Munka rendszerA szerveren (egyelőre) 6 db munkalehetőség érhető el.1. Csomagszállítás2. Ételkihordás3. Fakitermelés4. Horgászat5. Úttisztítás6. Utasszállítás (Pilóta)A munkafelvétel lehetősége a városházán, azon belül az épületben található Npc - nél adott.Munkafelvételt követően a térképen megjelenő piros zászló blip (ikon) jelzi az adott munkához tartozó telephelyet (munkakezdés helyét).
Csomagszállítás Munkajármű lehívását követően lehetőség nyílik a jármű csomagterének
feltöltésére. A szállítandó csomagok a telephelyen érhetőek el.
A csomagok közelében a játékos az Y billentyű lenyomásának segítségével
tudja kézbevenni azok egyikét. Ezt követően a jármű közelében ismét az Y - t lenyomva lehet a csomagot a csomagtérbe helyezni. A csomagtérbe összesen 30 db csomag helyezhető (A jobb alsó sarokban lévő számláló jelzi a csomagtérbe helyezett csomagok számát). Az első behelyezett csomag után a rendszer generál egy checkpoint - ot az adott játékosnak (kérdőjel blip jelzi a térképen).
Az adott checkpoint közelébe érve az Y lenyomásával (a munkajármű közelében) lehet a csomagtérből kivenni a csomagok egyikét. Ezután a játékos a checkpoint - ba besétálva adhatja le az árut. Amennyiben a munkajármű sérülésmentes, a játékos megkapja a fizetést és a rendszer által generált borravalót. Ellenkező esetben (ha a munkajármű sérülése elér egy bizonyos szintet) a játékos fizetésének fele levonásra kerül.
Ételkihordás A rendelésfelvételt követően le kell hívni a munkajárművet (ez fordított sorrendben is
elvégezhető). Ezután a rendszer generál a játékosnak egy címet (checkpoint).
Az adott checkpoint közelébe érve ki kell szállni a járműből, hogy a játékos megkapja a kezébe a leszállított ételt.
Ezt követően a játékos a checkpoint - ba besétálva adhatja le az adott rendelést. Amennyiben a munkajármű sérülésmentes, a játékos megkapja a fizetést és a rendszer által generált borravalót. Ellenkező esetben (ha a munkajármű sérülése elér egy bizonyos szintet) a játékos fizetésének fele levonásra kerül.
Fakitermelés A munkafelvétel után a játékos csak egy adott helyen tudja végezni a munkát (telephely).
A telephelyen lévő fák egyikének közelébe érve, két gomb jelenik meg a játékos képernyőjének alján, valamint egy életcsík (állapotjelző) mely az adott fa életerejének szintjét jelzi.
A kivágás gombra kattintva a játékos kap egy láncfűrészt a kezébe melynek segítségével elkezdheti a fa kivágását. A bal egérgomb folyamatos lenyomásával lehetséges a fa kivágása, ekkor a fa életereje folyamatosan csökkenni fog (ezt a fa életerejének állapotjelzője folyamatosan jelzi).
A kivágást követően a fa kidől (ezt animálja a szerver). A fa ezután válik feldolgozhatóvá. A feldolgozás gombra kattintva megkezdődik a fa feldolgozása melynek állapotát szintén egy állapotjelző jelzi. Ezt követően a játékos megkapja a kezébe a már feldolgozott fát és egy checkpoint - ot a telephelyen belül.
A checkpoint - ba besétálva a játékos megkapja a fizetést a kitermelt fáért.
Minden harmadik fa feldolgozását követően a telephelyen újabb hulladékzsák jelenik meg. Ha a telephelyen lévő zsákok száma eléri a 10 - et, a rendszer nem enged több fát feldolgozni ameddig azokat a játékosok valamelyike el nem szállítja. Ehhez a játékosnak le kell hívnia a munkajárművét. A zsákok közelében az Y lenyomásával lehet azok egyikét felvenni, majd a jármű közelében ismét az Y lenyomásával lehet azt a raktérbe helyezni (az object megjelenik a raktéren).
Összesen 3 db zsák helyezhető a raktérbe. A kapott checkpoint - ba érve (a munkajárművel behajtva) attól függően mennyi zsák van a raktérben, a játékos megkapja a fizetést.
Horgászat A játékosoknak két lehetősége van. Lehetőség van a kikötő közelében és a kikötőtől távolabb eső kijelölt zónában horgászni.
A kikötő közelében csak kisebb és általánosabb, a távolabb eső kijelölt zónában nagyobb és ritkább halak is előfordulhatnak.
A horgászathoz a játékosnak szüksége van egy horgászbot itemre.
Ha a játékos valamelyik kijelölt zónában tartózkodik, az item használatával tudja elkezdeni a horgászatot. Ezt követően egy bizonyos időn belül (a szerver generálja véletlenszerűen) a játékosnak kapása lesz, ekkor megjelenik egy állapotcjelző a képernyő alján. A horgon lévő halat a space billentyű gyors, többszöri lenyomásával lehet kifogni (erre pár másodperc áll rendelkezésre és az állapotjelző jelzi, hogy mennyi van még hátra a hal sikeres kifogásáig). Amennyiben nem sikerül elégszer lenyomni a billentyűt (tehát nem szerez a játékos elég pontot a kifogáshoz), a hal elúszik. Ellenkező esetben a játékos kifogja a halat. (A rendszer véletlenszerűen generál egy halfajtát és a generált fajtától függően generálja az adott halhoz tartozó súlyt). A kifogott halat a játékos itemként kapja meg az inventory - ban.
Halak leadása a kikötőn belül található Npc - nél lehetséges. Ekkor a szerver leellenőrzi mennyi darab, milyen fajta és mekkore súlyú halak találhatóak a játékosnál, majd egyben jóváírja az értük járó fizetség összegét és az itemeket elveszi a játékostól.
A halakért járó fizetség függ a hal fajtájától és súlyától egyaránt.
Úttisztítás A munkajármű lehívását követően a játékosnak fel kell töltenie azt vegyszerrel.
Feltöltéshez be kell állni a kijelölt helyre majd az Y gomb lenyomása után a feltöltés megkezdődik (állapotjelző jelzi a folyamatot). Ezt követően a munkajármű 20 liter vegyszerrel lesz feltöltve.
A kijelölt tisztítandó területhez érve a képernyő alján megjelenik a \'tisztítás\' gomb és egy állapotjelző mely a tisztítás folyamatának állapotát fogja jelezni. A gombra kattintva megkezdődik a tisztítás. Ha a vegyszer kifogyott a járműből, újra fel kell azt tölteni a munka folytatásához.
Utasszállítás (pilóta) A munkajármű lehívása után a játékos 20 db leszállási engedélyt kap a következő karbantartásig. Minden leszállás után a játékos megkapja az újabb koordinátákat, melyik repülőtérre kell legközelebb leszállnia. Az út távolságától függően kapja a játékos a fizetségét minden leszállás után. A 20. leszállás után vissza kell repülni a Los Santos - i repülőtér karbantartó részlegébe (hangár) és a karbantartás után a játékosnak 20 újabb engedélyt ír jóvá a rendszer és folytathatja a munkát.
Hud A szerveren a játékosok 3 stílus közül választhatnak., A hud stílusa a dashboard - on keresztül cserélhető.
A 3. stílus az alap játék stílusa (Ez esetben az éhség, szomjúság, pénz és körözési szint a dashboard - on belüli \'Adatok\' gombra kattintva tekinthető meg)
Csapat, Szint és bilincs rendszer A szerveren 3 csapat közül lehet választani (A játék során ez bármikor változtatható).
A hud jelzi a játékosoknak, hogy éppen melyik csapatnak a tagjai (CI , CR, RE).
- Civil
- Rendőrség
- Criminal
Civil: Ebben a csapatban kezd minden játékos. Ebbe a csapatba csak akkor kerül egy játékos ha az belekezd bármilyen munkába a szerveren. Civileket más játékos megsebezni, megölni nem tud. A térkép a civileket fehér marker - el jelzi.
Rendőrség: A csapatba bekerülni a rendőrség előtti checkpoint - ban lehet. Ekkor a játékos bekerül a rendőrség csapatába és a rendszer ennek megfelelő skin - t ad rá. A rendőrség előtti másik checkpoint - ban a szolgálati járművet lehet lehívni. Csak a rendőrség csapattagoknak elérhető a sokkoló pisztoly használata (bilincs rendszerleírásnál bővebben). A csapattagokat a térkép kék marker - el jelzi.
Criminal: Ez a csapat a dashboard - on belül elérhető gombra kattintva választható, bármikor és bárhol (sem időhöz sem helyhez nincs kötve). A csapattagoknak elérhetővé válnak a quest - ek (quest rendszerleírásban bővebben) és minden illegális tevékenység a szerveren (pl: bankrablás, boltrablás stb). A csapattagokat a térkép narancssárga, zöld és lila marker - el jelzi (függ a körözési szint nagyságától).
Szint rendszer Szintet kétféleképpen lehet növelni:
Sikeresen teljesített quest - ek (criminal): Minél nagyobb a játékos szintje annál több pénzt és több pontot kap a quest - ek után.
Letartóztatások után (rendőrség): Minél nagyobb a játékos szintje annál több pénzt kap a letartóztatások után és annál nagyobb lesz a sokkoló pisztolyának hatótávolsága.
Bilincs rendszer Amennyiben egy játékos (criminal) körözés alatt áll, a rendőrség csapattagjainak lehetőségük van őt letartóztatni. Letartóztatáshoz a rendőrség tagjainak a sokkoló pisztolyt kell használniuk. Amennyiben a rendőrség egyik tagjának sikerül lesokkolnia egy körözés alatt álló játékost, a játékost lefagyasztja (lesokkolja) a rendszer 3 másodpercre. Ezalatt a 3 másodperc alatt az adott rendőrnek lehetősége van letartóztatni őt (a játékos közelében /jail [JátékosID] parancs használatával (ez a parancs csak akkor működik ha a körözés alatt álló személy sokkolva lett).
Sikeres letartóztatást követően a letartóztatott játékost a rendszer börtönbe zárja (körözési szint * 1 perc Pénzlevonás: körözési szint * $150. Ezt követően a játékos körözési szintje 0-ra csökken), a rendőrség adott tagja megkapja a letartóztatásért járó fizetségét (függ a szintjétől. Legalacsonyabb: Letartóztatott játékos körözési szintje * $150, Legmagasabb: Letartóztatott játékos körözési szintje * $375) és az adott rendőr szintje is növelődik 1 - el.
Bankrablás Bankok Los Santos San Fierro Tablet - PC Csak a criminal csapattagoknak elérhető.
A szerveren egyelőre két bank található (Los Santos, San Fierro).
A széf feltöréséhez az adott játékosnak szüksége van egy tablet-pc itemre.
Feltöréshez a széf zárjának közelében kell használni az itemet.
A megjelent panel felső részén 4 darab szám jelenik meg, azok mindegyike alatt \'kódol\' felirat jelzésű gombok. A gombokra kattintva 10 számot generál a rendszer (másodpercenként változtatja az adott gombhoz tartozó kijelzett számot). A generált számokból a játékosnak meg kell jegyeznie a legnagyobbat (mind a négy kódolható szám esetében), ezek a számok fogják a kódot alkotni. A panel alsó részén szintén 4 darab szám jelenik meg, azok alatt 2-2 gomb (\'<<\' = csökkenti a megadott
számot, \'>>\' = növeli a megadott számot). A gombok segítségével tudja a játékos az általa helyesnek vélt kódot \"begépelni\". A \'kódbeolvasás\' gombra kattintva, amennyiben a megadott kód helyes, a széf ajtaja ki fog nyílni (ekkor a bank riasztója megszólal) és a játékosok üzenetet kapnak a rablásról. (A feltörésre 2 perc áll rendelkezésre).
A széfen belül 4 kisebb széf van elhelyezve melyek kiürítése a pénztáska item használatával lehetséges (valamelyik széf közelében). Egy széfet egyszerre egy játékos üríthet ki. Ezt követően a játékos hátán megjelenik a pénztáska és kap egy checkpoint - ot (kivonási pont) ahol megkapja a rablásért járó pénzösszeget ($9000).
Körözés: +5
Boltrablás Csak a criminal csapattagoknak elérhető.
A szerveren minden vegyeskereskedés rabolható.
A boltrablást követően a rablás lehetősége fél órán keresztül
megszünik a játékosok számára az adott bolt esetében. A fél óra eltelte után a bolt ismét rabolhatóvá válik. Boltrablás az eladó Npc közelében, a /rob parancs segítségével indítható (ha a játékos kezében fegyver van).
Mikor a játékos elkezdi kirabolni a boltot, az adott bolt (interior) bejáratánál megszólal a riasztó.
Ezt követően egy állapotjelző fogja jelezni a rablás állapotát, időtartamát. A rablás után két eset fordulhat elő:
- A kassza üres (ritkább eset)
- A kasszában van pénz és a játékos megkapja az abban található pénzösszeget (ezt az összeget a rendszer véletlenszerűen generálja)
Amennyiben a második eset fordul elő (a kassza nem üres),
a játékos hátán egy pénztáska jelenik meg és a rendszer generál egy checkpoint - ot (kivonási pont). A checkpoint - ba sétálva kapja meg az adott játékos a rablásból származó pénzösszeget.
Körözés: +3
Blackjack Ez a funkció Npc - nél érhető el
A játék megkezdéséhez tétet kell megadni melynek minimum és maximum megadható összege $100 és $250.
A \'kezdés\' gombra kattintva a játék kiosztja az első lapokat a játékosnak és az osztónak egyaránt (A kártyák aktuális összeadott összegét egy számláló jelzi a játékos és az osztó esetében is).
A \'lapot\' gombra kattintva a játék újabb lapot oszt ki a játékosnak.
1. Ha az eddigi lapok és az utoljára osztott lap összege kisebb mint 21 (blackjack), a játékos ismét kérhet új lapot, vagy az \'elég\' gombra kattintva megállhat.
2. Ha az eddigi lapok és az utoljára osztott lap összege egyelő 21, a játékos nyer és megkapja a tét összegét (kétszer, hiszen a játék kezdetekor a tét összege levonásra kerül a játékostól. Ha veszít a játékos elbukja a megadott tét összegét).
3. Ha az eddigi lapok és az utoljára osztott lap összege nagyobb mint 21, az osztó nyer és a játékos elbukja a megadott tét összegét.
Az \'elég\' gombra kattintva a játékos megállhat. Ekkor a játék 3 másodpercenként oszt egy lapot az osztónak és ha az osztó lapjainak összege nagyobb mint a játékos lapjainak összege, valamint nem haladja meg a 21 - et, az osztó nyer. Ellenkező esetben a játékos nyeri meg a kört.
