Szerző Téma: Sramm\'s Inventory System v. 3.0  (Megtekintve 1686 alkalommal)

Kamblo

  • Vendég
Sramm\'s Inventory System v. 3.0
« Dátum: 2013. Augusztus 29. - 14:30:16 »
+5 Show voters
Új verzió: 3.0
Újdonság:
Egy játékos megnézheti egy másik játékos tárgyait, megadható, hogy el tudja venni a tárgyat tõle, vagy csak nézni tudja.
 
Sramm\'s Inventory System
 
Bevezetõ
Az alábbi filterscript azért jött létre, mert az RPG módomhoz kerestem egy Inventory(Hátizsák) rendszert, de sajnos nem találtam olyat, ami megfelelõ lett volna, ezért kénytelen voltam én írni egyet.
Függvények
AddItem(playerid,item[],amount)


Hozzáad a táskához egy tárgyat.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akinek a táskájához hozzá akarsz adni valamit.
item[] - A tárgy neve, amit hozzá akarsz adni.
amount - Amennyi tárgyat akarsz hozzáadni.
Példa:
 

CMD:givememedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
AddItem(playerid,\"Medikit\",1); //Adunk neki egy darab \"Medikit\" nevû tárgyat
return 1;
}

 
Megjegyzés: Ez mindig csak hozzáad tárgyat, nem megváltoztatja. Azaz, ha van már 1 tárgyad, és te 5-t írsz a darabszámhoz, akkor 6 tárgya lesz, és nem 5.
RemoveItem(playerid,item[],amount)


Elvesz a táskából egy tárgyat.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akinek a táskájából el akarsz venni valamit.
item[] - A tárgy neve, amit el akarsz venni.
amount - Amennyi tárgyat el akarsz venni.
Példa:
 

CMD:removememedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
RemoveItem(playerid,\"Medikit\",1); //Elveszünk egy darab \"Medikit\" nevû tárgyat
return 1;
}

 
ShowItems(playerid)


Megmutatja a táska tartalmát.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akinek megmutatjuk táskát.
Példa:
 

CMD:hatizsakom(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
ShowItems(playerid); //Megmutatjuk neki a táskáját.
return 1;
}

 
ShowItemsEx(playerid,id,bool:type)


Megmutatja a táska tartalmát egy másik játékosnak.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akié a táska.
id - A játékos, akinek megmutatjuk a táskát.
type - true, ha elveheti a tárgyat, false, ha nem
Példa:
 

CMD:getinv(playerid,params[])
{
new id,type;
    if(sscanf(params,\"ui\",id,type)) return SendClientMessage(playerid,-1,\"Használat: /getinv [id/név] [Típus] (Ha a típus 0, nem veheti el tõle a tárgyat, ha 1 igen)\");
    if(type != 0 && type != 1) return 1;
if(type == 0) ShowItemsEx(id,playerid,false);
else ShowItemsEx(id,playerid,true);
return 1;
}

 
GetItemSlot(playerid,item[])


Lekéri, hogy melyik helyen van egy tárgy.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akinek a táskájából lekéri.
item[] - A tárgy neve, amit le akarunk kérni.
Példa:
 

CMD:holamedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
new msg[128];
format(msg,128,\"A Medikit ezen a helyen van: \'%d\'\",GetItemSlot(playerid,\"Medikit\"));
SendClientMessage(playerid,-1,msg);
return 1;
}

 
SaveItems(playerid)


Lementi egy játékos hátizsákját.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akinek lementjük.
Példa:
 

CMD:saveinv(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
SaveItems(playerid);
return 1;
}

 
LoadItems(playerid)


Betölti egy játékos hátizsákját.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akinek betöltjük.
Példa:
 

CMD:loadinv(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
LoadItems(playerid);
return 1;
}

 
OnItemResponse(playerid,response,listitem,inputtext[])


Lementi egy játékos hátizsákját.
Paraméterek:


playerid - A játékos, aki a dialogot megnyomja.
response - Ha a jó gombot nyomja.
listitem - Melyikre nyom.
inputtext[] - A tárgy neve.
FONTOS:
Az alábbi kódot muszáj ide raknod, hogy ki tudd választani a tárgyat.
 

public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
      OnItemResponse(playerid,dialogid,response,listitem,inputtext);
      return 0;
}

 
GetItemAmount(playerid,item[])


Lekéri, hogy mennyi van az adott tárgyból.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akinek a táskájából lekéri.
item[] - A tárgy neve, aminek a darabszámát le akarjuk kérni.
Példa:
 

CMD:mennyimedikitemvan(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
new msg[128];
format(msg,128,\"Ennyi Medikited van: \'%d\'\",GetItemAmount(playerid,\"Medikit\"));
SendClientMessage(playerid,-1,msg);
return 1;
}

 
IsPlayerOwnItem(playerid,item[])


Lekéri, hogy a játékosnál van-e ilyen item.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akinek a táskájából lekéri.
item[] - A tárgy neve, amit le akarunk kérni.
Példa:
 

CMD:vanemedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
if(IsPlayerOwnItem(playerid,\"Medikit\")) return SendClientMessage(playerid,-1,\"Van nálad medikit.\");
else if(!IsPlayerOwnItem(playerid,\"Medikit\")) return SendClientMessage(playerid,-1,\"Nincs nálad medikit.\");
return 1;
}

 
GetItemName(playerid,slot)


Lekéri a sloton lévõ tárgy nevét.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akinek lekérjük.
slot - Aminek a nevét lekérjük.
Példa:
 

CMD:getname(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
new msg[128];
format(msg,128,\"Slot 1-en lévõ tárgy neve: \'%s\'\",GetItemName(playerid,1));
SendClientMessage(playerid,-1,msg);
        return 1;
}

 
ResetPlayerItems(playerid)


Nullázza az játékos összes tárgyát.
Paraméterek:


playerid - A játékos, akinek nullázni szeretnénk.
Példa:
 

CMD:resetitem(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
ResetPlayerItems(playerid);
return 1;
}

 
Eljárások
public OnPlayerUseItem(playerid,item[])


Akkor hívódik meg, amikor egy játékos rákattint egy tárgyra a hátiszáknál, ami a ShowItems(playerid)-nél hívódik meg.
 

Paraméterek:

playerid - A játékos, aki rányomott.
item[] - Annak a tárgynak a neve, amelyikre rányomott.
Példa:
Ha pl. én adok valakinek egy Medikit-et:
 

AddItem(playerid,\"Medikit\",1); //Megadom a \"Medikit\" nevû tárgyat a játékosnak

 
És utána õ rákattint:
 
public OnPlayerUseItem(playerid,item[])
{
if(CompareEx(item,\"Medikit\")) //Tehát ha egyezik annak a tárgynak a neve, amire rákattintottam a \"Medikit\"-tel... (Az inc tartalmazza a CompareEx-et)
{
    SetPlayerHealth(playerid,100); //Beállítjuk a játékos életét 100-ra
    RemoveItem(playerid,\"Medikit\",1); //És elvesszük tõle, mert ugye már használta.
    return 1;
}
return 1;
}

 
Megjegyzés: Ha olyan tárgyat adsz neki, amit aztán itt nem kezelsz, arra hiába kattint rá, nem fog történni semmi.
public OnPlayerUseItemEx(playerid,fromplayerid,item[])


Akkor hívódik meg, amikor egy játékos rákattint egy tárgyra egy másik játékos táskájában, ami a ShowItemsEx()-nél hívódik meg.
 

Paraméterek:

playerid - A játékos, aki rányomott.
fromplayerid - A játékos, akinek a táskájában túrkált.
item[] - Annak a tárgynak a neve, amelyikre rányomott.
Példa:
 
public OnPlayerUseItemEx(playerid,fromplayerid,item[])
{
new amount = GetItemAmount(fromplayerid,item);
        RemoveItem(fromplayerid,item,amount); //elvesszük az elõzõ tulajtól
AddItem(playerid,item,amount); //odaadjuk az újnak
return 1;
}

 
Fontos:
1. Az alábbi kódot muszáj ide raknod, hogy ki tudd választani a tárgyakat.
 

public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
      OnItemResponse(playerid,dialogid,response);
      return 0;
}

 
2. Létre kell hoznod egy \"Inv\" mappát, hogy tudja mibe menteni a rendszer a dolgokat.
Megjegyzések
Ha növeled a maximum tárgyakat, minden játékost, akinek elõtte kevesebb volt szinkronizálnod kell, különben kifagyhat a szerver!
Ha bugot találsz, vagy ötleted van a témában elküldheted. :)
Külön köszönet
F0rian - Compare
TengeriMalac - Tabulátor
Videó, képanyag
 

Letöltés
inventory.rar (Include+Inv mappa tesztfájllal+Teszt filterscript) | inventory.inc
Kód: (Nem igazán ajánlom, mert vmiért ha ide másolom szétcsúszik és ronda..)



/*
Sramm 2013 - forum.sa-mp.hu
Utoljára frissítve: 2013.08.29
Verzió: 3.0
*/
#include <dini>
#define MAX_ITEMS 20
#define ITEM_DIALOG 5842
#define ITEM_DIALOG_EX ITEM_DIALOG+1
/*
native AddItem(playerid,item[],amount);
native RemoveItem(playerid,item[],amount);
native ShowItems(playerid);
native ShowItemsEx(playerid,id);
native GetItemSlot(playerid,item[]);
native SaveItems(playerid);
native LoadItems(playerid);
native OnItemResponse(playerid,response,listitem,inputtext[]);
native GetItemAmount(playerid,item[]);
native IsPlayerOwnItem(playerid,item[]);
native ResetPlayerItems(playerid);
native GetItemName(playerid,itemslot);
*/
new itemfile[128];
new ItemName[MAX_PLAYERS][MAX_ITEMS][128];
new ItemAmount[MAX_PLAYERS][MAX_ITEMS];
new ItemPlayer[MAX_PLAYERS] = INVALID_PLAYER_ID;
forward OnPlayerUseItem(playerid,item[]);
forward OnPlayerUseItemEx(playerid,fromplayerid,item[]);
stock RemoveHexColorFromString(string[])
{
    new
        pos[2];
    pos[0] = strfind(string,\"{\",true,0);
pos[1] = strfind(string,\"}\",true,0);
for(new i;i < strlen(string); i++)
{
    if(pos[0]+7 == pos[1])
    {
        strdel(string, pos[0], pos[1]+1);
        pos[0] = strfind(string,\"{\",true,0);
   pos[1] = strfind(string,\"}\",true,0);
}
}
return 1;
}
stock GetNamei(playerid)
{
new n[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid,n,sizeof(n));
return n;
}
 
stock AddItem(playerid,item[],amount)
{
if(amount <= 0) return 0;
if(strlen(item) > 128) return 0;
new bool: count[2] = false;
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
    if(CompareEx(ItemName[playerid],item))
    {
   count[0] = true;
        ItemAmount[playerid] += amount;
        return 1;
}
}
if(count[0] == false)
{
    for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
    if(CompareEx(ItemName[playerid],\"Üres\"))
    {
      count[1] = true;
      format(ItemName[playerid],128,\"%s\",item);
        ItemAmount[playerid] = amount;
        return 1;
   }
}
}
if(count[1] != true) return SendClientMessage(playerid,-1,\"Betelt a tárhelyed, üríts belõle.\");
return 1;
}
stock RemoveItem(playerid,item[],amount)
{
    for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
if(CompareEx(ItemName[playerid],item))
{
    if(ItemAmount[playerid] > amount)
    {
        ItemAmount[playerid] -= amount;
   }
   else if(ItemAmount[playerid] == amount || ItemAmount[playerid] < amount)
   {
      format(ItemName[playerid],128,\"%s\",\"Üres\");
      ItemAmount[playerid] = 0;
   }
}
}
return 1;
}
stock ShowItems(playerid)
{
new msg[128],dialogstr[3000],bool:c;
format( msg, 128,\"Darabszám\\t\\tNév\");
strcat(dialogstr,msg);
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
    if(!CompareEx(ItemName[playerid],\"Üres\"))
    {
        c = true;
   format(msg,128,\"\\n%d\\t\\t%s\",ItemAmount[playerid],ItemName[playerid]);
   strcat(dialogstr,msg);
}
}
if(c != false) ShowPlayerDialog(playerid,ITEM_DIALOG,DIALOG_STYLE_LIST,\"Tárhely\",dialogstr,\"Választ\",\"Mégsem\");
else SendClientMessage( playerid, -1, \"Itt nincs semmi.\" );
return 1;
}
stock ShowItemsEx(playerid,id,bool:use = false)
{
new msg[128],dialogstr[3000],bool:c;
strcat(dialogstr,msg);
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
    if(!CompareEx(ItemName[playerid],\"Üres\"))
    {
        c = true;
   format(msg,128,\"\\n%d\\t\\t%s\",ItemAmount[playerid],ItemName[playerid]);
   strcat(dialogstr,msg);
}
}
if(use == false)
{
if(c != false) ShowPlayerDialog(id,ITEM_DIALOG_EX,DIALOG_STYLE_LIST,\"Tárhely\",dialogstr,\"\",\"Oké\");
else SendClientMessage( id, -1, \"Nincs semmi a táskájában.\" );
}
else
{
    ItemPlayer[id] = playerid;
if(c != false) ShowPlayerDialog(id,ITEM_DIALOG_EX+1,DIALOG_STYLE_LIST,\"Tárhely\",dialogstr,\"\",\"Oké\");
else SendClientMessage( id, -1, \"Nincs semmi a táskájában.\" );
}
return 1;
}
 
stock GetItemSlot(playerid,item[])
{
    for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
    {
        if(CompareEx(ItemName[playerid],item)) return i;
}
return -1;
}
stock IsPlayerOwnItem(playerid,item[])
{
    for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
    {
        if(CompareEx(ItemName[playerid],item)) return 1;
}
return 0;
}
stock GetItemAmount(playerid,item[])
{
    for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
    {
        if(CompareEx(ItemName[playerid],item)) return ItemAmount[playerid];
}
return -1;
}
stock ResetPlayerItems(playerid)
{
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
    format(ItemName[playerid],128,\"%s\",\"Üres\");
ItemAmount[playerid] = 0;
}
return 1;
}
stock OnItemResponse(playerid, dialogid, response,listitem, inputtext[])
{
if(dialogid == ITEM_DIALOG)
    {
       if(!response) return 1;
if(listitem != 0)
{
    new str[128];
    RemoveHexColorFromString(inputtext);
    format(str,128,inputtext[strfind(inputtext,\"\\t\")+2]);
   CallLocalFunction( \"OnPlayerUseItem\", \"is\", playerid, str );
}
}
if(dialogid == ITEM_DIALOG_EX)
    {
       if(!response) return 1;
if(listitem != 0) return SendClientMessage(playerid,-1,\"Mások tárgyát nem használhatod!\");
}
if(dialogid == ITEM_DIALOG_EX+1)
    {
       if(!response) return 1,ItemPlayer[playerid] = INVALID_PLAYER_ID;
if(listitem != 0)
{
    new str[128];
    RemoveHexColorFromString(inputtext);
    format(str,128,inputtext[strfind(inputtext,\"\\t\")+2]);
   CallLocalFunction( \"OnPlayerUseItemEx\", \"iis\", playerid,ItemPlayer[playerid], str );
   ItemPlayer[playerid] = INVALID_PLAYER_ID;
}
}
return 1;
}
stock SaveItems(playerid)
{
new m[128];
    format(itemfile,sizeof(itemfile),\"/Inv/%s.ini\",GetNamei(playerid));
    for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
    format(m,128,\"Item%d\",i);
    dini_Set(itemfile,m,ItemName[playerid]);
    format(m,128,\"Itemamount%d\",i);
    dini_IntSet(itemfile,m,ItemAmount[playerid]);
}
return 1;
}
stock LoadItems(playerid)
{
new m[128];
    format(itemfile,sizeof(itemfile),\"/Inv/%s.ini\",GetNamei(playerid));
    if(dini_Exists(itemfile))
    {
        ResetPlayerItems(playerid);
    for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
    format(m,128,\"Item%d\",i);
    new item[128];
   format(item,128,\"%s\",dini_Get(itemfile,m));
    format(ItemName[playerid],128,\"%s\",item);
    format(m,128,\"Itemamount%d\",i);
    ItemAmount[playerid] = dini_Int(itemfile,m);
}
}
else
{
dini_Create(itemfile);
ResetPlayerItems(playerid);
SaveItems(playerid);
}
return 1;
}
stock GetItemName(playerid,itemslot) return ItemName[playerid][itemslot];
stock CompareEx(comp[], with[]) //By: Fl0rian
{
new LenghtComp = strlen(comp);
new LenghtWith = strlen(with);
new Character;
if( LenghtComp != LenghtWith ) return false;
for( new i = 0; i < LenghtComp; i++ )
{
    if( comp == with )
    {
        Character++;
}
}
if( LenghtComp == Character ) return true;
return false;
}

Sramm\'s Inventory System v. 3.0
« Válasz #1 Dátum: 2013. Augusztus 31. - 08:30:41 »
0 Show voters
Na ebben mindenvan köszi  :thumbsup:
U.i:Szerintem öszelehetne kötni a használat/eldobás-t ugyhogy bejöjön egy olyan dialog hogy használat/eldobás igy nemkellene hoszu parancsokat beirni 1-1 item eldobására/használatára
« Utoljára szerkesztve: 2013. Augusztus 31. - 08:38:25 írta Sz4beX »

Nem elérhető nooel

Sramm\'s Inventory System v. 3.0
« Válasz #2 Dátum: 2014. Február 04. - 17:31:09 »
0 Show voters
Ha felcserélem a darabszámot és a nevet,
 
format(msg,128,\"\\n%s\\t\\t\\t%d\",ItemName[playerid],ItemAmount[playerid]);

 
akkor még mit írjak át, hogy ha rákattintok egy tárgyra használni is tudjam?

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal