Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 2146
PAWN gyakorlati tanfolyam / Elsõ lecke - Bevezetés a projectbe és ismerkedés az alapokkal« Dátum: 2012. szeptember 26. - 17:34:07 »
Holnap összedobom a következõt utána már meglesz az alap így a \'tanárok\' is tudnak majd dolgozni
2147
Beszélgetés / Cikis helyzetek« Dátum: 2012. szeptember 25. - 21:26:27 »Idézetet írta: Nyui date=1348599932\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"20492\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic nem tudom, hogy ez cikinek-e hangzik, de rekordot döntöttem új középiskolámban. 2. hétben szaktanári. XDDDDDCöcöcö. Én elsõ héten kaptam eddig minden évben 2148
PAWN gyakorlati tanfolyam / Elsõ lecke - Bevezetés a projectbe és ismerkedés az alapokkal« Dátum: 2012. szeptember 25. - 20:04:38 »Idézetet írta: T0ny date=1348596151\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"27889\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Én is jobban kedvelem a ZCMD-tHétfõ, Kedd, Szerda húzós nap sajnos a sulimban. Csütörtök nyugisabb én akkor tudnék összedobni egy másodikat. Utána egyeztetni is kellene a szerkesztõkkel, hogy mit mi hol hogyan. Remélem megértitek. Az iskola kicsit fontosabb de szeretnék heti 1-2 leckét kitenni. 2149
Off Telep / Ti minek fogtok dolgozni?« Dátum: 2012. szeptember 25. - 19:57:45 »
[gmod]A kérdés egyértelmû lehet kacifántosan van fogalmazni de mindenki tudja mire gondolt. Pár lényegtelen komment törölve.[/gmod]
2150
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Jelentés elintézveJelentett hozzászóláss : Re:Ti minek fogtok dolgozni?« Dátum: 2012. szeptember 25. - 19:55:24 »
Jelentés elintézve írta \'Gentleman\'
2151
PAWN gyakorlati tanfolyam / Elsõ lecke - Bevezetés a projectbe és ismerkedés az alapokkal« Dátum: 2012. szeptember 25. - 19:50:00 »
Én személy szerint a ZCMD parancsfeldolgozót részesítem elõnyben. Egyszerûbb és átláthatóbb, nem tudok indokot felhozni, hogy miért elõnyösebb a régi logikai elv.
2152
Archívum / "PAWN gyakorlati tanfolyam"« Dátum: 2012. szeptember 25. - 14:38:50 »
Ma beszélek akkor Chuckkal
2153
Archívum / "PAWN gyakorlati tanfolyam"« Dátum: 2012. szeptember 24. - 22:46:13 »Idézetet írta: DrAkE date=1348515559\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"27886\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Nem tudom, hogy beleszólhatok-e ebbe (szerintem igen ), de szerintem olyan jelentkezzen akinek a magyarázó képessége jó, illetve a scriptelési tudása is jó (gondolok itt ilyen haladó - profi szint között).Igen az egy dolog, hogy valaki ért a scripteléshez viszont nem biztos, hogy el tudja azt magyarázni másoknak. 2154
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / ÁTHELYEZVE: Telefon« Dátum: 2012. szeptember 24. - 14:59:38 »
A téma át lett helyezve a következõbe: RP/RPG kérések.
http://sampforum.hu/index.php?topic=32202.0" class="bbc_link">http://http://sampforum.hu/index.php?topic=32202.0 2155
PAWN gyakorlati tanfolyam / Információgömb« Dátum: 2012. szeptember 23. - 20:40:35 »Idézetet írta: doboka98 date=1348424016\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"27883\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Már körülbelül 1 éve várok egy hasonló fórumrészre. Mondjuk lehetne egy olyan topic is, ami ötletekre van megnyitva.Itt az információgömbben lehet kérdéseket javaslatokat felvetni 2156
PAWN gyakorlati tanfolyam / Elsõ lecke - Bevezetés a projectbe és ismerkedés az alapokkal« Dátum: 2012. szeptember 23. - 19:58:34 »
Lecke/fejlesztés tartalma: Bevezetés a projectbe és ismerkedés az alapokkal,
Szükséges pluginok és includék: ZCMD parancsfeldolgozó Felhívás: A létrehozásnál a leglényegesebb arra figyelnünk, hogy minden funkciónk címkézve legyen. Lásd egyes ábra. [hs width=50 height=50]http://i.imgur.com/d6xIa.jpg[/hs] (Kattintással nagyítható) Elsõ lépés: Az elsõ lépésben a játékmód formaságait fogjuk megadni. Létrehozzuk a létfontosságú beágyazásokat, elõre meghatározunk színkódokat és a játékmódot elnevezzük. Az alap szervercsomag tartalmazza az \'a_samp\' nevû függvénykönyvtárat így ezt nekünk nem kell külön beszereznünk. Viszont a késõbbiekben nagy segítségünkre lehet a ZCMD (aki nem ismerné itt megtalálja a leírást és a letöltést) parancsfeldolgozó így a késõbbiekben a parancsaink egyszerûbbek és gyorsabbak lesznek. A parancsokkal majd egy késõbbi leckében fogunk foglalkozni. A játékmód elején adjuk meg a szükséges beágyazásokat. Lényeges, hogy elé semmilyen funkciót ne írjunk mivel okozhat késõbbiekben problémát.
Így már elérhetõek számunkra a SAMP által nyújtott funkciók. Most adjuk meg azokat az állandókat amiket a késõbbiekben fogunk használni. Ezek most a színek lesznek. Itt elérhetõ egy színpaletta/színkeverõ ami autómatikusan definícióba írja a kikevert színt. Azt tudnunk kell, hogy átfordításnál fentrõl lefelé kerül a játékmód konvertálásra így a definíciókat már csak az átláthatóság miatt is érdemes a beágyazások alatt létrehozni. A lényeg az, hogy mindig a funkciónk elõtt legyen. Lehet pontosan elé is írni de nem célszerû mivel nagyobb terjedelmû módnál átláthatósági problémákat okoz. Illetve esztétikusabb a módunk ha minden sorban egy helyen található meg lásd egyes ábra. Tehát kezdjünk el kikeverni olyan 10 színt és definíciókba adjuk meg a színek neveit (fent definíció neve) és a hozzátartozó értékeket. Javaslom a SZIN_ elõtagot így a késõbbiekben könnyebben elkülönülnek a többi állandótól. A webes \'program\' létrehozza nekünk a teljes kódot átalakítani legfeljebb a tabulátorozást kell, viszont ez csak esztétikai dolog nincs kihatással a módunk mûködésére. Persze azért címkézzük fel, hogy itt a színek kerülnek megadásra. Nekem a webes verzióban a tabulátorok elcsúszhatnak.
A késõbbiekben nem kell beírnunk azt, hogy \'0x08027aAA\' csupán elég lesz annyi, hogy SZIN_KEK. Második lépés: Ebben a lépésben fogjuk elnevezni a játékmódunkat.
A main funkció a játékmód indulásakor kerül meghívásra. Ezt nem lehet kihagyni a játékmódból, enélkül nem indul el. Továbbá csak a játékmód indulásakor kerül meghívásra. A print funkció egy képernyõ üzenetet ír ki. Ezt használhatjuk debugolásra is akár (fõleg erre célszerû). Térjünk át az
Callbackhez. Elõször is láthatjuk, hogy nincsenek megadva paraméterek (a paraméterek a zárójelben lévõ részben vesszõvel elválasztva találhatóak), másrészt ez az eljárás is a játékmód indulásakor fut le. Így itt beállíthatunk pár globális dolgot. Elsõnek adjunk hozzá egy skint az AddPlayerClass függvénnyel tehetjük meg. Itt már jóval több paraméterünk van. Én ezeket nem fogom taglalni a linken megtaláljátok. Ami kérdés, hogy ugyebár mi egy autós játékmódot készítünk akkor miért szükséges karakter hozzáadása? A válasz rá igen egyszerû mivel ha nem adsz hozzá legalább egy karaktert akkor elõfordulhat az, hogy a játékosok kifagynak spawnoláskor (lehet ez már 0.3e verzióban javítva lett). Értékeket nem kell megadnunk az argrumentumokban -vagy másnéven paraméterekben. Tehát nyugodtan írjunk 0 értékeket, kivéve ahol lebegõpontos számot kér ott egy tizedes jegy pontossággal töltsük ki a paramétert. Tehát összesítve ez nekem így néz ki most:
Itt látszik is egy óriási probléma ha csak erre hivatkozunk, hogy mindössze 3 fegyvert adhatunk a játékosnak. Késõbbiekben egy másik út taglalásra kerül. Érdemes lenne elnevezni a játékmódot. Amikor a kliensbe a szervert nézed akkor a \'Mode\' felirat alatt olvasható a játékmód neve. Ehhez a SetGameModeText(string[]) függvény lesz a segítségünkre. Amit tudni érdemes róla, hogy egy darab szöveges argrumentuma van. A szöveget amit megadunk benne lehet akár elõre változóban formázott és úgy hivatkozhatunk rá. De erre nekünk most még nincs szükségünk ezért csak natúr beírjuk a játékmód nevét.
Amire figyelnünk kell az az, hogy a nem változóból kiolvasandó szövegeket tegyük idézõjelekbe. Ez amolyan elkülönítési mód. Csupán annyi a teendõnk már, hogy ctrl+s billentyûkombinációval mentsük el a pwn fájlunkat. Konvertálás egyelõre nem szükséges még. Összesítés:
2157
PAWN gyakorlati tanfolyam / Changelog« Dátum: 2012. szeptember 23. - 19:19:08 »
Elsõ lecke tartalma:
Bevezetés a projectbe és ismerkedés az alapokkal. Szükséges pluginok és includék bemutatása és mellékelése. Második lecke tartalma: Bevezetés a zcmd-be és az sscanfba. Harmadik lecke tartalma: TextDrawok készítése és egy új chatbox létrehozása. 2158
PAWN gyakorlati tanfolyam / Információgömb« Dátum: 2012. szeptember 23. - 19:15:33 »
Ez a fórumrész azért jött létre, hogy itt közös munkával gyakorlati példákkal bemutassuk, hogyan készül el egy játékmód.
Az alapkompozíció egy Carmageddon alapú játékmód lesz. A mód fejlesztése nyílt forráskóddal fog futni. Ez annyit jelent, hogy az aktuális verzió minden lecke után frissítésre kerül. És a fejlesztéseket \'leckékbe\' fogjuk vezetni itt ebben a fórumrészben. A leckékhez nyugodtan hozzászólhat bárki. Azt, hogy épp mi lesz a következõ leckében és mik az elképzeléseink illetve miket mely leckében találtok meg changelog nevû témában fogjátok elérni. Akik a leckéket fogják készíteni:
A fejlesztésrõl röviden: Csak az alapkompozíció adott bármi másban kérésekre, javaslatokra eltérhetünk. Ha többen jelzik, hogy a következõ leckében mit szeretnének megtudni akkor azt fogjuk bemutatni amit a közösség kíván. Az alapkompozíció egy több pályás játékmód elkészítése ahol jármûvekkel lehet versenyezni, fejleszteni õket és egy egy pályán power-upokkal törhetünk borsot az ellenfelek vagy akár saját orrunk alá. Miután ez egy tét nélküli nyílt forrású fejlesztés ezért a leckék száma függeni fog a csapat szabadidejétõl és ötleteitõl is. 2159
Beszélgetés / KÉRDÕÍV - MINDENKINEK, LEGYETEK SZÍVESEK KITÖLTENI« Dátum: 2012. szeptember 23. - 18:44:46 »
kitöltöttem.
2160
Archívum / [HUN]AfterLifeRPG Reloaded - Új leírás, új játéktér, új élet...« Dátum: 2012. szeptember 23. - 18:43:39 »
[gmod]Egy szerverrõl kritikát lehet írni ami érvekbõl és tanácsokból áll. Itt leminõsítés megy. Ezt mellõz(d)étek a továbbiakban.[/gmod]
|