Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - Kick

Oldalak: [1]
1
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:Út, a sikeres szerver felé...
« Dátum: 2015. Május 16. - 09:41:47 »
Attól, hogy nem kezdesz új, mondatot, attól még nem, rakhatsz minden értelmetlen, szövegrészlet közé, vesszőt, hm...

2
Érdeklõdnék. \"Magyar Nemzeti Maffia Zrt.\"-t csak Orbán vezetheti? :\'(

3
Játékok / ArcheAge CBE2
« Dátum: 2014. Július 25. - 12:22:07 »
Hey!
Mint ahogy a téma címe is mutatja azt, nem bemutatni akarom a játékot, csupán jelezni azoknak, akiket érdekel, hogy hamarosan kezdõdik a CBE2, s ma már megkezdõdtek a kódosztások, pl. az alábbi helyen egy kódot kaphatsz a sorsolásra (elõzõleg félreértelmeztem kicsit, és azt hittem, hogy ez rögtön megadja a rendes kódot a béta 2-höz, de nem, ez csak egy szimpla sorsolásra biztosít esélyt, amin nyerhetsz kódot)
https://www.rixty.com/publisher/name/archeage (attól függetlenül még érdemes rámenni, hátha szerencséd lesz)
Mellesleg, ha valaki játszana még, vagy esetleg most próbálná ki elõször, akkor az leírhatná, hogy melyik szerveren, esetleg milyen néven/szinten.
Ui.: Aki nem ismerné, annak itt egy videó:
 

http://www.archeagegame.com/en/news/2014/07/archeage-closed-beta-event-2-details/ -> Itt pedig a felsorolásban megtalálhatjátok, hogy melyen oldalak tartanak giveawayt, érdemes az eu-sokat figyelni, azok gondolom nem amcsi idõben fogják tartani õket... :D

4
Játékok / Ingyen Sims 2: Ultimate Edition! (Origin)
« Dátum: 2014. Július 23. - 22:26:11 »
Aki még nem tájékozódott volna még róla, annak csak jelezném, hogy most ingyen megszerezhetitek a fentebb említett játékot, amit gondolom már mindenki ismer (s sokaknak meg is van már most is). :)
Annyi mindössze a dolgotok, hogy beváltjátok a következõ kódot Originen keresztül:
I-LOVE-THE-SIMS
Jó játékot!

5
Játékok / Dead Island 2 Trailer
« Dátum: 2014. Június 14. - 14:34:55 »
http://www.youtube.com/watch?v=taQ3Rjm7k-U
Phew, ezt a minap találtam. Mindig is a trailerek hozták meg a hírnevét a Dead Island játékoknak, szerintem most sem adtak alul magukon.
ui.: ha esetleg a képek/videók kategóriában lenne a helye, akkor szori, de igazából mindkét fórumrészbe beleillik.

6
Játékok / Stronghold Kingdoms
« Dátum: 2014. Június 14. - 11:32:13 »

\"width=500
http://img4.wikia.nocookie.net/__cb20120705110721/logopedia/images/3/33/Stronghold_Kingdoms.png[/img]
Sziasztok!
 

Bevezetés
Mint már a címbõl észlelhettétek, most a Stronghold Kingdoms nevezetû játékról szeretnék nektek szólni pár szót. Azt az elején le is szögezném, hogy itt csak pár alap információt tudhatsz meg a játékról, ami vagy meghozza a kedvedet hozzá vagy nem, ha bõvebb információkat szeretnél róla, akkor saját magadtól kell utánaböngészned az interneten, hiszen sok fontosabb információt megtudhattok akár a játék wiki oldaláról is.
Fontosabb linkek:
Regisztráció/Letöltés/A Játék Weboldala
A játék hivatalos wiki oldala (Ami sajnálatos módon csak angolul van, szóval ha valami nem tiszta, akkor kérdezzetek.)
 
