Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - ElektroN

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 9
31
Társalgó / Hosting szavazás
« Dátum: 2015. Október 29. - 10:45:32 »
A clans.hu-t én se ajánlom, a Sunwell viszont jól teljesített. Nagyon régóta onnan rendelem a szervereimet. A harmadik, ingyenes hostingot még nem volt szerencsém tesztelni, de annak is el jön majd az ideje. :)

32
Unity / Modellező kerestetik
« Dátum: 2015. Október 25. - 18:39:05 »

Sziasztok! Egyik ismerősömmel hozzáfogtunk egy projekthez, egy sandbox stílusú szerepjátékot szeretnénk létrehozni. Mivel mi se tudunk mindent megcsinálni, úgy gondoltuk, hogy kellene még egy ember a csapatba. Mi írjuk a \"vázat\", a rendszereket, stb., az (egyelőre) kérdéses harmadik személy pedig a modelleket, objektumokat, mapokat készítené el. Nem várunk sokat a jelentkezőktől, csupán ennyit:
 
  • Legyél értelmes
  • Érts a Unityhez legalább közepes szinten
  • Munkádban legyél precíz, tudj csapatban dolgozni
  • Tartsd be elvárásainkat, és a megbeszéltek szerint cselekedj!
Jelentkezni PÜ-ben lehetséges!

33
Segítségkérés / Valamiért csak egy embert jelez ki.
« Dátum: 2015. Október 25. - 10:05:48 »
Az a sok else if tényleg fura volt az első kódban :D

34
Egyéb / C
« Dátum: 2015. Október 23. - 22:59:49 »
A többi itteni topikhoz hasonlóan ide lehet C nyelvvel kapcsolatos problémák, tesztek, publikálás esetén írni!

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2015. Október 24. - 14:49:03 )

Aki C-t akar tanulni, annak ajánlom a Code::Blocks nevezetű programot. A C mellett támogatja a C++ nyelvet is. Egyszerűen lehet vele konzolos applikációkat készíteni. A Notepad++-hoz hasonlóan színezi a nyelv kifejezéseit, duplázza a \"\", {}, (), [] karaktereket. ide kattintva lehet letölteni.
Írok majd ide egy kis tutorialt a C nyelvvel kapcsolatban, ami folytatásos formában lesz majd elérhető :D
 

Történet
A C nyelvet Dennis Ritchie fejlesztette ki Ken Thompson segítségével a \'60-as évek végén, \'70-es évek elején. A C nyelv alapja a B nyelv, melyet Ken alkotott meg. Erre alapozott Dennis, aki \'72-re ki is adta a C első verzióját. Mire jó a C nyelv? Igazából bármire (általános célú programozási nyelv). Írnak benne operációs rendszereket, vírusokat, sőt még programozási nyelveket is! (a Lua könyvtára is C nyelven íródott). A régi szemlélet szerint a C magas szintű programozási nyelv, hiszen csak az Assembly tekinthető alacsony szintűnek. A C nyelvet is Assemblyben írták, amely nem volt egy egyszerű meló. Aki látott már Assembly kódot, az érti, hogy mire gondolok. :) A C legfrissebb verziója a C11, melyet 2011 decemberében adtak ki.
A C nyelv hatással volt a C++, C#, PHP, JavaScript, Java, Lua nyelvekre. A C++ tulajdonképpen a C \"folytatása\", és a ++ az ún. értéknövelő operátorra emlékeztet (ez a legtöbb nyelvben megnöveli a változó értékét eggyel).


\"Hello world\" program
 
 


#include <stdio.h>
int main()
{
     printf(\"Hello world!\\n\");
     return 1;
}

 


Az első sor beágyazza a stdio.h tartalmát a dokumentum elejére. Az utána következő sor a main() függvény. Minden C programnak tartalmaznia kell ezt a függvényt. A main jelentése legfontosabb, legfőbb, vagyis a program ezt a függvényt fogja először végrehajtani. A main előtti int azt jelenti, hogy integer, vagyis szám lesz a függvény visszatérési értéke.
A függvény törzse {} (kapcsos zárójelek) közé kerül. A printf függvény segítségével tudunk kiíratni valamit a képernyőre. Az \\n karakter sortörést jelent, vagyis ezután a karakter után egy új sor kezdődik. A return utasítással kilépünk a függvényből.
Adattípusok, változók
A C nyelv típusos, vagyis változók deklarálásakor (létrehozásakor) meg kell adnunk a változó adattípusát. Fontosabb adattípusok:
 
 


int // Egész szám
float // Lebegőpontos tört
double // Dupla pontosságú lebegőpontos tört
char // Egy karakter
signed // Előjeles
unsigned // Előjel nélküli
long // Hosszú
short // Rövid

 


Egy változó deklarálása áll az adattípusból, a változó nevéből és a változó értékéből.
 
 


#include <stdio.h>
int main()
{
    int szam = 54; // Integer típusú változó
    return szam;
}

 


Lehet azonban deklarálás után is definiálni a változót.
 
 


#include <stdio.h>
int main()
{
    int szam; // Változó deklarálása
    szam = 54; // Változó definiálása
    return szam;
}

 
Hamarosan folytatás!

35
Egyéb / w3schools
« Dátum: 2015. Október 23. - 22:58:14 »
PHP-hoz inkább a php.net oldalt ajánlom. Amúgy HTML-hez, CSS-hez és JavaScript-hez minden megtalálható w3-on. :)

36
Egyéb / HTML
« Dátum: 2015. Október 23. - 22:56:15 »
Lehetne C részleg is, mert a PHP mellett az az én világom :c
HTML 6-os fejlesztéssel kapcsolatban tudtok valamit?

37
SA-MP: Szerverfejlesztés / Rendőrség interior
« Dátum: 2015. Október 23. - 18:40:25 »
Off: Egyszerűbb lett volna \"\"[/img] bbtagek közé tenni a képek url-jét, és nem kell a képfeltöltést minden alkalommal megnyitni
On: Nekem nagyon bejön a munkád, így tovább! :)

38
Segítségkérés / külföldi SMS hoszt
« Dátum: 2015. Október 21. - 21:20:47 »
Idézetet írta: ƒeheristi97 date=1445402424\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"58202\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
@sunwell.hu
 
Igen, én is ezt tudnám ajánlani. Az ár tartalmazza a minőségi szolgáltatást, emellett naprakész konfigosok várják üzeneted. :) De tényleg, én innen rendeltem először, és a továbbiakban is innen fogok...

39
Off Telep / Kiss Miklós a sztár, a legjobb, a király!
« Dátum: 2015. Október 21. - 20:26:26 »
Nem semmi...

40
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:Warn szint infók/levonások
« Dátum: 2015. Október 18. - 17:38:27 »
Számomra az xvideos az, ami az otthont jelenti...

41





Előszó
Sziasztok! Bizonyára sokatoknak ismerős lehet az SCP - Containment Breach nevezetű játék. Nos, erre a játékra alapulna a szerver. Aki nem ismerné a játékot, ide kattintva megnézheti a leírást, ha lejjebb görget. A játékban a különböző kísérlet alanyok (lények) az SCP kezdőszöveggel, és az utána írt számukkal különböztethetők meg egymástól. Párhuzamot képez az SCP és a GTA SA között az 51-es körzet. Mindkét játékban létezik ez a misztikus jelentőséggel bíró létesítmény, azonban annyi eltérés azért lesz, hogy a szerveren nem csupán az épületben és környékén, hanem egész Las Venturas térségében, sőt lehetséges, hogy majd egész San Andreasban (amennyiben nagy lesz a játékosszám és az igények is növekednek) játszhatunk. Egyelőre gondot okoz az, hogy hogyan oldhatnánk meg a skineket, figyelembe véve, hogy a szerver SA-MP-on lesz kivitelezve, és egy skin se hasonlít a \"medveszerű\" lényre. Ha találunk megfelelő embert kliens írására, úgy ez a probléma már nem lesz többé probléma...
Maga a szerver egy túlélő-apokalipszis stílusú lesz, melyben NPC-k lesznek az ellenfelek, mi magunk pedig a túlélők. Egyedi map-kidolgozást szeretnénk a szerverbe iktatni, azonban ez még a jövő...
Valamennyi SPC-ben megtalálható lény benne lesz a szerverben, viselkedésük pedig hasonló lesz az eredeti játékbeliekéhez. Terveink közé tartozik továbbá egy RP-szerű szerver létrehozása, ugyanis ez RP-nek mondható, ha úgy nézzük.. Amennyiben sikerül összehozni a csapatot, a szervernek külön topikot hozunk létre egy részletes leírással!
Leírás az SCP-173-ról



  • Emberszerű, állati lény


  • Helyváltoztatása a teleportáláshoz hasonlóan történik


  • Folyamatosan fókuszálni kell felé, különben közelebb jön hozzánk


  • Az egész játékban végigkíséri a menetet



Kritériumok scriptereknek



  • Legyél értelmes


  • Érts a PAWN nyelvhez


  • Érts a SA-MP szerver konfigurálásához, esetlegesen felmerülő hibák javításához


  • Legyél megbízható


  • A megbeszéltek szerint járj el minden esetben



Kritériumok designereknek



  • Legyél értelmes


  • Érts a Photoshophoz (vagy valamelyik képszerkesztő programhoz, ne a paint legyen az!)


  • Legyél megbízható


  • A megbeszéltek szerint járj el minden esetben



Jelentkezni privát üzenetben, vagy a [email protected] e-mail címen lehetséges!




42
Segítségkérés / Lépcsőzetes parancs
« Dátum: 2015. Október 17. - 18:17:38 »
Nézd meg más módok kódját, ami tartalmaz ilyet (pl.: seemod).

43
Off Telep / [PHP] A PHP alapjai
« Dátum: 2015. Október 16. - 21:19:13 »
Idézetet írta: EnterR date=1445022445\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"58166\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic

EEPROM-Flash (Írási és olvasási sebességét tekintve hasonlóan működik a RAM-hoz)
Ez hülyeség. A DRAM 200GB/s sávszélességet biztosít átlagos körülmények között, a flash pedig 50-200MB/s-ot produkál, ezen felül még skálázható egy plusz egységgel. A flash memória NAND chip és van egy független kontroller, a RAM meg blokkokból áll és külön van az adatbusz.
 
[/quote]
Suliban így tanultuk  :shurg: Bár neked elhiszem, hogy nem helyes, amit leírtam. Szerkesztem valahogy!

44
Off Telep / [PHP] A PHP alapjai
« Dátum: 2015. Október 16. - 18:22:36 »





Bevezetés


Üdvözlök minden kedves fórumozót! Úgy döntöttem, hogy egy folytatásos tutorial sorozatot fogok készíteni a PHP: Hypertext Preprocessor nevezetű programozási nyelvről. Az utótag mára már elhanyagolható, ugyanis a PHP kinőtte magát: egyre fejlettebb és fejlettebb. Elértünk oda, hogy szinte minden weboldal tartalmaz PHP-t. Milliós nagyságrendhez igazítható a ma PHP-t futtató weblapok száma. Ezek az adatok már csak a JavaScriptet nem múlják felül. Ha szoktuk a kisebb-nagyobb oldalak forráskódját nézegetni (ajánlott, mert sok dolgot megtudhatunk belőle), akkor láthatjuk, hogy szinte az összes tartalmaz egy <script> taget, benne egy language=\"JavaScript\" attribútumot, melyből következtethetünk arra, hogy az oldal használ JS scripteket. Az igények növekedésével a JavaScript használata is elengedhetetlen egy modern weblap elkészítéséhez, azonban ebben a tutorialban csak a PHP-val fogunk foglalkozni... A kettes számrendszerrel való számolás, átváltás (például 10-es számrendszerbeli szám átváltása 2-esbe, vagy éppen fordítva) nem sorozatom tényleges része! Ki fogunk rá térni a továbbiakban!!!
 

Tartalomjegyzék
 
 
  • A kettes számrendszer
  • A memória és típusai
  • A \"Hello, világ!\" program
  • Beépített adattípusok
  • Változók
  • Elágazások
  • ?: műveletek
  • A switch()

 
 
 
A bináris (kettes) számrendszer
- A 20. század közepén, pontosabban 1945-ben egy magyar származású, amerikai matematikus, Neumann (ejtsd.: \'Najman\') János kidolgozta az úgynevezett \'Neumann-elveket\'. A Neumann-elvek egyikét képezi a bináris számrendszer használata a számítógépeknél. Hogy miért kifizetődő a decimális számrendszerrel ellentétben? Nagyon egyszerű a válasz: egyszerű vele dolgozni, hiszen a decimális számrendszerrel ellentétben nem 10, hanem CSAK KÉT lehetőség van: igen vagy nem (1 vagy 0, yes vagy no).
- Egyszerűbben definiálhatjuk úgy is, hogy van feszültség, avagy nincs feszültség (utóbbi primitív példánkat a könnyebb megértés miatt néztük meg).
- A mai számítógépek működése is ezen alapul. Minden karakter kettes számrendszerbeli számok halmaza (pl.: 01010101...)
- Az, hogy egy kettes számrendszerbeli szám pozitív vagy negatív, az ún. előjelbit határozza meg
A memória
1 bájt = 8 bit
- A memória a számítógép adatait, valamint utasításait tartalmazza
Fajták:
 
  • RAM (Random Access Memory) // Írható és olvasható memória

       - Statikus RAM (SRAM, nem igényel frissítést, olcsóbb, lassabb)
       - Dinamikus RAM (DRAM, frissítést igényel, gyorsabb, drágább)
 

  • ROM (Read Only Memory) // Csak olvasható memória
          - Gyárilag programozható, feszültség után is megőrzi az adatokat
          - PROM (A felhasználó által egyszer programozható)
          - EPROM (A felhasználó által programozható, UV fénnyel törölhető)
          - EEPROM (A felhasználó által programozható, elektromosan törölhető)
          - EEPROM-Flash (Írási és olvasási sebességét tekintve hasonlóan működik a RAM-hoz)
    Fontos még:
    • BIOS (Basic Input/Output System)
     
    A \"Hello, világ\" PHP nyelven
    PHP nyelven kétféleképpen meg lehet oldani a kiíratást, echo és print függvénnyel. Alapjáratban minden függvénynek (még az érték nélkülieknek is) zárójelpárt kell tartalmazniuk. Az echo és a print utasítások is használhatók zárójellel, hasonlóan a függvényekhez. A Hello, világ stringet (szöveget) idézőjelek vagy aposztrófokkal írathatjuk ki. A lényeges különbség az aposztróf és az idézőjel között, hogy az idézőjel kiértékeli a változókat (miket???! később rájössz!), az aposztróf azonban nem.
    Ez is helyes:
     

 

echo(\"Hello, világ!\");
echo(\'Hello, világ!\');
 
és ez is:
 

echo \"Helló, világ!\";
echo \'Helló, világ!\';
 
Beépített adattípusok
- string (karakter vagy karakterlánc, pl.: $a = \"Szia!\"; )
- integer (egész szám, pl.: $a = 4;)
- float (lebegőpontos szám, pl.: $a = 4.5)
- double (duplapontosságő lebegőpontos szám, pl.: $a = 4.5556
- boolean (logikai érték, pl.: $a = true;
Változók
A változók tulajdonképpen ideiglenes tárolók, melyekben tárolhatunk karakterláncokat, számokat (float, double, integer), logikai értékeket, tömböket, tömbök elemeit. Változókat $ jellel tudunk definiálni. A változók neve tartalmazhat betűket, számokat, aláhúzás jelet, viszont számmal a változó neve nem kezdődhet! Elviekben lehetnek a változókban ékezetes karakterek, azonban nem szoktuk használni.
 

$valtozo = \"Ez egy változó\"; // String
$valtozo = 4; // Int
$valtozo = true; // Bool
$valtozo = 5.6; // Float
 
Ha kétszer vagy többször definiáljuk a változót különböző értékkel, akkor a legutóbbi definiálás értékét veszi fel, tekintve arra, hogy a PHP interpreter (soronként értelmező).
A PHP megkülönbözteti a kis- és nagybetűket, ezért ezzel vigyázzunk!
Az if-else elágazás
A C nyelvhez hasonlóan lehetőségünk van aszerint kiíratni valamit, hogy az milyen értéket vesz fel. Erre szolgál az if-else elágazás.
Pl.:
 

$valtozo = 34;
if ( $valtozo == 34 )
{
       echo \"Létezik a változó, és értéke $valtozo\";
}
else
{
      echo \"Nem létezik a változó\"!;
}
 
Lehetőségünk van további vizsgálatokat hozzárendelni az elseif ág segítségével!
 
$valtozo = 34;
if ( $valtozo == 34 )
{
       echo \"Létezik a változó, és értéke $valtozo\";
}
elseif ( $valtozo == 35 )
{
     echo \"Létezik a változó, és értéke $valtozo\";
}
else
{
      echo \"Nem létezik a változó\"!;
}

 

A ?: műveletek
Amennyiben nem kívánjuk használni az elseif ágat, úgy lehetőségünk van használni egy rövidített if-else elágazásnak megfelelő műveletsort.
 

$valtozo = 34;
$tarolo = ( $valtozo == 34 ) ? \"A változó értéke $valtozo\" : \"A változ értéke nem 34, hanem $valtozo\";
echo $tarolo;
 
Létrehoztunk egy változót, melynek az értéke 34. Ezen felül létrehoztunk egy $tarolo nevű változót, mely tartalmazza a műveletsort.
A ? (kérdőjel) utáni művelet akkor hajtódik végre, ha az előtte lévő zárójelpárba írt feltétel igaznak bizonyul.
Ha a visszatérése false, vagyis üres a változó, a változó értéke 0 (ez lehet stringbe írt 0 is), esetleg az értéke eltér 34-től, akkor a kettőspont után írt művelet hajtódik végre.
Természetesen nem muszáj változóban tárolni a műveletet, ki is írathatjuk egyből!
 

$valtozo = 34;
echo ( $valtozo == 34 ) ? \"A változó értéke $valtozo\" : \"A változó értéke nem 34, hanem $valtozo\";
 
Ezzel a lehetőséggel egy sorban megoldhatjuk azt, amit a sima if-else elágazással 4-5 sorral oldanánk meg.
A switch \"kapcsoló\"
A PHP (a C nyelv mintájára) biztosít számunkra egy switch() \"kapcsolót\", amely megvizsgál egy változót, és annak megfelelően hajt végre valamit.
 

$nev = \"Géza\";
switch ( $nev )
{
   case \"Géza\":
      echo \"Szóval a neved $nev!\";
   break;
   case \"Péter\";
      echo \"Szóval a neved $nev\";
   break;
   case \"Balázs\";
      echo \"Szóval a neved $nev\";
   break;
   case \"Jonatán\";
      echo \"Szóval a neved $nev\";
   break;
   default:
      echo \"Nincs ilyen lehetőség\";
   break;
}
 
Definiáltuk a $nev változót, majd a switch() utasítás paramétereként megadtuk a $nev változót. Ezáltal a switch() azt a a változót vizsgálja meg.
case érték: // Egy lehetőséget ad meg. Amennyiben az érték helyére beírt szöveg vagy szám van a változóban, az alá írt utasításokat kapjuk kimenetként.
break; // Amennyiben az adott case igaz, a fordító a break; utáni sorokat már nem veszi figyelembe! Ha ezt kifelejtjük, akkor a többi sor is végre fog hajtódni!
default: // Akkor hajtódik végre, ha egyik case se tartalmazza azt, ami a változóban definiálva van.
Természetesen össze lehet vonni az ágakat, és akkor egy lehetőség alkalmával több ág fog végrehajtódni.
Folyamatos frissítés alatt áll!

45
Leírások / [Leírás] Változók
« Dátum: 2015. Október 15. - 21:27:37 »
Hasznos kis leírás. :)

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 9
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal