Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 1846
Játékok / Abe\'s Oddysee« Dátum: 2012. május 23. - 14:56:56 »![]() Régen ezen a játékon is ( mind több más PS1-es játékon ) sokat függtem kiskoromban. ![]() Most újra elõkerült ez is. ![]() Név: Oddworld: Abe’s Oddysee Platform: PC, PlayStation, Game Boy Típus: Túlélõ platformjáték Kiadott változatok: 1 CD-ROM Fejlesztõ: Oddworld Inhabitants Kiadó: GT Interactive Designer: Lorne Lanning (rendezõ), Frank Ryan (producer) Zeneszerzõ: Ellen Meijers Korhatár: 12+ Gépigény: Pentium 120 MHZ, 16 MB RAM, Négyszeres CD-ROM meghajtó, Windows 95-9, XP-n is megy a telepíthetõ drivernek köszönhetõen. Az Abe’s Oddysee az Oddworld-sorozat elsõ darabja, melynek késõbb született egy folytatás Abe’s Exodus néven, és utána – mint az egyik elsõ X-Boxos játék – megjelent a Munch’s Oddysee. 2005-ben jelent meg a Stranger’s Wrath, mely FPS/TPS játék volt, egy fejvadász fõszereplésével. Jelenleg dolgoznak egy ötödik Oddworld játékon. Az elsõ és második rész (Exodus) nem tér el sok mindenben egymástól, mindkettõ kétdimenziós és a Heart of Darknesshez hasonlóan túlélõplatform. A játékmenetben azonban sok különbséget találhatunk a két játék között. De elõbb térjünk ki a történetre. A játék egy Oddworld nevezetû világban játszódik, fõszereplõje pedig egy igencsak ronda (a világ 4. legrondább videojáték karaktere a GameDaily szerint), a mudokon fajba tartozó Abe (Éb). Abe a RaptureFarms nevezetû húsgyárban dolgozik, bár saját bevallása szerint inkább rabszolga. Az RF töménytelen mennyiségben gyártja a húst különbözõ fajta teremtményekbõl, amikbõl valamilyen édességet szoktak készíteni. A fogyasztói társadalom például kiirtott egy teljes állatfajt, és a többi állatot is a kihalás szélére sodorta. A gyárnak valami új ötlettel kell hát elõrukkolnia, ha nem akar csõdbe menni. Abe éppen végigmegy azon a folyosón, amiken a korábban megjelent „ínyencségek” plakátjai láthatók. Éppen ülésezik az igazgatótanács, és Abe fõnöke, a glukkon Molluck elõjön a zseniális új húsforrás ötletével: gyártsanak „Mudokon nyalokát”. A tanács többi tagja elégedetten röhög, szivarral a szájában. Miután Abe számára egyértelmûvé vált, hogy õ és a népe lesznek a következõ Rapture termék, bepánikol és elmenekül. A biztonsági kamerák rögzítették hogy Abe elhagyta a helyét, így utána küldik a rovar és pulyka hibrid biztonsági õröket, akik felügyelik a többi mudokon munkáját. A feladatunk világos: felszabadítani rusnya testvéreinket, mielõtt még nyalókaként végzik. Grafika: Akkor most beszéljünk a grafikáról. A játék grafikája nagyon hasonlít a Heart of Darkness grafikájához. A szereplõk két dimenzióban mozognak, festett hátterek elõtt. Az átvezetõ animációk jól meganimált, 3D-s kis filmek. A 2D-hez képest igencsak jó kis grafikát sikerült összehozni a készítõknek. Egy rossz szavam sem lehet. Játékmenet: Következzék a játékmenet, mely a játék talán legjobb része. Itt találhatóak meg a különbségek, amikrõl beszéltem. A HoD-ban mindig volt egy fegyverünk, amivel irtanunk kellett a gonoszok sokaságát. Nos, itt ilyenünk nem igazán van hisz a játék inkább ügyességi, mint akció. De ha nem vigyázunk, itt is lelõnek, illetve felfalnak minket. A pályák túlélése mellett van törékeny barátunknak egy dolga. A pályákon néha elvétve láthatunk pár számlálót, amik azt mutatják hogy mennyi mudokon társunk van életben, mennyien