/

Alapvetõ Dolgok
Mint a játék címébõl is kiderül, a Stronghold sorozat egyik nevesebb darabja, és az egyetlen MMO is közülük. A játék grafikája kissé idejétmúlt (nem mai játékról beszélünk), inkább az interneten fellelhetõ online stratégiai játékokra hajaz, viszont szerintem remekül beleillik a Stronghold szériába így, szóval nem veszti el a hitelességét. Nagyon sokat lehetne róla mesélni, de ha megnézed a trailert, rögtön át is látod a felületet, és betekintést is kaphatsz a harcokba, ha ez meghozza hozzá a kedvedet, akkor nem kell aggódni, hogy nem fogod magadat kiismerni a játékban, mert egy könnyû kis tutorial kivégzését követõen már teljes szabadsággal vághatsz bele a kalandokba, melyek során lehetsz akár egy békés kereskedõ, vagy egy harcias fosztogató is, mindez csak rajtad áll, hiszen fosztogathatod is játékostársaidat, vagy el is foglalhatod városaikat, mint az már megszokott a hasonló kaliberû játékoknál. A falvad két \"részre\" oszlik, az egyik részen a kastélyodat, és annak védelmét szabhatod testre, a másik részen pedig az embereid toborzásához, azok etetéséhez, munkások szerzéséhez szükséges munkálatokat végezheted el, ez a rész maga a \"város\", ahová különbözõ épületeket tehetsz le, melyek különbözõ elõnyökkel szolgálnak, ezeket most nem fejteném ki, bõvebben itt olvashatsz róluk. Hogy ezen épületekhez hozzájuthass, fejlesztéseket kell végezned, kutatási pontokért, melyekrõl itt tájékozódhatsz. Lényegében egy eléggé egyszerû, könnyen megérthetõ/megtanulható rendszerû játékról van szó, s pont ez teszi remekké. Ha kicsit kuszának tûnik a dolog, az azért lehet, mert vagy én bonyolítottam túl, vagy pedig nem tudtam túl jól megfogalmazni ezeket az egyszerû kis funkciókat. :D
Utószó
Remélem, hogy meghoztam ezzel a kis monológgal a kedveteket a játékhoz, és hogy találkozunk rajta.
Ui.: Engem a Europe/1 szerveren találhattok meg, az UK/Central földrészen, ArtyomHun néven.

7
Játékok / Sniper Elite V2 Steamre [INGYENJÁTÉK!]
« Dátum: 2014. Június 04. - 19:34:37 »
No, mégegy ingyenes játékkal kedveskednek nekünk, ezúttal Steamre, azt fontos hozzátenni, hogy csak 24 órátok van hozzáadni a könyvtáratokhoz, szóval ne halogassátok, ha kell. :D
http://store.steampowered.com/app/63380/

8
Játékok / Starbound
« Dátum: 2014. Február 08. - 23:40:22 »

\"Hoppy.gif\"
Sziasztok!
 

Gondolom már sokan hallhattatok a játékról mára, a \'PCGuru magazinnak volt róla egy \"Vágjunk bele!\"
, s már jó ideje a steam eladási toplistáján is szerepel. Remek kis játék, melyet leginkább úgy lehet leírni, mintha egy Terrariat vegyítenénk egy Mass Effecttel. Ha csak egy kis kikapcsolódásra vágysz, két huzam közt, akkor bátran ajánlom, remek játék. Arra lennék kíváncsi, hogy a fórumról esetleg valaki más is ismeri-e/játszott-e vele rajtam és Wesen kívül? Esetleg tapasztalatok?
Manapság nagy divatja van azoknak a játékoknak, amikben nincs konkrét cél, hanem maguk a játékosok döntik el, mit akarnak csinálni, meddig szeretnének eljutni. A kategória királya a Minecraft, tavaly decemberben azonban megjelent egy trónkövetelõ a Steam Early Access programja keretében, Starbound néven.
Képzeljétek el, hogy felszálltok egy ûrhajóval, és egy teljesen új világban landoltok, ahol semmi, de semmi nem olyan, mint várnátok. Izgalmasan hangzik? Akkor most adjátok hozzá, hogy a Starbound 16 bites kis galaxisa teljesen véletlenszerûen generálódik, így elméletileg nem találtok két egyforma planétát! Nem hiszitek? Nézzétek meg a \"Vágjunk bele!\" legújabb részét, amiben Chris és jómagam, Chocho mutatjuk be a Starbound elsõ perceit.
[/quote]

9
Játékok / Prison Architect
« Dátum: 2013. Augusztus 28. - 15:26:02 »
Sziasztok!
 

\"Prison-Architect-Logo.jpg\"
 
Spoiler for Trailer:

Kíváncsi lennék rá, hogy ismeri-e valaki innen a fentebb említett játékot?
Még eléggé újkeletû a projekt, de nekem nagyon bejön, az apróbb hibái ellenére is. (Jelenleg Alpha módban jár a játék.)
Spoiler for Képek:
\"prison-architect-3-100045228-orig_thumb.jpg\"
\"prison-architec_thumb.jpg\"
A Introversion Software legújabb börtön menedzselõs játéka, melyben értelem szerûen egy börtönt kell irányítanod/felépítened, illetve fejlesztened, teljesen az alapoktól indulva.
Nekem már csak a lehetõségei miatt is nagyon tetszik, te szabhatod testre az egész börtön felépítését, kezdve itt a celláktól, akár a konyháig, vagy esetleg a fürdõig, továbbá ezek közül mindent neked kell felépítened, jobban mondva felépíttetned a munkásaiddal.
Történhetnek lázadások, mint bármely börtönben, így ha nem figyelsz kellõen oda a rabjaidra, vagy éppen a börtönöd biztonságára, akkor csúnya dolgok történhetnek, ezzel már én is megjártam.
Spoiler for Kép:
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130828/riot_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Spoiler for Gombok/Irányítás:
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130828/v1_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Spoiler for Magyarázat:
1 - Itt tudsz letenni, illetve lerombolni indoor zónákat (ezekrõl bõvebben majd a tutorial mapon tájékozódhattok, ha kipróbáljátok)
2 - Itt érhetitek el a falakat, illetve a padlókat
3 - Itt a letehetõ szobazónákat
4 - Tárgyvásárlási panel elérése
5 - STAFF Menedzsment (ennek segítségével tudsz új embereket felvenni)
[uTILITIES MÓD:]
\"utility.jpg\"
6 - Utilities módba váltás (errõl is bõvebben tájékozódhattok az oktató pályán, de lényegében itt kezelheted a börtönöd áram, illetve vízellátását, amik létfontosságúak)
[A 7-8-9-11 ikonok azért feketék, mivel még nem fejlesztettem ki õket, ezt a 7-es panel segítségével tehetjük majd meg a késõbbiekben, miután felvettél egy wardent, s készítettél neki egy irodát, ezekrõl még azért nem tudok bõvebben beszámolni, mivel addig még nem jutottam el, hogy azokat is kitapasztaljam.
B1 - Az összes cella/rab átkutatását rendelheted el ezzel, néha szükséges, ha nem akarod, hogy egy esetleges lázadáskor fegyverekkel törjenek az õreidre.
B2 - Azonnal bezárja az összes ajtót a börtönön belül.
B3 - Minden rabot visszairányít a saját cellájába, s határozatlan ideig (amíg ki nem kapcsolod a funkciót) ott is tartat, ha sokáig bezárva tartod õket, esetleg berághatnak rád.
B4 - Vészhelyzeti szituációkban használandó funkciók, mint például a mentõsök, illetve a \'rohamrendõrök\' hívása. (ilyen vészhelyzeti szituáció mondjuk a börtönlázadás is)
Remélem, hogy meghoztam a kedveteket a játékhoz, s szerintem legalább egyszer mindenkinek megéri kipróbálni a játékot, még annak is, aki nem igazán szereti ezt a mûfajt, hiszen alig 100 mb, de remek szórakozást tud nyújtani.

10
Archívum / Z-Land DayZ | Reloaded
« Dátum: 2013. Augusztus 19. - 18:38:42 »
Z-Land DayZ Szerver
 

\"banner1.png\"
 
I. Elõszó
Sziasztok!
Újra megnyitja kapuit sokak örömére a régi nagy sikerû MTA:DayZ szerverünk kapuit elõttetek. Összefonódva a Z-Land fejlett, újdonságokkal és funkciókkal teli szerverével.
Reméljük, hogy a leírás alapján meg fog tetszeni, s hogy találkozni is fogunk hamarosan a szerveren!


II.HunDayZ Szervertörténet/Társulás
Úgy az év elején jött az az ötlet, mikor már jó ideje játszottunk egy külföldi DayZ szerveren, hogy alapítsunk egy magyar közösséget (akkoriban nem voltak más magyar szerverek, ami volt az is bezárt, ott a csapatból ketten is supporterek voltunk), így egy pár napra rá, miután szereztünk egy stabil hostingot meg is nyílt a szerver a nagyközönség elõtt, elõször elég csekély 5-10-es játékos létszámmal, viszont késõbb már 30-40, sõt még a 70-es játékoslétszámot is elértük. Sajnos pár hónapig bírta együtt a csapat, utána egy-két belsõ vita folytán felbomlott, majd nem sokkal késõbb a szerver is bezárt. Augusztusban ismét nekivágtunk a szervernek, de sajnos az idõ folytán minden keresztbe tett nekünk, s több hónapra is elhúzódott az, mire azt mondhattuk volna, hogy nyitásra készen állunk. Mire ideértünk sajnos Legendék nem tudták tovább biztosítani a szervert, így földönfutók lettünk. Zharkonak eszébe jutott az egyesülés ötlete, s szerencsénkre a Z-Landes srácok be is fogadtak minket. Most közösen, összefonódva fut tovább a két szerverközösség, ezzel együtt értesítenénk is mindenkit, hogy aki a szerverre várt ezidáig, az a Z-Land szerveren elérhet minket. (Elérhetõségek lent)


IV. Szerveradatok
Szerver IP: 89.132.206.148
Férõhely: 100
Team Speak 3: 89.132.206.148:9999
Férõhely: 256
Weboldal: http://zland-dayz.com
Facebook: http://fb.com/zland.dayz
\"430x73_FFFFFF_FF9900_000000_000000.png\"


V. Képek
Pár inspiráló kép, ami remélem meghozza a kedveteket a szerverhez:
Spoiler for Képek I.:

11
Játékok / Neverwinter [MMORPG]
« Dátum: 2013. Május 01. - 11:50:49 »
Helló!
 
Lehet, hogy már volt errõl téma, de én nem találom, szóval gondoltam megnyitom. Még nem játszottam vele, ezért nem tudok róla sokat írni, hiszen még mindig a sorban állok az open beta tesztelés keretein belül. (Egyenlõre a karaktergenerálásig jutottam el, ahol szerény véleményem szerint elég szabadon testre szabhatod a karaktereidet) Lassan bekerülök remélhetõleg, s akkor majd kiteszek egy-két IG képet, hasonlókat. Igazából, aki ismeri a Neverwinter játékokat, az tudja, hogy mirõl van szó.
Itt érhetitek el a játékot: http://nw.perfectworld.com/
Jelenleg nyílt béta fázisban tart a játék, így szabadon letölthetõ, s használható, viszont amint létrehoztad a karakteredet, várnod kell egy kicsit a sorban, hogy bejuthass egy \"rövid\" ideig.
 

 

12
Segítségkérés / Rengeteg hiba a semmibõl...
« Dátum: 2012. November 26. - 15:19:08 »
Halló!
Nos, úgy volt a történet, hogy elkezdtem PAWNO-ban tanulgatás képpen írogatni egy gamemode-ot, de amikor odajutottam, hogy írok egy regrendszert egy angol tutorial alapján, akkor belebotlottam pár hibába, ezért úgy gondoltam, hogy törlöm az egészet, s inkább a végén csinálom meg, miután kicsit tapasztaltabb leszek, ezért így is tettem, de miután ismételten futtattam a módot -az imént említett dolgok törlése után- olyan hibákba botlottam, amik elõtte egyáltalán nem voltak, még a regrendszerrel való babrálás elõtt.
 
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(297) : warning 217: loose indentation
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(339) : warning 217: loose indentation
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(339) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(339) : error 004: function \"SSCANF_OnPlayerDisconnect\" is not implemented
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(358) : warning 225: unreachable code
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(358) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(358) : error 004: function \"OnPlayerEnterVehicle\" is not implemented
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(360) : error 017: undefined symbol \"vehicleid\"
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(366) : warning 225: unreachable code
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(366) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(366) : error 004: function \"OnPlayerExitVehicle\" is not implemented
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(371) : error 017: undefined symbol \"vehicleid\"
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(377) : warning 225: unreachable code
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(377) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(377) : error 004: function \"OnPlayerDeath\" is not implemented
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(387) : warning 225: unreachable code
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(387) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(387) : error 017: undefined symbol \"SetPlayerClass\"
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(389) : error 017: undefined symbol \"classid\"
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(393) : error 017: undefined symbol \"classid\"
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(401) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(401) : error 004: function \"OnPlayerRequestClass\" is not implemented
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(409) : error 017: undefined symbol \"classid\"
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(425) : warning 225: unreachable code
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(425) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(425) : error 004: function \"OnPlayerText\" is not implemented
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(427) : error 017: undefined symbol \"text\"
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(427) : warning 215: expression has no effect
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(427) : error 001: expected token: \";\", but found \"]\"
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(427) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\\Kick\'s Race Server\\gamemodes\\KicksRace.pwn(427) : fatal error 107: too many error messages on one line
Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664           Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase
 
23 Errors.

 
Igazából, nem lenne sok értelme beirkálni a sorokat amikre hivatkozik, mert mindegyik ugyanolyan, mint a regrendszer elõtt.
De itt van egy, például:
(339)
 
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)

 
Valami megoldás?

13
Segítség / Hang hiba
« Dátum: 2012. Június 28. - 10:13:39 »
Csókolomsztok!
Nos, az lenne a \"kis\" hibácska, hogy felraktam egy audió módot a játékhoz, s eléggé elcseszte a hangokat a GTA-mon belül.
Az benne a legjobb, hogy pont ekkor nem csináltam biztonsági mentést az \"audio\" mappáról...
Nem az összes hang ment tönkre, csak az ütõfegyverek hangjai. (Pl. kés, normál kéz, stb.)
Valami orvoslás erre? Mert már szétkoptattam a Google-t emiatt.
A válaszokat elõre is köszönöm!

Kick

14
Játékok / The Walking Dead: Episode 1 - A New Day
« Dátum: 2012. Június 03. - 21:30:18 »
Üdv!
Nos, gondoltam mivel még nem találtam errõl a játékról készült témával, ezért nyitok egyet...
Ezt a játékot személy szerint Én is ajánlom fõként a sorozat kedvelõinek. Engem lefoglalt pár órára. :)
Akkor hát következzék egy kisebb leírás: (nem általam)
_______________________________________________________________________________________________________________________
Ráérõen, komótosan halad az Atlanta Citybõl kivezetõ autópályán egy rendõrautó, fedélzetén a nyugdíjhoz inkább közel, mintsem távol álló rendõrtiszttel és egy, régebben köztiszteletnek örvendõ ex-egyetemi tanárral. Utóbbi élte a mintapolgárok unalmas életét, míg egy szép napon bárminemû elõzetes figyelmeztetés nélkül bekattant, és brutális módon meggyilkolta a saját feleségét és egy, az asszonykához igen közel álló politikust is. Az õsz police officert furdalja a kíváncsiság, hogy hallgatag utasa miért nem nyílik meg neki: nem hajlandó sem könyörögni, hogy engedje el, sem az ártatlanságát bizonygatni, ahogy azt eddigi sok tucat foglya tette. A nagydarab néger csak ül, pókerarccal néz ki az ablakon, és barátságtalanul, pár rövid szóban válaszol a kérdéseire. Épphogy elhagyják a várost, amikor a rádióban „járványügyi veszélyt” jelentenek be, de a rendõr inkább az utasát faggatná tovább, mintsem holmi újabb hülye vírussal foglalkozzon (amúgy is lejárt dolog már a hInI után...), így kikapcsolja a készüléket (elsõ hiba). Nem sokkal késõbb pedig még azt is figyelem nélkül hagyja, ahogyan egyre sûrûbben húznak el mellettük a város irányába igyekvõ rohamkocsik és helikopterek (második hiba). Aztán amikor a semmibõl eléjük lép az útra egy gyalogos, meggondolatlanul félrerántja a kormányt, így belevezetve a kocsit az útmenti susnyásba (a legnagyobb hiba).
Lee Everett (gyilkossággal vádolt afroamerikai értelmiségi) szédelegve tér magához a szélrózsa minden irányába deformálódott rendõrautó roncsai között. Miután valahogy kikecmergett a maradványok közül, riadtan veszi észre, hogy a rendõr nem messze fekszik a jármûtõl, riasztó mozdulatlanságban (még az hiányzik, hogy egy tiszt legyilkolását is a nyakába varrják). A baleset során erõsen kificamodott lábára épphogy ráállva nagy nehezen odakecmereg a halottnak tûnõ fakabáthoz, akirõl hamarosan ki is derül, hogy nem is olyan mozdulatlan és halott, ahogy elsõ ránézésre tûnt…
Robert Kirkman kultikus képregényébõl Frank Darabont 2010 õszén egy 6 epizódos miniszériát rendezett, melyet végigizgulva szintén kinevezhetünk egy olyan remekmûnek, melyre évek múltán is emlékezni fogunk. Kár, hogy a sorozatot pénzelõ csatorna megfelezte a gázsit, megduplázta az epizódszámokat, összeakasztotta a bajszát az Oscar-díjra többszörösen is jelölt rendezõvel, és így forgatta le a második évadot. A zombis horrornak álcázott családi dráma második szezonja így igen hullámzóra sikeredett, felváltva kerülgették benne az álmosító jeleneteket a frászthozó ijesztgetések, karöltve sok átgondolatlan badarsággal. Minekután ilyetén módon sikerült megerõszakolni a brandet, a rajongók szinte már csak abban bízhattak, hogy az eddig nem igen hibázó Telltale egy olyan játékadaptációt kalapál össze, mely után megnyalhatjuk mind a 10 ujjunkat. Lássuk, sikerült-e nekik!
 

A Telltale-tõl megszokhattuk, hogy a 2004-es BoneVille óta igen beteg humorral megáldott kalandjátékokkal árasztják el a piacot (Strong Bad, én sosem felejtelek), így már a tavaly decemberi Jurassic Park feldolgozásnál is félõ volt, hogy mi lesz itt. Aztán felsóhajthattunk, mert habár egy adventure-light-ot kaptunk, de pont a sztori sikerült olyan hangulatosra és komolyra, mely miatt érdemes volt végignyomkodni a \'80-as évek kvarcjátékaival vetekedõ összetettségû feladatokkal dobálózó remeket.
Ha valaki most is egy hard-core kalandot vár, akkor sajnos ki kell, hogy ábrándítsam, mert a The Walking Dead: The Game - Episode 1: A New Day inkább egy interaktív fejezet a képregénybõl/sorozatból, mintsem videojáték. Nemhogy kaland... A Casuar-osodás egyik jele, hogy alig pár helyszínen fogunk megfordulni, az egyéni kompetenciáktól függõen 2-3 órányi játékidõ során. Tetszett, hogy a párbeszédek lefolytatásánál a való élethez hasonlóan igen szûkös idõkeretben kell kiválasztanunk a nekünk megfelelõ válaszokat (lásd Fahrenheit? - Norbi). Elvégre, akkor sem filózhatunk napestig, ha azt a felszólítást halljuk a való életben, hogy \"jegyeket-bérleteket\", vagy azt a kérdést, hogy \"két kiló, maradhat?\". Természetesen az angol nyelv ismerete (vagy a német, vagy a portugál, vagy bármelyik elterjedtebb európaié, amelyik nem magyar) nélkül az egész egy tippelgetésbe oltott kapkodásba csaphat, aztán csodálkozunk, hogy hullanak körülöttünk a statiszták a rossz döntéseinknek köszönhetõen. Ami azért is kellemetlen, mert amúgy a felbukkanó szereplõk könnyen belophatják magunkat a szívünkbe, mint például az öreg Hershel fia; vagy éppen ellenkezõleg, legszívesebben elkennénk az orcájukat egy péklapáttal, mint a hõsünkkel igencsak ellenszenvezõ, a 20-as éveiben járó lányát megveszekedetten tõle védõ szívbajos \"öregúr\", Larry. A felbukkanó szereplõk nagy része nem hagyja hidegen a játékost (személyes kedvencem a 10 év körüli kislány, Clementine, aki egyedül jobban képes megvédeni magát a járkáló halottaktól, mint a banda nagy része együttvéve).
\"walkdead1.jpg\"
A játékmenet a Jurassic Park: The Game óta ha nem is jelentõsen, de kissé átalakult, finomodott. Alapvetõen most is a WASD gombokon kell tartanunk a bal kezünket, miközben jobb kezünkkel az egeret markolásszuk õrülten, hogy a szemünket a képernyõre szegezve vadásszunk a használható hotspotokra (jobbkezesek fejenállva gyakorolhatják ezt a mutatványt). Hála az égnek, a kisméretû helyszíneknek köszönhetõen a futást elõidézõ Shifthez csak ritkán kell nyúlnunk, így elkerülhetõ az a frusztráció, ami a Tales of Monkey Island óta jelen volt a cég játékainál. Látszik, hogy inkább a Walking Dead rajongóknak készült a produktum (ezt bizonyítja Glenn felbukkanása is…), mintsem a vérbeli kalandoroknak: még a JP-hez képest is egyszerûsödött minden. Most nem fogunk helyszínelõset játszani, beragadva 1-2 szobából álló helyszínekre, hanem a felbukkanó pár tárgy megvizsgálása után inkább a körülöttünk ténfergõ karakterek lelki világát kell ápolgatnunk (hol vagyunk a Sam and Max-ektõl, vagy a Back to The Future részektõl?)
\"walkdead2.jpg\"
A QTE szituációk (képernyõn megjelenõ gombok idõre történõ nyomkodása) mennyisége erõsen megcsappant; az egész történet során, ha háromszor futottam bele ilyenbe. Ezzel szemben megszaporodtak az akciójelenetek (tekintve a zombis témát, ez talán nem is olyan fura), ahol nincs más dolgunk, mint a ránk támadó hörgõ ellenfelekre vinni az erõsen imbolygó kurzort, és lenyomva az egeret addig csépelni õket, míg el nem hallgatnak. Logikai feladvánnyal egész idõ alatt nem sikerült találkoznom (SPOILER!: ha csak azt nem vesszük annak, hogy az egyik jelenetben el kellett csalni az utcán ténfergõ Járkálókat a túloldalra, és ehhez a tv szaküzletben be kell kapcsolni a zajdobozokat, melyek hangereje így is túl gyengének hat. De sebaj, ott van mellettünk egy tégla: nesze neked, kirakat…), a JP egy/másfél, szürkeállomány megmozgató feladatához képest azért ez édeskevésnek mondható.
\"walkdead3.jpg\"
A New Day grafikai prezentációjának jót tett, hogy a lassan nyolcadik évébe lépõ Bone engine-re ráhúzták a Cel Shaded technológiát, ami miatt a látvány mérföldekkel nõtt az eddigiekhez képest (tudom, hogy mindig ciki a JP Game-hez hasonlítani, de annak a bunkeres folyosóit, amelyek a Half Life elsõ részét alulról nyaldosták kidolgozásilag, sosem felejtem), plusz a rajzfilmes megjelenítés nagyon jól illeszkedik a képregény adaptációhoz. A gépigény pedig igen barátságosnak tekinthetõ, egy 2-3 éves alapkonfigon is szépen az egekig húzhatóak a grafikai beállítások reccenés nélkül. Az audiószekció elég erõsnek mondható annak ellenére, hogy nincsen kooperáció a filmsorozat készítõivel, így teljesen önálló dallamokat hallhatunk, és a zombikergetõzésben igen kezdõnek számító Glennek sem az õt a képernyõn alakító Steven Yeun, hanem a Telltale-veterán Nick Herman kölcsönzi a hangszálait.
A Walking Dead játék elsõ fejezetét nyugodt lélekkel tudom ajánlani az eredeti sorozat rajongóinak, de a teljesen újoncok is bátran próbát tehetnek vele! A Telltale az NCIS megbecstelenítése, és a nem teljesen kiforrott Jurassic Park feldolgozás után egy kifejezetten izgalmas, az utolsó másodpercekig a feszültséget a plafonon tartó eresztést kalapált össze! Ájm lávinit!
_______________________________________________________________________________________________________________________
Ui.: Elvileg ebben a hónapban várható a 2. epizód is.
Kick

Oldalak: [1]
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal