Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - krisk

Oldalak: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 153
511
Általános / Hogy miért tart itt a SA:MP RP ahol tart?
« Dátum: 2013. október 02. - 13:46:55 »
Ebben viszont maximálisan egyetértek Hektorral. Hogyan várod el, hogy akárki megváltozzon a szerveren, ha te nem teszel semmit azért, hogy a szabályszegõk (akár adminok, akár playerek) megkapják a büntetésüket. Valóban minimum egy pindurkát abszurd az, hogy a problémákat úgy oldjátok meg, hogy \"hát én nem tudok vele mit csinálni, ne engem hibáztassatok\" - fõleg, ha az a személy éppen a tulaj.
Ez semmi, csak a fej homokba dugása.

512
Archívum / (Original) Littletown RPG ~"Ahol önmagad lehetsz!"~
« Dátum: 2013. október 01. - 10:11:08 »
Tényleg nem a negativítás vezérel itt, de ahhoz, hogy egy rendes szerver legyen ebbõl, ahhoz kell egy stabil játékosközösség. Ha én jól tudom, akkor szinte mindegyik régi LT-s ember már valahol máshol van, saját projektjét csinálja, más szerveren játszik, vagy éppen már nem SAMP-ozik egyáltalán.
A \"társaság\" miatt játszotok. Maximum lesz belõle egy nosztalgiaszerver, de ugyanolyan, mint régen, soha sem lesz. Ezt el kell fogadni. Emellett a legtöbb embernek, pl. nekem is, az LT-rõl elsõ sorban a \"NONRP\" jut eszembe, hiába tudom, hogy ez nem feltétlen így volt, de amikor csak voltam fent LT-n (ami nem volt sokszor, max. 6-7 alkalom) mindig egy Fay/See szintû játékosközösséggel rendelkezõ szervert láttam, csak kevesebb playerrel.
Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy szinte minden új játékos, aki keveset játszott LT-n, azt fogja hinni: \"hmm... emlékszek régen a rendõrök sz*rrálõttek, mert nem álltam félre harmadik felszólításra, nem jövök fel\".
Ott van Legendék projektje, a Mystic. Nagyon korán megmondtam nekik, hogy nem lesz sikere a Unitednek, mert nem fogják 1 szerverért felrakni. A szokások. Sajnos ez lesz az LT-vel is. Csak azért, mert \"LT\", és mert van valami köze a régihez, azért nem fognak felmenni az emberek, ha csak egy n+1. GF szerver lesz belõle. A legtöbb ember egy szerver újranyitásakor a régi playerek miatt megy fel, nem a script miatt és nem az adminok miatt.
A fent említett okokból kifolyólag pedig a playerek, akiket amúgy keresnének a szerveren, valószínû nem fognak visszajönni.

513
Általános / Hogy miért tart itt a SA:MP RP ahol tart?
« Dátum: 2013. szeptember 29. - 17:23:13 »
Idézetet írta: ShiftyM date=1380300075\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"42899\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Túl sokat gondoltok bele. Igazuk van azoknak, akiknek ezeket a szemétdombokat üzemeltetik: \"ha nem tetszik, nem nézel rá\".
Köszönöm a szemétdomb kifejezést. Te magad sem vagy épp az RP megtestesítõje - noha bajom nincs veled,de azért ez az ócsárolás ez sok
 
Te viszont vedd figyelembe, hogy én ezt elsõsorban nem a See RPG-re gondoltam, hanem azokra a 8-10 éves emberekre, akik nyitják a topicokat az új szerverüknek 3 soros leírással, majd mikor szólva van nekik, hogy ez rossz, válaszolnak rá, hogy: \"ha nem tetszik ne nézzél rá amúgy is cuccvisszaadás van!\". Vagyis a tucatszerverekrõl van szó, amik tényleg megközelítik egy-egy személtlerakó minõségét.
A See RPG-s témát késõbb vették fel az emberek és ha észreveszed, nem is néztem ezt a témát idõszakosan. Már egy ideje fut a See RPG, és bár nem a legkedvesebb szerver a szememben, de színvonalban (ha nem is player színvonalban, de a szerver színvonalában) felülmúlja a legtöbb olyan szervert, amiket én szemétdombnak neveznék. Azzal azonban még mindig egyetértek, hogy azok a játékosok, akik jelenleg játszanak az ilyen szervereken, és hülyék az RP-hez (ez a playerekre vonatkozik elsõsorban, ismét), jobb, ha olyan helyen maradnak, ahol ezt tolerálják/muszáj tolerálniuk, ez itt akár a See RPG-re is vonatkozhat.
Azt sehol sem írtam, hogy az életkornak van összefüggése az RP tapasztalattal. Szimplán annyi a helyzet, hogy az élettapasztalat és az informálódás sokat segít az RP-ben, ezt pedig igencsak meg lehet tapasztalni.

514
Archívum / Valhalla Magyarosítás
« Dátum: 2013. szeptember 29. - 12:45:52 »
A magyarosítás az, amikor a gyulai kolbászos kenyérre rárakod az Erõs Pistát, átkötöd nemzeti színû szalaggal és melléraksz üveg finom Tokajit. Amirõl te beszélsz, az a honosítás vagy régies kifejezéssel magyarítás.
Egyébként úgy, hogy az összes szöveget lefordítod angolról magyarra benne.

515
Off Telep / Órarended
« Dátum: 2013. szeptember 24. - 19:14:22 »
Na most akkor jövök én, aki úgy jár informatika/angol-magyar két tanítási nyelvû iskolába hogy az osztálytársaim 30%-a se angolt nem tanult, se informatikát nem ismer, de még egy egyszerû bool-algebrát sem bír felfogni. És ezekbõl lesznek a programozók meg az informatikusok. És még így is alulképzettség van!
Az, aki meg nem tud angolul, nem tudom, hogy nyalja be pl. ezt:
[hs width=300 height=300]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1235504_499272086828426_1461294766_n.jpg[/hs]

516
Általános / Milyen RP Teszt legyen?
« Dátum: 2013. szeptember 21. - 20:42:46 »
Idézetet írta: Hatebreeder date=1379788111\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"42894\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


Olyan kérdések legyenek ami elõfordulhat egy RP helyzetben,de ne ilyent hogy ha hárman fegyót fognak rád akkot mit kell tenned hanem valami komolyabbat.
 
Pont, hogy az ilyen kérdések fogják leszûkíteni a játékos gondolkodását. Lehet akármennyire komoly, ezzel arra sarkalod a játékost, hogy õ mindig egy választ adjon meg erre a kérdésre, mert azt gondolja, \"az a helyes válasz a tesztben\". Erre minden válasz helyes lenne (persze ami értelmes és nem OOC szabályokba ütközõ).
Sõt, ha nagyon ki**szós lennék, csak olyanokat engednék át, akik erre a kérdésre valahogy így válaszolnának:
\"A karakterem jellemének megfelelõen cselekednék az adott szituációban\".
Egy ilyen választ meg úgysem várhatunk a magyar RP-sektõl, de ne az én lelkemen száradjon ha mégis így lenne.
 
[/quote]
Ha RP szitura kérdeznének rá RP teszten, én ott helyben sarkon fordulnék.

517
Általános / Hogy miért tart itt a SA:MP RP ahol tart?
« Dátum: 2013. szeptember 21. - 15:37:18 »
Túl sokat gondoltok bele. Igazuk van azoknak, akiknek ezeket a szemétdombokat üzemeltetik: \"ha nem tetszik, nem nézel rá\".
Ha nem lenne ez a sok szar, akkor se menne az, aki eddig azokon játszott, valami normális szerverre, ne hogy azt higgyétek. Maradjanak csak ott, ahol vannak, legalább el vannak szegregálva a viszonylag rendes játékosoktól.

518
Segítségkérés / Gvar vagy sima tömb változók lenne jobb egy házrendszerbe?
« Dátum: 2013. szeptember 21. - 15:12:20 »
Jól gondolod. Az én véleményem az (volt, és marad is), hogy PAWN esetében nem igazán érdemes használni semmiféle dinamikus memórián alapuló dolgot. Alapjában véve konstans dolgok tárolásához meg még annyira sincs értelme.
Ha tényleg, tényleg szeretnél dinamikus memória allokációt, és nincs szükséged a scriptek közti elérésekre, van rá egy y_malloc nevû függvénykönyvtár, Y_Less írta a C-s malloc/alloc/free függvények alapján. Elvileg gyorsabb és mivel alap PAWN, nem plugin, ezért gyk. 0 memóriafogyasztással rendelkezik.
De, mint mondtam, alapjában, fõleg egy házrendszer adataihoz, fölösleges dinamikusan lefoglalható memória.

519
Általános / Hogy miért tart itt a SA:MP RP ahol tart?
« Dátum: 2013. szeptember 21. - 08:22:43 »
Az RP alapja a szerepjátszás.
Ha tudod, hogy kell egy olyan embert élethûen eljátszani, aki te nem vagy, onnantól minden magától adódik.
Az RP játékosok nagy hányada nem tudja, hogy hogyan kell ezt megtenni (ezért élik reneszánszukat a GF szerverek), vagy ha tudná is, nem érdekli, hogy háttértudást szerezzen a karakteréhez. Ezzel megszületnek a See RPG-s karakterek, amelyek vagy nem tudják, mit kéne játszaniuk, vagy tudják, de nem tudják, hogy hogy mûködik a dolog a valóságban. Ezt a tudást pedig élettapasztalattal vagy informálódással lehet pótolni.
Eleve. elméletileg, nem lehet egy olyan karaktert eljátszani, akinek az életében te nem látsz fantáziát, hiszen akkor nem tudnád jól eljátszani.
Ennyire egyszerû.

520
Off Telep / Órarended
« Dátum: 2013. szeptember 20. - 15:09:12 »
Egyelõre így néz ki:
[hs width=300 height=300]http://imagerz.com/QE5PXktvAwMCUF0cFAVQ[/hs]
(pirossal áthúzott órák nekem nincsenek)
Kombinatorika az nagyon jó. Egy zsákban van 10 piros, 5 kék és 15 zöld golyó. Kihúzunk véletlenszerûen 3 golyót, mekkora az esélye, hogy legfeljebb harmadik húzásra két zöldet és egy kéket húzunk ki.

521
Segítségkérés / Gvar vagy sima tömb változók lenne jobb egy házrendszerbe?
« Dátum: 2013. szeptember 19. - 13:18:24 »
A memóriaszivárgás a következõ:
a dinamikusan lefoglalható memória azért dinamikusan lefoglalható, mert egy adott hosszúságú memóriaszakaszt lefoglalhatsz saját használatra az ún. \"heap-bõl\" (az most lényegtelen, hogy mi, ha érdekel, elmondom). A memóriaszakasz hosszát nem kell meghatároznod futtatás elõtt, elég futtatás alatt. Ettõl \"dinamikus\". A memóriaszakaszt azonban, amennyiben a használat után nem szabadítod fel, keletkezik egy \"lyuk\"  -- azaz a memória, amit lefoglaltál, elveszik: hisz nem szabadítottad fel.
Pl. ha egy függvényben 2 kb memóriát lefoglalsz, de a függvény végeztével nem szabadítod fel, minden egyes alkalommal, mikor a függvény lefut, 2kb memória el fog veszni. Ez elõbb utóbb a memória kikezdésével fog járni.
Az a memória, amit lefoglaltál a ciklusoddal, ott marad a samp szerver névterébe, mivel a használat után nem szabadítottad fel. Az, hogy önmagában mennyi memóriát eszik a plugin, könnyû kideríteni: fogd a plugint, és indítsd el egy tök üres scripttel, nézd meg, mennyit foglal. Ha már magától is sokat foglal, akkor mérlegelni kell, hogy hosszú távon megtérülhet-e a használata.
A memóriaszivárgás nem akkora nagy probléma a GVar pluginnal, mivel a változóknak van id-jük és nevük, de pl. egy C++-ban ha a függvényben, amiben lefoglaltad a memóriát, nem szabadítod fel, akkor elveszik a mutató a memóriára, tehát egy végleges vesztésrõl beszélünk.
Amit meg kell jegyezni: a dinamikus memória esetén TE kezeled azt, hogy mennyit foglalsz le, és mennyit szabadítasz fel. Ha nem szabadítod fel, akkor a memória ott fog maradni a szerver névterében, használatlanul, addig, míg le nem állítod azt.

522
Segítségkérés / Gvar vagy sima tömb változók lenne jobb egy házrendszerbe?
« Dátum: 2013. szeptember 18. - 20:42:31 »
Az elérés sebessége, ahogyan te is leírtad, lassabb pluginnal (amit leírtál, abból én azt veszem ki, hogy erre a konklúzióra jutottál).
A memória, pedig ahogy leírtam, csak akkor lesz kevesebb, ha pont annyit foglalsz le, amennyi kell neked. Ha egy 20 slotos szerón éppen csak 5-en vannak, akkor nem kell a maradék 15 blokkot létrehozni. A plugin futtatása eleve memóriát eszik, de a lefoglalt memória mértékét jobban lehet optimalizálni a pluginnal. Ennek az ára a fenti \"memóriaszivárgás\": egy apró figyelmetlenség és hamar kifagyhat a szerver.

523
Segítségkérés / Gvar vagy sima tömb változók lenne jobb egy házrendszerbe?
« Dátum: 2013. szeptember 18. - 18:52:47 »
A fenti adatot úgy lehet kicsalni a fordítóból, hogy valami extrém kicsire állítod be a stack méretet a
 
#pragma dynamic [szám]

 
direktívával. A fordító minden olyan esetben kiírja a hibát, ha gyanítja, hogy a többszörösen beágyazott függvények esetén felmerülhet az a gyanú, hogy stack overflow történhet (ez gyk. azt jelenti, hogy a lentrõl felfele növekvõ stack belír az \"elõtte\" lévõ memóriába - ezt a SAMP szerver egy elegáns azonnali kilépéssel reagálja le).
Dinamikusan foglalja a memóriát: ez bajos. A dinamikus memóriával nagyon óvatosan kell bánni. Kicsi figyelmetlenség és lesz egy rohadt nagy memórialyuk (vagy ki tudja, hogy hívják ezt magyarul, memory leak) a SAMP szerveredben. Ezt így kell érteni:
 

RandomFuggveny()
{
   for(new i=0; i<5000; i++)
   {
      SetGVarInt(\"teszt\",i,i);
   }
}
main()
{
   RandomFuggveny();
   return 1;
}

 
A fenti kód hibája, hogy a lefoglalt memóriát nem szabadította fel a heap-bõl, ezzel okozva egy \"memórialyukat\", mely a szerver futásáig megmarad. Nyilván, ha ez a memórialyuk egy többször használatos függvényben fordul elõ, akkor minden egyes meghíváskor elszivárog ez a memóriamennyiség, elõbb utóbb kifogyva a lehetséges memóriából. Még a világklasszis programokban (khm, Windows, khm, Firefox) is nem egy ilyen hiba van, és ha õk elkövetik, te is el fogod.
A változók maguk nem foglalnak helyet a PAWN kódban, mivel a PAWN csak a változó helyére mutató pointert raktároz el (amennyiben a változó globális). Lokális változók esetén pedig a \"fájlnövekedés\" annyi, hogy pár bájttal több az assembly kód (hiszen 0x0FA0 több, mint mondjuk 0x64, az elõbbi csak 2 bájtba fér be).
A felhasznált memória, amennyiben a tömböket lokálisan [függvényen belül] akarod használni, csak addig lesz nagy, amíg a függvény futása zajlik. A függvény visszatérése után a stackrõl lepakolódik a változó és a változó miatt lefoglalt memória, önmagától (ezért a dinamikus memória esetén leírt memóriaszivárgás nem probléma).
Az elérés sebessége lassabb lesz (ez az ún. \"overhead\" miatt van, a pluginban elérhetõ függvények lefuttatása több idõbe telik), DE a plugin kevesebb memóriát fog enni, hiszen annyit foglalsz csak le, amennyi kell.
Fontos továbbá, hogy a GVar plugin (szándékosan) nem támogat komplexebb adatstruktúrákat, ha valami olyat szeretnél, akkor muszáj lesz a stack változókat használni.
Elméleti síkon egyébként a maximális tömbhossz az, ami egy cellát teljesen túltölt (4 bájt), de ezt nyilván nem fogod elérni, mivel annyi kocsit az életbe nem fogsz lerakatni a SAMP-pal.

524
Beszélgetés / Általános
« Dátum: 2013. szeptember 17. - 19:37:34 »
Idézetet írta: deeper date=1379437318\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


 

creepy
http://uncovering-cicada.wikia.com/wiki/What_Happened_Part_1_(2013)
 
Magyarázat?
 
[/quote]
Látom link vmiért nem mûködik, írd be googleba:
cicada 3301 what happened
Ha megfejti valaki hogy ez mit jelent az kap egy ingyen Maffia 2-t:
f701331acdd924840f58442c72a5f3543f6e05fd48725181d0804bf51edc3eb43253ba4565f7eb45174d5315204ba3858c04630285ffca12bc4ea5ed0b8a7b1159ed250ab572993cafa2f8039758ed48b62a5d26e72556f95dfba4ada717effb4153957307c4530955315f4f382a5705209772
gl xd
 
[/quote]
Valamiféle hexadecimális adat. Biztos nem titkosítás, mivel nem jön ki 2 hatványaira a titkosítás mértéke.

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2013. szeptember 17. - 19:43:33 )


 

 

Hy!
Megkérdezném hogy Pawnon kívül lehet mással irni a SA:MP Scripteket? Vagy van ilyen egyátalán?
 
[/quote]
Van, de nem fejlesztik õket.
 
[/quote]
Tudnál nekem mondani vagy linkelni egyet?
 
[/quote]
Van a SAMP GDK, ami arra való, hogy C++-ban tudj gamemode-ot írni.
http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=421090
Ez a legjobban karbantartott (talán még fejlesztik is). Vannak C# meg egyéb nyelven alapulók is, de azokat már tényleg nem fejlesztik.

525
Beszélgetés / Általános
« Dátum: 2013. szeptember 17. - 16:18:48 »
Idézetet írta: kizo45 date=1379424281\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Hy!
Megkérdezném hogy Pawnon kívül lehet mással irni a SA:MP Scripteket? Vagy van ilyen egyátalán?
 
Van, de nem fejlesztik õket.

Oldalak: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 153
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal