Szerző Téma: RP: /do társalgás  (Megtekintve 3725 alkalommal)

Nem elérhető zeteni

  • 1970
  • Ex-Scripter
    • Profil megtekintése
RP: /do társalgás
« Válasz #30 Dátum: 2012. március 25. - 20:29:38 »
0 Show voters
Egyszer egy mentõs megkérdezte tõlem /do -ba
/do magánál van?
írom neki, hogy /b én nem tudom, hogy ezt így lehet-e használni
Mindegy végül belementem.
Aztán ottvoltunk a kórháztól 2 méterre (!) De azért berak a mentõbe.
Írom neki /b itt a kórház 2m-re de ahogy gondolod
erre megsértõdik és /b szállj ki!
nem szálltam ki mert ugye mg úgyhogy kidobott és kilépett.
Na de, hogy ne off-oljak ennyit, engem idegesít ha /do -ban ilyet csinálnak

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
RP: /do társalgás
« Válasz #31 Dátum: 2012. április 10. - 16:03:39 »
0 Show voters
Idézetet írta: Indi date=1332698701\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"16928\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


...a történéses baromság is a Fay RPGrõl származott, mikor felvetettem, hogy illene egy ilyet csinálni. Persze, hogy a sok játékos átformálta, majd alkotott valamilyen szabályt hozzá, ami elterjedt....
 
Ezt nem értem. Nem Magyarországi találmány a /do.
De lehet, hogy félreértelek.
 
[/quote]
Megpróbáltam külföldön jól bevált dolgokat átültetni a magyar szerverekbe. Az egyik ilyen volt a /do. Tehát nem magyar találmány, de megpróbáltam elfogadottá tenni. Ez kezdõdött pár alap dologgal, mint az MG, PG, RK (stb...) átültetése (amik már éltek akkor, csak nem így, megnevezve). A /try és a /do nem is olyan régi, talán 2-3 éves dolog.
Na, de a lényeg: én ezt úgy határoztam meg anno, hogy olyan szerepbeli alakulások cserélésére szolgál, amiket IG nem vehetsz észre játékbeli hiányosságok miatt. Tehát pl. alakulás, hogy a karakteremnek barna haja van, vagy az, hogy a csaj pulzusa 55, tehát mindjárt meghal. Ez már történés (is). A két fogalom fedi egymást, de nem csak errõl van szó (l.d. az elsõ példát). Az alakulás nem feltétlen egy történést, hanem egy olyan dolgot ír le, amit egyértelmûen látnánk, érezhetnénk, mondjuk úgy, hogy cselekvés következtében bekövetkezõ állapotot is leírhatja, mint csak történést. És mivel KÖZLÉSRE/CSERÉLÉSRE szolgál, ezért kérdezni is lehet.
Az egész azért van, mert a játékosoknak maguknak kell kitalálni a külsõ interakciókat is (valószínû erre akart Indi is utalni a KM hiányával kapcsolatban).
« Utoljára szerkesztve: 2012. április 10. - 16:14:12 írta krisk »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal