sikert a szerverhez BoOy! :D

Nem elérhető BoOy

  • 3209
  • 2013-as év szkriptere
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #12 Dátum: 2014. Április 12. - 20:55:10 »
0
Köszönjük! :)

Nem elérhető Loren

  • 1401
  • Ex Moderátor
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #13 Dátum: 2014. Április 12. - 22:28:15 »
0
Levettük a lakatot! A fórum átalakult, mindenkit várunk sok szeretettel! Nem sorolom fel mik lettek betéve/frissítve, mert nem érnék a végére, továbbá a webünk is frissítve lett, tartalom és funkciók terén is ;).

Nem elérhető kiswajas

  • 1685
    • Profil megtekintése
Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Válasz #14 Dátum: 2014. Április 13. - 01:39:29 »
0
A mapról annyit, hogy változott a felállás, ugyanis ami volt eddig, az túl nagy lenne. (Kb. SA méretû, vagy még nagyobb is akár)

Ezt kicsinyítem, amennyire csak lehet, ahhoz, hogy még lehessen rajta játszani. Tehát ne legyen az, hogy fél óráig mész kocsival, max tempón és talán kétszer eltudod mondani, hogy \"Jé egy játékos!\"


Valamint nem kell megijedni, nem lesz rossz a gyengébb konfigurációval rendelkezõ játékosoknak se (köztük nekem is), mivel a legnagyobb odafigyeléssel igyekszem minél kevesebb objectet használni, ahol csak lehet.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal