Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 1471
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / (Leírás) tickcount() a fölösleges timerek helyett« Dátum: 2012. december 09. - 09:49:10 »
A FÜGGVÉNY
A tickcount egy olyan függvény, ami a rendszer elindulása óta eltelt idõvel tér vissza ezredmásodpercekkel. tickcount(&granularity=0) &granularity: a visszatérés alkalmával ez az érték adja meg az egy másodpercben lévõ \"tick\"-ek számát. Az UNIX rendszerek esetén ez \"100\", vagyis az érték csak minden 10. ezredmásodpercben frissül. Mivel a függvény így is-úgy is ezredmásodpercekkel tér vissza, ez az érték csak a pontosság ellenõrzésére használható. A ROSSZ PÉLDA Rengeteg RP scriptben láttam (sõt, sokáig én magam is ezt csináltam), hogy amikor egy cselekvést minden x másodpercre akartak korlátozni, a cselekvés végrehajtása után az elõzõleg deklarált bool változónak hamis értéket adtak, majd elindítottak egy x másodperces timert, melynek lefutása után az érték ismét igaz lett. Vegyük példának az alábbi kódot: new bool:JatekosMegteheti[playerid] = true; // ez az a változó, ami meghatározza, hogy a játékos (már) használhatja-e (újra) a cselekvést. Az alábbi kód a MagaACselekvés függvényt korlátozta le: amennyiben valaki lefuttatja a függvényt, a tömbben, ami tárolja a cselekvés végrehajthatóságát (JatekosMegteheti), át lesz állítva az érték hamisra, majd a 10 másodperces timer visszaállítja igazra. A két cselekvés közt nem használható a függvény. A JÓ PÉLDA A tickcount() függvény segítségével ezt a kódot egyszerûbbé tehetjük. Ha a függvényt kétszer meghívjuk, és kivonjuk az utóbbit az elõbbibõl, máris kapunk egy intervallumot a két idõpont közt. new UtolsoEngedelyezes[MAX_PLAYERS]; //ebben fogjuk tárolni az utolsó engedélyezés tickcountját TICKCOUNT(), MINT IDÕMÉRÕ A fenti függvényt akár idõmérõként is használhatjuk. Ha egy cselekvés elején (pl. egy verseny rajtján) beleírjuk egy változóba, majd a végén az aktuális értékbõl kivonjuk az eredetit, megkaphatjuk, hogy a cselekvés mennyi idõbe tellett.
Az ezredmásodperceket pedig már különbözõ scriptek segítségével percekbe vagy órákba konvertálhatjuk. A HÁTRAMARADT IDÕ LEKÉRDEZÉSE Mintegy befejezésként tekintsük meg a \"jó példa\" változói alapján, hogy hogy kérhetjük le, az adott cselekvés hány ezredmásodperc múlva lesz végrehajtható: new mennyiido = 10000 - (tickcount() - UtolsoEngedelyezes[playerid]) Ahol a 10000 a cselekvések közti minimális szünet mennyisége. Ez a leírás még koránt sem teljes, javítások és bõvítések várhatóak EDIT: ADATBÁZISBAN ELTÁROLANDÓ ADATOK Ha ugyenzt a tickcountos mókát az adatbázisodban is akarod használni, akkor egy új, hasonló idõmérõ függvényt kell bevezetni, ez pedig a gettime(). A gettime() egy unix timestamp függvény, azaz az 1970-01-01 00:00:00Z óta eltelt másodpercekkel tér vissza. A mûködési elve hasonló a fentiekben bemutatottakhoz, azzal a nagy különbséggel, hogy mivel adatbázisban tároljuk, ezért a szerver futásidejével visszatérõ függvény nyilván nem jó erre a célra. 1472
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)« Dátum: 2012. december 08. - 06:45:53 »
PAWN Tutorial rev. 3. írása folyamatban. (ezt a posztot kérem szabadon hagyni, ide jön a poszt vázlata majd)
1473
Archívum / FayRPG 2.0« Dátum: 2012. december 07. - 16:32:55 »Idézetet írta: Many date=1354819464\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14205\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Érdekes, mindenki sír hogy milyen nonos sz.r erre vannak fent vagy 150-en...Megmondanád, hogy a kettõ közt milyen nemû relációt fedeztél fel? Ilyen erõvel a samp-rp.ru a világ legRP-sebb szervere, hisz ezren játszanak rajta minden pillanatban. 1474
Játékok / IF projekt« Dátum: 2012. december 05. - 19:04:48 »
Nos, a projekt már elég jól áll. Úgy döntöttem, hogy belekezdek egy publikusba is, ami egy már meglévõ játék átírása lenne szöveges környezetbe, kicsit RPG-sítve.
A következõ lehetõségeket latolgatom: - Heavy Rain - Fahrenheit - Fallout 3 Szavazzatok, hogy szerintetek melyik lenne a legjobb / ha saját ötleted van, megköszönném, ha leírnátok. 1475
Általános / Milyen szerverbe kezdjek bele?« Dátum: 2012. december 05. - 18:38:25 »
Csak is RPG-t. Még nincs belõlük elég.
1476
Archívum / [HUN] Light Life RolePlay - " Ahol az élvezet garantált! "« Dátum: 2012. december 04. - 16:18:03 »Idézetet írta: zoli2014 date=1354563990\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15644\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Csupán a tetszésemet fejtettem ki.OFF: Gratulálok. Te gondolom azt akartad kifejezni, hogy a szerver 11 a tízbõl, ami meg 11/10, nem 10/11. Az utóbbi azt jelenti, hogy tizenegy részbõl tíz (~90%). ON: Fent voltam múltkor a szerveren, nem voltam elájulva. Majd rakok fel képeket. 1477
Archívum / [HUN] Light Life RolePlay - " Ahol az élvezet garantált! "« Dátum: 2012. december 03. - 20:16:07 »Idézetet írta: IXT date=1354555986\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15644\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic ez így van. én sosem értettem a PG szabályt,hogy mi értelme van ennek.. mindenki más beállítottságú,van aki félénk,van aki bármit megtenne.. lehet hogy valaki öngyilkos akar lenni neki megy a maffiának,vagy kiugrik a kocsi elé... lehet hogy megzsarolták és fél,ezért rálõ egy rendõrre hogy lecsukják... 1478
Archívum / [HUN] Light Life RolePlay - " Ahol az élvezet garantált! "« Dátum: 2012. december 03. - 17:30:38 »Idézetet írta: tibi2014 date=1354466340\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15644\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Nos, nekem nem tetszett a szerver. NEM AJÁNLOM! 10/-100-as.Aha, szóval 0.1 a tízbõl. Nem akarok beleszólni, de tanulgass még egy kis algebrát mielõtt RPG-re mész. 1479
Beszélgetés / Általános« Dátum: 2012. december 01. - 22:29:28 »Idézetet írta: Yamazaki date=1354384496\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Holnap disznóvágás :yes:Nekünk ma volt lol. Sült kolbász forever. 1480
Beszélgetés / Általános« Dátum: 2012. december 01. - 22:25:47 »Idézetet írta: Benceee date=1354396707\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Melegem van.Rakj be egy üveg vizet a hûtõbe és igyad meg. vicces voltál, haha. 1481
Archívum / [HUN] Light Life RolePlay - " Ahol az élvezet garantált! "« Dátum: 2012. december 01. - 20:45:20 »
Egyik másik szerver témájában sem megy olyan veszekedés, mint itt. Személy szerint én már teljesen gyerekesnek és túl soknak érzem, ami ebben a témában megy.
1482
Archívum / [HUN] Light Life RolePlay - " Ahol az élvezet garantált! "« Dátum: 2012. december 01. - 10:07:28 »
Most ez friss esemény vagy a fél évvel ezelõtti újrajátszva?
1484
Archívum / New Life Studio Presents: New Life Role Play - "Egy új élet kezdete!"« Dátum: 2012. november 29. - 19:44:25 »
Az árakat azoknak kell meghatározni, akik az adott üzletet vezetik, nem egy scriptnek. Egy script sosem fog gazdaságot generálni.
1485
Archívum / New Life Studio Presents: New Life Role Play - "Egy új élet kezdete!"« Dátum: 2012. november 29. - 06:07:14 »Idézetet írta: Makaveli date=1354134282\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"29973\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Szerinted ha egy bicikli x idõpontban 20 ezret ér, majd egy x+20. idõpontban már 100 ezret az nem a pénz értékének romlása?Miért növekedne az ára? A scriptben automatikusan növekszik? |