Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - krisk

Oldalak: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 153
1471
A FÜGGVÉNY
A tickcount egy olyan függvény, ami a rendszer elindulása óta eltelt idõvel tér vissza ezredmásodpercekkel.
tickcount(&granularity=0)
&granularity: a visszatérés alkalmával ez az érték adja meg az egy másodpercben lévõ \"tick\"-ek számát. Az UNIX rendszerek esetén ez \"100\", vagyis az érték csak minden 10. ezredmásodpercben frissül. Mivel a függvény így is-úgy is ezredmásodpercekkel tér vissza, ez az érték csak a pontosság ellenõrzésére használható.
A ROSSZ PÉLDA
Rengeteg RP scriptben láttam (sõt, sokáig én magam is ezt csináltam), hogy amikor egy cselekvést minden x másodpercre akartak korlátozni, a cselekvés végrehajtása után az elõzõleg deklarált bool változónak hamis értéket adtak, majd elindítottak egy x másodperces timert, melynek lefutása után az érték ismét igaz lett.
Vegyük példának az alábbi kódot:
 
new bool:JatekosMegteheti[playerid] = true; // ez az a változó, ami meghatározza, hogy a játékos (már) használhatja-e (újra) a cselekvést.
MagaACselekvés(playerid) { // ez a függvény maga a cselekvés, amit a játékos csak adott idõközönként tehet meg. Lehet parancs, pickup felvétele, akármi egyéb
   if(JatekosMegteheti[playerid]) { // amennyiben a játékos használhatja a cselekvést...
      // ide jön maga az eredmény
      JatekosMegteheti[playerid] = false; // beállítjuk a változót hamisra, így mostmár nem teheti meg.
      SetTimerEx(\"Engedelyez\", 10000, false, \"d\", playerid); // elindítunk egy timert, ami 10 másodperc múlva lefut.
      return 1;
  } else { // amennyiben a játékos nem használhatja...
      SendClientMessage(playerid, -1, \"Ezt a cselekvést még nem ismételheted újra!\"); // kiírjuk, hogy nem használhatja a cselekvést még (várnia kell a timer lefutására)
    return 0;
  }
}
public Engedelyez(playerid) { //ha letelt a 10 másodperc
    JatekosMegteheti[playerid] = true; //a játékosnak újra megengedjük, hogy használja a cselekvését
}

 
Az alábbi kód a MagaACselekvés függvényt korlátozta le: amennyiben valaki lefuttatja a függvényt, a tömbben, ami tárolja a cselekvés végrehajthatóságát (JatekosMegteheti), át lesz állítva az érték hamisra, majd a 10 másodperces timer visszaállítja igazra. A két cselekvés közt nem használható a függvény.
A JÓ PÉLDA
A tickcount() függvény segítségével ezt a kódot egyszerûbbé tehetjük. Ha a függvényt kétszer meghívjuk, és kivonjuk az utóbbit az elõbbibõl, máris kapunk egy intervallumot a két idõpont közt.
 
new UtolsoEngedelyezes[MAX_PLAYERS]; //ebben fogjuk tárolni az utolsó engedélyezés tickcountját
MagaACselekvés(playerid) { // ez a függvény maga a cselekvés, amit a játékos csak adott idõközönként tehet meg. Lehet parancs, pickup felvétele, akármi egyéb
    if(tickcount() - UtolsoEngedelyezes[playerid] > 10000) { //Ez az ág akkor fut le, ha a jelenlegi tickcount és az utolsó ellenõrzés tickcountjának különbsége nagyobb mint 10000. Vagyis a két mérés között több, mint 10 másodperc telt el.
     //Ide jön a cselekvés
     UtolsoEngedelyezes[playerid] = tickcount(); // Frissítjük a változót a legfrissebb értékkel.
     return 1;
   } else { // ha nem telt el még 10 másodperc
      SendClientMessage(playerid, -1, \"Ezt a cselekvést még nem ismételheted újra!\");
      return 0;
  }
}

 
TICKCOUNT(), MINT IDÕMÉRÕ
A fenti függvényt akár idõmérõként is használhatjuk. Ha egy cselekvés elején (pl. egy verseny rajtján) beleírjuk egy változóba, majd a végén az aktuális értékbõl kivonjuk az eredetit,  megkaphatjuk, hogy a cselekvés mennyi idõbe tellett.
 

new VersenyKezdeteIdo[playerid];
VersenyKezdete(playerid) {
   VersenyKezdeteIdo[playerid] = tickcount();
   // elkezdõdött a verseny
}
VersenyVege(playerid) {
  // végetért a verseny
  new versenyido = tickcount() - VersenyKezdeteIdo[playerid];
  new str[100];
  format(str, 128, \"A versenyt %i ezredmásodperc alatt teljesítetted.\", versenyido);
  SendClientMessage(playerid, -1, str);
}

 
Az ezredmásodperceket pedig már különbözõ scriptek segítségével percekbe vagy órákba konvertálhatjuk.
A HÁTRAMARADT IDÕ LEKÉRDEZÉSE
Mintegy befejezésként tekintsük meg a \"jó példa\" változói alapján, hogy hogy kérhetjük le, az adott cselekvés hány ezredmásodperc múlva lesz végrehajtható:
 
new mennyiido = 10000 - (tickcount() - UtolsoEngedelyezes[playerid])

 
Ahol a 10000 a cselekvések közti minimális szünet mennyisége.
Ez a leírás még koránt sem teljes, javítások és bõvítések várhatóak
EDIT: ADATBÁZISBAN ELTÁROLANDÓ ADATOK
Ha ugyenzt a tickcountos mókát az adatbázisodban is akarod használni, akkor egy új, hasonló idõmérõ függvényt kell bevezetni, ez pedig a gettime().
A gettime() egy unix timestamp függvény, azaz az 1970-01-01 00:00:00Z óta eltelt másodpercekkel tér vissza.
A mûködési elve hasonló a fentiekben bemutatottakhoz, azzal a nagy különbséggel, hogy mivel adatbázisban tároljuk, ezért a szerver futásidejével visszatérõ függvény nyilván nem jó erre a célra.

1472
PAWN Tutorial rev. 3. írása folyamatban. (ezt a posztot kérem szabadon hagyni, ide jön a poszt vázlata majd)

1473
Archívum / FayRPG 2.0
« Dátum: 2012. december 07. - 16:32:55 »
Idézetet írta: Many date=1354819464\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14205\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Érdekes, mindenki sír hogy milyen nonos sz.r erre vannak fent vagy 150-en...
 
Megmondanád, hogy a kettõ közt milyen nemû relációt fedeztél fel? Ilyen erõvel a samp-rp.ru a világ legRP-sebb szervere, hisz ezren játszanak rajta minden pillanatban.

1474
Játékok / IF projekt
« Dátum: 2012. december 05. - 19:04:48 »
Nos, a projekt már elég jól áll. Úgy döntöttem, hogy belekezdek egy publikusba is, ami egy már meglévõ játék átírása lenne szöveges környezetbe, kicsit RPG-sítve.
A következõ lehetõségeket latolgatom:
- Heavy Rain
- Fahrenheit
- Fallout 3
Szavazzatok, hogy szerintetek melyik lenne a legjobb / ha saját ötleted van, megköszönném, ha leírnátok.

1475
Általános / Milyen szerverbe kezdjek bele?
« Dátum: 2012. december 05. - 18:38:25 »
Csak is RPG-t. Még nincs belõlük elég.

1476
Archívum / [HUN] Light Life RolePlay - " Ahol az élvezet garantált! "
« Dátum: 2012. december 04. - 16:18:03 »
Idézetet írta: zoli2014 date=1354563990\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15644\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Csupán  a tetszésemet fejtettem ki.
 
OFF: Gratulálok. Te gondolom azt akartad kifejezni, hogy a szerver 11 a tízbõl, ami meg 11/10, nem 10/11. Az utóbbi azt jelenti, hogy tizenegy részbõl tíz (~90%).
ON: Fent voltam múltkor a szerveren, nem voltam elájulva. Majd rakok fel képeket.

1477
Archívum / [HUN] Light Life RolePlay - " Ahol az élvezet garantált! "
« Dátum: 2012. december 03. - 20:16:07 »
Idézetet írta: IXT date=1354555986\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15644\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


Az, hogy motoral a bûnözõk után bohóckodja magát, totál IC ügy, max megölik.
IRL Õ!!! (ott, a monitor másik oldalán) bizonyára nem tenné meg, de a karaktere lehet megtenné.
 
ez így van. én sosem értettem a PG szabályt,hogy mi értelme van ennek.. mindenki más beállítottságú,van aki félénk,van aki bármit megtenne.. lehet hogy valaki öngyilkos akar lenni neki megy a maffiának,vagy kiugrik a kocsi elé... lehet hogy megzsarolták és fél,ezért rálõ egy rendõrre hogy lecsukják...
 
[/quote]
A PG általam megfogalmazott szabálya, ami bekerült volna a Fay szabályzatba, az a következõ: \"Olyan szituáció vagy cselekvés végigvitele, amely karaktereddel adott körülmények között nem reális, vagy nem lehetséges.\"
A fenti definícióból láthatod, hogy igenis létezik PG, amennyiben egy süket karakterrel meghallod a beszédet, vagy egy embert kidobsz a vízbõl két kilométerrõl, vagy kihajolsz a lövedék elõl, esetleg azt RP-zed, hogy lebegsz a levegõben, etc. Ilyen a szerepjáték ráerõszakolása is, pl. \"/me fejberúgja Jánost úgy, hogy elájul.\", vagy a játékbeli bugok kihasználása (ninja-jack, C-bug, etc.).
Persze ezek nagyon extrém esetek, és a legtöbb esetben tényleg annak kéne eldöntenie, hogy a karaktere mit tenne meg, aki játszik.
 

Amúgy a szerver tökéletes 10/11  :D
 
[/quote]
Most már tényleg nem tudom, hogy ezek az emberek tanultak-e már a közönséges törtekrõl.

1478
Archívum / [HUN] Light Life RolePlay - " Ahol az élvezet garantált! "
« Dátum: 2012. december 03. - 17:30:38 »
Idézetet írta: tibi2014 date=1354466340\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15644\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Nos, nekem nem tetszett  a szerver. NEM AJÁNLOM! 10/-100-as.
 
Aha, szóval 0.1 a tízbõl. Nem akarok beleszólni, de tanulgass még egy kis algebrát mielõtt RPG-re mész.

1479
Beszélgetés / Általános
« Dátum: 2012. december 01. - 22:29:28 »
Idézetet írta: Yamazaki date=1354384496\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Holnap disznóvágás  :yes:
 
Nekünk ma volt lol. Sült kolbász forever.

1480
Beszélgetés / Általános
« Dátum: 2012. december 01. - 22:25:47 »
Idézetet írta: Benceee date=1354396707\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Melegem van.
 
Rakj be egy üveg vizet a hûtõbe és igyad meg.
vicces voltál, haha.

1481
Archívum / [HUN] Light Life RolePlay - " Ahol az élvezet garantált! "
« Dátum: 2012. december 01. - 20:45:20 »
Egyik másik szerver témájában sem megy olyan veszekedés, mint itt. Személy szerint én már teljesen gyerekesnek és túl soknak érzem, ami ebben a témában megy.

1482
Archívum / [HUN] Light Life RolePlay - " Ahol az élvezet garantált! "
« Dátum: 2012. december 01. - 10:07:28 »
Most ez friss esemény vagy a fél évvel ezelõtti újrajátszva?

1483
Beszélgetés / Értékeld a feletted lévõ sigét
« Dátum: 2012. december 01. - 08:56:18 »
7/10

1484
Az árakat azoknak kell meghatározni, akik az adott üzletet vezetik, nem egy scriptnek. Egy script sosem fog gazdaságot generálni.

1485
Idézetet írta: Makaveli date=1354134282\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"29973\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Szerinted ha egy bicikli x idõpontban 20 ezret ér, majd egy x+20. idõpontban már 100 ezret az nem a pénz értékének romlása?
Mert én egy ilyen példát vázoltam.
 
Miért növekedne az ára? A scriptben automatikusan növekszik?

Oldalak: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 153
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal