Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - ZeRo

Oldalak: 1 ... 287 288 [289] 290 291 ... 306
4321
SA-MP: Szerverfejlesztés / HasValidRPName
« Dátum: 2010. február 24. - 15:37:14 »
Tudom, hogy már van fent a fórumon két mu ebbol a fajtából, de Gamestar változata könnyen kijátszható, Spatriké pedig szerintem kicsit hosszú. Ezért én is megírtam a magamét, ami 11 sorba belefoglal mindent, ami egy helytelen RP név kiszuréséhez kell.
 

stock bool: isupper( const chr ) { if( toupper( chr ) == chr ) return true; return false; }
bool: HasValidRPName( playerid ) {
new szName[ MAX_PLAYER_NAME ],
    iBigChars,
iUnderlines;
GetPlayerName( playerid, szName, sizeof szName );
for( new index = 0; index < strlen( szName ); ++index ) {
if( isupper( szName[ index ] ) && szName[ index ] != \'_\' ) ++iBigChars;
if( szName[ index ] == \'_\' ) ++iUnderlines;
}
if( !isupper( szName[ 0 ] ) || !isupper( szName[ strfind( szName, \"_\" ) + 1 ] ) || iUnderlines != 1 || iBigChars != 2 || strfind( szName, \"_\" ) == strlen( szName ) - 1 || strfind( szName, \"_\" ) == 0 ) return false;
return true;
}

 
Egyszeruen meghívjuk az OnPlayerConnect függvényben. Példa:
 

public OnPlayerConnect( playerid ) {
    if( !HasValidRPName( playerid ) ) {
        SendClientMessage( playerid, 0xFF0000AA, \"Válassz valós nevet! ( Vezetéknév_Keresztnév )\" );
        Kick( playerid );
    }
    return 1;
}

 
Megjegyzés: A fenti eljárás lecsatlakoztat, ha nem egy alávonás van a nevünkben, ha nem 2 nagybetu van a nevünkben, vagy ha az alávonás rossz helyen van( nem a második nagybetu elott ).
Remélem tetszik.
ZeRo

4322
SA-MP: Szerverfejlesztés / isupper & islower
« Dátum: 2010. február 23. - 17:30:53 »
A dicséreteket köszönöm.


Eldöntheted vele egy karakterrol( nem karakterláncról! ), hogy kicsi, vagy nagy - e.
ZeRo

4323
Segítségkérés / Rendor meló
« Dátum: 2010. február 23. - 17:21:12 »



Rossz helyre nyitottad a témát, áthelyeztem.
 
 


ZeRo

4324
Segítségkérés / Tuningolt kocsi berakás
« Dátum: 2010. február 22. - 20:55:10 »

4325
Tanuljunk PAWN nyelvet / [ Leírás ]Sztringkezelõ függvények
« Dátum: 2010. február 22. - 19:05:39 »

Sztringkezelõ függvények
 
 
Az strlen függvény:
Funkciója:
Az strlen függvény segítségével lekérdezhetjük az általunk megadott karakterlánc hosszúságát( karaktereinek számát ).
Paraméter( ek ):
 

  • string[  ] = A karakterlánc, aminek a méretére kíváncsiak vagyunk.

Visszatérési értéke:
A függvény visszatérési értéke a karakterlánc karaktereinek száma.
Példa:
Az alábbi eljárásban lekérdezzük a \'strlen\' karakterlánc hosszúságát, és ha az egyenlõ 6 - tal, akkor visszatérünk az 1 értékkel.
 

public OnFilterScriptInit(  ) {
if( strlen( \"strlen\" ) == 6 ) return 1;
return 0;
}

 


Az strcat függvény:
Funkciója:
Az strcat függvény két általunk megadott karakterláncot fûz össze, és az így keletkezett sztringgel tér vissza.
Paraméter( ek ):
 

  • dest[  ] = A karakterlánc, amihez hozzáfûzzük a másik karakterláncot.


  • source[  ] = A karakterlánc, amit hozzáfûzzük a másik karakterlánchoz.


  • maxlength[  ] = A célkaraktertömb maximális hosszúsága. Ezt nem kötelezõ megadnunk, hiszen a függvény alapból rendel hozzá értéket( a célkaraktertömb méretét ).


Visszatérési értéke:
A függvény visszatérési értéke az összecsatolt karakterlánc( dest ).
Példa:
Az alábbi eljárásban összefûzünk két sztringet, és kiíratjuk a konzolba.
 

public OnFilterScriptInit(  ) {
new szDest[ 20 ] = \"Megtanultam az \",
    szSrc[ 20 ] = \"strcat függvényt!\";
strcat( szDest, szSrc, sizeof szDest + sizeof szSrc ); //Az alapértelmezett hely nem lett volna elegendo, így módosítottam.
print( szDest );
}

 


Az strmid függvény:
Funkciója:
Az strmid függvény segítségével egy karakterlánc általunk megadott szakaszát egy célkarakterláncba másolhatjuk.
Paraméter( ek ):
 

  • dest[  ] = A célkarakterlánc( amibe másoljuk a másik karakterláncot ).


  • source[  ] = A karakterlánc, amibõl másolunk a célkarakterláncba.


  • start = A másolás kezdõpontja( karaktere ).


  • end = A másolás végpontja( karaktere ).


  • maxlength[  ] = A célkaraktertömb maximális hosszúsága. Ezt nem kötelezõ megadnunk, hiszen a függvény alapból rendel hozzá értéket( a célkaraktertömb méretét ).


Visszatérési értéke:
A függvény visszatérési értéke a célkarakterlánc lesz.
Példa:
Az alábbi eljárásban a \'szSrc\' sztringbol kimásolunk 4 karaktert a \'szDest\' sztringbe, majd kiíratjuk a konzolba( meglepo eredménnyel ;) ).
 

public OnFilterScriptInit(  ) {
new szSrc[ 32 ] = \"Ezt a leírást ZeRo írta.\",
    szDest[ 12 ];
strmid( szDest, szSrc, 14, 19 );
print( szDest );
}

 


Az strdel függvény:
Funkciója:
Az strdel függvény segítségével egy karakterlánc általunk megadott szakaszát törölhetjük.
Paraméter( ek ):
 

  • string[  ] = A karakterlánc, amiben törlünk.


  • start = A törlés kezdõpontja( karaktere ).


  • end = A törlés végpontja( karaktere ).


Visszatérési értéke:
A függvény visszatérési értéke az \'új\' sztring lesz, amibõl töröltünk.
Példa:
Az alábbi eljárásban a \'szStr\' sztringbõl kitöröljük az elsõ 3 karaktert( az eredmény \'del\' lesz ).
 

public OnFilterScriptInit(  ) {
new szStr[ 7 ] = \"Strdel\";
strdel( szStr, 0, 3 );
print( szStr );
}

 


Az strcmp függvény:
Funkciója:
Az strcmp függvény segítségével összehasonlíthatunk két karakterláncot.
Paraméter( ek ):
 

  • string1[  ] = Az egyik karakterlánc.


  • string2[  ] = A másik karakterlánc.


  • ignorecase = Logikai értékû paraméter( Hamis[ false ], vagy igaz [ true ], azaz 0, vagy 1 ), ha az értéke igaz( 1 ), akkor az összehasonlításban a kis-, és nagybetûket nem fogja különbségnek számítani.


  • length = Az összehasonlítás végpontja( karaktere ). Ezt a paramétert nem muszáj megadnunk, hiszen alapértelmezett értéke a sztring( ek ) hosszúsága.


Visszatérési értéke:
A függvény visszatérési értéke 0, ha a két sztring egyezik, és valamilyen más szám, ha nem egyeznek.
Példa:
Az alábbi eljárásban összehasonlítunk két karakterláncot; Ha egyeznek, akkor igaz értékkel, ha nem, hamis értékkel térünk vissza( Itt: A visszatérési érték igaz lesz ).
 

public OnFilterScriptInit(  ) {
if( strcmp( \"Ez hasznos függvény\", \"ez HasznoS FüGGvénY\", true ) == 0 ) return true;
else return false;
}

 


Az strfind függvény:
Funkciója:
Az strfind függvény segítségével ellenõrizhetjük, hogy egy adott karakterlánc megtalálható - e egy másikban.
Paraméter( ek ):
 

  • string[  ] = A karakterlánc, amit keresünk.


  • sub[  ] = A karakterlánc, amiben keresünk.


  • ignorecase = Logikai értékû paraméter( Hamis[ false ], vagy igaz [ true ], azaz 0, vagy 1 ), ha az értéke igaz( 1 ), akkor az összehasonlításban a kis-, és nagybetûket nem fogja különbségnek számítani.


  • pos = A keresés kezdõpontja( karaktere ). Alapértelmezett értéke van, a karakterlánc eleje.


Visszatérési értéke:
A függvény visszatérési értéke
 

  • -1, ha a \'string\' karakterlánc nincs benne a \'sub\' sztringben


  • Egy indexszám( nem -1 ), ami a találat kezdõpontjára( karakterére ) mutat.


Példa:
Az alábbi példában igaz értékkel térünk vissza, ha az \'Értem a strfind függvényt\' karakterláncban megtaláljuk a \'strfind\' sztringet.
 

public OnFilterScriptInit(  ) {
if( strfind( \"Értem a strfind függvényt\", \"StRFinD\" ) ) return true;
return false;
}

 


Az strval függvény:
Funkciója:
Az strval függvény segítségével egy karakterláncot integerré( egész számmá ) konvertálhatunk.
Paraméter( ek ):
 

  • string[  ] = A karakterlánc, amit konvertálni szeretnénk.

Visszatérési értéke:
A függvény visszatérési értéke a megadott sztring egész számú alakja lesz.
Példa:
Az alábbi példában kiíratjuk a \'2314\' sztringet, majd annak az átkonvertált alakját.
 

public OnFilterScriptInit(  ) {
new szStr[ 12 ] = \"2314\",
        iStr = strval( szStr );
    print( szStr );
printf( \"%i\", iStr );
return 1;
}

 
Mivel az eredmény ugyanaz, megmutatnám azoknak, akinek nem esett le, hogy mire is jó ez. Az elõzõ példát módosítva láthatjuk.
 

public OnFilterScriptInit(  ) {
    new szStr[ 12 ] = \"2314\",
        iStr = strval( szStr );
if( iStr == 2314 ) print( \"Annyi\" ); //Helyes
if( szStr == 2314 ) print( \"Annyi\" ); //Helytelen
return 1;
}

 


A valstr függvény:
Funkciója:
A valstr függvény segítségével egy számot konvertálhatunk karakterlánc alakba.
Paraméter( ek ):
 

  • dest[  ] = A karakterlánc, ahova konvertálni szeretnénk.


  • value = Az érték, amit konvertálni szeretnénk.


  • pack = Logikai értékû paraméter( Hamis[ false ], vagy igaz [ true ], azaz 0, vagy 1 ), ha az értéke igaz( 1 ), akkor \'csomagolja\' az értéket( hivatkozhatunk rá az ispacked, strunpack függvényekkel ).


Visszatérési értéke:
A függvény visszatérési értéke a megadott szám karakterlánc alakja lesz.
Példa:
Az alábbi példában a 2010 számot sztringgé alakítjuk.
 

public OnFilterScriptInit(  ) {
new szDest[ 6 ];
valstr( szDest, 2010 );
return 1;
}

 



A leírást még bûvíteni fogom néhány függvénnyel!
 
 


4326
Szkript kérések / Tuning menü kérés
« Dátum: 2010. február 21. - 18:37:53 »
Probléma megoldva, témát zárom.
 
ZeRo

4327
Stunt / GTA samp Stunt 2009
« Dátum: 2010. február 19. - 22:29:10 »
Idézetet írta: ALIEN date=1266614457\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"745\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
2. Nem tom milyen csitrol beszélsz.
 
Manapság a chatet mindenki cheatnek nézi?  :-\\

4328
Beszélgetés / Kit bírsz a legjobban az aktív tagok közül?
« Dátum: 2010. február 19. - 19:26:43 »
Aki magára szavaz, az bújjon el.  :D

4329
SA-MP: Szerverfejlesztés / isupper & islower
« Dátum: 2010. február 19. - 17:52:40 »
Gondolom mindnyájan ismerjük a toupper, és a tolower függvényeket. A lentebbi két függvényemmel pedig le lehet kérdezni, hogy az adott karakter nagy, illetve kicsi - e.
 

bool: isupper( const chr ) if( chr == toupper( chr ) ) return true;   else return false;
bool: islower( const chr ) if( chr == tolower( chr ) ) return true;   else return false;

 
Példa:
Az alábbi eljárást lefuttatva a konzolunkba a \'Nagy\' kiírást fogjuk kapni. Ezeket a függvényeket használhatjuk akár RP nevek ellenorzésénél.
 

public OnFilterScriptInit(  ) {
    new szName[ MAX_PLAYER_NAME ] = \"ZeRo\";
if( isupper( szName[ 0 ] ) ) print( \"Nagy\" );
else print( \"Kicsi\" );
    return 1;
}

 


Példa #2 :
Ezzel a függvénnyel ellenorizhetjük, hogy a megadott játékosnak szakszeru RP neve van - e.
ZeRo

4330
SA-MP: Szerverfejlesztés / 3D-s TextLabel
« Dátum: 2010. február 19. - 17:38:09 »
Ezt a 0.3 - as szervercsomag egyik fejállománya alapból tartalmazza. Ez a fórumrész azért lett létrehozva, hogy ha írtál valamilyen függvényt, vagy akár makrót, amivel segíthetsz a többieknek, ide kirakd. De ez egy alap függvény. A témát zárom.
ZeRo

4331
Stunt / Samp-Forum Közösségi Stunt Videó.
« Dátum: 2010. február 17. - 19:11:30 »
Na én elvileg megvagyok, a többieknek sok sikert.  ;)

4332
Stunt / Samp-Forum Közösségi Stunt Videó.
« Dátum: 2010. február 17. - 17:03:54 »
Idézetet írta: VTX date=1266422234\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"727\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic

sztem illene hozzá...
Ez már old. ( OS - Sprit )

4333
Stunt / Samp-Forum Közösségi Stunt Videó.
« Dátum: 2010. február 16. - 15:42:45 »
Idézetet írta: Depi date=1266171858\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"727\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Ha benne szeretnél lenni a videóban, egy csomagolt fájlban(.rar,.zip) küld el a következoket TrYp-nek PM-ben:
 
  • Minimum 2, maximum 4 replay.rep

 


Mivel TrYpnek nincs SA-ja ezért mondta hogy nem rep fájl kell hanem mi veszük fel,tömöritünk felteszük pl megauploadra és elátjuk agy linkel
 
[/quote]
 ???

4334
Stunt / Samp-Forum Közösségi Stunt Videó.
« Dátum: 2010. február 16. - 14:36:42 »
Miután landolsz valami stuntot, lenyomod az F1 - et, és ha bennevan( van olyan, hogy nem veszi az egészet ), akkor megnyomod az F2 - t. Ezzel lemented a GTA San Andreas User Files mappába, ami általában a Dokumentumok mappában található, replay.rep néven. Ajánlatos vagy áthelyezni, vagy átnevezni, mert ha lementesz még egy stuntot, ugyanerre a névre menti, így ha nem nevezted át, felülírja az elozot. És az ilyen *.rep fájlokat kell elküldened Trypnek.
Javítsatok ha valamit rosszul mondtam.  :D

4335
Stunt / Samp-Forum Közösségi Stunt Videó.
« Dátum: 2010. február 15. - 20:32:10 »
Csak a sima San Andreas map, vagy lehet United is?

Oldalak: 1 ... 287 288 [289] 290 291 ... 306
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal