Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 31
Társalgó / Hosting szavazás« Dátum: 2015. október 29. - 10:45:32 »
A clans.hu-t én se ajánlom, a Sunwell viszont jól teljesített. Nagyon régóta onnan rendelem a szervereimet. A harmadik, ingyenes hostingot még nem volt szerencsém tesztelni, de annak is el jön majd az ideje.
32
Unity / Modellező kerestetik« Dátum: 2015. október 25. - 18:39:05 »Sziasztok! Egyik ismerősömmel hozzáfogtunk egy projekthez, egy sandbox stílusú szerepjátékot szeretnénk létrehozni. Mivel mi se tudunk mindent megcsinálni, úgy gondoltuk, hogy kellene még egy ember a csapatba. Mi írjuk a \"vázat\", a rendszereket, stb., az (egyelőre) kérdéses harmadik személy pedig a modelleket, objektumokat, mapokat készítené el. Nem várunk sokat a jelentkezőktől, csupán ennyit:
33
Segítségkérés / Valamiért csak egy embert jelez ki.« Dátum: 2015. október 25. - 10:05:48 »
Az a sok else if tényleg fura volt az első kódban
34
A többi itteni topikhoz hasonlóan ide lehet C nyelvvel kapcsolatos problémák, tesztek, publikálás esetén írni! Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2015. október 24. - 14:49:03 ) Aki C-t akar tanulni, annak ajánlom a Code::Blocks nevezetű programot. A C mellett támogatja a C++ nyelvet is. Egyszerűen lehet vele konzolos applikációkat készíteni. A Notepad++-hoz hasonlóan színezi a nyelv kifejezéseit, duplázza a \"\", {}, (), [] karaktereket. ide kattintva lehet letölteni. Írok majd ide egy kis tutorialt a C nyelvvel kapcsolatban, ami folytatásos formában lesz majd elérhető Történet A C nyelvet Dennis Ritchie fejlesztette ki Ken Thompson segítségével a \'60-as évek végén, \'70-es évek elején. A C nyelv alapja a B nyelv, melyet Ken alkotott meg. Erre alapozott Dennis, aki \'72-re ki is adta a C első verzióját. Mire jó a C nyelv? Igazából bármire (általános célú programozási nyelv). Írnak benne operációs rendszereket, vírusokat, sőt még programozási nyelveket is! (a Lua könyvtára is C nyelven íródott). A régi szemlélet szerint a C magas szintű programozási nyelv, hiszen csak az Assembly tekinthető alacsony szintűnek. A C nyelvet is Assemblyben írták, amely nem volt egy egyszerű meló. Aki látott már Assembly kódot, az érti, hogy mire gondolok. A C legfrissebb verziója a C11, melyet 2011 decemberében adtak ki. A C nyelv hatással volt a C++, C#, PHP, JavaScript, Java, Lua nyelvekre. A C++ tulajdonképpen a C \"folytatása\", és a ++ az ún. értéknövelő operátorra emlékeztet (ez a legtöbb nyelvben megnöveli a változó értékét eggyel). \"Hello world\" program
Az első sor beágyazza a stdio.h tartalmát a dokumentum elejére. Az utána következő sor a main() függvény. Minden C programnak tartalmaznia kell ezt a függvényt. A main jelentése legfontosabb, legfőbb, vagyis a program ezt a függvényt fogja először végrehajtani. A main előtti int azt jelenti, hogy integer, vagyis szám lesz a függvény visszatérési értéke. A függvény törzse {} (kapcsos zárójelek) közé kerül. A printf függvény segítségével tudunk kiíratni valamit a képernyőre. Az \\n karakter sortörést jelent, vagyis ezután a karakter után egy új sor kezdődik. A return utasítással kilépünk a függvényből. Adattípusok, változók A C nyelv típusos, vagyis változók deklarálásakor (létrehozásakor) meg kell adnunk a változó adattípusát. Fontosabb adattípusok:
Egy változó deklarálása áll az adattípusból, a változó nevéből és a változó értékéből.
Lehet azonban deklarálás után is definiálni a változót.
37
SA-MP: Szerverfejlesztés / Rendőrség interior« Dátum: 2015. október 23. - 18:40:25 »
Off: Egyszerűbb lett volna [/img] bbtagek közé tenni a képek url-jét, és nem kell a képfeltöltést minden alkalommal megnyitni
On: Nekem nagyon bejön a munkád, így tovább! 38
Segítségkérés / külföldi SMS hoszt« Dátum: 2015. október 21. - 21:20:47 »Idézetet írta: ƒeheristi97 date=1445402424\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"58202\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic @sunwell.huIgen, én is ezt tudnám ajánlani. Az ár tartalmazza a minőségi szolgáltatást, emellett naprakész konfigosok várják üzeneted. De tényleg, én innen rendeltem először, és a továbbiakban is innen fogok... 39
Off Telep / Kiss Miklós a sztár, a legjobb, a király!« Dátum: 2015. október 21. - 20:26:26 »
Nem semmi...
40
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:Warn szint infók/levonások« Dátum: 2015. október 18. - 17:38:27 »
Számomra az xvideos az, ami az otthont jelenti...
41
Munkaerő keresése / Az [SCP] Invasion of San Andreas scriptert, illetve designert keres« Dátum: 2015. október 17. - 19:49:21 »Előszó Sziasztok! Bizonyára sokatoknak ismerős lehet az SCP - Containment Breach nevezetű játék. Nos, erre a játékra alapulna a szerver. Aki nem ismerné a játékot, ide kattintva megnézheti a leírást, ha lejjebb görget. A játékban a különböző kísérlet alanyok (lények) az SCP kezdőszöveggel, és az utána írt számukkal különböztethetők meg egymástól. Párhuzamot képez az SCP és a GTA SA között az 51-es körzet. Mindkét játékban létezik ez a misztikus jelentőséggel bíró létesítmény, azonban annyi eltérés azért lesz, hogy a szerveren nem csupán az épületben és környékén, hanem egész Las Venturas térségében, sőt lehetséges, hogy majd egész San Andreasban (amennyiben nagy lesz a játékosszám és az igények is növekednek) játszhatunk. Egyelőre gondot okoz az, hogy hogyan oldhatnánk meg a skineket, figyelembe véve, hogy a szerver SA-MP-on lesz kivitelezve, és egy skin se hasonlít a \"medveszerű\" lényre. Ha találunk megfelelő embert kliens írására, úgy ez a probléma már nem lesz többé probléma... Maga a szerver egy túlélő-apokalipszis stílusú lesz, melyben NPC-k lesznek az ellenfelek, mi magunk pedig a túlélők. Egyedi map-kidolgozást szeretnénk a szerverbe iktatni, azonban ez még a jövő... Valamennyi SPC-ben megtalálható lény benne lesz a szerverben, viselkedésük pedig hasonló lesz az eredeti játékbeliekéhez. Terveink közé tartozik továbbá egy RP-szerű szerver létrehozása, ugyanis ez RP-nek mondható, ha úgy nézzük.. Amennyiben sikerül összehozni a csapatot, a szervernek külön topikot hozunk létre egy részletes leírással! Leírás az SCP-173-ról
Kritériumok scriptereknek
Kritériumok designereknek
Jelentkezni privát üzenetben, vagy a [email protected] e-mail címen lehetséges! 42
Segítségkérés / Lépcsőzetes parancs« Dátum: 2015. október 17. - 18:17:38 »
Nézd meg más módok kódját, ami tartalmaz ilyet (pl.: seemod).
43
Off Telep / [PHP] A PHP alapjai« Dátum: 2015. október 16. - 21:19:13 »Idézetet írta: EnterR date=1445022445\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"58166\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic EEPROM-Flash (Írási és olvasási sebességét tekintve hasonlóan működik a RAM-hoz)Ez hülyeség. A DRAM 200GB/s sávszélességet biztosít átlagos körülmények között, a flash pedig 50-200MB/s-ot produkál, ezen felül még skálázható egy plusz egységgel. A flash memória NAND chip és van egy független kontroller, a RAM meg blokkokból áll és külön van az adatbusz. 44
Off Telep / [PHP] A PHP alapjai« Dátum: 2015. október 16. - 18:22:36 »Bevezetés Üdvözlök minden kedves fórumozót! Úgy döntöttem, hogy egy folytatásos tutorial sorozatot fogok készíteni a PHP: Hypertext Preprocessor nevezetű programozási nyelvről. Az utótag mára már elhanyagolható, ugyanis a PHP kinőtte magát: egyre fejlettebb és fejlettebb. Elértünk oda, hogy szinte minden weboldal tartalmaz PHP-t. Milliós nagyságrendhez igazítható a ma PHP-t futtató weblapok száma. Ezek az adatok már csak a JavaScriptet nem múlják felül. Ha szoktuk a kisebb-nagyobb oldalak forráskódját nézegetni (ajánlott, mert sok dolgot megtudhatunk belőle), akkor láthatjuk, hogy szinte az összes tartalmaz egy <script> taget, benne egy language=\"JavaScript\" attribútumot, melyből következtethetünk arra, hogy az oldal használ JS scripteket. Az igények növekedésével a JavaScript használata is elengedhetetlen egy modern weblap elkészítéséhez, azonban ebben a tutorialban csak a PHP-val fogunk foglalkozni... A kettes számrendszerrel való számolás, átváltás (például 10-es számrendszerbeli szám átváltása 2-esbe, vagy éppen fordítva) nem sorozatom tényleges része! Ki fogunk rá térni a továbbiakban!!! Tartalomjegyzék
A bináris (kettes) számrendszer - A 20. század közepén, pontosabban 1945-ben egy magyar származású, amerikai matematikus, Neumann (ejtsd.: \'Najman\') János kidolgozta az úgynevezett \'Neumann-elveket\'. A Neumann-elvek egyikét képezi a bináris számrendszer használata a számítógépeknél. Hogy miért kifizetődő a decimális számrendszerrel ellentétben? Nagyon egyszerű a válasz: egyszerű vele dolgozni, hiszen a decimális számrendszerrel ellentétben nem 10, hanem CSAK KÉT lehetőség van: igen vagy nem (1 vagy 0, yes vagy no). - Egyszerűbben definiálhatjuk úgy is, hogy van feszültség, avagy nincs feszültség (utóbbi primitív példánkat a könnyebb megértés miatt néztük meg). - A mai számítógépek működése is ezen alapul. Minden karakter kettes számrendszerbeli számok halmaza (pl.: 01010101...) - Az, hogy egy kettes számrendszerbeli szám pozitív vagy negatív, az ún. előjelbit határozza meg A memória 1 bájt = 8 bit - A memória a számítógép adatait, valamint utasításait tartalmazza Fajták:
- Statikus RAM (SRAM, nem igényel frissítést, olcsóbb, lassabb) - Dinamikus RAM (DRAM, frissítést igényel, gyorsabb, drágább)
echo(\"Hello, világ!\"); echo(\'Hello, világ!\'); és ez is: echo \"Helló, világ!\"; echo \'Helló, világ!\'; Beépített adattípusok - string (karakter vagy karakterlánc, pl.: $a = \"Szia!\"; ) - integer (egész szám, pl.: $a = 4;) - float (lebegőpontos szám, pl.: $a = 4.5) - double (duplapontosságő lebegőpontos szám, pl.: $a = 4.5556 - boolean (logikai érték, pl.: $a = true; Változók A változók tulajdonképpen ideiglenes tárolók, melyekben tárolhatunk karakterláncokat, számokat (float, double, integer), logikai értékeket, tömböket, tömbök elemeit. Változókat $ jellel tudunk definiálni. A változók neve tartalmazhat betűket, számokat, aláhúzás jelet, viszont számmal a változó neve nem kezdődhet! Elviekben lehetnek a változókban ékezetes karakterek, azonban nem szoktuk használni. $valtozo = \"Ez egy változó\"; // String $valtozo = 4; // Int $valtozo = true; // Bool $valtozo = 5.6; // Float Ha kétszer vagy többször definiáljuk a változót különböző értékkel, akkor a legutóbbi definiálás értékét veszi fel, tekintve arra, hogy a PHP interpreter (soronként értelmező). A PHP megkülönbözteti a kis- és nagybetűket, ezért ezzel vigyázzunk! Az if-else elágazás A C nyelvhez hasonlóan lehetőségünk van aszerint kiíratni valamit, hogy az milyen értéket vesz fel. Erre szolgál az if-else elágazás. Pl.: $valtozo = 34; if ( $valtozo == 34 ) { echo \"Létezik a változó, és értéke $valtozo\"; } else { echo \"Nem létezik a változó\"!; } Lehetőségünk van további vizsgálatokat hozzárendelni az elseif ág segítségével! $valtozo = 34; A ?: műveletek Amennyiben nem kívánjuk használni az elseif ágat, úgy lehetőségünk van használni egy rövidített if-else elágazásnak megfelelő műveletsort. $valtozo = 34; $tarolo = ( $valtozo == 34 ) ? \"A változó értéke $valtozo\" : \"A változ értéke nem 34, hanem $valtozo\"; echo $tarolo; Létrehoztunk egy változót, melynek az értéke 34. Ezen felül létrehoztunk egy $tarolo nevű változót, mely tartalmazza a műveletsort. A ? (kérdőjel) utáni művelet akkor hajtódik végre, ha az előtte lévő zárójelpárba írt feltétel igaznak bizonyul. Ha a visszatérése false, vagyis üres a változó, a változó értéke 0 (ez lehet stringbe írt 0 is), esetleg az értéke eltér 34-től, akkor a kettőspont után írt művelet hajtódik végre. Természetesen nem muszáj változóban tárolni a műveletet, ki is írathatjuk egyből! $valtozo = 34; echo ( $valtozo == 34 ) ? \"A változó értéke $valtozo\" : \"A változó értéke nem 34, hanem $valtozo\"; Ezzel a lehetőséggel egy sorban megoldhatjuk azt, amit a sima if-else elágazással 4-5 sorral oldanánk meg. A switch \"kapcsoló\" A PHP (a C nyelv mintájára) biztosít számunkra egy switch() \"kapcsolót\", amely megvizsgál egy változót, és annak megfelelően hajt végre valamit. $nev = \"Géza\"; switch ( $nev ) { case \"Géza\": echo \"Szóval a neved $nev!\"; break; case \"Péter\"; echo \"Szóval a neved $nev\"; break; case \"Balázs\"; echo \"Szóval a neved $nev\"; break; case \"Jonatán\"; echo \"Szóval a neved $nev\"; break; default: echo \"Nincs ilyen lehetőség\"; break; } Definiáltuk a $nev változót, majd a switch() utasítás paramétereként megadtuk a $nev változót. Ezáltal a switch() azt a a változót vizsgálja meg. case érték: // Egy lehetőséget ad meg. Amennyiben az érték helyére beírt szöveg vagy szám van a változóban, az alá írt utasításokat kapjuk kimenetként. break; // Amennyiben az adott case igaz, a fordító a break; utáni sorokat már nem veszi figyelembe! Ha ezt kifelejtjük, akkor a többi sor is végre fog hajtódni! default: // Akkor hajtódik végre, ha egyik case se tartalmazza azt, ami a változóban definiálva van. Természetesen össze lehet vonni az ágakat, és akkor egy lehetőség alkalmával több ág fog végrehajtódni. |