Jizzy hozzászólását olvasva, elkapott az ihlet;Egy tökéletes RP szerverre nem kell semmilyen munka (favágó, pizzás, úttisztító stb.). Frakciók igen (rendõrség, taxisok, egészségügy), de munka nem.A szerepben természetesen lennének munkák, de nem lennének beszkriptelve elképzeléseim szerint. Minek? Azért, hogy a játékosok ott farmoljanak egész nap, ahelyett, hogy élnének a játékban? A pénz kérdést úgy oldanám meg, hogy lenne payday, ami mindenkinek kb. ugyanannyi - kivéve frakciósok. Ez mit eredményezne? Talán megszüntetné a pénz körüli taktikázást, és végre több élet lenne a városokban, falvakban. Ha fölösleges robotolni egész nap, talán megjelennének az emberek a kocsmákban, utcákon, kosárlabdapályán, edzõteremben, pizzériában, a biliárdasztalnál és más szabadidõs lehetõségeknél, amiken a melóhelyek helyett dolgozni kéne. Talán.Mit gondoltok?
Hát azért ez nem teljesen igaz, asszem 2009ben ment Second Life Roleplay, ott is 1K1É volt meg karakter történet Elõzõ see mod sem ilyen angol meg mittomén milyen kamu szervereknek a publikált változata egy fütyit, secondlife RPtõl vették meg az MTA modot ugy, ahogy van az egészet, és a secondlifeos scripter team már 09ben oda vert módban bármelyik RP szeronak, en nemtom milyen volt az a paradise roleplay igy leírtak alapján jó lehetett, de azért az túlzás, ha valaki azt mondja, hogy ilyen elemeket õ hozott be a magyar roleplayba, az okés, hogy sok emberrel lehet õ ismertette meg, de azért sokan már azelõtt is játszottak külföldi szervereken
Jizzy hozzászólását olvasva, elkapott az ihlet;Egy tökéletes RP szerverre nem kell semmilyen munka (favágó, pizzás, úttisztító stb.). Frakciók igen (rendõrség, taxisok, egészségügy), de munka nem.A szerepben természetesen lennének munkák, de nem lennének beszkriptelve elképzeléseim szerint. Minek? Azért, hogy a játékosok ott farmoljanak egész nap, ahelyett, hogy élnének a játékban? A pénz kérdést úgy oldanám meg, hogy lenne payday, ami mindenkinek kb. ugyanannyi - kivéve frakciósok. Ez mit eredményezne? Talán megszüntetné a pénz körüli taktikázást, és végre több élet lenne a városokban, falvakban. Ha fölösleges robotolni egész nap, talán megjelennének az emberek a kocsmákban, utcákon, kosárlabdapályán, edzõteremben, pizzériában, a biliárdasztalnál és más szabadidõs lehetõségeknél, amiken a melóhelyek helyett dolgozni kéne. Talán.Mit gondoltok? Nem hiszem, hogy a cél nélküli játék sokakat vonzana. Alig pár játékos élvezné ezt, a többiek maximum beszélgetnének szerepen kívüli dolgokról.Egyébként szia. [/quote]Szerintem se, akik jó RP játékosok voltak, mára már mind idõsebbek és nem nagyon köti le õket a samp RP. De, ha 3 évvel ezelõtt mondod, akkor sikeres lett volna.
Na most nézd meg,amit EPs kirakott linket....melyik szervernek van egy ilyen leírása/szabályzata? Mert én még nem találkoztam ilyennel ezelõtt...Kimerül mindegyikben a leírás szinte annyival,hogy \"Mik a PG,MG stb fogalma,a scriptelt munkák/frakciók,és pár érdekesség,általában mindig csak a kocsi,ház,telefon meg egyéb f***ságrendszer.Talán külföldön van ilyen leírással/szabályzattal bíró szerver,csak azért mondom,mert külföldi szervereken nem jártam még.
Nagyjából átfutottam a kommenteken. Röviden kifejtem a véleményem:A See, Fay, stb. szerverek egy ponton buknak meg: A kezdésnél. Azaz nincs stabil alapon a szerver. Mire is célzok?Egy jó RP szerver kezdéshez 3 dolgot kell biztosítani:1. RP alapscriptek2. professzionális IC igazságszolgáltatás (RENDÕRSÉG!)3. professzionális OOC igazságszolgáltatás (ADMINISZTRÁTOR CSAPAT!)Hogy mért nem hibáztathatjuk a játékosokat? Mert akármennyire is szeretnénk, az átlagéletkor miatt nincsen akkora felfogóképességük.Na de visszatérve a három pontra: Az elsõ egyértelmû (parancsok, lehetõségek). A 2. pont a rendõrség. A valóságban is vannak olyan társadalmi követelmények amiknek mindenkinek eleget kell tenni, hogy az emberek egymás mellett tudjanak élni, biztonságban. Mivel a rendõrség komolyságáról és szabályzatáról 50 szónál többet nem nagyon képesek írni az ottani játékosok, így nem lesz ki biztosítsa az IC fegyelmet.3. Pont: adminisztrátorok. Ugyanazért felelõsek mint a rendõrök, viszont OOC szempontból. És mivel a rendõrség gyenge, egyszerûbb megoldás a rendõrség feladatát OOC okokra átvetíteni, azaz olyan reális, egyértelmû IC dolgokat korlátoznak szabályokkal, amiket a rendõrség nem tud végrehajtani.És ezért gondolom, hogy a RENDÕRSÉG egy kritikus pont az RP szervereknél. Ha az nincs, akkor nem beszélhetünk RP szerverrõl. Az illegális oldalon lévõ emberkéknek könnyebb pénzhez jutni, akció dúsabb a játék.És mit is várhatunk el egy alacsony átlagéletkorú brigádtól, akik nem nagyon értik meg, mi a szerepjáték lényege? Fõleg, hogy a Grand Theft Auto szérián belül játszanak RP szerveren? A játék maga arra buzdít, hogy lövöldözzünk, szerezzünk könnyû pénzt, lopjunk kocsit. Ezt kéne fékeznie az adminisztrátoroknak, de LEGINKÁBB a RENDÕRSÉGNEK. Ez a fõ oka, hogy inkább szabályokat hoznak be. [/quote]Szerintem ez mindent elmond úgymond a \"tökéletes RP szerverrõl\".Malibu sem feltétlen azért jó (legalábbis feedback alapján), mert magasabb volt az átlagéletkor vagy mert magasabb volt az emberek RP-színvonala. Ugyanígy PDRP-n sem azért volt jó a szerver, mert csak 18 fölött jártak fel vagy mert mindenki 15 évet RP-zett.Azért volt jó a PDRP és azért mondják sokan jónak a Malibut is, mert: áll(t) mögötte egy ember, aki ismertebb volt és ezért érdeklõdést mutattak a szerver iránt (ez az alapja minden szervernek igazából, de ez még édeskevés);az admin csapat olyan (volt), hogy tudták mit akanak csinálni, azt maximálisan bevállalták, értettek hozzá, és annak a célkitûzésnek eleget téve managelték a szervert, látták el az adminteendõiket;volt egy effektíven és realisztikusan mûködõ rendõrség (szerencsésnek mondhatom magam, hogy mindegyik PDRP-rebootnál benne lehettem a fõparancsnokságban is);volt egy effektíven és realisztikusan mûködõ igazságszolgáltatás.A szerver mögött ha áll egy stabil rendvédelmi szerv, akkor az egy IC és OOC szûrõként is szolgál a játékosok megfékezése érdekében. OOC szûrõ abból a szempontból, hogy kiszûri azokat a playereket, akik csak funolni jöttek fel (hiszen azok általában egybõl valami bûncselekményt követnek el), IC szûrõ azért, mert korlátozza az illegális tevékenységet, ami, ha túlbúrjánzik, ismét csak OOC problémákat vet fel (elsõsorban DM és PG).Ezen kívül a stabil admincsapat is elengedhetetlen. Ez elsõsorban nem olyan adminokat jelent, akik tudják az RP szabályokat és kész, hanem akik értenek a dolgukhoz, tudják, hogy hogyan kell egy szervert effektíven irányítani, hogyan kell a szerver játékosaival a szabályokat betartatni, hogyan kell olyan szabályokat építeni a nonosok ellen, amelyek nem korlátozzák túlságosan az RP-t, és hasonlók.Az ilyen szabályok építéséhez ismét a rendvédelemre van szükség, hiszen amennyiben a rendvédelem effektíven mûködik, nincs szükség olyan szabályokra, hogy \"városháza elõtt tilos rabolni\", vagy \"nem szabad a rendvédelmet cukkolni\". Mi, PDRP-n és most Malibun is, úgy képezzük ki az embereinket, hogy az ilyen cukkolók ellen effektíven, könnyedén, és, ami a legfontosabb, amennyire lehetséges, IC lépjünk fel.Hasonló kérdés a fegyver, sokan korlátozzák a fegyveres rablások helyzetét, vagy azt, hogy csak bizonyos fegyverekkel lehessen rabolni: egy normális rendvédelemmel bíró szerver esetén a fegyverkorlátozás az adott szerv IC feladata lenne.Ezen kívül rengeteg egyéb dolog is közrejátszik, de a lényeg, hogy az effektív rendõrség és az effektív admincsapat minden szerver RP-sségének megõrzésének az alapját képzi: a rossz rendvédelem IC káoszt, és ebbõl kifolyólag nonRP-t szül, a rossz admincsapat pedig elüldözi az RP-s játékosokat vagy rossz munkájuk folytán RP-s és nonRP-s játékosokat is (LSL), sokszor indokolatlanul büntetnek, vagy nem büntetnek senkit eléggé, és ezért a nonRP melegágya lesz (ez utóbbinak tipikus esete a Fay RPG).
Voltam kis idõre én is hekusgóré, mivel a karakteremnek már 1 éve lejátszva voltak a papírjai. De mivel hatalmas korrupt voltam, és Eps maffiájához baráti hûség kötötte a karakterem, csak a riválisait zaklattam, és a beosztottaim se tudtak semmit, aki meg kiszimatolta, annak annyi volt.Ez meg az olasz maffia sikerének és hatalmának volt záloga, vagy a rendõrség, vagy a kormány mellettük állt, mikor meg Pampával szabadúszók lettünk, saját bizniszben utaztunk, akkor meg az olaszokkal karõltve kegyetlen hatalom lett. Késõbb új emberek lettek a maffiába, el is laposodott, Don se nagyon pörgött velük.
Szerintem meg az RP összeállítása baromi egyszerû, de tapasztalatot igényel. Nem lehet mit kezdeni a magyarokkal, de ebbe nem mennék bele, csak annyit hogy irányíthatatlan, öntörvényû és nagyképûek, nem lehet velük mit kezdeni, én ezt a bõrömön tapasztaltam, majd használtam a jó öreg /q parancsot, és megoldódtak a mindennapos problémáim.Egyszerûen nevetséges az egész ami megy.
\"Nem lehet mit kezdeni a magyarokkal, mert veletek egyszerûen\"Ezeket hogy érted,te talán nem vagy magyar?Amúgy meg ja,felesleges 5-6 RP szervert nyitni,hiába a tulaja RP-s,de ha nem tudja betartatni a szabályait + a szabály röviden csak arról szól,hogy ne MG-zz,semmi jobb... és ha mind ugyanazon a helyen van,és szinte ugyanazok a scriptek is..bár nem is a mód a lényeg,hanem most van egy \"közösség\" akik nem a Fay,See-n tolják,és ezek vannak szinte minden szerveren ott általában...és van,aki például kurvára nem szereti õket,mert gyerekesek egyes emberek.Sok mindenre visszavezethetõ,miért (fay,see-n kívül )csak átlag (max) 5-10 a játékos a szervereken. (bár még sokat is mondtam)