Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - ZyZu.

Oldalak: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 527
871
Beszélgetés / Minden ami jármű
« Dátum: 2015. szeptember 24. - 23:16:00 »
VW-botrány: mindenki hazudik
 
Olyan világban élünk, ahol őszinte szóval, tisztességesen, nehéz nagy lóvét szakítani. A Volkswagen pedig a csúcsra tört, leplezetlenül világuralomra gyúrt az elmúlt években, és most valaki valamiért kiborította a bilit. Nem gondolom, hogy ez a VW-csoport bukását fogja okozni, sőt, sajnos azt sem, hogy a botrány a megtisztulás irányába mozdítja majd el az autóipart, számomra mindössze arra hívja fel a figyelmet, hogy ordas nagy hazugságokkal adnak el minden autót a világon.
 

\"width=500
http://kep.cdn.index.hu/1/0/997/9978/99787/9978705_17e4a3965a2c2c9aef420885452a86b3_wm.jpg[/img]
 
 
Clean Diesel, mi? Most két hétig menni fog a hőzöngés, aztán elül, és mindenki ugyanúgy veszi majd továbbra is a TDI-ket, dCi-ket, BlueTec-eket és társait. Pár napig, amíg az emberek érdeklődését le tudja kötni egy téma, és nem válik unalmassá, NOx-kazánnak fogják csúfolni, pedig a fekete báránynak kikiáltott kétliteres TDI a valóságban ötször tisztább, mint egy tetszőleges dízel a kilencvenes évek elejéről, és attól tartok, hogy semmivel sem rosszabb a kortársai zöménél.
A rejtélyt, hogy miért pont a VW-t lökték most a pöcegödörbe, fejtsék meg az összeesküvés-elméletek nagy mágusai. Winterkorn ellenlábasai, Toyota-lobbi, vagy csak a vak véletlen, talán sosem tudjuk meg. Bármi is az ok, igazából nem bánom, hogy a VW-ügy kapcsán most a világ egy kicsit felfigyel arra, mekkora disznóságok mennek a háttérben.
Az egész álszent környezetvédelmi maszlag egy bullshit-parádé. Az autózás nem környezetbarát, ezt tudomásul kell venni. Legfeljebb enyhíteni lehet a káros hatásokat, és persze muszáj is törekedni erre, de ahogy nőnek az eladási számok, és egyre több autó egyre többet furikázik a világban, egyre jobban fogják rontani a levegőt. De még így is nehéz lenne ráfogni a globális problémáinkat az autóiparra, ha kicsit kibújunk a szemellenzők mögül. Ha óvni akarnánk a bolygónkat, a szemléletünkön, életcéljainkon kéne elgondolkodni, de ez egy másik történet.
A héten azon háborodott fel a világ, hogy a Volkswagen trükközött a dízelmotorjai kibocsátási értékeivel. Hazudtak, ha úgy tetszik. Üzleti érdekből, hogy a vevőknek tetsző számokat tudjanak beleírni a katalógusokba. Kijátszották a szabályrendszert. Ami – anélkül, hogy tisztára szeretném mosni a VW-t – arra is felhívja a figyelmet, hogy a szabályrendszer könnyen kijátszható. Nem csak a károsanyag-kibocsátást, millió más dolgot is elhiszünk a gyártóknak, csak mert ők azt állítják. Persze, képtelenség volna mindent ellenőrizni, éppen ezért amíg világ a világ, hazudni fognak, mi pedig el fogjuk hinni. Vagy nem, de akkor sem változik semmi.
Még mi, szerény lehetőségeinkkel is kiderítettünk egy-két disznóságot. Hány kiló az Astra? Mekkora a csomagtartó? Mi köze a hivatalos fogyasztásmérésnek a valósághoz? Megannyi csúsztatás. Ott a Mercedes emlékezetes kamuzása az automata vészfékező rendszerrel is, és ez csak néhány apróság, ami hirtelen eszembe jutott. Ha az emissziómérésre koncentrálunk, mi itt Európában hagyományosan, évek, évtizedek óta szeretjük magunkat téves adatokkal nyugalomba ringatni, míg az amerikaiak erre sokkal érzékenyebbek.
Most is ott leplezték le a Volkswagen ügyeskedését. Fogtak néhány autót, és nem laboratóriumi körülmények között, amelyekre kitenyésztették a modern motorokat, hanem közúton, a csomagtartóba begyömöszölt műszerekkel mérték végig őket. Kiderült, hogy a valós kibocsátás köszönő viszonyban sincs a labormérésekkel, illetve azzal, amit állít a gyártó.
A vicc az, hogy nem egyetlen gyártó autóit vizsgálták, és nem most kezdték a méricskélést. Magam is hivatkoztam már az ICCT tanulmányaira, többször, több helyen megállapították, hogy mennyire eltávolodtak a valóságban mérhető értékek a hivatalos adatoktól. Mindig legalább öt, de inkább tíz-tizenöt különböző autót vizsgálnak egyszerre, és minden esetben kiderül, hogy egyik sem teljesíti az ígéretet. Most, ki tudja miért, pont a Volkswagent vették elő, és végigvitték az ügyet, feljelentéssel, botránykiáltással. Lehet, hogy csak most gyűlt össze a megfelelő mennyiségű adat, ami már elegendő a bizonyításhoz, akár bíróság előtt is. De ha minden autót megvizsgálnának, nyakamat rá, hogy a legtöbb gyártónál találnának disznóságokat.
Miért csodálkoznánk ezen, hiszen az európai szabványos fogyasztásméréshez is minimum kihasználják az összes kiskaput, de egyesek szerint úgy preparálják az autókat, hogy a valóságban képtelenség lenne reprodukálni a katalógusértékeket. Sportos autóknál a nürburgringi köridőt ügyeskedik össze spéci gumival, megpiszkált motorvezérlővel, pályafutóművel. Az eladásokat valahogy fel kell pörgetni, és kevesen veszik a fáradságot, szánják rá a pénzt és energiát, hogy leleplezzék a hazugságokat.
Ez van, sajnos a mosópor sem tünteti el úgy a foltot, mint a tévéreklámban. A Volkswagen most koppant egyet, aztán lehet, hogy hamarosan másokat is elővesznek. Végül is csak mérni kell, bár elég sokat, és elég pontosan. Lehet, hogy megéri, már csak azért is, hogy tisztábban lássunk.
 