haltak meg, és mennyien szabadok. Azt fontos kiemelni hogy a játéknak két befejezése van. Ha sikerül több mint 50 mudokon társunkat megmentenünk, akkor a jó befejezést kapjuk meg, ha nem, akkor a rosszat. Társainkat úgy szabadíthatjuk fel, hogy megszólítjuk õket – lehet velük beszélgetni és parancsokat osztogatni – és a pályákon elvétve felbukkanó madárrajokhoz vezetjük a társaságot. Ezután használjuk Abe varázserejét, ami megnyit egy kaput a külsõ világba. A cimboráink utána automatikusan beugranak a kapuba, és folytathatjuk a további kutatást. Maga a játék helyszínileg nem a legváltozatosabb. Idõnk nagy részét a gyárban kell eltöltenünk (a játék eleje és vége is ott játszódik), de lesz alkalmunk ellátogatni kanyonokba, õsi templomokba, és a mudokonok rejtett falujába is. A játékban lehetõségünk van varázserõnk segítségével belebújni a biztonságiak testébe. Õket irányítva lelõhetjük a többi, ellenséges biztonságit, majd ha meg akarunk szabadulni tõle akkor egyszerûen felrobbantjuk. Ilyenkor visszatérünk a saját testünkbe. Használhatunk lóként egy kis teherhordó állatot is, vele lovagolni nagyon élvezetes. ![]() Zene/Hang: Ejtsünk pár szót a zenérõl. A hangulathoz jelentõsen hozzájárulnak, de többnyire hullámzó a minõségük, van, amelyikben kevés a változatosság, de vannak jól csengõ dallamok is. A hangeffektek viszont remekek. Hangulat: A játék hangulata viszont zseniálisan meg lett oldva. Ahogy azt a sztoriból leszûrtétek, a játékban sok morbid és szürreális elem van. Fõszereplõnk sem egy született szépség, sõt egyetlen szép figurával sem fogunk találkozni Oddworld világában. Nemhiába nevezik Oddworldnek. ![]() ![]() Szavatosság: Sokat kell menekülni, futkározni, taktikázni a játékban. Maga az alapjáték nagyon elnyújtott. Mikor a Paramite és a Scrabs fajok templomába kell ellátogatni, gyakorlatilag végig ugyanazok a teendõink, és ez talán a játék legunalmasabb része. A végén úgyis vissza kell majd térnünk a gyárba, hogy legyõzzük az ellenségeinket. És mivel a játék csak bizonyos pontokon kínálja fel a mentési lehetõséget, megérthetitek ha azt mondom: nagyon nehéz játékról van szó. Aki végig akarja vinni, kösse fel a nadrágot. Hiába történik kevés dolog a játékban, túl nehéz ahhoz hogy az ember egyetlen nap alatt végigvigye. Sztori: A játék története nem túlzottan kidolgozott. A világ felépítése jól ki van találva, a szituáció beleillik az egészbe, viszont maga játék szálában akadnak érdekességek. Például Abe nem egyszer meghal a játék során, de felbukkan egy mudokon sámán, aki feléleszti és közli vele hogy õ az egyetlen aki felszabadíthatja a népüket. Viccesnek tartottam hogy a megváltó szerepét ezúttal nem egy szép lány/szõke übermench kapta meg, hanem egy törékeny kis semmi rusnyaság. Néha akad humor is, de a legtöbbször komoly a történet, és a fõszereplõ nagyon irritálóvá válhat egy idõ után, mert keveset tudunk meg róla. Lezárás: Az Abe’s Oddysee egy csöppet sem hibátlan játék. Néha túlságosan is nehéz, ezért is csinálták könnyebbre a folytatást. A fõszereplõ sem az a „szívheznövõs” fajta, és a sztori sem a legizgalmasabb. Ennek ellenére mindenkit bátorítok arra hogy legalább egyszer játssza végig, hisz hiba ide vagy oda, az Oddworld-sorozat elsõ része még mindig nagyszerû játék. Ha tetszett az elsõ rész, majd szerezzétek be az Exodust is, és akinek van X-Boxja, az játssza végig a harmadik részt is! ![]() Kiegészítés: a japánoknál Abe a GoGo lett a játék címe, és cenzúrázva dobták piacra. Bal oldalt az eredeti (karóra húzott fej), jobb oldalt (nyalóka/fagyi) a japán változat látható. És az intro: Valamint egy gameplay: Eddig 5× játszottam ki, most hatodjára. 1847
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:Általános« Dátum: 2012. május 23. - 14:08:18 »Idézetet írta: HeySaiid date=1337772566\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"7501\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic köszi hogy megmutattad, MÉG NEM LÁTTAM 10.000x !!! 1848
Hangszerek és előadók / Plazma« Dátum: 2012. május 23. - 13:09:06 »Idézetet írta: UppeR! date=1337771222\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"20192\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Mit lopod? ![]() 1 perccel hamarabb tettem ki http://sampforum.hu/index.php?topic=19.msg278900#msg278900 :smokin: 1849
Beszélgetés / Általános« Dátum: 2012. május 23. - 13:06:06 »Kérjük segítse meg adója 1%-val Zolikát, aki súlyos betegségben szenved. 1850
Hangszerek és előadók / Plazma« Dátum: 2012. május 22. - 21:09:57 »Idézetet írta: RyDerBoy96 date=1337705380\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"20192\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Operaénekesnek elmegy.. De minek neki a pénz, hogy többet zabáljon, azaz ennél is dagadtabb legyen?Hát õ jobban megérdemli. ![]() 1851
Beszélgetés / Általános« Dátum: 2012. május 22. - 20:49:44 »Irány a közért!! Forrás: exszakasz 1852
Archívum / A Fórum Támogatása« Dátum: 2012. május 22. - 20:46:43 »Idézetet írta: Zola date=1337712024\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"10536\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic én arra gondoltam a kis extra lehetne:Válasz: > link=topic=14507.msg229802#msg229802 date=1330184054] 1854
Archívum / [HUN] nHistory RolePlay - Egy új történet« Dátum: 2012. május 22. - 18:58:00 »Idézetet írta: Kaviar date=1337705310\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"18503\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic A kerékbilincs jó ötlet szerintem ha megfelelõ módon használná az illetõ.A szervert még nem láttam Smooth life-n régebben voltam fent elég jó szerver volt az is.Erre biztos, hogy felnézek ha teljesen meglessz és amint lessz sampom!Sok sikert.Köszönjük neked is, és mindazoknak akik a fõposzt \"lájkolásával\" is segítik a szervert. 1855
Archívum / [HUN] nHistory RolePlay - Egy új történet« Dátum: 2012. május 22. - 17:53:49 »Idézetet írta: #Nexus# date=1337700060\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"18503\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Mint lt-n a helimre rápakolták a kerékbilincset -.-\'\'És repülõt nem lehetne bilincselni amúgy se. ![]() 1857
Hangszerek és előadók / Plazma« Dátum: 2012. május 22. - 16:40:28 »Idézetet írta: CRU3L date=1337535653\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"20192\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Tegnap este kiesett a csillag születikbõl.Épp ideje volt. :thumbsup: 1859
Régió III. / .:Secur:. vs. Bazsi« Dátum: 2012. május 22. - 15:41:10 »Idézetet írta: Bazsi date=1337693930\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"21645\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Akármilyen lehet?Bármilyen, csak legyen redstone használva. |