Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - Olie

Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 60
106
PAWN gyakorlati tanfolyam / Második lecke - Bevezetés a Zcmd-be és az Sscanfba
« Dátum: 2012. szeptember 27. - 09:18:43 »
Tanóra anyaga: Bevezetés a Zcmd-be és az Sscanf-ba
Szükséges Pluginok/Includeok: Zcmd parancsfeldolgozó és Y_Less sscanf2 pluginja, valamint az sscanf2 include.


Sziasztok!
Zcmd és Sscanf!
Egy kezdõ Scripternek ijesztõen hangozhat ez a két szavacska, pedig ha sikerül megérteni õket, pofonegyszerû tud lenni :)
A Mód elejére felírjuk a szükséges Includeokat:
 

#include  <a_samp>     // A függvénykönyvtárunk, ami mindenhova kötelezõ
#include  <zcmd>     // A \"zcmd\" amely tartalmazza a parancsfeldolgozót
#include <sscanf2>   // És az sscanf2.

 
Következõ lépés -> Parancsok létrehozása Zcmd-ben.
Többféleképpen lehet:
 

CMD:
COMMAND:
command:

 
Szóval, akkor nézzük meg egy parancs elejét.
Én mindenhol a \"CMD\" Rövidítést használom, de ti természetesen használhattok mást is! :)
 

CMD:parancs(playerid, params[])

 
Egyszerûbben néz ki, mint az strcmp, és egyszerûbb is.
Különszedve a részei:
\"CMD\" -> Ezzel fejezzük ki a pawnonak, hogy Zcmd-t használunk.
\"parancs\" -> A Parancs neve. A Játékos ezt fogja beírni \"per\" jellel. (/parancs)
\"playerid\" -> A Játékos, aki beírta a parancsot.
\"params[]\" -> A Parancs paraméterei
Szóval, akkor csináljunk egy parancsot, és kezdjünk vele bele az sscanf rejtelmeibe is :)
 

CMD:kick(playerid, params[])
{
    new aldozat, indok[24], string[125], JatekosNev[24], AdminNev[24]; // Létrehozzuk a változókat
    if(IsPlayerAdmin(playerid)) // Megkérdezzük, hogy Rcon admin-e.
    {
        if(sscanf(params, \"us[24]\", aldozat, indok)) return SendClientMessage(playerid,0x0FFF,\"Használat: /kick id indok\");
        else if(aldozat == INVALID_PLAYER_ID) return SendClientMessage(playerid,0x0FFF,\"Nem Online\");
        else
        {
            GetPlayerName(aldozat, JatekosNev, sizeof(JatekosNev));
            GetPlayerName(playerid, AdminNev, sizeof(AdminNev));
            format(string, sizeof(string), \"%s kirúgta a %s(%d) nevû játékost. Indok: %s\", AdminNev, JatekosNev, aldozat, indok);
            SendClientMessageToAll(0x0FFF, string);
            Kick(aldozat); // Kickeljük az áldozatot
        }
    }
    else return SendClientMessage(playerid, 0x0FFF, \"Nem használhatod\"); // Ha nem Rcon admin, nem engedjük használni
    return 1;
}

 
Bõvebben:
aldozat: A Parancs egyik paramétere
indok: Szintén a parancs egyik paramétere
string: Létrehozunk egy stringet, amit a késõbbiekben használtunk a parancs során
JatekosNev: A bannolt játékos neve
AdminNev: A Bannoló admin neve
Nézzük ezt a sort:
 

if(sscanf(params, \"us[24]\", aldozat, indok)) return SendClientMessage(playerid,0x0FFF,\"Használat: /kick id indok\");

 
Ebben a részben sscanfot használunk, hogy kifejtsük a parancs paramétereit.
Az \"u\" kifejezi, hogy a parancsban szereplõ elsõ paraméter egy Játékos neve, vagy id-je lesz.
A Következõ karakter az \"s\". Kifejezi, hogy egy String következik.
Ezek után változókat láthattok. Késõbb láthattok egy visszatérést. Ha a Paraméterek nem lettek megadva, vagy hibásan lettek megadva, akkor ez lép érvénybe.
Ennyi lett volna. Ugye nem is volt nehéz? :)

107
Beszélgetés / sampforum.hu - Aranyköpések
« Dátum: 2012. szeptember 27. - 08:42:19 »
Idézetet írta: Kovacs_Richard date=1348726255\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"22778\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic

if(Info[playerid][admin] != 1 && Info[playerid][admin] != 2 && Info[playerid][admin] != 3 && Info[playerid][admin] != 4 && Info[playerid][admin] == 5)

 
ha az admin nem 1 és nem 2 és nem 3 és nem 4 és admin egyenlõ 5-el...elárulok egy nagyon nagy titkot amit alig páran tudnak a világon, szóval nem kell nagyon terjeszteni mert a végén túl sokan fogjuk tudni...ha valami egyenlõ 5-el az nem 1 nem 2 nem 3 nem 4...de ez szigorúan titkos a NASA 7 lakat alatt tartja ezt a titkot...ezt nem tanítják az iskolában :D
 

108
Off Telep / nagynorbi társalog egy pávacigány kombinációval
« Dátum: 2012. szeptember 27. - 08:32:31 »
Idézetet írta: RolePlay date=1348725217\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"28002\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Régen elítélték a buzikat, most meg divattá válik ? :O
 
Hát igen.
És tudom, a mai világban ciki, de én is Heteroszexuális vagyok.

109
Tanár Only / [piszk.] [SetPlayerHealth/Armour] Istenmód készítése
« Dátum: 2012. szeptember 27. - 08:28:59 »
\"Tanóra\" anyaga: SetPlayerHealth és SetPlayerArmour függvény.
Amire szükségünk van: ZCMD parancsfeldolgozó
Sziasztok!
Ebben a Tanórában bemutatom, hogy hogyan kell Istenmódot hozzáadni.
Ezzel együtt megtanítalak titeket a SetPlayerHealth illetve a SetPlayerArmour függvények alkalmazására is :)
Kezdetben adjunk hozzá két színt, az elsõ leckében megtanult módon:
 

#define SZIN_PIROS   0xFF0000FF
#define SZIN_ZOLD    0x00FF00FF

 
Utána létre kell hogy hozzunk egy változót:
 

new Isten[MAX_PLAYERS] = 0;

 
És hozzuk létre a parancsot:
 

CMD:god(playerid, params[])
{
        if (Isten[playerid] == 0) // Ha nincs Istenmódba
        {
            SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, \"Bekapcsoltad az Istenmódot!\");
            SetPlayerHealth(playerid, 9999999); // Az életét (hp) 9999999-re állítja
            SetPlayerArmour(playerid, 9999999); // A Kevlárt (páncél) szintén annyira.
            Isten[playerid] = 1; // A Játékos Istenmódba lépett, a változó 1-re módosul.
            return 1;
        }
        else if(Isten[playerid] == 1) // Ellenkezõ esetben, ha a játékos Istenmódban van
        {
            SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, \"Kikapcsoltad az Istenmódot!\");
            Isten[playerid] = 0; // A Játékos Kilépett az Istenmódból, a változó ismét 0-ra módosul
            SetPlayerArmour(playerid, 0); // A Játékos kevlárját lenullázzuk
            SetPlayerHealth(playerid, 100); // Az életét visszaállítjuk 100-ra
            }
            return 1;

 
A Két függvény alkalmazása a GameMódokban általában:
SetPlayerHealth
Szinte minden játékmódban elõfordul, a /heal, illetve a /kill parancs szíve, hiszen míg az egyik 100-ra, (vagy egy adott értékre állítja) a másik lenullázza az életet.
Fent már láttuk, hogy hogyan lehet egy adott értékre beállítani az életet.
SetPlayerArmour
Sok Roleplay szerver elõszeretettel használja, például a rendõrségnél.
Ha az illetõ beír egy parancsot, vagy beleáll egy pickupba, akkor a Kevlár feltöltõdik :)
Persze elõfordul DM, illetve Fun szervereken is :)

110
PAWN gyakorlati tanfolyam / [Különóra] Strcmp és mûködése
« Dátum: 2012. szeptember 27. - 08:05:19 »
Sziasztok!
Valaki már az elsõ leckénél felvetette, hogy miért Zcmd-t használunk.
Rögtön érkezett rá a válasz is. Gyors, egyszerû.
Úgy gondoltam, hogy így, egyfajta a tananyaghoz nem, vagy csak alig-alig kapcsolódó leckében bemutatnám az strcmp mûködését.
1.) Mi az Stcmp jelentése?
Az Strcmp jelentése \"StringCompare\"
2.) Mit csinál az Strcmp?
Két Stringet hasonlít össze egymással.
3.) Hogyan mûködik?
Az Strcmp egyesével összehasonlítja a két stringben megegyezõ karaktereket.
Tehát, ha össze akarod hasonlítani a \"Szia\" és a \"Szia\" stringet, (Ami ugyan az) akkor az Strcmp ezt fogja csinálni:
Kiveszi az elsõbõl az \"S\" Karaktert, és összehasonlítja a másik Stringben lévõ \"S\" karakterrel.
A Karakterek megegyeznek. Mindezt addig csinálja, amíg az egyik stringben kevesebb karakter lesz, mint a másik, vagy a két karakter nem fog megegyezni.
Tehát:
Ha egy \"Szia\" és egy \"Sziamia\" stringet hasonlítunk össze, akkor õ az elsõ a-ig jut.
Az Strcmp-nél szintén meg lehet adni, hogy mit csináljon, ha a két string egyezik, és mit csináljon, ha nem.
Például:
 

if(strcmp(\"Szia\", \"Szia\") == 0)
{
    SendClientMessage(playerid, 0x0FFF, \"Ezt fogja elküldeni, ha a két string megegyezik\");
}
else
{
    SendClientMessage(playerid, 0x0FFF, \"És ezt, ha nem egyezik meg, tehát különbözik\");
}

 
Persze, gondolom, hogy a kezdõ szerverüzemeltetõk csak a Parancsok létrehozására használják.
A Zcmd-vel ellentétben itt a parancsokat az OnPlayerCommandText alá kell írni.
 

public OnPlayerCommandText()
{
// Ide jöhetnek a parancsok
}

 
Az Strcmp nem csak a pawn-ban fordul elõ, hanem például a Javaban is! :)

111
SA-MP: Szerverfejlesztés / Tuning Infernus és Bullet
« Dátum: 2012. szeptember 27. - 07:43:05 »
Idézetet írta: kyle900 date=1348695583\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"27970\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Szia! Kaphatnék egy rövid leírást, hogy hogyan kell ezt betenni? Pawno-val próbálkozom, de akármelyik scriptet teszem be pl. Elidnítom a szervert kiírja hogy elindította, viszont írnám be konzolba mondjuk hogy /pm (pm srcript esetén) és azt dobja vissza hogy Unknown Command.
 
Szia!
Persze!
1.) Letöltöd a .pwn kiterjesztésû fájlt
2.) Megnyitod a \"Pawno\" nevû programban
3.) Megnyomod az F5-öt. (Vagy felül klikk a \"Compile\" gombra)
4.) Keresd meg a .pwn fájl melletti .amx kiterjesztésû fájlt.
5.) Rakd vágólapra (Ctrl+C)
6.) Másold be a szervered \"Filterscripts\" mappájába
8.) Nyisd meg jegyzettömbbel a szerver.cfg-t.
9.) A Filterscripts sorba írd be a .amx fájl nevét (.amx nélkül)
10.) Indítsd a szervered.
Másféle módon az 6. ponttól:
6.) Másold be a szervered Filterscripts mappájába
7.) Indítsd a szervert
8.) A Szerveren írd be a következõ parancsokat: /rcon login [jelszavad] /rcon loadfs [amxfájlneve]
Remélem segítettem :)

112
Off Telep / Ti minek fogtok dolgozni?
« Dátum: 2012. szeptember 26. - 23:27:14 »
Kardiológus.
(Igen, orvos)
Bár, infótanárom kijelentette, hogy személyesen fog engem kirángatni a kórházból/rendelõbõl ha nem a számítástechnikát választom..:D

113
Beszélgetés / Cikis helyzetek
« Dátum: 2012. szeptember 26. - 23:23:07 »
Idézetet írta: James_Raynor date=1348694329\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"20492\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


 

A cigivel nem az a gond, hogy dohány. :)
A papírt kezelik mintegy 2400 anyaggal, többek közt arzénnal, ami kis mennyiségben \"csak\" függõséget okoz. Nem kicsit.
Ha minden áron dohányozni akarsz akkor pipa. Elegánsabb is. :)
 
Hááát igen.
Csak hülyén néznék ki, mikor szünetben beosonok a fiúvécébe,  és gyújtanék egy pipát..:D
 
[/quote]
Csak azért, mert a többi gyökér nem pipázik. :D
Like a sir. :D
 
[/quote]
Az iskolai zsebházirendben \"Tilos a Cigarettázás\" van...
hm...:\'D

114
SA-MP: Szerverfejlesztés / Tuning Infernus és Bullet
« Dátum: 2012. szeptember 26. - 23:20:15 »
Idézetet írta: ..divx.. date=1348676917\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"27970\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Jó lett!
Mivel csináltad?
 
Nem én csináltam.

115
Off Telep / Történelem. WTF?!
« Dátum: 2012. szeptember 26. - 23:00:57 »
Idézetet írta: Moretti date=1348693048\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"28001\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Kötelezõ: töri, magyar(nyelvtan+irodalom), választott idegennyelv, matek + 1 választott.
Ha tovább akarsz tanulni, akkor ezek közül valamelyiket emelt szinten kell elvégezned. Új törvény, köszönd az okosaknak ott fent :D
Elõrehozottban érdemes gondolkodni, mert akkor 1-el kevesebbre kell majd tanulni egyszerre. Én az infót fogom idén megcsinálni(11. osztályban vagyok).
 
Én is elõrehozottat teszek majd infóból. Csak azt nem lehet 10.ikben...:\\
Jézus... Elleszek asszem..:D

116
Beszélgetés / Cikis helyzetek
« Dátum: 2012. szeptember 26. - 22:55:44 »
Idézetet írta: James_Raynor date=1348692649\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"20492\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
A cigivel nem az a gond, hogy dohány. :)
A papírt kezelik mintegy 2400 anyaggal, többek közt arzénnal, ami kis mennyiségben \"csak\" függõséget okoz. Nem kicsit.
Ha minden áron dohányozni akarsz akkor pipa. Elegánsabb is. :)
 
Hááát igen.
Csak hülyén néznék ki, mikor szünetben beosonok a fiúvécébe,  és gyújtanék egy pipát..:D
Meg, az az igazság, hogy egy idõ után az ember megkedvel egy bizonyos ízt, hozzászokik egy bizonyos ízhez.

117
Off Telep / Történelem. WTF?!
« Dátum: 2012. szeptember 26. - 22:50:06 »
Idézetet írta: Moretti date=1348692498\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"28001\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Hát, akkor már szoknod kell a hasonló terjedelmû tanulást. ;) Érettségire ezeket javarészt elfelejti az ember és muszáj elõkotorni :D
 
Töribõl kötelezõ az érettségi? :D

118
Beszélgetés / Általános
« Dátum: 2012. szeptember 26. - 22:48:31 »
Egyesével olvasgasd végig James mind a 3669 hozzászólását..:\')

119
Off Telep / Történelem. WTF?!
« Dátum: 2012. szeptember 26. - 22:47:26 »
Idézetet írta: Moretti date=1348692361\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"28001\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Amúgy hányadik osztályba jársz? :D
 
10. :)

120
Segítségkérés / 0.3c-s objectek konvertálása CreateDynamicObject-é..
« Dátum: 2012. szeptember 26. - 22:43:22 »
Anno 0.3c-nél is ezt használtam.
ConvertFFS - Klikk
Bemenet - MTA 1.0 Object Change
Kimenet - Incognito\'s Streamer Plugin Change
Aztán lehet, hogy csak az álmosság beszél belõlem, de próbáljátok ki.

Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 60
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal