Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 1
open.mp verziók / Az open.mp első kiadásra jelölt verziója« Dátum: 2025. október 18. - 15:14:39 »
Release Candidate 1 – az open.mp első kiadásra jelölt verziója
(Y_Less összefoglalója alapján, 2023. január) Több évnyi fejlesztés, viták, újraírások és türelem után végre elérkezett az a pillanat, amire az open.mp közösség évek óta várt: megjött az első Release Candidate (RC1) verzió az open.mp szerverből. Ez a verzió a hivatalos 1.0-s kiadás előtti utolsó nagy mérföldkő. Ha minden a tervek szerint alakul, ez a build már az a kódalap, amivel a projekt végre elérheti azt a célt, amit eredetileg kitűzött: egy teljes, stabil, nyílt forrású alternatívát a SA:MP szerverhez. Négy év fejlesztés és két teljes újraírás után Ahogy Y_Less írta, ez nem volt egyszerű út: négy év fejlesztés, két teljes újraírás, rengeteg vita és kompromisszum kellett hozzá, mire idáig eljutottak. De most végre itt tartanak: az open.mp RC1 kiadása nem kísérleti verzió többé, hanem már közel áll a kész, végleges szerverhez. A fejlesztők között olyan nevek dolgoztak, akik a SA:MP világában is ismerősek: Amir, Cheaterman, Freaksken, Graber, Hual, Josh, JustMichael, kseny, Nexius, pkfin, Potassium, Southclaws, TommyB, Y_Less, Zeex és még sokan mások. Ők azok, akik a közösség érdekében újraépítették a rendszert, hogy a SA:MP örökség tovább élhessen. Mit hozott az RC1 verzió? A fejlesztők a béta fázis lezárásával több új funkciót és komoly frissítést hoztak – mind scriptelőknek, mind fejlesztőknek. Az RC1-ben bemutatkozott:
Az új dokumentációk és SDK linkek a fejlesztői GitHubon érhetők el, de a lényeg, hogy a PAWN fejlesztés soha nem volt ennyire stabil és karbantartható, mint most. SDK – C++ szintű vezérlés A Pawn megmarad az open.mp hivatalos nyelveként, de most először megjelent a teljes SDK (Software Development Kit), amivel C++-ban is lehet komponenseket fejleszteni a szerverhez. Ez hatalmas előrelépés: míg a SA:MP pluginrendszere csak kiegészítő funkciókat engedett, az SDK-val gyakorlatilag bármelyik belső modult újraírhatod vagy kibővítheted. A dokumentáció ugyan még épül, de több kész sablonprojekt is elérhető: üres template (nulláról indulóknak), basic-template (alap komponensekhez), pawn-template (Pawn–C++ hibridhez), full-template (komplex szerverkomponensekhez). Ezzel gyakorlatilag elérhetővé vált az, amit a SA:MP közösség évekig kért: valódi, moduláris szerverfejlesztés, nem csak scriptelés. Újdonságok a szerverfunkciókban A Pawn és az SDK mellett az RC1 frissítette a szerverfunkciókat is:
Mindezekkel együtt több hibát is javítottak, például a GDK pluginoknál (streamer stb.), SQLite logolásnál, és a korábbi GMX crash-eknél. Közösség, fórumok, támogatás A kiadás után újraindult az open.mp fórum, ahol a fejlesztők és a közösség újra aktívan jelen vannak. Mostantól nemcsak bugreportokra van lehetőség, hanem valódi technikai diskurzusra is – végre egy hely, ahol újra él a közösség. A projekt emellett most először nyitott támogatásra is: Patreonon és OpenCollective-en keresztül bárki segítheti a szerver- és kliensfejlesztést (az adományok kizárólag az infrastruktúrát és a jövőbeli fejlesztéseket támogatják). Mit jelent ez a SA:MP közösségnek? Ez az RC1 verzió egy korszak lezárása és egy új kezdete. A SA:MP forráskódja soha nem volt elérhető, az open.mp viszont most végre valóban „open”. Ha minden a terv szerint halad, ez lesz az alapja annak a 1.0-s kiadásnak, amivel a San Andreas multiplayer újra feléledhet – modern formában, de a régi szellemiséggel. Y_Less így zárta az összefoglalót: „After four years, two rewrites, arguments and drama… it is finally here.” És tényleg: amit a SA:MP közösség éveken át csak remélt, az most már valóság lett. Kiegészítésnek: Az open.mp fejlődését te is nyomon követheted az alábbi github linken: https://github.com/openmultiplayer/open.mp/releases 2