Ha az utoljára leosztott lap ász, a játék figyelembe veszi az aktuális pontszámot és az eredeti szabályoknak megfelelően az ász értékét vagy 11 - nek vagy 1 - nek fogja számítani a pontszámoktól függően. Ha az eddigi pontszámok + 11 nagyobb lenne mint 21, akkor az ász értéke 1 lesz. Ha az eddigi pontszámok + 11 kisebb vagy egyelő mint 21, az ász értéke 11 lesz (A játékos és az osztó esetében is).
Deathmatch A szerveren 30 percenként új verseny (deathmatch) indul. Ekkor 5 perc áll a játékosok rendelkezésére, hogy benevezzenek a versenyre. Jelentkezés a /joindm parancs segítségével lehetséges.
A nevezési díj $500 és ez az összeg csak a verseny tényleges kezdetét követően kerül levonásra. A játékosok száma minimum 2 és maximum 10 lehet.
Ha az 5 perc letelte után a játékosok száma nem éri el a kettőt, a verseny törlődik.
Nem lehet a versenyre nevezni ha:
- A játékos Admin/PD jail - ben van
- A játékosnak nincs elég pénze a nevezéshez
Amennyiben egy játékos körözés alatt áll, a verseny alatt
annak körözési számlálója nem lesz aktív (körözése nem csökken). A számláló a verseny végén, vagy az abból való kilépés után ismét aktiválódik.
A verseny kezdetét követően a játékosok bekerülnek az arénába.
A verseny ekkor létrehoz egy pénztáskát (pickup, dollár blip a térképen) az aréna valamelyik pontján és egy szintén az aréna véletlenszerű pontján elhelyezett másik dollár alakú pickup - ot (kérdőjel blip a térképen). A játékosok feladata a pénztáska felvétele és annak leadása az arra létrehozott dollár pickup - nál. Ha ez sikerül az adott játékos 500 dollárt kap a táskáért. Ezután a verseny újabb pénztáskát és checkpoint - ot generál. A verseny időtartama 10 perc. Ha egy játékos ügyes és többször sikerül a táskát leadnia, a nevezési díj többszörösét is megszerezheti. Ha egy játékos felveszi a táskát az láthatóvá válik annak hátán.
Ha a játékos (akinél a táska éppen van) kilép vagy meghal, a táska azon a ponton spawn - olódik újra. A versenyre lehet fegyver nélkül is nevezni, persze így kevesebb az adott játékos esélye. Ha verseny közben a játékosok száma 2 alá csökken (pl: lecsatlakozás, adminjail stb) a verseny autómatikusan törlődik.
Párbaj (PVP) A szerveren lehetőség van két játékos közötti párbaj indítására.
Párbaj indítása a /challenge [JátékosID] [Tét] [Fegyvertipus] segítségével lehetséges.
- Tét: minimum összege 250 dollár
- Fegyvertípus: 1. AK-47 2. M4A1 3. Shotgun 4. Desert Eagle
A párbaj kezdetét követően a szerver bedobja a játékosokat a párbajzónába és levonja tőlük a tét összegét.
Ekkor mindkét játékos megkapja a megadott fegyvertípust és a párbaj során csak azt használhatja (az inventory nem snged itemet használni a párbaj alatt). A párbaj 5 percig tart. Az a játékos nyeri a párbajt amelyik többször öli meg az ellenfelét. Ha a párbaj közben a játékos kilép vagy valamilyen módon elhagyja a párbajt (pl: Admin / PD jail stb...), az ellenfele kerül ki nyertesként és ő kapja meg a tét összegét (kétszer, hiszen tőle is levonja a szerver a párbaj kezdeténél). A párbaj indítására a deathmatch - nél is leírt kritériumok vonatkoznak.
Klán rendszer Minden játékosnak lehetősége van klán létrehozására a szerveren.
Ennek ára $50000. A klán létszám 5 főre lett limitálva.
Klán létrehozása a dashboard - on belül elérhető.
Klán - Panel: Tagok: Megtekinthető a klán online és összes tagjainak listája.
Játékos invitálása: Játékos meghívása a klánba (csak leader - nek elérhető)
Játékos eltávolítása: Játékos kirúgása a klánból
Fontos: Kirúgásnál nem kell online lennie a kiválasztott játékosnak. A rendszer AccountID (Mysql-ID) alapján dolgozik tehát ezt az ID-t kell megadni. Az AccountID a tagok listája megtekintésénél a nevek mellett látható.
Számlakezelés: (Leader funkció) Minden klan külön folyószámlával rendelkezik. A folyószámlán lévő pénzből lehet támadást indítani egy üzletért, vagy megvásárolni azt (amennyiben szabad az adott üzlet).
További funkciók:
- Egyenleglekérdezés
- Pénzbetétel
- Pénzfelvétel
Üzenet: A klán leader - ének lehetősége van üzenni a klántagoknak a panelen belül (esetleg ha a tagok offline vannak). Az üzenet szerkesztése gombra kattintva lehet begépelni annak szövegét.
Az \"üzenőfalat\" a klán minden tagja megtekintheti.
Támadás indítása: Ez a funkció szintén csak a leader - nek elérhető. Ha egy üzlet területén tartózkodik a játékos és azon nincs biztosítás, a rendszer párbajt indít a klánok között az adott üzletért (üzletek leírásánál bővebben)
Törlés: Klán törlése (csak leader - nek elérhető)
Üzletek A szerveren 3 fajta üzlet található
- Fegyverkereskedés (a birtokló klán tagjai féláron juthatnak itt a fegyverekhez)
- Lőszerkereskedés (a birtokló klán tagjai féláron juthatnak itt lőszerhez)
- Autószerviz (a birtokló klán tagjai ingyen javíthatják itt járműveiket)
Szabad üzletek ára: $10000
Ha egy klán megvesz vagy megszerez egy üzletet, az 120 percen keresztül lesz biztosítva. Ebben a 120 percben nem lehet megtámadni az adott üzletet.
A 120 perc letelte után már támadható lesz az üzlet más klánok számára.
Támadás indítása az adott üzlet közelében tartózkodva, a klánpanelben elérhető (csak leader - nek). Amennyiben nincs online játékos a tulajdonos klán tagjai közül, akkor is támadható az üzlet, kizárva az inaktivitásból származó birtoklást. A rendszer a tulajdonos és a támadó klántagoknak egyaránt
üzenetet küld a támadásról.
A támadás indítása után, 10 perc múlva kezdődik el a klánok közötti párbaj. A hátralévő időt az érintett játékosoknak számláló jelzi a képernyő bal oldalán. A 10 perc leteltét követően a rendszer véletlenszerűen generál egy arénát és a klántagokat elhelyezi annak kezdő pontjain és megkapják a megfelelő skin - t (egyik klán tagjai lilában, másik klán tagjai zöld skin - ben lesznek).
Ezzel egyidőben a rendszer létrehoz egy pickup - ot (ház alakú pickup, kérdőjel ikon jelzi a térképen) az aréna valamelyik pontján.
Minden résztvevő játékosnak a rendszer számlálóval jelzi az ellenfél és a klánja aktuális pontszámát. Pontot a játékosok úgy szerezhetnek, hogy a létrehozott pickup helyére állnak és a /own parancs begépelése után, 3 másodpercen keresztül a pickup helyén maradnak. A 3 másodperc letelte után, az adott játékos klánja kap egy pontot és a rendszer újabb pickup - ot helyez le az arénában (az előző pickup törlődik). A megtámadott üzlet tulajdonosa az a klán lesz amelyik a párbaj végén több ponttal rendelkezik.
Fontos: - Amennyiben a 10 perc letelte után nem lesz online vagy elérhető (pl: AdminJail, PDJail) játékos a tulajdonos klántagok közül, az üzlet tulajdonosa autómatikusan a támadó klán lesz.
- Amennyiben a 10 perc letelte után a támadó klántagok közül nem lesz online vagy elérhető játékos, a támadást törli a rendszer.
- Amennyiben a párbaj közben valamelyik klán összes tagja kilép (lecsatlakozás, admjail stb...), a másik klán lesz az adott úzlet tulajdonosa és a párbajt törli a rendszer.
A párbaj végén a nyertes klán újabb 120 biztosított percet kap az adott üzletre.
Inventory és item rendszer Inventory: Kétféle itemcsoport található a szerveren:
- Többszörözhetó (Egy slot - on több darab is tárolható belőle. Étel: 20, lőszer 10000 db).
- Nem többszörözhető (Egy slot - on csak 1 darab tárolható belőle. Például: Fegyverek).
Az inventory - t a /i parancs segítségével lehet előhívni.
Az inventory bal oldalán lévő panelben az itemek helyezkednek el kilistázva.
Az inventory - ban 15 item helyezhető el (15 slot áll rendelkezésre).
Az itemek mellett azok értékei kerülnek kilistázásra.
Az érték minden esetben az adott item típusától függ. Például egy hal item értéke a hal súlyát, lőszer vagy étel item esetében az item darabszámát, egy skin item esetében az ID - t fogja jelölni (ez magától értetődő). A jobb oldali panel bal felső sarkában az éppen kiválasztott itemet lehet látni (Amely item - re a bal oldali listából a játékos kattint).
Ezt követően több lehetősig is rendelkezésre áll:
Használat: Magával értetődően használni lehet az itemet, függően annak funkciójától (amennyiben az adott item használható).
Kidobás: Törölni lehet az item - et (csak adminisztrátor által lerakott szemetesek közelében).
Áthelyezés: Az itemek áthelyezhetők az inventory - n belül a jelenleg használt slot - ról egy másik kiválasztott slot - ra (rendezhetővé, rendszerezhetővé téve az inventory - t). Amennyiben az inventory - n belül több slot - on is tárolódik azonos tipusú többszörözhető item (például a 3 - as és a 4 - es slot - on is 5-5 darab szendvics van) ezek valamelyike áthelyezhető a másikra, így a két érték összeadódik és máris csak egy slot - ot foglal el az adott item (csak akkor helyezhető egybe, ha az értékek összege nem haladja meg az adott itemtípus egy slot - on tárolható mennyiségére beállított limitet.. Étel esetében 20, lőszer esetében 10000). Ha a kiválasztott item nem többszörözhető és a kiválasztott slot nem üres, az itemet nem lehet az adott slot - ra helyezni.
Átadás: A gombra kattintás után először a kiválasztott játékos ID azonosítóját kell megadni,
majd ezt követően az átadni kívánt mennyiséget (amennyiben az adott item többszörözhető).
Pl: Ha a játékos lőszert szeretne átadni egy másik játékosnak és az átadásnál nem ad meg mennyiséget (0 - t ad meg), a kiválasztott item összes darabját átadja ami az adott slot - on tárolódik (ha 1000 darab van a slot - on, az átadott mennyiség szintén 1000 darab lesz).
Amennyiben a játékos megadja az átadni kívánt mennyiséget, a rendszer leellenőrzi, hogy van - e elegendő darabszám a kiválasztott slot - on. Ha a megadott mennyiség nem nagyobb mint az adott alot - on tárolt érték, a kiválasztott itemből a megadott mennyiséget átadja a rendszer a kiválasztott játékosnak.
Item átadása csak 2 méteres körzetben lehetséges. Ha a kiválasztott játékos messzebb van mint 2 méter, az item nem átadható.
Használatban lévő item elrakása az \'Item elrakása\' gombra kattintva lehetséges.
Itemet a szerver adminisztrátorai is adhatnak (Főadmintól).
Fegyverek használata: Minden fegyver itemhez tartozik egy lőszer item is.
Amikor egy játékos használni akar egy az inventory - ban lévő fegyvert, a rendszer lekérdezi a játékosnál található itemek listáját. Ha a játékosnál nincs az adott fegyverhez tartozó lőszer, a rendszer figyelmezteti erre és az adott item nem lesz használható.
Ellenkező esetben a játékos megkapja a fegyvert és a hozzá tartozó lőszert (függően az adott slot - on tárolt mennyiségtől).
A hud jelzi a játékos számára milyen típusú fegyver van éppen használatban és az ahhoz tartozó lőszer mennyiségét.
Lehetőség van az itemek gyorsabban történő használatbavételére is. A hud alatt látható panelen belül 5 gomb található (beállít, tárgy1, tárgy2, tárgy3 és tárgy4).
A \'beállít\' gombra kattintva ugrik fel a beállítások lehetősége (dialógus). Amennyiben a játékos kiválaszt egy slot - ot, a rendszer megkérdezi melyik itemet szeretné beállítani a kiválasztott slot - ra. Fontos: Nem az item nevét, ID azonosítóját kell megadni (erre felhívja a figyelmet a dialógus). Az inventory azt a slot - ját kell megadni, amelyik slot - on a kiválasztani kívánt item tárolódik. Pl: Ha a játékos egy fegyvert szeretne az egyes (tárgy1) slot - ra beállítani és az a fegyver az inventory - ban az 5. slot - on található, a játékosnak az 5 - ös számot kell megadnia a felugró dialógusban. Amennyiben be lett állítva minden, az adott gombra kattintva az arra beállított slot - on tárolt item, használatra kerül.
(Ezek a gombok teljesen úgy funkcionálnak mint az inventory - ban található \'használat\' gomb).
Jármű rendszer Jármű - Panel és Műhely Minden játékos 3 darab járműslot - al rendelkezik. Járműpanel a /v parancs segítségével hívható elő. A panelen belül a jobb oldalon láthatóak a járművek, azok alatt az éppen kiválasztott jármű adatai (típus, állapot, üzemanyag).
Ha egy jármű ki lett választva, több lehetőség is adott:
- Spawn: Jármű lehívása
- DeSpawn: Jármű \'visszahívása\' (amennyiben egy jármű spawn - olva lett a panelen belül nem kell kiválasztani, a \'DeSpawn\' gombra kattintva a spawn - olt jármű kerül autómatikusan \'törlésre\' a map - ról).
- Elad: A járműveket lehetőség van eladni. Ekkor meg kell adni egy vételárat - t majd a kiválasztott játékos ID azonosítóját. Ezt követően a rendszer elküldi a kiválasztott játékosnak az adásvétel adatait (eladó neve, jármű típusa és vételár) dialógus formájában amit elfogadhat vagy elutasíthat.
- Szerviz: Járművek szervizelése a járműpanelen belül is elérhető a map bármely pontján (ekkor a szerviz árak a kétszeresére növekednek a szervizpontokkal szemben)
- Töröl: A kiválasztott járművet törölni lehet a slot - ok közül
Szerviz: A map - on több szerviz is található. Szervizelni a játékos csak a tulajdonában lévő járművet tudja. A szerviz ára függ a jármű állapotától és típusától.
Üzemanyag: Minden jármű tankja 50 liter kapacitású. Tankolni a benzinkutaknál lehetséges.
Tuning rendszer: Egyelőre fejlesztés alatt áll (az első update - ek valamelyikével kerül majd be).
Quest rendszer Csak a criminal csapattagoknak elérhető. A quest - eket az erre szolgáló npc - nél lehet felvenni (ezek az npc - k a map bármely pontján előfordulhatnak. Ezeket az npc - ket a térkép nem jelzi).
Egyelőre két quest típus elérhető: Aktatáska és Drogfutár.