Tizenegy millió csalós TDI készült
 
Azt már az első pillanattól sejteni lehetett, hogy a környezetvédelmi teszteket meghamisító szoftver sokba kerül majd a Volkswagennek, de a gyártó csak most tett közzé konkrét számokat. A gyártó 6,5 milliárd eurót különített el a visszahívásra és egyéb, az üggyel kapcsolatos kárenyhítésre.
 

\"width=500
https://kep.index.hu/1/0/993/9938/99388/9938899_ef96181102dfb7d0f8256eb041b36732_wm.jpg[/img]
 
A cég azt mondja, kizárólag a Type EA 189 jelzésű motorokban fordul elő az az elektronika, amely képes átverni a műszereket az emissziós méréseken. Ebből a típusból a mai napig durván 11 millió példányt építettek autókba, és adtak el világszerte. „A Volkswagen intenzíven dolgozik azokon a műszaki változtatásokon, amelyek megszüntethetik az eltéréseket a fékpadi mérések és a közúti használatkor produkált károsanyag-kibocsátás között.” - írja a Volkswagen. Azt azonban nem közölték, hogy miféle változtatások várhatók.
A botrányt kirobbantó mintegy félmillió amerikai motornál az a gond, hogy a motor valószínűleg nem teljesítené a helyi nitrogén-oxid-kibocsátási normát a csalószoftver nélkül, vagy ha mégis, aligha adná le azt a teljesítményt, ami az eredeti adatok között szerepel. Így komolyabb beavatkozás válhat szükségessé, ha el akarják kerülni a tömeges pereket az amerikai TDI vásárlókkal, például új, adalékanyaggal működő nitrogén-oxid-katalizátor beépítése, ami kivételesen drágává teheti ezeket a visszahívásokat. Elképzelhető, hogy más piacokon, ahol kevésbé szigorúak az emissziós szabványok, elegendő lesz lecserélni a motor vezérlőprogramját, amivel ugyan romlik a károsanyag-kibocsátás, de ugyanaz az érték adódik majd menet közben, mint a méréseken, és belül marad az érvényes határértékeken.
Az Európai Unióban kapható, Euro 6-os dízelmotorokkal felszerelt autóival kapcsolatban azt állítja a VW csoport, hogy ezek minden tekintetben megfelelnek az érvényes előírásoknak. A cég azt is bejelentette, hogy Németországban is felvette a kapcsolatot az illetékes hatóságokkal, hogy minél hamarabb tisztázódjon a helyzet.
 
A BMW-t is belekeverik a dízel-botrányba?
 
Egy német autós szaklapban jelent meg, hogy a BMW X3 xDrive 20d a megengedett nitrogén-oxid-kibocsátási szint 11-szeresét mérték egy független teszt során, amelyet az ICCT nevű szervezet végzett. A részvényárfolyamok azonnal reagáltak a hírre: 8%-ot estek néhány óra leforgása alatt.
 

\"width=500
http://kep.cdn.index.hu/1/0/998/9987/99879/9987911_296537_c037b3ea87def6a7c23089fbb9706016_wm.jpg[/img]
 
A BMW a hírre reagálva kiadott egy nyilatkozatot, amelyben hangsúlyozzák, hogy egyetlen olyan autót sem gyártottak, amely másként viselkedne méréskor, mint a közúti forgalomban. Hozzátették, hogy bár nem ismerik a kérdéses tesztet, felveszik a kapcsolatot az ICCT-vel, hogy tisztázzák a mérés körülményeit, és magyarázatot találjanak a jelenségre. Ezzel együtt a kár már megtörtént, a BMW, ha érintőlegesen is, de érintetté vált a dízel-botrányban, így ha meg is állna az árfolyam csökkenése, akár hetekbe, vagy még hosszabb időbe is beletelhet, mire visszatér a korábbi szintre.
Természetesen nem a BMW az egyetlen gyártó, amely próbálja elkerülni a gyanú árnyékát is: a Daimler is kijelentette, hogy a motorjai nem manipulálják úgy a károsanyag-kibocsátást, ahogy a Volkswagen dízelei.
 
Kirúgják a Volkswagen vezérigazgatóját?
 
A VW csoport vezérigazgatójából nem csak elnök nem lesz, de úgy tűnik, még ki is rakhatják a cégtől a felügyelőbizottság vezetőségének péntekre tervezett ülésén. Az ürügy persze a TDI szoftverrel kapcsolatos botrány, de a szituáció láttán óhatatlanul az az érzés keríti hatalmába az embert, hogy itt van még valami a háttérben. Vagy még inkább valaki.
 

\"width=500
http://kep.cdn.index.hu/1/0/996/9966/99668/9966859_99a502c6f19c51601dcd3ff4c3582e0c_wm.jpg[/img]
 
A hír úgy szól, hogy pénteken gyűlik össze a felügyelőbizottság vezetése, azzal a céllal, hogy Dr. Martin Winterkorn vezérigazgatót leváltsák, és a helyére a jelenlegi Porsche vezért, Mathias Müllert ültessék. A húsztagú vezetőség élén a nemrég kinevezett Dieter Pötsch áll, akit állítólag azért helyeztek ebbe a pozícióba, hogy Winterkorn doktor ne ülhessen be a Volkswagen birodalom legnagyobb hatalmat biztosító poziciójába. Pötsch kinevezésével kapcsolatban is Ferdinand Piechet emlegették, aki korábban már megpróbálta kirúgatni is Winterkornt, de végül maga távozott az elnöki székből.
Ez a játszma persze még nincs eldöntve. Pénteken eldől, hogy Winterkornt támogatja-e még a felügyelőbizottság, mint az év elején. A Volkswagen a pletykák felbukkanása után néhány órákkal reagált: a cég szóvivője nevetségesnek nevezte a Winterkorn távozásáról szóló híreszteléseket, pedig az ilyesmit egyáltalán nem szokás kommentálni. Az talán merész feltételezés lenne, hogy a TDI botrány kirobbanásának hátterében is a VW vezetőség valamelyik tagja állna, habár elvileg ez sem lehetetlen, az viszont szinte biztos, hogy Winterkorn házon belüli ellenségeinek jól jön az eset.
Az az érzésünk, a hét vége felé kiderül, hogy ki vezetheti tovább a Volkswagen csoportot, és szép lassan az is kiderül, hogy a németek megtalálják-e a probléma kezelésének megfelelő módját. Nagy kérdés, hogy a német gyártó képes-e arra, amire a Toyota néhány éve, azaz maximális együttműködési készséget mutatni, és a visszahívások megfelelő kommunikációjával azt az érzést kelteni, hogy ha hibáznak is, mindent megtesznek azért, hogy ez ne okozzon komoly gondot a vásárlóiknak.
 
Lemondott a Volkswagen csoport vezérigazgatója
 
Tegnap még úgy tűnt, a Volkswagen vezére maradna, de úgy tűnik, a tulajdonosok képviselőivel folytatott tárgyalása végül meggyőzte róla, hogy el kell hagynia jelenlegi posztját.
 

\"width=500
http://kep.cdn.index.hu/1/0/997/9978/99788/9978885_c5f2481c6d4676960c8778822c460aae_wm.jpg[/img]
 
„Az elmúlt napok eseményei sokkolóan hatottak. Mindenek előtt megdöbbentőnek tartom, hogy ilyen mértékű kötelességmulasztás előfordulhat a cégen belül. Mint vezérigazgató, természetesen vállalom a felelősséget a dízelmotorokban talált szabálytalanságokért, ezért kezdeményeztem a felügyelőbizottságnál a felmentésemet. A vállalat érdekében teszem ezt, ugyanakkor úgy érzem, én személyesen nem követtem el hibát.” - fogalmaz közleményében Winterkorn.
Winterkorn valószínűleg csak az első áldozata a dízel-botránynak, legalábbis a felügyelőbizottsághoz közeli források szerint a következő napokban biztosan fejek fognak hullani a VW-en belül. Az sem lehetetlen, hogy a vállalat vezetését teljes egészében lecserélik, a következő hetekben, megszabadulva mindenkitől, aki bármi módon felelős lehetett az Észak-Amerikában forgalmazott TDI motorok szoftvere kapcsán kirobbant botrányért.
Azt egyelőre nem tudni, hogy ki léphet Winterkorn a helyébe – a korábbi találgatásokban a Porschét irányító Michael Müller neve merült fel – de az új vezérigazgatónak nem lesz egyszerű dolga. A visszahíváson túl, amely a Volkswagen saját becslése szerint is legalább 6,5 milliárd euróba kerül majd, számolni kell az Egyesült Államokban elindított eljárás lehetséges eredményével is, amely akár 18 milliárd dolláros bírságot is hozhat, sőt, a Volkswagen korábbi vezetőit személyesen is érintheti. Az ugyanis kiderült, hogy a vezérlőprogram, amely képes meghamisítani a károsanyag-kibocsátási értékeket, még 2005-ben került az Type EA 189 jelzésű kétliteres dízelmotorokba. Így a cég akkori vezetőit akár vádlottként is beidézheti az amerikai bíróság.
A Volkswagen részvények Winterkorn lemondásának hírére azonnal vagy 8%-ot erősödtek, ami persze a korábbi napok mintegy 35%-os árfolyamzuhanásához képest csekély vigasz lehet a tulajdonosok számára. Az óriásvállalat egyetlen szerencséje, hogy a botrány viszonylag jó anyagi helyzetben találta: a cég nyeresége csak a tavalyi év során 12,7 milliárd euróra rúgott, az autógyártó részleg tartaléka pedig meghaladja a 21 milliárd eurót.

872
Segítségkérés / Kisebb kérdések
« Dátum: 2015. szeptember 15. - 17:46:41 »
nem lehet

873
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:Pár perces munkák
« Dátum: 2015. szeptember 13. - 22:31:20 »
Idézetet írta: nagynorbi date=1442175975\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"24990\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
mondja ezt az, aki sírógörcsöt kap ha egy gonosz banda mínuszolja a hozzászólásait.
 
nyugodtan.. Wes profi ebben.

874
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:Pár perces munkák
« Dátum: 2015. szeptember 13. - 22:05:03 »
Idézetet írta: Flash date=1442174121\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"24990\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Látszik, hogy Zyzu még nem járt a témában :DD Amúgy mi a kép értelme pontosan?
 
Láttam már.. nem is nagyon érdekel, gyerekes viselkedés, nem vártam tőletek sokat, főleg Norbitól nem. :)

875
SA-MP: Szerver bemutatása / [HUN] WORLD STUNT EVOLUTION SZERVER WS-ES
« Dátum: 2015. szeptember 11. - 07:41:35 »
Nem értem, tényleg, régi adminisztrátorok vannak pedig a szerveren, olyanok akik anno 2011 táján kezdtek a szerveren játszani. Abban az időben pedig nagyon jó volt a színvonal, ugyan azok az emberek voltak fent mint mai napig is sokan.. és a szerver napról napra csak lefele megy. Úgy látszik nem lesz semmi változás vagy fejlesztés ebből már.. hol az új mód? Pedig jó lett volna, voltam fent még anno akkor és elég jól kezdődött az írása, innen látszik, hogy elhanyagolták, kár érte pedig.  :unsure:

876
Idézetet írta: EnterR date=1441893738\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"57718\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Csak a kérdés nem ez volt.
 
Nem is te lennél ha nem dörzsölnél mindig oda. :)

877
Beszélgetés / Minden ami jármű
« Dátum: 2015. szeptember 08. - 23:24:52 »
Igen, szeretem, ma volt időm és kitisztítottam a belsőt, áttöröltem a műszerfalt, már csak a tetőt kéne lemossam mert dohányoztak benne és egy kicsit foltos, lehet még egy turbó beállítást is kell rajta csapni, néha nagyon kormól a dög. :D

878
Beszélgetés / Vélemények a Magyarország - románia mérkőzésről?
« Dátum: 2015. szeptember 08. - 23:22:32 »
Idézetet írta: rowel date=1441546414\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"57667\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Semmi, mivel nem is néztem, és nem is érdekelt.
 

879
Beszélgetés / Minden ami jármű
« Dátum: 2015. szeptember 08. - 02:12:24 »

\"width=350http://kepfeltoltes.hu/150908/IMG_3026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]\"width=350http://kepfeltoltes.hu/150908/IMG_3027_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
\"width=350http://kepfeltoltes.hu/150908/IMG_3028_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]\"width=350http://kepfeltoltes.hu/150908/IMG_3029_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
\"width=350http://kepfeltoltes.hu/150908/IMG_3030_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]\"width=350http://kepfeltoltes.hu/150908/IMG_3031_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
 
 
Eladtam a kombit és vásároltam egy újabbat, szerintem sokkal jobb kocsit vásároltam, amit le kell cserélni az az aksi és téli gumik, a kocsi nagyon tetszik, kurva jól megy. Automata, kevés van belőle de azért a pénzért megérte megvenni amilyen állapotban van.  :)

880
Szponzoráció / Webtárhely igénylés
« Dátum: 2015. szeptember 07. - 06:21:11 »
Bocsánatot kérek a hozzászólásért, de szerintem nincs lehetőséged kérvényezni webtárhelyet olyan szerverhez amelyiknek a leírása lakat alatt van. Vagy talán tévedek? Nem vagyok benne biztos, de nem Tomee a tulajdonos arra?

881
Segítségkérés / KRESZ táblák
« Dátum: 2015. szeptember 07. - 03:23:34 »
miért nem használod az új táblákat amiket 0.3.7 verzióban raktak be?

882
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Clans.hu
« Dátum: 2015. szeptember 06. - 05:14:27 »
Nem hinném, hogy mesék lennének, mivel tapasztaltam mikor náluk rendelő voltam.. ahány éve a SA-MP játékkal foglalkozok, majdnem minden játékszervert kipróbálhattam, tudnék neked sorolni párat és ez volt az eddigi legrosszabb választás és pénzkidobás az ablakon abban az időben, most nem tudom, de nem is akarom megtudni. Viszont az is egy nagy balfasz aki a pwn mappát feltölti, hogy könnyen letölthessék. :)

883
Segítségkérés / MTA-s lehetőség SA-MP-ban.
« Dátum: 2015. szeptember 05. - 07:26:34 »
\" post=\"558805\" timestamp=\"1441383516\"]
Nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem ez egy mód amivel ezt meg lehet csinálni.
Vagy Ha motorban ül akkor az A és D-t illetve <- és -> -t letíltani  egy Breakal, vagy returnnal.
 
[/quote]
Igen, ez így tökéletes megoldás, viszont akkor sem lenne teljesen tökéletes ahogy Pedró elmondta, mivel letiltod de ha jobbra vagy balra térsz attól még a pozíciót megváltoztatja, nem fogja neked letiltani hanem még módosít a koordinátákon és akkor fogja letiltani a mozgást.

884
Hangszerek és előadók / Mit hallgatsz most vol. 2
« Dátum: 2015. szeptember 05. - 07:11:06 »

885
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:Mit hallgatsz most vol. 2
« Dátum: 2015. szeptember 02. - 23:37:19 »

Oldalak: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 527
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal