Spoiler for Bla bla bla GF gondolkodásmód bla bla bla: Ez az egyik nagy fekélye az asztali RPG-s szabályzatnak, hogy mindenki csóró. A csóróság rossz. IRL is küzdesz ellene, a játékban viszont nem lenne szükséges mindenkinek 2$-okért kapálnia órákig. Nem is akar senki, de mégis, mikor PDRP megnyílt, a játékosok mind-mind azon voltak, hogy (annak ellenére, hogy kaptak valamit a karakterük megalkotásáért) gyûjtögessenek valami kis pénzecskét. Ott voltam annál a bizonyos 7xes fizetésnél is, amikor mindenki fát vágott. Unalmas volt, de nonRP-snek semmiképp nem mondanám, mert, ha valaki csóró, az dolgozni fog.Én meg WRP-n nyitás napján megnyertem a 250.000$-os lottót és boldog voltam. Nem kellett azzal foglalkoznom, hogy \"jaj alig van pénzem, ha összetörik a kocsim nem tudom megcsináltatni, aztán már csak szaladni tudok\".Ennek és a béna karaktereknek a kiküszöbölésére (valójában a mostani fogalmazás közben) gondoltam ki egy jó kis ötletet.Spoiler for Hosszú, csak az ötlet leírása van itt.: Ez a random karakterek ötlete. A következõképpen nézne ki:A karakterfelelõs admin még nyitás elõtt elkezd írni karaktereket, a szerver várható népszerûségének függvényében. (lehet, hogy 50-re is szükség lehet)A karakterfelelõs admin határozza meg a karakter minden tulajdonságát, végzettségét, legális/illegális beállítottságát, életkorát, jelenlegi vagyonát (ami nem 1000 és 10000$ között mozog, hanem 0-végtelenig), szóval mindent, ami fontos.Ez garancia arra, hogy nem lesznek ellentmondásos, kidolgozatlan, hiányos karakterek.Jóval több munkát ró az adminokra (vagy csak egyre, aki ebben járatos), a playerekrõl pedig leveszi a karakter megalkotásának terhét. A karakterfelelõs adminnak viszont nem kell kismillió bendzsa karaktertörténetet végigolvasnia azon agyalva, hogy jó-e vagy sem.Amikor a fórum készen áll, be lehet jelenteni, hogy karakterigénylésre ebben vagy abban a topicban van lehetõség. Jancsika kér egy karaktert, a karakterfelelõs admin pedig dob neki 3 IC nevet a megírt karakterek közül. Ezt a 3 karaktert random-generátor segítségével választja ki, vagyis lehet, hogy 3 teljesen hasonló karakter közül tud választani Jancsika, a lényeg, hogy õ nem tudja, melyik milyen tulajdonságú vagy végzettségû, csak a 3 nevet látja.Jancsika kiválasztja a karakterét, megkapja az UCP-n és PM-ben megkapja a karakterlapját és az IC névhez tartozó sa:mp jelszót is, amit az elsõ bejelentkezéskor kötelezõ megváltoztatnia, fel is ugrik neki ez.Így még bejelentkezés elõtt elolvassa (mert muszáj neki) a karakterlapját, a szabályok szerint pedig muszáj betartania a szerepet, ha a szerveren akar játszani. Pl. nem ölheti meg szándékosan a karakterét, hacsak nincs beleírva a karakterlapba, hogy öngyilkos hajlamú.Büntetni bannal lehetne a karakter megtagadását, illetve az arra való törekvést, hogy minél gyorsabban megszabaduljon tõle, hogy újat választhasson.Karakter halál esetén Jancsika 1 hétig nem választhatna új karaktert. Ez kiküszöbölné azt, hogy a játékos lustán vagy hozzá nem értõen dolgozza ki a karakterét, valamint azt, hogy \"jaj kihagytam belõle 3-4 tulajdonságot, ami a szerveren eszembe jutott, úgyhogy újat írok\". A másik nagy fekélye az volt, hogy nem volt korlátozva az, hogy milyen idõközönként lehet karaktereket írni. Annyit csinált joskagyerek, amennyit akart, az volt a lényeg, hogy a szabályok keretein belül jó történetet írjon. Erre mit csináltak többen? 2-3 órás karaktereiket kitörölgették, mert vagy túl sebezhetõ volt, vagy valamit elrontottak benne.Volt egy gyerek a WRP-n, amikor már ezekkel az asztali RPG szabályokkal indult el, aki vagy 5-6 karaktert csinált 1 hét alatt, mert nem sikerült neki valami az elõzõekkel. Igazoltatták a rendõrök, így már nem tudott ismeretlen maffiacsávót játszani, lecsukták, meglopták, stb. Ezek miatt õ mind-mind új karaktert csinált és még neki állt följebb, amikor szóltam neki, hogy ez így nem lesz jó.
Érdekes módon, én sosem dolgoztam semmit, mégis mindig volt pénzem NLRP-n. És szimplán gyûjtögetéssel is lehetett jármûveket venni. Tudom, mert csináltuk rendõrséggel is.És nem kaptunk sokat, nehogy azt higgyétek. 500$ maximum.
:noexpression:Érdekes módon, én sosem dolgoztam semmit, mégis mindig volt pénzem NLRP-n. És szimplán gyûjtögetéssel is lehetett jármûveket venni. Tudom, mert csináltuk rendõrséggel is.És nem kaptunk sokat, nehogy azt higgyétek. 500$ maximum. *PDRP?Amúgy én mindig lesz*rtam mennyi pénze van a karakteremnek. Akit csak az érdekli, hogy minél több pénze legyen keressen más játékkategóriát mert ez nem arról szól. [/quote]Gyorsírás 4ever. Természetesen PDRP.
Eléggé ünneprontó volt az, hogy 300.000 dollárért a West Vinewood Blvd.-n vettem egy villát, mert az egyik ismerõsöm ennyiért adta oda, mondván hogy nem kell neki. Ez a ház kb. 2 millió dolcsit ért.
olyan érzés mikor egy villád + f***a kocsid van hogy nincs miért élned[/quote]Ez komplett nonszensz, ezzel az erõvel a gazdagok lõjék fejbe magukat. Nem ez mutatja azt, hogy elértél mindent, vagy csak bármit is. De ha mégis, akkor nagy baj van. ÉS ez igaz mind a játékra, mind a valóságra.Véleményem szerint nem teher egy normális szerepjátékosnak, ha karaktert kell készítenie. Hiszen ez az egyik legjobb része a szerepjátéknak, hogy nem csak egy \"avatarral\" vagy, hanem jelleme van a karakterednek, neked kell kidolgozni azt, elkészíteni a múltját, átgondolni, hogy mi és miképpen lenne megfelelõ, stb.Kösz James a dicséreteket. Igen, van ilyen pont a Magyar Törvények között, és a szervezett bûnözés egy igen fontos melegágya, mivel (az értékbecsüsnek,) az adás-vételt lebonyolító ügyvédnek, de fõleg az eladás után kiérkezõ, az értéket ismét felmérõ adóhivatali személyt is le kell pénzelni.Na most, (az értékbecsüs az elején be van avatva), az ügyvéd FÕLEG benne van, az eladó és a vásárló meg csupán egy jelképes kereskedelmet folytatnak, az eladás után kiérkezõ, adóhatósági személyt meg szépen meg kell kenni (vagy fenyegetni), mert ritka eset, hogy tudják, ki jön ki. Általában komolyabb szindikátusoknak meg egyenesen elõre lefizetett kerületi adóhatósági személyek vannak erre.Az egész kereskedelem lényege három irányba mehet:- Vagy csak az a lényege, hogy más nevére tegyék az ingatlant, ilyen eset, ha pl banki tartozása (de nem jelzálog) van az illetõnek, vagy ki akar bújni bármi formában a törvény keze alól, lehet akár adózás ellenes okosság is.- Másik eset, ha nagy pénzt akarnak kimosni, FELÜLértékelik az ingatlant, jelképesen gazdát cserél. FELÜLértékelni akkor szokták, ha az \"eladó\" ezzel akar kamu fekete pénzt fedezni, a \"vásárló\" meg alulértékelve eladja másnak, aki lehet szintén csak jelképes vásárló, ezt 2-3-4 alkalommal megforgatják, egyszer alul-, máskor felülértékelik az ingatlant, és rengeteg millió pénzt ki is lehet mosni.- Harmadik eset amikor valakire ráerõltetik az eladást, fenyegetéssel-zsarolással-megfélemlítéssel többnyire. (Elõfordulhat az átverés is szimplán, megszállnak egy magányos nyugdíjast, megszerettetik magukat, és bemesélik, hogy szart nem ér az ingatlana.) Az értékbecsüs meghatároz egy lehetetlenül alacsony árat, az erõszakos vásárlók erre hivatkoznak, és szarért-húgyért kicsaltak egy ingatlant, az adóhatósági személyt itt is lepénzelik, nehogy a felsõbb ellenõrzésen bebukjanak, és kész, így kell 40 milliós házat 5 millióért megvenni. Plussz lepénzelések, stb, 10 milka az egész. (Egy volt munkatársamtól így, hamis értékbecsléssel csaltak ki házat kb tizedáron.)Az értékbecsüs azért van zárójelben sok helyen, mert nem feltétlen kell a dologhoz, max a harmadik esetnél, mikor vitás az adás-vételi ár.Ezzel kb le is írtam a lakásmaffia módszereit, egyet hagytam ki, a ráerõltetett eltartási szerzõdést, de az más tészta, az bár hasonlít a harmadik részhez, kicsit más folyamat.A sok Banda-Maffia RP-Királyra kíváncsi lennék, hogy mikor vágja ezeket...Mikor PDRP-n annyi de annyi dolgot rejtettem el a rendszerekben, amiket fel lehetett volna használni illegális pénzszerzésre, de senki nem vette észre! A falba vertem a fejem, hogy mekkora ziccereket nem fedeznek fel, amik igen is kellettek volna a hiteles illegális jellemek kijátszásához.