Bevezeto:
Ezzel a függvénykönyvtárral kiszélesíthetjük a checkpointokra vonatkozó függvények választékát. 13 függvényt tartalmaz, lentebb mindegyik meg van magyarázva.
Függvények:
CheckpointsInit( ); = Alaphelyzetbe állítja a checkpointokat.
CheckpointsExit( ); = Kikapcsolja a checkpointokat.
IsValidCheckpoint( checkpointid ); = A megadott azonosítójú checkpointról eldönti hogy érvényes( létrehozott ) - e, vagy sem. Ha érvényes, akkor a visszatérés igaz lesz.
CreateCheckpoint( Float: x, Float: y, Float: z, Float: size ); = Létrehoz egy checkpointot a megadott paraméterekkel, DE NEM jeleníti meg senkinek.
DeleteCheckpoint( checkpointid ); = A megadott azonosítójú checkpointot törli a rendszer.
GetPlayerCheckpoint( playerid); = Visszatér a megadott azonosítójú játékosnak megjelenített checkpoint azonosítójával. Ha nincs találat, a visszatérés -1 lesz.
ShowCheckpointForPlayer( playerid, checkpointid ); = A megadott azonosítójú checkpointot jelezni fogja a megadott azonosítójú játékosnak.
ShowCheckpointForAll( checkpointid ); = A megadott azonosítójú checkpointot mindenkinek jelezni fogja.
DisableCheckpointForPlayer( playerid, checkpointid ); = A megadott azonosítójú checkpointot eltünteti a megadott azonosítójú játékosnak.
DisableCheckpointForAll( checkpointid ); = A megadott azonosítójú checkpointot mindenkinek eltünteti( akinek az az azonosítójú checkpoint van megjelenítve ).
GetDistanceFromCheckpoint( playerid, checkpointid ); = Visszatér a megadott azonosítójú játékos, és checkpoint közti távolsággal.
IsPlayerInCheckpointEx( playerid, checkpointid ); = A visszatérés igaz lesz, ha a megadott azonosítójú játékos a megadott azonosítójú checkpointban tartózkodik.
IsPlayerNearToCheckpoint( playerid, checkpointid ); = A visszatérés igaz lesz, ha a megadott azonosítójú játékos a megadott azonosítójú checkpointban közelében tartózkodik.
Ezenkívül még lehetoségünk van két függvény használatára, amik azonosító szerint kezelik a játékost, illetve a checkpointot, és a be-, illetve kilépést figyelik.
//Checkpointba való belépéskor a rendszer ezt a függvényt hívja meg
public OnPlayerEnterZCheckpoint( playerid, checkpointid ) {
return 1;
}
//Checkpointba való kilépéskor a rendszer ezt a függvényt hívja meg
public OnPlayerLeaveZCheckpoint( playerid, checkpointid ) {
return 1;
}
Üzembehozás:
Eloször is, töltsük le a függvénykönyvtárat! Itt a link:
Ezután helyezzük el a letöltött fájlt a \'SZERVERMAPPÁNK / pawno / include\' mappában. Majd nyissuk meg a Pawno - t, és ágyazzuk be: #include < z_checkpoint >
Ezután illesszük be két függvényünket a megadott helyre ( ha játékmódban használod, akkor az OnGameModeInit, illetve az OnGameModeExit függvényekbe illeszd be! ) :
public OnFilterScriptInit( ) {
CheckpointsInit( );
return 1;
}
public OnFilterScriptExit( ) {
CheckpointsExit( );
return 1;
}
Mostmár rendelkezésünkre állnak a függvények. Még egy utolsó teendonk van, a két függvényt illesszük be bárhova, csak ne másik függvénybe:
public OnPlayerEnterZCheckpoint( playerid, checkpointid ) {
return 1;
}
public OnPlayerLeaveZCheckpoint( playerid, checkpointid ) {
return 1;
}
FIGYELEM: A fenti két függvényt akkor is be kell illesztenünk a forrásunkba, ha nem használjuk, különben hibát kapunk.Használjátok egészséggel, remélem valakinek jól jön. ;) Ha kérdés van, vagy valamilyen hibát találtok, kérlek itt jelezzétek! :)ZeRo
Tyuuu a részfafügyülojét [ remélem jól írtam xd ] ez kurva jó lett ;)
Köszönöm. Örülök, ha tetszik.
ZeRo
Jófféle ZeRo minoség. 8) ;D
Kössz. :)
ZeRo
Zerosztikus 8)
Nagyon jó lett grat :D Ezt használni fogom :D
Köszönöm mindenkinek. :)
ZeRo
Grat, szép lett. Nekem bejön;)
Kössz. :D
ZeRo