A játékos minden esetben kap egy rövid leírást a quest - el kapcsolatban mielőtt azt elfogadná (dialógus amelyben fel vannak tüntetve: Rövid leírás, quest - el járó körözési szint és a sikeres teljesítésért járó pénz összege).
- Aktatáska: A rendszer generál egy aktatáskát a map valamely pontján (pickup, kérdőjel blip) amit az adott játékosnak fel kell vennie. Ha felvette a játékos a táskát (ami ezután megjelenik a kezében), vissza kell azt vinnie a quest - et adó npc - nek (szintén kérdőjel blip fogja jelezni). A quest felvételét követően a játékos körözése megnő amit a térkép jelezni fog a többi játékos számára (lásd: Csapat rendszer). Minél nagyobb a játékos szintje, annál nagyobb pénzösszeget kap a quest sikerességéért (lásd: Szint rendszer). A quest időtartama 10 perc (a hátralévő időt a képernyő jobb oldalán lehet látni)
- Drogfutár: A rendszer generál egy csomagot (pickup) a map valamely pontján (kérdőjel blip jelzi) amit az adott játékosnak fel kell vennie. Ha felvette a játékos a csomagot, a rendszer újabb pontot jelöl ki számára ahol le kell adnia azt. A quest - nek ez a típusa nagyobb körözési szinttel jár és az időtartam is lecsökken 7 percre (persze ezzel együtt a rendszer többet is fizet).
Verseny A párbaj mellett lehetőség adódik egy másik játékos versenyre való kihívására is.
Ez a funkció a /race [JátékosID / Név] [Tét]
paranccsal elérhető. A tét minimum összege 250 dollár.
A kihívás elfogadása után a rendszer a résztvevő játékosoknak generál egy pályát és egy járműtípust.
A két játékost a rendszer ezután behelyezi a generált járművekbe.
A rajtig 5 másodperc telik el
(Számláló jelzi a képernyőn). A pályán több checkpoint - on is át kell haladni a célig.
A versenyt az a játékos nyeri amelyik hamarabb halad át a célvonalon.
A verseny törlődik és az adott játékos ellenfele nyeri meg azt a következő esetekben:
- A játékos kiszáll az járművéből.
- A játékos kilép a versenyből ( /quitrace)
- A játékos admjail - be kerül
- A játékos kilép, kirúgják vagy kitiltják a szerverről
A játékosok körözési szintje a verseny alatt nem fog csökkenni.
Pénzszállító A szerveren random időközönként spawn - olódik egy pénzszállító. A jármű Los Santos valamelyik pontján hívódik le. Ugyanebben az időpontban a rendszer létrehoz egy checkpoint - ot (MC jelzésű ikon a térképen). A pénzszállítót a térkép egy teherautó ikonnal jelzi. Amennyiben egy játékos vezetni kezdi a jármüvet, a rendszer a játékost zöld marker - el jelzi tovább a térképen (ha az adott játékosra vérdíj lett kitűzve, továbbra is fekete marker - el jelzi a rendszer, nem változtatja zöldre). Amennyiben a pénzszállító sofőrje kiszáll a járműből (vagy lecsatlakozik stb...), a rendszer leveszi róla a zöld marker - t (amennyiben vérdíj van a játékoson, a rendszer ezt követően is fekete marker - el fogja jelezni) és a pénzszállítót ismét teherautó ikonnal jelöli meg a térképen. A játékosok feladata a pénzszállítót eljuttatni a checkpoint - ba.
Amennyiben az autót sikerül a checkpoint - ba juttatni, az azt vezető játékos megkapja a rendszer által véletlenszerüen generált pénzösszeget (5000 - 9000 dollár között).
Fontos: - Csak criminal csapattagok vezethetik az autót (A többi játékost a rendszer autómatikusan kiszállítja a járműből).
- A pénzszállítónak fegyverrel nem lehet sérülést okozni.
- Ha pénzszállító sérülése eléri a limitet, a járművet autómatikusan törli a rendszer.
Tipp: A pénzszállítót érdemes csapatban \"elkötni\". Több járművel (konvojban) védve a pénszállítót, nagyobb az esély a pénz megszerzésére.
Bónusz A szerver minden órában dob egy bónuszcsomagot a map valamely véletlenszerű pontján.
A csomagot a térkép BS jelzésű ikonnal jelzi (Bonus Spawn).
Ha valamelyik játékos felveszi a csomagot (csomag pickup) a rendszer generál annak valamilyen bónuszt (item, pénz, élet, páncél stb...).
Ha az adott játékos szerencsés valamilyen értékesebb dolgot is szerezhet a csomag által.
Vérdíj A szerver bizonyos időnként sorsol egy játékost akire vérdíjat tűz kii (Criminal vagy Rendőrség csapattag). A vérdíjat véletlenszerüen generálja a szerver aminek összege $750 - $2000. Ha egy játékosra vérdíjat tűznek ki, annak 10 percig kell védenie magát a többi játékossal szemben. Ha ez sikerül, a játékos megkapja a vérdíj ősszegét és a vérdíj levételre kerül. Ha egy játékos megőli azt akire vérdíj lett kitűzve, az adott játékos kapja meg a pénzt. A vérdíjat hordozó játékost a térkép fekete marker - el jelzi.
- Ha a játékos akire vérdíj lett kitűzve belép egy interior - ba, az adott interior bejáratánál a rendszer halálfej ikonnal jelzi őt a térképen a többi játékos számára.
- Ha a játékos átkerül a civil csapatba (belekezd valamilyen munkába), vagy AdminJail - be kerül, Versenybe, párbajba kezd stb...(vagyis olyan tevékenységbe kezd amely során a tőbbi játékossal szemben sérthetetlen lesz, esetleg más dimenzióba kerül) a rendszer leveszi a vérdíjat a játékosról.
Egyéb Privát üzenetek: A szerveren lehetőség van privát üzenetek küldésére és fogadására ( /pm [JátékosID] [Szöveg] ). Ez a funkció a dashboard - ban kikapcsolható. A szerver adminisztrátorai minden esetben tudnak privát üzenetet küldeni. A PM - eket a rendszer külön hanggal is jelzi (Ez a hang jelzés szintén ki és bekapcsolható).
Hirdetések: Hirdetés feladása (Jármű, fegyver stb) a /ad [Szöveg] paranccsal lehetséges. A hirdetés ára függ a szöveg hosszától ($3 karakterenként).
Ez a funkció szintén a dashboard - on belül kikapcsolható (így a játékos nem fogja látni a hirdetéseket).
Segítségkérések: Ha egy játékos nem tud és/vagy ért valamit a szerverrel kapcsolatban, lehetőség van számáa egy külön erre létrehozott chat - en kereszteül segítséget kérni a többi játékostól ( /help [Szöveg] ). Ez a funkció szintén kikapcsolható a dashboard - ban.
Statisztika: Minden játékos megtekintheti egy másik játékostársa statisztikáját
(Amennyiben a funkció engedélyezve van a kiválasztott játékosnál, tehát ez szintén kikapcsolható).
A funkció a /stat [JátékosID / Név] paranccsal érhető el.
Admin rendszer Standard szintek: 1 - 5, FőAdmin és SzuperAdmin
Az adminisztrátoroknak sok lehetőség, parancs áll rendelkezésre (ezek külön feltüntetve nem lesznek, a \"betanulásokon\" minden részletesen lesz ismertetve).
Az adminisztrátorokat a fejük feletti SA - Team felirat különbözteti meg.
Büntetések
- Mute: Játékos elnémítása. Amennyiben egy játékos le van némítva az semmilyen formában nem használhatja a chat - et. A képernyő jobb alsó sarkában lévő számláló jelzi, hogy hány perc múlva jár le a játékos büntetése. A büntetés adatait (Adminisztrátor, Indok) a játékosok a /muteinfo parancs használatával tekinthetik meg
- Kick: Játékos kirúgása a szerverről.
- AdminJail: Játékos börtönbe zárása. Börtönben szintén nem lehet használni semmiféle chet - et. A képernyő jobb alsó sarkában lévő számláló jelzi, hogy hány perc múlva jár le a játékos büntetése. A büntetés adatait (Adminisztrátor, Indok) a játékosok a /ajailinfo parancs használatával tekinthetik meg.
- Ban: Ez a funkció csak súlyos esetekben használható. Az adminisztrátoroknak egyaránt lehetőségük van offline és online is (ez unban esetében is igaz) kitiltani valakit. A ban karakterre vonatkozik. Ha egy karakter kitiltásra kerül (felfüggesztésre), annak tiltása csak egy adminisztrátor által vonható vissza.
Npc rendszer: Npc - t csak SzuperAdmin tud lerakni a szerverre (Típus, SkinID megadásával).
Az npc - k funkciói a közelükben való Y - gombnyomással elérhetők.
Interior rendszer: Interior -t csak Főadmin vagy annál magasabb szintű adminisztrátor rakhat le a szerveren. Belépés és kilépés egyaránt a /e paranccsal.
Az interior - okat stílusuktól (Interior típusa) függően ikonok jelzik a térképen.
Prémium rendszer: Prémium pont vásárlására is van lehetőség. Prémium pontból a Prémium Shop - ban lehet vásárolni. A shop - ban minden jármű, fegyver, lőszer és néhány plusz prémium item is megtalálható. A Prémium Shop a hud - on található \'PS\' gombra kattintva elérhető.
Prémium szolgáltatások: Élet és Páncél [100%], Jármű javítása, Jármű feltankolása, Sokkoló blokk [30 és 60 perc],
Klán létrehozása, Unjail (Csak PD jail esetében), Körözés nullázása, Fegyver Skill - ek stb...
Score Shop: Szintén a hud - on az \'SS\' gombra kattintva elérhető. Score - t (pontokat)
quest - ek és letartóztatások után kapnak a játékosok. A shop - ban néhány plusz score szolgáltatást lehet vásárolni.
Score szolgáltatások: Teleport egy másik játékosra (Amennyiben ezt engedélyezi), Éhség és szomjúság nullázása,
Körözés csökkentése 3 - al,
PDJail idő csökkentése 5 perccel stb...