Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - krisk

Oldalak: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 153
241
Idézetet írta: αятүøм date=1405087555\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"49382\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


Úgy gondolom hogy egy Fallout széria SA-MP formában. Minden adott szinte: Map, Script :D
 
Csak éppen nem adná vissza az SA-MP ugyanazt az élményt, egyszerûen nem tudom elképzelni a világot CJ-vel és a társaival, még olyan intelligens NPC-k sincsenek, akik ellen harcolni lehetne. Amúgy az eredeti témára válaszolván, egyik sem futna be, az a helyzet. A fele hánytatott, a másik fele pedig nem adná vissza az eredeti élményt. :|
 
[/quote]
Már egész jó NPC intelligenciákat lehet írni SAMP-hoz pluginokkal, de a mappal lenne az igazi baj.

242
Archívum / Live and Die in Los Santos ~ 2014-2015
« Dátum: 2014. július 11. - 17:39:27 »
Az elsõ meghackelhetõ rendszer az SFPD adatbázisa lesz. Az adatbázisban lehet személyleírásra, személyre és jármûre keresni, valamint kulcsszavak alapján körözést kiadni. A \"kulcsszavak\" olyan szavak, amelyekre rákeresve az MDC találatot ad ki. Például a kulcsszó lehet a személy neve, ekkor a személy nevére keresve a rendszer kiadja a rá vonatkozó körözéseket is. Tartva magunkat a korábban lefektetettekhez, NEM lehet személyre a hozzá tartozó leírás alapján keresni, csak akkor, ha már azt hozzáadta valaki az adatbázisban (pl. letartóztatáskor).
A személyre történõ keresés például így néz ki (igen, enyém a bank, teszt miatt):
\"QBYUC0tvAwMDX1hKEgVQ\"
Míg a jármûre történõ keresés így:
\"QBYUC0tvAwMDX1hKEwVQ\"

243
Idézetet írta: PeterHale date=1405082969\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"49259\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Köszönöm a bõ és részletes válaszodat és bár elolvastam sok olyan dolgot találtam benne ami nekem mint egyszerû felhasználónak kissé magas, de nagyjából értem.

Egyébként még annyit tudnék reagálni rá, hogy a WoW-nál illetve COD-nál is ha tört szerverre megy fel az ember játszani és ott custom mód van, akkor ügye azt le kell tölteni-e a játékosnak. Viszont akár egy .mp3-nak \"titulált\" fájl is lehet vírus akár, nem ? Illetve a WoW-nál most saját klienst hozott létre az a bizonyos szerver és akár a letöltések közé is simán beletud csempészni akármilyen programot, hiszen azt az õ csapatukon kívül senki nem igazán ellenõrzi. ( Bár a vírusirtók gondolom megtalálják. )

 
Az .mp3 fájl lehet vírus, de a játék nem fogja lefuttatni, ha nincs megfelelõ MIME fejléce a fájlnak. Onnantól, pedig, hogy meg van fejlécezve, már nem igazán lehet vírusos a fájl, hacsak nem valami szabványbeli hibát használ ki, amit meg ugye valószínûleg már felfedeztek volna.
 

Kezdem úgy érezni, hogy ez a vitagenerálás az SFRP és \"rajongó tábora\" részérõl csak azért lett itt kezdeményezve, mert a saját malmotokra akarjátok terelni a vizet.

Ez mind szép és jó, csak ne a mi témánkban fejtsétek ki, hogy mi az elõnye és hátránya egy kliensnek.

 
[/quote]
A felhasználónak tudniuk kell a kliens potenciális veszélyeirõl, ezt leírtam MINDEN témában, ahol elõkerült a custom kliens, vissza is lehet keresni több ilyen projektet (P3ti kliense, csomó \"tákolt\" anti-cheat program, sõt, még talán az NLRP témájában is).
És azt meg határozottan tagadom, hogy mi \"kezdeményeztük\" volna a vitakeltést. BoOy válaszolt \"csak úgy\" a mi témánkban megfogalmazott dolgokra, ami ráadásul nem is a ti szervereteket érintette, hanem egy volt NLRP projekttag (és vezetõ) kérdése volt a SAJÁT projektjérõl kapcsolatban. Nincs mit nyernem azzal, hogy itt lerendezek egy két oldalas hisztit, mert egymás alatt van a két téma általában, és bizonyos vagyok benne, hogy azok, akik ismerik a ti szervereteket, azok ismerik a miénket is (már csak a REP-adók nevébõl is). Szerintem csak te vagy túlzottan paraoniás.
A kommentemet is egybõl saját magatokra értelmeztétek (ellentétben az én kommentem, amit konkrétan felénk szántatok, ahol \"krook leadta a drótot\"). Nem kellett volna ebbõl ekkora ügyet keríteni, ha nem akadékoskodtál volna bele az egészbe, hanem megvártad volna, hogy az válaszoljon, akihez szóltam. Miután ez megtörtént, elmondtam volna, hogy köszönöm szépen, semmi probléma nincs, ha félreértés volt.
 

Nyilván majd Cappsy, aki itt GM és a Whale-Hostingnál konfigos majd fog egy vírust, vagy bármilyen hátulütõ dolgot tenni a kliensbe. Ugyan már. :)
 
[/quote]
Senki nem írta, hogy majd õk ezt meg fogják csinálni. Egyszerûen annyi az egész, hogy ettõl függetlenül tájékoztatni illik a játékosokat, hogy az általatok készített kreálmánynak vannak ilyen biztonsági kockázatai is, valamint nem szabad homokba dugni a saját fejeteket sem, ennek a programnak sokkal nagyobb kihatásai vannak, mint ahogyan ezt ti gondoljátok.
Ha érdekel, akkor tekintsd meg a SAMP++ kiegészítõ témáját a hivatalos fórumokon, ott le is írta pár ember, hogy miért nem tartják jó ötletnek a túlzott SAMP-túrkálást és modolást. És az még nyílt forráskódú is.
 

Nõjetek fel és tessék szépen rájönni, hogy ha már nektek nem sikerül valami, akkor nem kell a más levesébe beleköpni.
 
[/quote]
Ki mondta, hogy nem sikerült? Egyszerûen az összes projekt, amit elkezdtünk, érdeklõdés hiányában szûnt meg. De mégha befejeztem volna is, akkor is erõsen meggondoltam volna, hogy odaadnám-e a felhasználóknak, avagy kötelezõvé tenném-e ezt a módosítást, a fentiekben megfogalmazottak miatt.
 

Köszöntem. Téma lezárva.
 
[/quote]
Részemrõl is.

244
Idézetet írta: PeterHale date=1405067331\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"49259\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


Gondoljunk bele abba, hogy a kliens segítségével több lehetõség nyílik meg a fejlesztõk elõtt, ami pedig a biztonságot illeti... Gondoljunk bele a WoW-os játékosoknak a helyzetébe Magyarország 1.számú privát szerverén, ahol 15-20gb-ot tölt le a szerver, vagy a COD-os játékosokéba ahol szerverenként 100mb-ot tölt le. De ha merészebbek vagyunk akkor a torrentek és crackek?


[...]


A másik érv pedig az, hogy kevesebb hacker és funnoló jön fel a szerverre, mert ha csak úgy funnolni akar inkább felmegy egy olyan szerverre ahol csak a \"connect\" gombot kell megnyomnia. Aki viszont valóban játszani akar és letölt, biztos, hogy az adminok és a játékosok is másképpen tekintenek rá. Gondolok itt arra, hogy segítenek neki akár az alapvetõ RP tudás elsajátításában. Elvégre egyszer mindenki megtanulta.



 
A különbség a kettõ között annyi, hogy míg a CoD és a WoW multiplayerjeit a játék fejlesztõi írták, addig a SAMP-ot egy reverse engineerekbõl álló csapat. A CoD és a WoW esetében az egész pipeline zárt, a fejlesztõk látják a kódot, és úgy írták meg, hogy biztonságos legyen.
A SAMP-ot, ezzel ellentétben, csak \"összetákolták\". A rendszer azért mûködik úgy, ahogyan most mûködik, mert máskülönben biztonságilag nem lenne feddhetetlen az egész fejlesztés A Custom modok esetében, például, mert ugye általában azt töltesz le szerverekhez, a Valve, az Activision vagy a Blizzard úgy csinálta meg a játékait, hogy legyen egy megfelelõ ellenõrzés, hogy a letöltött modok megfelelnek-e a játék specifikációinak. Ezzel ellentétben a SA egy RenderWare játék, vagyis egy alacsony szintû rendszerre (kb. DirectX-szintû) lett építve. Nincs semmi ellenõrzés, hogy a berakott mod érvényes-e, hogy az adott módosítások milyen problémákkal járhatnak.
A torrentek és a crackek esetében az nyújt biztonságot, hogy a közösség, ahonnan leszedted, esetenként többtíz-százezer fõbõl áll, vagy publikus oldalakon milliós nagyságrendû, és így a hibás vagy vírusos linkeket hamar törlik, vagy legalább is figyelmeztetnek rá. Ugyanez a biztonsági tényezõ nincs jelen egy kis SAMP közösségnél.
Ezen kívül nem csak olyan szintû biztonságot kell elemezni, mint amit a szerver tulajdonosai okozhatnak (nem kérem az oltogatást, hogy én utalok valamire, ez feltételes mód volt, pontosan azt is kell alatta érteni, amit olvasol). A játékosok is könnyedén meghamisíthatják a kliens adatokat, sõt. A mondandód második részére reagálva rengeteg olyan cheater van, aki pont abban látja a kihívást, ha egy védettnek mondott rendszert akar kijátszani. Minden, amit elküld a rendszer, le lehet hallgatni vagy éppen meg lehet hamsiítani. Ezzel a SAMP is sokat szívott régen, meg most is. Az SSL csak a man-in-the-middle attack ellen véd (vagyis ha valaki le akarja hallgatni távolról a kapcsolatot), de a felhasználó könnyedén fabrikálhat magának egy custom klienset, amivel olyan adatokat küldhet a szervernek, ami nem valós, vagy bizonyos RPC kódokat (tehát a custom kliens feature-jeit) teljesen ki is iktathatja.
A custom klienses anticheat is hülyeség, mert amíg a rendszer a klienstõl várja el a választ a kérdéseire, addig természetesen meg lehet hamisítani a választ, akár legyen az a GTA:SA mappa tartalma vagy hogy milyen CLEO modok vannak feltelepítve a gépedre. A hálózati biztonság három szabálya:
 
  • sose bízz a kliensben (hackek, cheatek),

  • sose bízz a szerverben (lag),

  • sose bízz a felhasználóban (bugok kihasználása).




Nem kívántam ezzel a hozzászólásommal további vitát generálni, csupán válaszoltam Peter kérdésére.

245
Idézetet írta: razr date=1405026054\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"49259\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
De ez akkor sem volt 2 oldal. (:
 
Mivel a rád vonatkozó részeket nem adom ki másnak, ha már privát üzenet a neve a funkciónak.

246

Egyébként nem akarok ebbõl megint öt oldalas flamewar topicot, a lényeg az lett volna, hogy BoOy megválogathatná a szavait, mielõtt valakit akarva-akaratlanul lehülyéz.
 
[/quote]
Ezt írtam Cappsy-nek és ezzel én le is szeretném zárni a vitát, mert meg lett tárgyalva minden. Engem nem érdekel, BoOy válaszolt, ahol leírta, hogy félreértés volt az egész, szóval én nem is szeretnék továbbiakban errõl tárgyalni. Mondjuk azért razr elsõ válaszában nyújtott megnyilvánulását még mindig nem tekintem szalonképesnek, de mondjuk õróla már régóta nincs pozitív képem, tehát nem akarom, hogy esetleg személyeskedésbe menjen át a HSZ-em.

247
razr és Cappsy kommentjére (fõleg Cappsy logikai megnyilvánulásaira) lett volna egy két oldalas válaszom, de nem akarok további vitát generálni, ezért nem fogom ideírni. Ha érdekel titeket, akkor megosztom PM-ben. Azért azt megjegyzem, hogy nem mi voltunk azok, akik már megint szerverszintû flamewarnak vették ezt a megjegyzést, amit egyébként egy átlagos játékos teljesen jogosan tehetett volna fel.

248
Archívum / Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Dátum: 2014. július 10. - 21:55:57 »

Érdekes mert elvileg a játékosok 99%-a nem fogja letölteni a custom klienst.
 
[/quote]
Ezt most az én kommentemre reagálva írtad? A HSZ-em témája egyáltalán nem ti voltatok, szóval ha ez erre történõ válaszolás lett volna, akkor szerintem az ellenségeskedést lehetne mérsékelni is akár.
 

De sebaj a maradék 1% egy normális inteligens játékosfaj és pont azok kellenek a szervernek.
 
[/quote]
Nem értem, a kettõ hogy fér össze. Se nem lesz senki attól RP-s, mert feltelepíti a klienst; és attól se fogja feltelepíteni senki se a klienst, mert RP-s. Az elsõ kijelentés meglehetõsen túlzó, a második meg öntelt. Nem véletlen, hogy nem látunk több szervert kiegészítõ klienssel, az ezzel felmerülõ problémákról már írtam korábban. Abban, pedig, hogy valaki \"intelligens\" attól, mert feltelepít egy ilyen modot, én egyáltalán nem értek egyet, sõt. Szerintem elég nagy biztonsági kockázatot jelent bárki gépére, ha egy ismeretlen eredetû klienst felrak a gépére. És nem, ezzel nem arra akartam célozni, hogy ti majd valami ártalmas kódot helyeztek el a kliensben, de mindenképpen vissza lehet vele élni, és ez egyeseket aggodalomra inthet.
A másik, harmadik, nagy indok, hogy miért nem fogják sokan felrakni a klienst, a lustaság. Ha plusz egy lépés felmenni a szerverre, már az emberek nagy része, akár azok is, akik amúgy RP-sek, nem fognak fellátogatni. Nem minden RP mester egyben számítógép-guru.
 

Hiszen a szerver nem arra megy hogy minnél több játékos legyen rajta, hanem hogy akik játhszanak azok normális RP játékosok legyenek..
 
[/quote]
Még mindig nem értem, hogy a kettõnek miféle kapcsolata van egymáshoz, de lehet ezt késõbbiekben kifejthetnéd. Igazán érdekelne a gondolatmenet.

249
Archívum / Live and Die in Los Santos ~ 2014-2015
« Dátum: 2014. július 10. - 11:42:53 »
Idézetet írta: GeGe. date=1404982687\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"48240\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Na ide még én is felnézek, pedig ki tudja mikor SA-ztam már. :) Szépnek ígérkezik, sõt, nem is értettem, hogy krisk miért nem kezd el komolyabban programozni, vagy minek lehet nevezni a szerver készítést. Már a régi \"NL-es álomnál\" se értettem, hogy miért nem álltál be Vic mellé, akkor még talán lett is volna valami az egészbõl. :) Minden esetre sok sikert, tuti felnézek. :)


Nyitásról lehet tudni valamit? Gondolom két oldalanként felteszik a kérdést, de nincs kedvem visszaolvasni. :D
 
Ezt nem itt mondanám el, de maradjunk annyiban, hogy komoly kérdéseim merültek fel a projekt sikerességével kapcsolatban (és nem csak nekem). Ezen kívül azóta rájöttem, hogy a játékosok 99%-a nem fog felrakni egy custom klienst, még akkor sem, ha akkora hype-ot kap a szerver, mint az NLRP.
Arra a kérdésre, hogy \"miért nem kezdek el komolyan programozni\", azt tudom mondani, hogy már készülõfélben van egy elég nagy (500-600 oldalas) projektem a számítástudományról, amit PAWN/PAWN Assemblyben fogok írni [ha valaki kérdezné, azért, mert pontosan annyira irreleváns az emberek 99%-ának most, mint amennyire irreleváns lesz 20 év múlva].

250
Archívum / Country Life RolePlay - Egy új korszak kezdete
« Dátum: 2014. július 10. - 01:09:36 »
Idézetet írta: Peter date=1404941354\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"47659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
BoOy küldök egy TPS nézetet mit egy modomba raktam be.
 
Biztos én értelmezek félre valamit, de a SAMP nem eleve harmadik személyû?

251
Archívum / Second Generation Prison Roleplay
« Dátum: 2014. július 09. - 21:38:02 »
Idézetet írta: EnterR date=1404839570\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"48636\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
A szerver legjobb parancsa a /q.
 
Én ebben vitába szállnék veled. Az \"/rcon exit\" parancs sokkal produktívabb lenne a szerver problémáinak megoldásához.

252
SA-MP: Szerverfejlesztés / Anti "K" Code
« Dátum: 2014. július 09. - 16:49:40 »
Tegyük fel, én a chatembe ki akarom írni, hogy:
\"Ne rakj ki ilyen értelmetlen scripteket. k?\".
Ezt például nem ellenõrzi a scirpt.

253
Archívum / Live and Die in Los Santos ~ 2014-2015
« Dátum: 2014. július 09. - 16:39:06 »
Idézetet írta: lackos888 date=1404914772\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"48240\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Agykontrollt is rakjatok már bele  :D Lehetne öngyógyítani magadat, stb..
 
Saját magadat el tudod látni, de alíg generál valami HP-t, ha már halálképernyõn vagy, akkor nem mûködik, több idõbe telik, mint az alap heal és a golyónyomokat illetve a roncsolást nem veszi le.

254
Archívum / Live and Die in Los Santos ~ 2014-2015
« Dátum: 2014. július 09. - 10:14:23 »
Mivel rengeteg statisztika nem volt közvetlenül kihasználva, az alábbi fejlesztések jöttek be (ezek a fejlesztési listámon is rajta voltak, csak nem gondoltam még bele, hogy hogy kéne megcsinálni):
 

  • Strength: felelõs a maximális cipelõ kapacitásért, bizonyos fejlesztések véghezviteléért, bizonyos itemek használatáért, stb.


  • Perception: egyelõre még nem használható semmire, azonban késõbb bizonyos, a látóhatárodban lévõ kamerák kifürkészésére lehet használni.


  • Endurance: közvetlenül felelõs például a maximális életerõdért vagy azért, hogy mennyit tudsz egyszerre futni/úszni.


  • Charisma: egyelõre semmire nem lehet használni, azonban a questek során skill checkek során sokszor elõ fog jönni.


  • Intelligence: a szintlépéskor beváltható skillpontokat határozza meg.


  • Agility: egyelõre nem használható semmire, de késõbb egy update-be bekerülõ harcrendszerben az AP-k (Action Points) mennyiségét fogja meghatározni.


  • Luck: sok helyen használjuk, elsõsorban 50-50-ben elõforduló eseményeket lehet a saját javadra fordítani vele.


A SPECIAL szabálykönyv továbbá lehetõséget ad a \"condition\"-okra. Ezek a karaktered lehetséges állapotait mutatják meg. Ilyen conditionok egyelõre:
 
  • Overencumbered (túlterhelt): a játékosnál több dolog van, mint amennyit a karkatere elbír, ezért nem tud futni, csak sétálni.

  • Crippled (bénult/roncsolt): a játékos által kapott lövéseket a rendszer elemzi, és a sérülési helynek megfelelõen az adott testrészre menti. Mivel egy karaktert, feltételezhetõen, az emberek több ideig szeretnének használni, amelyet nagyban segít az általunk bevezetett /heal mindenkinek rendszer, ezért szerettünk volna egy komolyabb sérülésrendszert, amely figyelembe veszi, hogy a kissé orvosolt személyek testrészei még nem az igaziak. Ez az ún. \"crippling\" vagy bénulás, amely az alábbiak szerint mûködik: ha a játékos karakterének egy testrészébe egy adott HP mennyiségnél több sérülést kapott az eddigi karakterélet során (függetlenül attól, hogy hányszor \"segítették fel\", etc.), akkor az alábbi effektusok történnek:
    • Fej: a személy képernyõje 10 másodpercenként elsötétül (kb. félig), majd újra visszajön.

    • Lábak: nem tud futni és járni, hasonlóan, mint például a túlterhelés esetén.

    • Kezek: ha az egyik kezed bénul le, nem tudod kezelni a többkezes fegyvereket. Ha mindkét kezed lebénult, akkor nem tudsz semmilyen fegyvert sem kezelni. A közelharci támadást, a javításokat és egyebeket ez nem befolyásolja.


    A roncsolt testrészeket csak orvos/mentõs tudja megjavítani, ha a /heal parancsot õ használja, akkor minden roncsolódás eltûnik.
     
    • Tervezzük további condition-ként az éhséget, szomjúságot, álmosságot (HC perkkel), valamint a függõséget (ha a drogok bekerülnek).





Magazinok: magazinokat vegyesboltban lehet venni, melyek bizonyos skilljeidet adott ideig növelhetik.

255
SA-MP: Szerverfejlesztés / Admin Gun
« Dátum: 2014. július 07. - 12:31:04 »

#include <a_samp>
public OnPlayerWeaponShot(playerid, weaponid, hittype, hitid, Float:fX, Float:fY, Float:fZ)
{
        if(IsPlayerAdmin(playerid) && GetPlayerWeapon(playerid) == 24 ) return CreateExplosion(fX, fY, fZ, 12, 10.0);
        return 1;
}     

 
Mûködõképes kódot írjunk ki legalább. Továbbá ez csak lagcompos szerókon mûködik.

Oldalak: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 153
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal