Szerző Téma: [ Leírás ] Pickupok készítése + magyarázatok  (Megtekintve 3203 alkalommal)

Nem elérhető jana4

  • 5929
  • Ex Staff
    • Profil megtekintése
[ Leírás ] Pickupok készítése + magyarázatok
« Dátum: 2010. június 21. - 15:28:46 »
+3 Show voters
Pickupok készítése + magyarázatok
 
Sziasztok ifjú padawanok!

Ebben a tutorialban leírom, hogy hogyan csináljunk pickupokat. (azaz felvehetõ tárgyakat, dolgokat)


Megpróbálom minnél részletesebben leírni, hogy a kezdõk is értsék  :)



Az elsõ, és a legfontosabb lecke: A pickupok elkészítése
Pickup( ok ) készítése:

1. Nyisd meg a San Andreas mappádban a samp_debug.exe -t!  (Vagy menj egy kiválasztott helyhez a SA-MP -ban és írd be: /save )


Az egyeshez hozzá tenném, hogy /save UTÁN irjatok oda ilyesmit:
/save Elso pickupom 1.

 

Hogy miért? Mert így könnyebben megtudod különböztetni a sok pickupodat.

2. Lépj ki a játékból (ill. debugból) és menj be a GTA SA gyökér könyvtárába! ( Általában: D:/GTA San Andreas )

Ott találsz egy olyan fájlt hogy savedpositions.txt. Azt nyisd meg lehetõleg jegyzet tömbbel, és keresd ki a pickupod!


Megjegyzés: Ha túl sok pickupod van, akkor CTRL+F segítségével keresd meg a mentett koordinátát.


Körülbelül te is ilyent láthatsz a dokumentumban:




AddPlayerClass( 0, 1958.33, 1343.12, 15.36, 269.15, 26, 36, 28, 150, 0, 0);
[/quote]

Piros színnel jelöltem az X koordinátát, zöld színnel jelöltem az Y koordinátát, valamint kék színnel jelöltem a Z koordinátát.

X,Y = Térbeli koordináták   ||  Z = Magassági koordináta

Most, nyissuk meg a PAWNO -t! ( (Akinek nincs, az ne szomorkodjon.. letölthetõ a sa-mp.com -on.... Vagy innen....) )

Valamint nyissunk egy új lapot is, és másoljuk bele a következõ részeket!



#include < a_samp >
new pickupom; // \'pickupom\' helyére mást is be írhatsz a saját fantáziád szerint! Csak akkor az OnFilterScriptInit( ) nél lévõ \'pickupom\' szócskát átkell írni másra!

 



pickupom = CreatePickup( MODEL AZONOSÍTÓ, PICKUP TÍPUS, X, Y, Z, -1 );

 

L I N K EK !

Model azonosítók.....

Pickup típusok.....

Fontos! A -1 az az, hogy minden virtuális világban megjelenik a pickup.

Ha csak azt akarod, hogy a 0 -ás (általában ebben kezdjük a játékot) virtuális világban légy, akkor ird oda a 0 -t!


(Ez 0.3-as újítás! Csak 0.3 -as szervereken fog mûködni!)




DestroyPickup( pickupom );

 



DestroyPickup( pickupom ), DestroyPickup( pickupom2 );

 

VAGY használjuk a hagyományos módszert!

Azaz egymás alá mindet!


Pl.




DestroyPickup( pickupom );
DestroyPickup( pickupom2 );

 

Kész a pickupom. Mit kell csináljak ahhoz, hogyha felveszem akkor történjen valami?

A válasz egyszerû. Használd a( z ) public OnPlayerPickUpPickup( playerid, pickupid ) callbacket.

Példaképp itt egy kis részlet:



public OnPlayerPickUpPickup( playerid, pickupid )
{
      if( pickupid == pickupom )
      {
             SendClientMessage( playerid, VILAGOSKEK, \"Szia!\");
      }
      return 1;
}

 

TÖBB pickup esetén:



public OnPlayerPickUpPickup( playerid, pickupid )
{
      if( pickupid == pickupom )
      {
             SendClientMessage( playerid, VILAGOSKEK, \"Szia!\");
      }
      else if( pickupid == pickupom2 )
      {
             SendClientMessage( playerid, VILAGOSKEK, \"Csõcsumicsácsotészta! Te most a 2. pickupot vetted fel!\");
      }
      return 1;
}

 

Megjegyzés: NEM kötelezõ az else kötoszó használata. Én azért használom, hogy elkerüljek néhány bugot....

Elmélet ill. funkciók/függvények \"megmagyarázása\"

AddStaticPickup( paraméterek ); -= statikus pickup készítése

CreatePickup( paraméterek ); -= \"hagyományos\" pickup készítése

DestroyPickup( paraméter(ek) ); -= pickup eltávolítása

Kérdés: Mi a különbség a CreatePickup() fgv. és az AddStaticPickup() fgv. közt?

Válasz: A két függvény annyiban különbözik, hogy a CreatePickup visszaadja az azonosítót, így a késõbbiekben tudunk hivatkozni rá. (köszönet Gamestarnak, a helyes elmélet miatt  :))

fgv. = függvény

Remélem mindent leírtam  :)

Ha nem akkor légyszíves szólj ITT, vagy PM -ben!


Köszönöm hogy elolvastad a legelsõ \'leckém\'.

Majd késõbb kicsit bõvebben is írok a pickupokról, függvényekrõl és javítom a helyesírásom...  :)


FRISSÍTÉS: Példa filterszkript feltöltve! Innen elérhetõ!

Aki nem tudja kibontani, annak ajánlom a WinRAR programot!

Sziasztok!
« Utoljára szerkesztve: 2011. augusztus 19. - 18:38:04 írta ScreaM »

Nem elérhető Zharko

  • 1955
  • Future House <3
    • Profil megtekintése
[ Leírás ] Pickupok készítése + magyarázatok
« Válasz #1 Dátum: 2010. június 22. - 20:50:09 »
0 Show voters
ON: Nem mondom hogy jobb, mert nincs olyan hogy jobb pickup, csak körültekintobb,  igényesebb a tiéd :D
« Utoljára szerkesztve: 2012. július 09. - 19:08:14 írta ScreaM »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal