BevezetõAz alábbi filterscript azért jött létre, mert az RPG módomhoz kerestem egy Inventory(Hátizsák) rendszert, de sajnos nem találtam olyat, ami megfelelõ lett volna, ezért kénytelen voltam én írni egyet.
Fejlesztési napló:v. 5.0- Apróbb bugjavítások
- Az egyik változó neve akadt más incekkel, ez javítva.
- A kategória nélküli 3.0 verzió frissítve lett, már abban is eldobhatjuk, vagy átadhatjuk tárgyainkat.
- Választható rendszerek (kategóriás legyen-e, vagy ne.)
- Új fajta felépítés
v. 4.1- ID elírás javítva
- Tárgy eldobás javítva. (csak egyet lehetett eldobni)
v. 4.0- Új alapkövek: Kategóriák hozzáadása a játékhoz
- Új, játékos funkciók: Használat,eldobás,átadás.
- Új kinézet
- Frissített tesztfilterszkript hozzáadva
v. 3.0- Más játékosokkal való lehetõségek hozzáadása
- Apróbb bugjavítások
- Tesztfilterszkript frissítés
v. 2.0- Az elsõ verzió teljes cserélése és bugtalanítása.
v. 1.0 - Elsõ kiadott verzió
Függvények (Amennyiben nem használsz kategóriát, a cat[] részeket hagyd ki.)AddItem(playerid,item[],amount,cat[])
Hozzáad a táskához egy tárgyat.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek a táskájához hozzá akarsz adni valamit.
item[] - A tárgy neve, amit hozzá akarsz adni.
amount - Amennyi tárgyat akarsz hozzáadni.
cat[] - Amelyik kategóriába be szeretnéd helyezni.
Példa:
CMD:givememedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
AddItem(playerid,\"Medikit\",1,\"Orvosságok\"); //Adunk neki egy darab \"Medikit\" nevû tárgyat az \"Orvosságok\" kategóriába
return 1;
}
Megjegyzés: Ez mindig csak hozzáad tárgyat, nem megváltoztatja. Azaz, ha van már 1 tárgyad, és te 5-t írsz a darabszámhoz, akkor 6 tárgya lesz, és nem 5.RemoveItem(playerid,item[],amount,cat[])
Elvesz a táskából egy tárgyat.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek a táskájából el akarsz venni valamit.
item[] - A tárgy neve, amit el akarsz venni.
amount - Amennyi tárgyat el akarsz venni.
cat[] - Amelyik kategóriából törölni szeretnéd.
Példa:
CMD:removememedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
RemoveItem(playerid,\"Medikit\",1,\"Orvosságok\"); //Elveszünk egy darab \"Medikit\" nevû tárgyat az \"Orvosságok\" kategóriából
return 1;
}
ShowItems(playerid)
Megmutatja a táska tartalmát.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek megmutatjuk táskát.
Példa:
CMD:hatizsakom(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
ShowItems(playerid); //Megmutatjuk neki a táskáját.
return 1;
}
ShowItemsEx(playerid,id,bool:type)
Megmutatja a táska tartalmát egy másik játékosnak.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akié a táska.
id - A játékos, akinek megmutatjuk a táskát.
type - true, ha elveheti a tárgyat, false, ha nem
Példa:
CMD:getinv(playerid,params[])
{
new id,type;
if(sscanf(params,\"ui\",id,type)) return SendClientMessage(playerid,-1,\"Használat: /getinv [id/név] [Típus] (Ha a típus 0, nem veheti el tõle a tárgyat, ha 1 igen)\");
if(type != 0 && type != 1) return 1;
if(type == 0) ShowItemsEx(id,playerid,false);
else ShowItemsEx(id,playerid,true);
return 1;
}
GetItemSlot(playerid,item[],cat[])
Lekéri, hogy melyik helyen van egy tárgy.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek a táskájából lekéri.
item[] - A tárgy neve, amit le akarunk kérni.
cat[] - Melyik kategóriában van a tárgy
Példa:
CMD:holamedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
new msg[128];
format(msg,128,\"A Medikit ezen a helyen van: \'%d\'\",GetItemSlot(playerid,\"Medikit\",\"Orvosságok\"));
SendClientMessage(playerid,-1,msg);
return 1;
}
SaveItems(playerid)
Lementi egy játékos hátizsákját.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek lementjük.
Példa:
CMD:saveinv(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
SaveItems(playerid);
return 1;
}
LoadItems(playerid)
Betölti egy játékos hátizsákját.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek betöltjük.
Példa:
CMD:loadinv(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
LoadItems(playerid);
return 1;
}
OnItemResponse(playerid,response,listitem,inputtext[])
Lementi egy játékos hátizsákját.
Paraméterek:
playerid - A játékos, aki a dialogot megnyomja.
response - Ha a jó gombot nyomja.
listitem - Melyikre nyom.
inputtext[] - A tárgy neve.
FONTOS:Az alábbi kódot muszáj ide raknod, hogy ki tudd választani a tárgyat.
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
OnItemResponse(playerid,dialogid,response,listitem,inputtext);
return 0;
}
GetItemAmount(playerid,item[],cat[])
Lekéri, hogy mennyi van az adott tárgyból.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek a táskájából lekéri.
item[] - A tárgy neve, aminek a darabszámát le akarjuk kérni.
cat[] - Melyik kategóriában van a tárgy.
Példa:
CMD:mennyimedikitemvan(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
new msg[128];
format(msg,128,\"Ennyi Medikited van: \'%d\'\",GetItemAmount(playerid,\"Medikit\",\"Orvosságok\"));
SendClientMessage(playerid,-1,msg);
return 1;
}
IsPlayerOwnItem(playerid,item[])
Lekéri, hogy a játékosnál van-e ilyen item.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek a táskájából lekéri.
item[] - A tárgy neve, amit le akarunk kérni.
Példa:
CMD:vanemedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
if(IsPlayerOwnItem(playerid,\"Medikit\")) return SendClientMessage(playerid,-1,\"Van nálad medikit.\");
else if(!IsPlayerOwnItem(playerid,\"Medikit\")) return SendClientMessage(playerid,-1,\"Nincs nálad medikit.\");
return 1;
}
GetItemName(playerid,slot)
Lekéri a sloton lévõ tárgy nevét.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek lekérjük.
slot - Aminek a nevét lekérjük.
Példa:
CMD:getname(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
new msg[128];
format(msg,128,\"Slot 1-en lévõ tárgy neve: \'%s\'\",GetItemName(playerid,1));
SendClientMessage(playerid,-1,msg);
return 1;
}
GetItemCategory(playerid,slot)
Lekéri a sloton lévõ tárgy kategóriáját.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek lekérjük.
slot - Aminek a nevét lekérjük.
Példa:
CMD:getcat(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
new msg[128];
format(msg,128,\"Slot 1-en lévõ tárgy kategóriája: \'%s\'\",GetItemCategory(playerid,1));
SendClientMessage(playerid,-1,msg);
return 1;
}
ResetPlayerItems(playerid)
Nullázza az játékos összes tárgyát.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek nullázni szeretnénk.
Példa:
CMD:resetitem(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
ResetPlayerItems(playerid);
return 1;
}
Eljárásokpublic OnPlayerUseItem(playerid,item[])
Akkor hívódik meg, amikor egy játékos rákattint egy tárgyra a hátiszáknál, ami a ShowItems(playerid)-nél hívódik meg.
Paraméterek:playerid - A játékos, aki rányomott.
item[] - Annak a tárgynak a neve, amelyikre rányomott.
Példa:Ha pl. én adok valakinek egy Medikit-et:
AddItem(playerid,\"Medikit\",1); //Megadom a \"Medikit\" nevû tárgyat a játékosnak
És utána õ rákattint:
public OnPlayerUseItem(playerid,item[])
{
if(CompareEx(item,\"Medikit\")) //Tehát ha egyezik annak a tárgynak a neve, amire rákattintottam a \"Medikit\"-tel... (Az inc tartalmazza a CompareEx-et)
{
SetPlayerHealth(playerid,100); //Beállítjuk a játékos életét 100-ra
RemoveItem(playerid,\"Medikit\",1); //És elvesszük tõle, mert ugye már használta.
return 1;
}
return 1;
}
Megjegyzés: Ha olyan tárgyat adsz neki, amit aztán itt nem kezelsz, arra hiába kattint rá, nem fog történni semmi.
public OnPlayerUseItemEx(playerid,fromplayerid,item[])
Akkor hívódik meg, amikor egy játékos rákattint egy tárgyra egy másik játékos táskájában, ami a ShowItemsEx()-nél hívódik meg.
Paraméterek:playerid - A játékos, aki rányomott.
fromplayerid - A játékos, akinek a táskájában túrkált.
item[] - Annak a tárgynak a neve, amelyikre rányomott.
Példa:public OnPlayerUseItemEx(playerid,fromplayerid,item[])
{
new amount = GetItemAmount(fromplayerid,item);
RemoveItem(fromplayerid,item,amount); //elvesszük az elõzõ tulajtól
AddItem(playerid,item,amount); //odaadjuk az újnak
return 1;
}
Fontos:1. Az alábbi kódot muszáj ide raknod, hogy ki tudd választani a tárgyakat.
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
OnItemResponse(playerid,dialogid,response);
return 0;
}
2. Létre kell hoznod egy \"
Inv\" mappát, hogy tudja mibe menteni a rendszer a dolgokat.
3. Az 5.0-ás verziótól kezdve az #include <inventory> elé be kell raknod, hogy
szeretnél-e használni kategóriákat, vagy sem.
Tehát így kell kinéznie:
#define INVENTORY_WITH_CATEGORY 1 // Ha 1, akkor lesznek kategóriák, ha 0, akkor nem
#include <inventory>
MegjegyzésekHa növeled a maximum tárgyakat, minden játékost, akinek elõtte kevesebb volt szinkronizálnod kell, különben kifagyhat a szerver!
Ha bugot találsz, vagy ötleted van a témában elküldheted.
Külön köszönetF0rian - Compare
Videó, képanyagv. 2.0, v. 3.0 -
« Válasz #8 Dátum: 2014. május 11. - 00:11:36 »
0
Az eldobásnál nálam van csak gond?
Pl. 1 kategóriában 2 dolog van. Ha a 2-ból akarok eldobni, az elsõbõl dobja el. Majd ha a 2-at akarom mégegyszer, és van belõle 4-em és 1-et akarok eldobni azt írja nincs ennyim belõle.
Edit: Ugyan ez van ha használni akarom.
Naplózva
« Válasz #9 Dátum: 2014. május 11. - 00:57:14 »
0
Ez a tipikus sramm bug.. sramm megír mindent de használni nem kell mert bugos.. sramm csak látszatra dolgozik
Ez a \"system\" csak látszatra készült el! Használni egyenlõre nem kell.. majd talán a 10 - 20as verzió lesz félig használható!
Naplózva
« Válasz #10 Dátum: 2014. május 11. - 10:16:09 »
0
Nem tudom ki vagy, de latszik, hogy nem ismersz
Geprol ranezek majd, elirtam valamit az Id-knel.
Naplózva
« Válasz #11 Dátum: 2014. május 11. - 11:04:05 »
0
A videót nem lehet megnézni mivel privát.
Naplózva
« Válasz #12 Dátum: 2014. május 11. - 11:26:25 »
0
Video javitva.
Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2014. május 11. - 13:25:17 )
Bejelentett bugok javítva, köszönöm, hogy szóltál.
« Utoljára szerkesztve: 2014. május 11. - 13:25:17 írta Sramm »
Naplózva
« Válasz #13 Dátum: 2014. május 11. - 14:26:26 »
0
Jó lett! nekem tetszik.
:thumbsup:
Csak így tovább!
Naplózva
« Válasz #14 Dátum: 2014. június 10. - 17:10:27 »
0
« Utoljára szerkesztve: 2014. június 10. - 17:15:01 írta Peter »
Naplózva