Helló!
A lényeg annyi, hogy akár
TXT-be, akár
MySQL-be mented a kocsikat, legyen egy olyan
logikai (Boolean) változó a kocsihoz, aminek értékül tudod adni, hogy \'true\' (vagy \'1\'), ha eladó, vagy \'false\' (vagy \'0\'), ha nem eladó.
Vagyis:
new bool:Elado;
Elado = true; // vagy Elado = 1;
Elado = false; // vagy Elado = 0;
Ha ez megvan, akkor jöhet az, hogy
minden kocsihoz hozzá kell adni ezt a változót. Ezt megtehetjük
enumerációval (enum).
Ez azért jó, mert a modban 1 változót írsz, de
több kocsihoz, és
több változóval a benne.
Például:
enum kocsiInfo { id, modell, elado, ar }; // lehet több is benne, ez csak bemutató
new Kocsi[MAX_CARS][kocsiInfo]; // Ha a MAX_CARS-t használod akkor elõtte azt definiáld egy makróban. (például: #define MAX_CARS 500)
Itt is az a lényeg, hogy az
enum elõrébb legyen a
Kocsi változónál. Máskülönben nem fog mûködni.
És ha ez is meg van, akkor jöhet a kocsi
elado értékének változtatása.
Így:
Kocsi[vehicleid][elado] = true; // a vehicleid az a kocsi játékon belüli id-jét jelöli. ezzel most eladó az autó
Kocsi[vehicleid][elado] = false; // ezzel pedig már nem eladó
Összefoglalva ami kell:
#define MAX_CARS 500 // csak ha még nincs
enum kocsiInfo { id, modell, elado }; // ezt lehet még bõvíteni
new Kocsi[MAX_CARS][kocsiInfo];
Remélem tudtam ezzel segíteni. (Elnézést, ha túlságosan szájbarágósan írtam, de azt akartam, ha valaki olyan is tudni akarja ezt, aki nem ért hozzá, az is megértse.)
Ha nem érthetõ akkor kérlek szólj!
További jó Scriptelést!
The Don