SA-MP / Open.mp: Alap információk / Átállás open.mp-re – Mit jelent ez a régi SA:MP szervereknek?« Dátum: 2025. október 18. - 15:09:28 »
Portolás SA:MP-ról open.mp-re – Y_Less magyarázata alapján
A SA:MP világát ismerőknek talán nem kell bemutatni Y_Less nevét. Ő volt az egyik legismertebb fejlesztő és dokumentáló arc a közösségben – számtalan script, plugin és útmutató mögött állt. Az open.mp megjelenése után ő írta meg az egyik legérthetőbb, legőszintébb leírást arról, mit is jelent valójában a váltás a régi SA:MP szerverekről az open.mp platformra. Ez a cikk az ő 2024 márciusában írt összefoglalója alapján készült, kiegészítve azóta szerzett tapasztalatokkal és a projekt jelenlegi állásával. Miért volt szükség portolásra? Y_Less is egyértelműen leírta: a SA:MP évek óta egyfajta „limbóban” volt. Nem érkeztek frissítések, a közösség pedig különféle kerülőutakkal – pluginokkal, includokkal és egyéni hackekkel – próbálta életben tartani a rendszert. Olyan kiegészítések születtek, mint a YSF plugin vagy a fixes.inc, amelyek rengeteg hibát és korlátozást javítottak ki, miközben magához a forráskódhoz nem volt hozzáférés. Ezek viszont elérték a határaikat. Az open.mp tehát nem „új mod”, hanem a SA:MP szerver teljes újraírása modern alapokon, amely beépíti mindazt, amit a közösség az évek során megtanult és megoldott – csak épp szisztematikusan és átláthatóan. Mit jelent a portolás a gyakorlatban? A cél egyértelmű volt: a régi kód működjön tovább, de a motor legyen új. Y_Less szerint az open.mp úgy készült, hogy a meglévő PAWN scriptjeid 95%-ban változtatás nélkül fussanak. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden apró részlet ugyanúgy viselkedik, mint korábban. Néhány tipikus változás, amit érdemes ismerni, ha portolsz:
Mindezek a változások logikusak, csak az évek alatt megszokott hibákat és “furcsaságokat” szüntetik meg. Aki eddig YSF-et vagy fixes.inc-et használt, annak ezek a változtatások nem lesznek újak – mostantól csak épp a motor maga kezeli őket. Mitől jobb így? A SA:MP-ban a közösség több tucat patch és workaround rétegét építette egymásra – az open.mp ezekből mindent beépített, de a forráskód szintjén, nem plugin-szinten. Ez azt jelenti, hogy: a motor stabilabb, kevesebb összeomlást okoz, egységesebb a működés (nincs több “ez filterscript alatt másképp viselkedik” típusú bug), és végre valós alapot ad a jövőbeli fejlesztéseknek, mint például a cross-play támogatás. Hol tart most a fejlesztés? Jelenleg az open.mp a szerveroldalon szinte teljes, a fejlesztők már fél-nyilvános béta tesztelést futtatnak. Itt elsősorban scriptereket keresnek, akik kipróbálják a meglévő SA:MP scriptjeiket az új motor alatt, és jelentik a hibákat vagy eltéréseket. A nagy cél most a kliensoldal – főleg a GTA: San Andreas Definitive Edition verzióhoz készülő kliens, amely lehetővé tenné, hogy PC-s, Androidos és Definitive játékosok egyazon open.mp szerveren játszanak együtt. Ez lenne az igazi áttörés: a közösség újraegyesítése, platformtól függetlenül. Mit jelent ez neked, ha volt régi szervered? Egyszerűen: nem kell újrakezdened semmit. A scriptjeid tovább élhetnek, csak egy modernebb környezetben. Az open.mp célja nem az volt, hogy lecserélje a SA:MP-ot, hanem hogy a régi alapokat megtartva továbbvigye azt. Ha komolyan gondolod a fejlesztést, most érdemes elkezdeni ismerkedni a dokumentációval, mert ha a kliensoldal megjelenik, az open.mp nagy eséllyel újra életet lehelhet a multiplayer közösségbe. És nem csak retroból – hanem azért, mert a rendszer végre megérkezik a 2020-as évek technikai szintjére. 3
SA-MP / Open.mp: Alap információk / Mi is az a open.mp?« Dátum: 2025. október 18. - 15:00:03 »
Az open.mp (vagyis Open Multiplayer) a San Andreas Multiplayer szellemi örököse. Ugyanaz az alapötlet, csak modern környezetre húzva. A cél egyszerű: a régi SA:MP-élményt életben tartani, de olyan technikai háttérrel, ami a mai igényekhez is passzol.
A projekt nem egy új játékmód, nem egy különálló mod, hanem gyakorlatilag a SA:MP újraírt szerveroldala – nyílt forráskóddal, fejleszthető architektúrával és aktív közösségi támogatással. Miért jött létre? Aki szervert vitt, az pontosan tudja: a SA:MP fejlesztése egy bizonyos idő után gyakorlatilag megállt. Kevés frissítés, minimális kommunikáció, és a legtöbb problémát a közösségnek kellett megoldania. Ez volt az a pont, ahol néhány tapasztalt fejlesztő akik a SAMP fejlesztésében is részt vettek úgy döntöttek: új alapokra helyezik az egészet, ahol nem probléma az, hogy a SAMP forráskódja nincs meg, emiatt csak kiegészítőkkel tudják megoldani, hogy nagyjából működéképes legyen. Így született meg 2019-ben az open.mp, ami már az elején a közösség által vezetett, átlátható és folyamatosan fejleszthető alternatívának készült. A fejlesztés nem volt zökkenőmentes – több évnyi kísérletezés és irányváltás után 2021-ben döntöttek úgy, hogy teljesen újraírják a kódot. A cél: 1:1-ben pótolni a SA:MP szervert, minden funkciót és scriptet visszafelé kompatibilisen kezelve, csak stabilabb, modernebb alapokon. Mi a roadmap, és miért kellett újraírni? Az open.mp fejlesztői belátták, hogy a SA:MP kódja egyszerűen nem alkalmas hosszú távú fejlődésre. A rendszer bonyolult, nehezen bővíthető és hibajavításra is nehézkes. Ezért az újraírás célja az volt, hogy:
A roadmap ennek megfelelően három fő szakaszból áll: Teljes kompatibilitás – a régi szerverek és módok működjenek változtatás nélkül. Stabil, modern szervermotor – gyorsabb, megbízhatóbb infrastruktúra. - Itt tartunk most nagyjából - Cross-play – a jövőben lehetőség, hogy különböző verziók (PC, Android, Definitive Edition) egy közös szerveren játszhassanak. Mit jelent ez azoknak, akik régen SA:MP szervert csináltak? A jó hír: nem kell újrakezdeni semmit. Az open.mp visszafelé kompatibilis, vagyis a legtöbb meglévő gamemode, filterscript és plugin ugyanúgy fut rajta, mint a SA:MP-on. Ha van egy régi, működő szervered, az open.mp-ra való átállás alapvetően annyit jelent, hogy lecseréled a szerverfájlt – a scriptjeid maradnak, a játékosaid maradnak, a szervered megy tovább. Természetesen lesznek apró különbségek és új funkciók, de nem arról van szó, hogy mindent újra kell írni. Ez nem egy új világ, hanem ugyanaz a SA:MP, csak a motorja modernebb. A fejlesztők pont ezt tartották szem előtt: ne kelljen kidobni az eddigi munkát, hanem lehessen továbblépni egy frissebb, nyitottabb platformra. Hol tart most a projekt? Az open.mp fejlesztése jelenleg már a szerveroldali szakasz végéhez közeledik. Az alapfunkciók – a régi SA:MP-natives, scriptkezelés, hálózati kommunikáció – már működnek, és a csapat elindította az első fél-nyilvános bétatesztelést is. A tesztelésbe tapasztalt scriptereket várnak, akik PAWN-ban otthonosan mozognak, és segíteni tudnak a régi scriptjeik kipróbálásával. A cél az, hogy minden régi natív, callback és parancs pontosan úgy működjön, mint korábban – csak stabilabban. Emellett egy nagyobb fejlesztés is folyamatban van: az open.mp kliens készül a GTA San Andreas: Definitive Edition-höz. Ez azt jelenti, hogy a jövőben egy szerverre csatlakozhatnak majd játékosok az eredeti San Andreas PC-s verziójával, az Androidos kiadással, és a Definitive Editionnel is – mind ugyanarra a szerverre. Ez lesz az igazi áttörés: a közösség nem fog szétszakadni platformok szerint, hanem egy helyen maradhat. A projekt mindenképpen figyelmet érdemel, mert bár a SAMP közösség az utóbbi időben (főleg kicsiny fórumunk esetében) nem aktív már, ez nem a közösség hanem a játék potenciálja miatt volt így leginkább (lásd példaképp az MTA:SA-t ami még a mai napig képes aktív szervereket üzemeltetni, szimplán csak azért, mert ég és föld a technológiai különbség a samp és az MTA között. Viszont ha a projekt sikeres lesz (és ez utóbbival kapcsolatosan bizakodók lehetünk látván mit értek el a fejlesztők) akkor az azt jelentené, hogy nemcsak retro céllal, de új alapokon is vissza lehetne hozni a SAMP szervereket. Gondoljatok bele: Lehetne a jövőben egy új szervered ami a Definitive Edition játékkal megnyitható, és minden hosszú évek alatt írt rendszered majdnem plug-in megoldással használható lesz benne. Nem kell újraírnod mindent, csak portolod a régi kódjaid egy részét és élvezed a stabilabb és több funkcióval rendelkező játékot, úgy mint régen. Az igazi erő itt abban lehet, hogy a visszafelé kompatibilitás miatt lehetőség van a régi romokból új alapokat építeni. Ameddig a kliens oldal még nincs kész, addig az igazi régi motorosokon kívűl sok újat nem fog jelenteni a játékos rétegek részére, így én azt javaslom, hogy senki se ugorjon bele fejjel a dolognak, mert csalódás lesz a vége, nem fog a játékosoknak semmilyen nagy előrelépést hozni. Viszont akinek volt korábban szervere én javaslom, hogy kezdjen el ismerkedni az open.mp világával, mert ha eljön egyszer a kliensoldali támogatás, akkor biztos vagyok benne, hogy egy régi szervert újraalkotva fog tudni annyi pluszt adni, hogy nemcsak a retro hanem a játékélmény miatt is visszatérhetnek a SAMP játékosai. Az open.mp oldalát elérheted innen: https://open.mp/ 4
Kérdések, Segítség / Re:Lopott jármű id mentés« Dátum: 2025. augusztus 23. - 19:41:59 »
Szia,
ehhez a GetPlayerVehicleID függvényt érdemes használnod. Lekéred, amikor ellopja a kocsit elmented vagy valami, elindítod a timert. És ha fut a timer valamint a GetPlayerVehicleID-nél az id ugyan az akkor nem kap megint csillagot. 5
Beszélgetés / Re:Van e értelme foglalkozni még SA-MP-s dolgok publikálásalval?« Dátum: 2024. július 05. - 11:44:00 »
Szia,
alapvetően a samp-al az a helyzet, hogy max annyit tudunk mondani már róla. Hogy bezzeg az én időmbe ez mekkora játék volt. Publikálhatod, talán 1-2 ember meg is nézi, így retro gyanánt. De nem hiszem, hogy a retró szellemen felül bárki más komolyabban foglalkozik már ezzel itthon. Én például még nemrég elkezdtem foglalkozni a GTA 5 szerverekkel, gondoltam lesz benne érdeklődés, de kicsit kiöregedtünk. A közösség nem tért rá arra, szóval korán se akkora az érdeklődés már nemcsak a samp iránt, hanem úgy amúgy ![]() in summa: ha szeretnéd oszd meg, ha nem ne. Sajnos nem fogsz akkora elismerést kapni mint régen, de kit érdekel ![]() 6
Fórumi közlemények / Re:Best of 2023« Dátum: 2024. január 01. - 06:30:02 »
Az év staff tagja te vagy, ez a minimum azután, hogy ez eszedbe jutott még!
![]() 7
GTA San Andreas / Re:Honnan biztonságos és egyszerü letölteni a GTA San Andreas-t?« Dátum: 2022. június 16. - 14:56:11 »cappsy home videót azért linkelhetem ide? Az mehet, de küldd el nekem is privátba ahogy régen 8
GTA San Andreas / Re:Honnan biztonságos és egyszerü letölteni a GTA San Andreas-t?« Dátum: 2022. június 13. - 10:09:03 »
Kérlek inkább privátban toljátok a srácnak a linkeket.
9
Off Telep / Re:Régi képek előhívása a fórumból« Dátum: 2021. március 24. - 23:55:52 »
Szia ha jól látom itt a képfeltöltő oldal halt meg amin a képek voltak. Legalábbis a forrásból ez a helyzet az első képeken.
Nem néztem végig, de tippre a többivel is ez a helyzet.. Ez is pld egy link: http://kepkezelo.com/images/j0v0qjfc82fsadmkf1.jpg Néha rám is rámjön a nosztalgia, sajnos csak kevés dolog van lementve rajta, de azért tud élményt adni: https://web.archive.org/ Próbáld ki, én azért mosolygok néha rajta ![]() 10
Segítségkérés / Re:Dini összekavarodik« Dátum: 2021. március 13. - 03:44:44 »
Lehet hogy nagyon, nagy hülyeséget írok, kb 7 éve nem láttam már samp kódot.
Viszont, a játékosnév nem globális változó és az OnPlayerSpawn-nál te úgy kéred le mintha lenne annak értéke. Kérd le a GetPlayerName-et a OnPlayerSpawn-nál a fájl beolvasása előtt, mert így szerintem nemkap semmit sem. A mentésnél ahogy látom ugyan ez. Mondom, lehet hülyeség, rég nem követem már mi van sampon, de natívan logikusnak tűnik. 11
Beszélgetés / Re:InfiniteHosting @2020« Dátum: 2020. július 09. - 15:33:33 »
Kedves témanyitó, ha már itt hirdeted szolgáltatásaid tedd meg, hogy ilyen egyszerű kérdésekre válaszolsz, ellenkező esetben a témát zárom, és az elérhetőségeket eltávolítom.
most az árak hol megtekinthetőek? mert nem találom 12
Segítségkérés / Re:IG interior« Dátum: 2020. február 01. - 23:26:40 »
https://pastebin.com/etcXdhnq
https://pastebin.com/GHnwqpjb http://www.solidfiles.com/d/f136e/ Ezek segítségedre lehetnek ![]() 13
SA-MP / Open.mp: Szerver bemutatása / Re:NewLineRPG« Dátum: 2020. január 19. - 19:50:02 »
Sikerült kiírnod az ip-t a téma elfogadása előtt..
Bár a szabály régi, de még mindig él. Mivel már több ilyen témát is nyitottál (ezek szerint a fórum szabály elolvasása nélkül), így a címet törlöm. Írj még valamit, mert ez kevés lesz. Példaként nézz körbe régebbi témáknál! 14
SA-MP / Open.mp: Szerver bemutatása / Re:Madness TDM« Dátum: 2020. január 19. - 19:48:02 »
Írhatod az ip-t bástya
15
SA-MP / Open.mp: Szerver bemutatása / Fain RPG« Dátum: 2019. augusztus 06. - 00:16:45 »
Én lennék az utolsó aki véleményt mondana, pláne, hogy nem is játszok már évek óta, így a szerveren se voltam fent.
De azért ezen a neven kiégtem ![]() ![]() |