GTA Közösség - A magyar GTA fórum

San Andreas Multiplayer (SA-MP) => SA-MP: Szerverfejlesztés => A témát indította: divkn - 2014. január 03. - 01:16:53

Cím: 3D Simplex Noise
Írta: divkn - 2014. január 03. - 01:16:53
Ez egy szimplex zajgeneráló függvénykönyvtár, amit unalmamban C++-ról átírtam Pawn nyelvre hogy Minecraft féle terepeket készítsek vele, végül félbehagytam. Jelenleg csak 3 tengelyt képest feldolgozni, de lehetséges lenne ezen kívül 1-tõl 4D-ig is. C++ verziós kódot Stefan Gustavson készítette.
 
#include a_samp
#include simplexnoise // Float:noise(Float:x, Float:y Float:z) // paraméterei
main()
{
   new Float:p;
   for(new a; a < 3; a++)
   {
       p = float(a) * 0.1;
       printf(\"%f\",noise(p,p,p));
   }
}
/* Kimenet:
* 0.000000
* 0.696638
* 0.928152 */

 
Letöltés itt: https://www.dropbox.com/s/rgech8vbggry6rw/simplexnoise.inc
Cím: 3D Simplex Noise
Írta: ZyZu. - 2014. január 03. - 05:22:31
Nem értem pontosan ennek az includenak a mûködését.. szóval egy adott területet lehetséges vele készíteni?  
Szép kód de nem értem pontosan mire használ..
Cím: 3D Simplex Noise
Írta: kiakovi - 2014. január 03. - 06:34:28
Ezt tudom mire van! Perlin-zaj alapú pályát lehet vele készíteni(mondjuk). Elõnye, hogy a készített pálya nagyon keveset foglal, tulajdonképpen generálja (ahogy én tudom). Mondjuk nem tom, mi hasznát lehet venni samp-ban ennek, de biztos hasznos, megy a + :) .
Útközben találtam egy ilyet:
http://etdk.adatbank.transindex.ro/pdf/inf_osvath.pdf
Cím: 3D Simplex Noise
Írta: divkn - 2014. január 03. - 12:34:14
Önmagában semmi haszna nincs, mivel a C++ kódját Perlin felületû 2D képek (elsõ kép) készítésére használják, szóval egyenlõre hiányzik még rengeteg funkció hogy a Perlin képbõl egy Minecraft terepeket készítsünk vele. (második kép)
 

[hs width=200 height=200]
http://media.tumblr.com/ffe13ec5bb5c4ea24ea489c5b9f3257f/tumblr_inline_moub87xZOS1qz4rgp.png[/hs] [hs width=280 height=200]http://img337.imageshack.us/img337/4189/captureqcq.jpg[/hs]
 
Egyenlõre kiraktam, mert most egy ideig nem fogom hasznát venni amíg el nem készül a SAO, majd késõbb visszatérek ehhez, ha kell.
Cím: 3D Simplex Noise
Írta: Pedró - 2014. január 04. - 14:30:13
Jó lenne ha elkészítenéd. :)
Cím: 3D Simplex Noise
Írta: Zharko - 2014. január 13. - 19:12:38
Vannak ugye dobozok GTA-ban, azt át textúrázva lehetne megcsinálni, szerintem f*szán nézne ki. Értelme nem sok lenne, de jól nézne ki az biztos.