/save Elso pickupom 1.
AddPlayerClass( 0, 1958.33, 1343.12, 15.36, 269.15, 26, 36, 28, 150, 0, 0);[/quote]Piros színnel jelöltem az X koordinátát, zöld színnel jelöltem az Y koordinátát, valamint kék színnel jelöltem a Z koordinátát.X,Y = Térbeli koordináták || Z = Magassági koordinátaMost, nyissuk meg a PAWNO -t! ( (Akinek nincs, az ne szomorkodjon.. letölthetõ a sa-mp.com -on.... Vagy innen....) )Valamint nyissunk egy új lapot is, és másoljuk bele a következõ részeket!#include < a_samp >new pickupom; // \'pickupom\' helyére mást is be írhatsz a saját fantáziád szerint! Csak akkor az OnFilterScriptInit( ) nél lévõ \'pickupom\' szócskát átkell írni másra! pickupom = CreatePickup( MODEL AZONOSÍTÓ, PICKUP TÍPUS, X, Y, Z, -1 ); L I N K EK !Model azonosítók.....Pickup típusok.....Fontos! A -1 az az, hogy minden virtuális világban megjelenik a pickup. Ha csak azt akarod, hogy a 0 -ás (általában ebben kezdjük a játékot) virtuális világban légy, akkor ird oda a 0 -t!(Ez 0.3-as újítás! Csak 0.3 -as szervereken fog mûködni!)DestroyPickup( pickupom ); DestroyPickup( pickupom ), DestroyPickup( pickupom2 ); VAGY használjuk a hagyományos módszert!Azaz egymás alá mindet!Pl. DestroyPickup( pickupom );DestroyPickup( pickupom2 ); Kész a pickupom. Mit kell csináljak ahhoz, hogyha felveszem akkor történjen valami?A válasz egyszerû. Használd a( z ) public OnPlayerPickUpPickup( playerid, pickupid ) callbacket.Példaképp itt egy kis részlet:public OnPlayerPickUpPickup( playerid, pickupid ){ if( pickupid == pickupom ) { SendClientMessage( playerid, VILAGOSKEK, \"Szia!\"); } return 1;} TÖBB pickup esetén:public OnPlayerPickUpPickup( playerid, pickupid ){ if( pickupid == pickupom ) { SendClientMessage( playerid, VILAGOSKEK, \"Szia!\"); } else if( pickupid == pickupom2 ) { SendClientMessage( playerid, VILAGOSKEK, \"Csõcsumicsácsotészta! Te most a 2. pickupot vetted fel!\"); } return 1;} Megjegyzés: NEM kötelezõ az else kötoszó használata. Én azért használom, hogy elkerüljek néhány bugot....Elmélet ill. funkciók/függvények \"megmagyarázása\"AddStaticPickup( paraméterek ); -= statikus pickup készítéseCreatePickup( paraméterek ); -= \"hagyományos\" pickup készítéseDestroyPickup( paraméter(ek) ); -= pickup eltávolítása Kérdés: Mi a különbség a CreatePickup() fgv. és az AddStaticPickup() fgv. közt?Válasz: A két függvény annyiban különbözik, hogy a CreatePickup visszaadja az azonosítót, így a késõbbiekben tudunk hivatkozni rá. (köszönet Gamestarnak, a helyes elmélet miatt fgv. = függvényRemélem mindent leírtam Ha nem akkor légyszíves szólj ITT, vagy PM -ben! Köszönöm hogy elolvastad a legelsõ \'leckém\'. Majd késõbb kicsit bõvebben is írok a pickupokról, függvényekrõl és javítom a helyesírásom... FRISSÍTÉS: Példa filterszkript feltöltve! Innen elérhetõ!Aki nem tudja kibontani, annak ajánlom a WinRAR programot!Sziasztok!
#include < a_samp >new pickupom; // \'pickupom\' helyére mást is be írhatsz a saját fantáziád szerint! Csak akkor az OnFilterScriptInit( ) nél lévõ \'pickupom\' szócskát átkell írni másra!
pickupom = CreatePickup( MODEL AZONOSÍTÓ, PICKUP TÍPUS, X, Y, Z, -1 );
DestroyPickup( pickupom );
DestroyPickup( pickupom ), DestroyPickup( pickupom2 );
DestroyPickup( pickupom );DestroyPickup( pickupom2 );
public OnPlayerPickUpPickup( playerid, pickupid ){ if( pickupid == pickupom ) { SendClientMessage( playerid, VILAGOSKEK, \"Szia!\"); } return 1;}
public OnPlayerPickUpPickup( playerid, pickupid ){ if( pickupid == pickupom ) { SendClientMessage( playerid, VILAGOSKEK, \"Szia!\"); } else if( pickupid == pickupom2 ) { SendClientMessage( playerid, VILAGOSKEK, \"Csõcsumicsácsotészta! Te most a 2. pickupot vetted fel!\"); } return 1;}