Sramm\'s Inventory System BevezetõAz alábbi filterscript azért jött létre, mert az RPG módomhoz kerestem egy Inventory(Hátizsák) rendszert, de sajnos nem találtam olyat, ami megfelelõ lett volna, ezért kénytelen voltam én írni egyet.
FüggvényekAddItem(playerid,item[],amount)
Hozzáad a táskához egy tárgyat.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek a táskájához hozzá akarsz adni valamit.
item[] - A tárgy neve, amit hozzá akarsz adni.
amount - Amennyi tárgyat akarsz hozzáadni.
Példa:
CMD:givememedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
AddItem(playerid,\"Medikit\",1); //Adunk neki egy darab \"Medikit\" nevû tárgyat
return 1;
}
Megjegyzés: Ez mindig csak hozzáad tárgyat, nem megváltoztatja. Azaz, ha van már 1 tárgyad, és te 5-t írsz a darabszámhoz, akkor 6 tárgya lesz, és nem 5.RemoveItem(playerid,item[],amount)
Elvesz a táskából egy tárgyat.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek a táskájából el akarsz venni valamit.
item[] - A tárgy neve, amit el akarsz venni.
amount - Amennyi tárgyat el akarsz venni.
Példa:
CMD:removememedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
RemoveItem(playerid,\"Medikit\",1); //Elveszünk egy darab \"Medikit\" nevû tárgyat
return 1;
}
ShowItems(playerid)
Megmutatja a táska tartalmát.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek megmutatjuk táskát.
Példa:
CMD:hatizsakom(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
ShowItems(playerid); //Megmutatjuk neki a táskáját.
return 1;
}
GetItemSlot(playerid,item[])
Lekéri, hogy melyik helyen van egy tárgy.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek a táskájából lekéri.
item[] - A tárgy neve, amit le akarunk kérni.
Példa:
CMD:holamedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
new msg[128];
format(msg,128,\"A Medikit ezen a helyen van: \'%d\'\",GetItemSlot(playerid,\"Medikit\"));
SendClientMessage(playerid,-1,msg);
return 1;
}
SaveItems(playerid)
Lementi egy játékos hátizsákját.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek lementjük.
Példa:
CMD:saveinv(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
SaveItems(playerid);
return 1;
}
LoadItems(playerid)
Betölti egy játékos hátizsákját.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek betöltjük.
Példa:
CMD:loadinv(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
LoadItems(playerid);
return 1;
}
OnItemResponse(playerid,response,listitem,inputtext[])
Lementi egy játékos hátizsákját.
Paraméterek:
playerid - A játékos, aki a dialogot megnyomja.
response - Ha a jó gombot nyomja.
listitem - Melyikre nyom.
inputtext[] - A tárgy neve.
FONTOS:Az alábbi kódot muszáj ide raknod, hogy ki tudd választani a tárgyat.
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
OnItemResponse(playerid,dialogid,response,listitem,inputtext);
return 0;
}
GetItemAmount(playerid,item[])
Lekéri, hogy mennyi van az adott tárgyból.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek a táskájából lekéri.
item[] - A tárgy neve, aminek a darabszámát le akarjuk kérni.
Példa:
CMD:mennyimedikitemvan(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
new msg[128];
format(msg,128,\"Ennyi Medikited van: \'%d\'\",GetItemAmount(playerid,\"Medikit\"));
SendClientMessage(playerid,-1,msg);
return 1;
}
IsPlayerOwnItem(playerid,item[])
Lekéri, hogy a játékosnál van-e ilyen item.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek a táskájából lekéri.
item[] - A tárgy neve, amit le akarunk kérni.
Példa:
CMD:vanemedikit(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
if(IsPlayerOwnItem(playerid,\"Medikit\")) return SendClientMessage(playerid,-1,\"Van nálad medikit.\");
else if(!IsPlayerOwnItem(playerid,\"Medikit\")) return SendClientMessage(playerid,-1,\"Nincs nálad medikit.\");
return 1;
}
GetItemName(playerid,slot)
Lekéri a sloton lévõ tárgy nevét.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek lekérjük.
slot - Aminek a nevét lekérjük.
Példa:
CMD:getname(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
new msg[128];
format(msg,128,\"Slot 1-en lévõ tárgy neve: \'%s\'\",GetItemName(playerid,1));
SendClientMessage(playerid,-1,msg);
return 1;
}
ResetPlayerItems(playerid)
Nullázza az játékos összes tárgyát.
Paraméterek:
playerid - A játékos, akinek nullázni szeretnénk.
Példa:
CMD:resetitem(playerid) //Amikor beírja a parancsot
{
ResetPlayerItems(playerid);
return 1;
}
Eljárásokpublic OnPlayerUseItem(playerid,item[])
Akkor hívódik meg, amikor egy játékos rákattint egy tárgyra a hátiszáknál, ami a ShowItems(playerid)-nél hívódik meg.
Paraméterek:playerid - A játékos, aki rányomott.
item[] - Annak a tárgynak a neve, amelyikre rányomott.
Példa:Ha pl. én adok valakinek egy Medikit-et:
AddItem(playerid,\"Medikit\",1); //Megadom a \"Medikit\" nevû tárgyat a játékosnak
És utána õ rákattint:
public OnPlayerUseItem(playerid,item[])
{
if(CompareEx(item,\"Medikit\")) //Tehát ha eggyezik annak a tárgynak a neve, amire rákattintottam a \"Medikit\"-tel... (Az inc tartalmazza a CompareEx-et)
{
SetPlayerHealth(playerid,100); //Beállítjuk a játékos életét 100-ra
RemoveItem(playerid,\"Medikit\",1); //És elvesszük tõle, mert ugye már használta.
return 1;
}
return 1;
}
Megjegyzés: Ha olyan tárgyat adsz neki, amit aztán itt nem kezelsz, arra hiába kattint rá, nem fog történni semmi.
Fontos:1. Az alábbi kódot muszáj ide raknod, hogy ki tudd választani a tárgyakat.
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
OnItemResponse(playerid,dialogid,response);
return 0;
}
2. Létre kell hoznod egy \"
Inv\" mappát, hogy tudja mibe menteni a rendszer a dolgokat.
MegjegyzésekHa növeled a maximum tárgyakat, minden játékost, akinek elõtte kevesebb volt szinkronizálnod kell, különben kifagyhat a szerver!
Ha bugot találsz, vagy ötleted van a témában elküldheted.
Külön köszönetF0rian - Compare
TengeriMalac - Tabulátor
Videó, képanyag Letöltésinventory.rar (Include+Inv mappa tesztfájllal+Teszt filterscript) |
inventory.incKód:
#include <Dini>
#define MAX_ITEMS 20
#define ITEM_DIALOG 5842
/*
native AddItem(playerid,item[],amount);
native RemoveItem(playerid,item[],amount);
native ShowItems(playerid);
native GetItemSlot(playerid,item[]);
native SaveItems(playerid);
native LoadItems(playerid);
native OnItemResponse(playerid,response,listitem,inputtext[]);
native GetItemAmount(playerid,item[]);
native IsPlayerOwnItem(playerid,item[]);
native ResetPlayerItems(playerid);
native GetItemName(playerid,itemslot);
*/
new itemfile[128];
new ItemName[MAX_PLAYERS][MAX_ITEMS][128];
new ItemAmount[MAX_PLAYERS][MAX_ITEMS];
forward OnPlayerUseItem(playerid,item[]);
stock RemoveHexColorFromString(string[])
{
new
pos[2];
pos[0] = strfind(string,\"{\",true,0);
pos[1] = strfind(string,\"}\",true,0);
for(new i;i < strlen(string); i++)
{
if(pos[0]+7 == pos[1])
{
strdel(string, pos[0], pos[1]+1);
pos[0] = strfind(string,\"{\",true,0);
pos[1] = strfind(string,\"}\",true,0);
}
}
return 1;
}
stock GetNamei(playerid)
{
new n[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid,n,sizeof(n));
return n;
}
stock AddItem(playerid,item[],amount)
{
if(amount <= 0) return 0;
new bool: count[2] = false;
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
if(CompareEx(ItemName[playerid],item))
{
count[0] = true;
ItemAmount[playerid] += amount;
return 1;
}
}
if(count[0] == false)
{
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
if(CompareEx(ItemName[playerid],\"Üres\"))
{
count[1] = true;
format(ItemName[playerid],128,\"%s\",item);
ItemAmount[playerid] = amount;
return 1;
}
}
}
if(count[1] != true) return SendClientMessage(playerid,-1, \"Betelt a tárhelyed, üríts belõle.\");
return 0;
}
stock RemoveItem(playerid,item[],amount)
{
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
if(CompareEx(ItemName[playerid],item))
{
if(ItemAmount[playerid] > amount)
{
ItemAmount[playerid] -= amount;
}
else if(ItemAmount[playerid] == amount || ItemAmount[playerid] < amount)
{
format(ItemName[playerid],128,\"%s\",\"Üres\");
ItemAmount[playerid] = 0;
}
}
}
return 1;
}
stock ShowItems(playerid)
{
new msg[128],dialogstr[3000],bool:c;
format( msg, 128,\"Darabszám\\t\\tNév\");
strcat(dialogstr,msg);
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
if(!CompareEx(ItemName[playerid],\"Üres\"))
{
c = true;
format(msg,128,\"\\n%d\\t\\t%s\",ItemAmount[playerid],ItemName[playerid]);
strcat(dialogstr,msg);
}
}
if(c != false) ShowPlayerDialog(playerid,ITEM_DIALOG,DIALOG_STYLE_LIST,\"Tárhely\",dialogstr,\"Választ\",\"Mégsem\");
else SendClientMessage( playerid, -1, \"Itt nincs semmi.\" );
return 1;
}
stock GetItemSlot(playerid,item[])
{
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
if(CompareEx(ItemName[playerid],item)) return i;
}
return -1;
}
stock IsPlayerOwnItem(playerid,item[])
{
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
if(CompareEx(ItemName[playerid],item)) return 1;
}
return 0;
}
stock GetItemAmount(playerid,item[])
{
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
if(CompareEx(ItemName[playerid],item)) return ItemAmount[playerid];
}
return -1;
}
stock ResetPlayerItems(playerid)
{
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
format(ItemName[playerid],128,\"%s\",\"Üres\");
ItemAmount[playerid] = 0;
}
return 1;
}
stock OnItemResponse(playerid, dialogid, response,listitem, inputtext[])
{
if(dialogid == ITEM_DIALOG)
{
if(!response) return 1;
if(listitem != 0)
{
new str[128];
RemoveHexColorFromString(inputtext);
format(str,128,inputtext[strfind(inputtext,\"\\t\")+2]);
CallLocalFunction( \"OnPlayerUseItem\", \"is\", playerid, str );
}
}
return 1;
}
stock SaveItems(playerid)
{
new m[128];
format(itemfile,sizeof(itemfile),\"/Inv/%s.ini\",GetNamei(playerid));
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
format(m,128,\"Item%d\",i);
dini_Set(itemfile,m,ItemName[playerid]);
format(m,128,\"Itemamount%d\",i);
dini_IntSet(itemfile,m,ItemAmount[playerid]);
}
return 1;
}
stock LoadItems(playerid)
{
new m[128];
format(itemfile,sizeof(itemfile),\"/Inv/%s.ini\",GetNamei(playerid));
if(dini_Exists(itemfile))
{
ResetPlayerItems(playerid);
for(new i; i<MAX_ITEMS; i++)
{
format(m,128,\"Item%d\",i);
new item[128];
format(item,128,\"%s\",dini_Get(itemfile,m));
format(ItemName[playerid],128,\"%s\",item);
format(m,128,\"Itemamount%d\",i);
ItemAmount[playerid] = dini_Int(itemfile,m);
}
}
else
{
dini_Create(itemfile);
ResetPlayerItems(playerid);
SaveItems(playerid);
}
return 1;
}
stock GetItemName(playerid,itemslot) return ItemName[playerid][itemslot];
stock CompareEx(comp[], with[]) //By: Fl0rian
{
new LenghtComp = strlen(comp);
new LenghtWith = strlen(with);
new Character;
if( LenghtComp != LenghtWith ) return false;
for( new i = 0; i < LenghtComp; i++ )
{
if( comp == with )
{
Character++;
}
}
if( LenghtComp == Character ) return true;
return false;
}