GTA Közösség - A magyar GTA fórum

San Andreas Multiplayer (SA-MP) => SA-MP: Szerverfejlesztés => Tanuljunk PAWN nyelvet => A témát indította: [T.I.R.]Kenguru - 2011. Június 24. - 07:43:38

Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: [T.I.R.]Kenguru - 2011. Június 24. - 07:43:38
Tisztelt Fórumozók,
Ebben a videó segédlet sorozatban, szeretnék mind a kezdõk, mind pedig a haladók tanulását kényelmesen elõsegíteni. Kérjük, tekintsd meg videóimat!
Amennyiben bármi kérdésed, véleményed van, nyugodtan írd le, ebben a témában.

EPIZÓDOK LISTÁJA:

1. RÉSZ - GameText,SendClientMessage,SetPlayerPos

2. RÉSZ - ZCMD

3. RÉSZ - VÁLTOZÓK

4.RÉSZ - IF AZAZ HA FELTÉTEL

San Andreas Multiplayer Szerver Készítése

Mappoljunk MTA:San Andreasban

5.RÉSZ - Callbackek azaz eljárások
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Koncz_Norbert - 2011. Június 24. - 10:41:54
Biztos vagy benne hogy a 0xFFFFFF fehér?Mert nem.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Csabesz - 2011. Június 24. - 11:33:53
Idézetet írta: Koncz Norbert date=1308904914\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Biztos vagy benne hogy a 0xFFFFFF fehér?Mert nem.
 
Titulus: Profi scripter, tehát ne vond kérdõre.  :D


Amúgy okos ötlet videót csinálni az alap dolgokról, mivel a kezdõk sokkal hamarabb megértik.  :)
Szerk.: Át is helyezem a másik témába. Ha folytatod a sorozatot, akkor ki lesz emelve a topic.  ;)
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Csabesz - 2011. Július 15. - 18:56:44
Köszönjük Patrik a videót!  ;)
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: GroX - 2011. Július 15. - 20:48:40
Az indentációd nagyon szörnyû... Ráadásul a változóknál a MAX_PLAYERS, a cellaszámot jelenti, és az 500-ként van definiálva, tehát amennyi a maximum játékos összesen. A két szögletes zárójellel, pedig a tömböt hozzuk létre, és ebbe kell írni a tömb nagyságát, tehát a cellák számát. Ha két tömböt raksz egybe, az már mátrix. Eléggé pontatlanok a megjegyzések, de kezdõk megértik... De a késõbbiekben, magasabb szintû leckéknél erre figyelni kell.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: [T.I.R.]Kenguru - 2011. Július 22. - 08:16:57
5. rész elérhetõ az fõposztban.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: krisk - 2011. Július 22. - 11:04:33
Idézetet írta: Spatrik date=1310749782\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Nincs mit!
 
lulz
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: [T.I.R.]Kenguru - 2011. Július 25. - 20:34:11
Idézetet írta: Koncz Norbert date=1308904914\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Biztos vagy benne hogy a 0xFFFFFF fehér?Mert nem.
 
Nem. Rájöttem a dolgokra :P. 0xFFFFFFFF == Fehér. (Fejbõl írtam nem biztos hogy pontos, de minden kódot nem tudhatok.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: GroX - 2011. Július 31. - 12:36:32
Nem rossz az 5. rész. :)
Csak a kiejtés kicsit furcsa, \"kellbekk\", én mintha úgy emlékeznék angol óráról, hogy ó betûvel mondjuk.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: haha3223 - 2011. Július 31. - 14:11:10
nem az a lényeg szerintem hogy hogy mondja hanem hogy hogy használja..
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: [T.I.R.]Kenguru - 2011. Augusztus 01. - 08:38:59
Idézetet írta: Fade シ date=1312108592\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Nem rossz az 5. rész. :)
Csak a kiejtés kicsit furcsa, \"kellbekk\", én mintha úgy emlékeznék angol óráról, hogy ó betûvel mondjuk.
 
Hmmn.. Nekem meg pont az a furcsa hogy ó-t mondasz, hiszen általában az angol nyelvben a C betût K-nak ejtjük.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: GroX - 2011. Augusztus 01. - 11:45:38
Idézetet írta: Gumikacsa date=1312180739\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


Nem rossz az 5. rész. :)
Csak a kiejtés kicsit furcsa, \"kellbekk\", én mintha úgy emlékeznék angol óráról, hogy ó betûvel mondjuk.
 
Hmmn.. Nekem meg pont az a furcsa hogy ó-t mondasz, hiszen általában az angol nyelvben a C betût K-nak ejtjük.
 
[/quote]
A magánhangzóra gondoltam. Az A betûre. \"kólbekk\"
De mindegy, ne térjünk el a témától.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Stray - 2011. Augusztus 01. - 14:22:32
http://www.webforditas.hu/ -> callback -> felolvas. És vuala. :D
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: GroX - 2011. Augusztus 05. - 23:42:18
Idézetet írta: straY\' date=1312201352\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
http://www.webforditas.hu/ -> callback -> felolvas. És vuala. :D
 
Normális esetben visszahívást jelent, csak programozásban (és scriptelésben egyaránt) eljárásnak hívjuk.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Zsox - 2011. Augusztus 09. - 21:51:50
Az if ciklusok egymásba ágyazására nem akarsz kitérni? Vele együtt az else, return, return 1 stb. használatra.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: GroX - 2011. Augusztus 18. - 12:54:57
Idézetet írta: Zsox date=1312919510\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Az if ciklusok egymásba ágyazására nem akarsz kitérni? Vele együtt az else, return, return 1 stb. használatra.
 
Az if mióta ciklus?
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: krisk - 2011. Augusztus 21. - 13:52:33
Idézetet írta: Zsox date=1312919510\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Az if ciklusok egymásba ágyazására nem akarsz kitérni? Vele együtt az else, return, return 1 stb. használatra.
 
Úgy érted, statementek?
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: [T.I.R.]Kenguru - 2011. Augusztus 22. - 05:32:23
Idézetet írta: Zsox date=1312919510\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Az if ciklusok egymásba ágyazására nem akarsz kitérni? Vele együtt az else, return, return 1 stb. használatra.
 
Mi érdekelne? Mert akkor segítek.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Mambo - 2011. Augusztus 22. - 14:01:10
Idézetet írta: Gumikacsa date=1311315417\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
5. rész elérhetõ az fõposztban.
 
Miota gamemode az ures fajl?
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Zsox - 2011. Augusztus 22. - 19:04:00
Idézetet írta: Gumikacsa date=1313983943\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


Az if ciklusok egymásba ágyazására nem akarsz kitérni? Vele együtt az else, return, return 1 stb. használatra.
 
Mi érdekelne? Mert akkor segítek.
 
[/quote]
Hát pl. mikor kell return 0-t, vagy return 1-et, vagy else-t használni és mikor nem.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Zsolesszka - 2011. Augusztus 22. - 22:13:06
Idézetet írta: Zsox date=1314032640\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"9106\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Hát pl. mikor kell return 0-t, vagy return 1-et, vagy else-t használni és mikor nem.
 
Ezen nem értem mit kell leírni a return egy folyamat befejezést jelent és vissza tér egy értékkel ami pawnban lehet akár egy karakterlánc is oda, ahol az érintett funkció/eljárás lett meghívva.
Most te  ezt arra állítod amire akarod 1 re vagy 0 ra vagy amire neked szükséged van.
És ezt a visszatért értéket lehet újból vizsgálni, hogy 0 vagy 1 vagy akár \"béla\" karakterlánc-e?
Szinte minden funkciónak van visszatérési értéke igen ez a return, egy példa az strfind ha -1 el tér vissza akkor nem talált egyezést, igen a visszatérési érték negatív is lehet.
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: IXT - 2012. Január 01. - 16:53:49
Te ilyen pawno csodagyerek vagy? És még érthetõen is tudsz magyarázni.. Jó videók  ;)
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Fuuuhead - 2012. Május 17. - 20:39:47
Ezt kezdõknek ajánljátok?



Üdv, Fuuuhead
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Fuuuhead - 2012. Május 17. - 20:39:47
Ezt kezdõknek ajánljátok?



Üdv, Fuuuhead
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: SnooP - 2012. Július 05. - 20:17:41
Nagyon jó, ebbõl a pár perces vidikbõl sokkal többet megtudtam, mint 3 órás leírásokból.Egyszerû fogalmazás, könnyen érthetõ  :)
Egy kicsit zavaró, hogy a hang csúszik  :confused:
Tipp:Szerintem készíts videót a minden nap használatos parancsokról (Kocsilehivás, Fegyvervársárlás, Goodmod stb..) amikbõl összeáll egy szerver és akár mi is elkezhetünk ezekkel az alapokkal építkezni.Amúgy külön tetszett a videód a GameText, SendClientMessage, SetPlayerPos igen hasznos volt, és a minta alapján bárki tudd sajátot irni.Na ilyenekre gondoltam a fentebb leírtakról  :)
Cím: Programozzunk Pawn Nyelven Sorozat
Írta: Bonfini - 2012. Július 15. - 12:59:42
Köszi nekem segítettek a vidik.