Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.
Oldalak: [1]
1
Általános / Az álom, ami nem rajtam múlt« Dátum: 2018. április 06. - 12:02:21 »
Az hagyján hogy scriptelt bandák, de óránként fizetést is kaptak.. a semmire.
2
Általános / Az álom, ami nem rajtam múlt« Dátum: 2018. április 04. - 20:38:12 »
Sziasztok.
Kb. 2 évvel ez előtt bele kezdtem egy SA:MP Roleplay szerver írásába. A célja leginkább az volt, hogy megtanuljam a nyelvet. Mivel nem fordítottam rá soha elég időt és energiát, ezért nem értem el a kívánt szintet a mai napig. 1. Rész: MISC Amikor neki álltam az ötletelésnek, azokat a pontokat szedtem össze, amiket a régi, \"hardcore\" RP szerverek nélkülöztek, vagy éppen szerintem hibaként tartalmaztak. Én annak idején játszottam a Littletown-on, később Palomino RPG-n, és a Malibu RP (asszem az a Palomino fia) volt az utolsó roleplay szerver, amin szvsz érdemes volt játszani. Mindegyikért meg voltam őrülve.. kezdetben. Munkák, RP szituációk, \"jöjjön már az óránkénti rádiós fizu\", stb. Nagyon jó közösségek voltak, izgalmas RP szituációkkal, eventekkel. Szerintem sokan gondolták, érezték ugyan ezt. Mégis hiányzott valami. Egy idő után nem volt célja a játéknak. Éppen ezért terveztem a saját szerveremmel egy olyan nagyméretű projektet, amit az évek során semelyik nagy- vagy kisszervernél nem láttam/hallottam. STORYLINE. Egy olyan izgalmas ROLEPLAY történet megírásán dolgoztam, ami a szerveren tudja tartani a játékosokat. Az Actorokat (hívjuk inkább NPC-nek őket) továbbgondolva nem csak kasszásnak és ügyintézőnek használtam fel őket, hanem olyan IG karaktereknek, amelyekkel az interakció sokkal mélyebb. MMO-szerű quest rendszert szerettem volna implementálni izgalmas, ingerdús, mégis reális küldetésekkel. A fő történet mellett persze kisebb szálon futó story-kat is végiggondoltam. Hogyan illett volna ez egy a régi szerverekre hajazó képbe? 1. Az NPC-ket a játékosnak kell megtalálni, semmi nem vezet rájuk. 2. Minden küldetés (még a fő story küldetései is) opcionális. Tehát nem a játékos arcába tolta volna, hogy \"Menj oda Dwayne Johnson-hoz a szeméttelepre, és kérdezd meg mi újság van vele!\". \"Akkor mégis hogy működne?\" -> Jól látható helyekre voltak tervezve, bárki meg tudta volna őket találni. \"Hogy tudna egy quest-rendszeres DM party (kérlek ne.) egy RP szerveren bármi értelmet nyerni?\" Az egész quest rendszer egy biográfia-rendszerrel és elismerés-rendszerrel állt volna kapcsolatban. Bizonyos küldetések megkövetelték volna a játékostól a választást. Választani jó és rossz között, elfogadni több pénzt/fegyvert vagy elutasítani. Ezek mind hatással lettek volna a karakter jellemére. Értelem szerűen mindenki neutrálisan kezdett volna a játékban. Kisebb döntéseknél a jó/rossz választások pedig befolyásolták volna a jellemet (a baromi kevés textdraw-os megoldás közül ez lett volna az egyik, ez sem szarrá csicsázva). A nagy döntéseknél nem csak a jellemet befolyásolták volna a válaszok, hanem a történet későbbi alakulását is. Plusz, a questek szinthez lettek volna kötve. Így lett volna értelme szint-rendszert kidolgozni. Itt jön képbe a biográfia-rendszer. Egy /bio [id] paranccsal az adminok RP szituációkért felelős csoportja bármikor lekérhette volna pl. egy túszul ejtő jellemzőit. Ha nem hű a karakterének, akkor bünti, tiszta sor. Így ki lett volna küszöbölve a sok szerveren jelenséggé vált 3-kor üzletember, 5-kor drogdíler skizofrénia. Az elismerés-rendszert nem gondoltam teljesen végig, a lényege az lett volna, hogy valakit 24 órán belül egyszer elismerhessünk RP-s magatartásáért (tehát a biográfiája szerint hű a karakteréhez). Hogy ez utólagos adminisztrátori feladat lett-e volna, nem hiszem, hogy megtudjuk. \"Miért bíztál volna ennyi feladatot az adminokra?\" -> Rengeteg szerveren voltak/vannak (mai szcénával nem vagyok képben) adminsegédek, és temérdek admin. Akiknek a feladata tudomásom szerint az esetleges kérdések megválaszolásán és unfreeze-elgetéseken kívül a szerveren való rend, és az RP fenntartása. Mi van akkor, hogyha a karakterünkkel jellemfejlődésen / romláson szeretnénk végig menni, nem pedig újat létre hozni? Ebben napi random quest-ek (civilnek 2 quest; frakcióban lévőnek 1 civil quest + 1 frakciós quest) segítettek volna. A quest-ek teljesítéséért lehetett volna Token-t szerezni, amit egy külön \"prémium\"/item-shopban lehetett volna elkölteni bármelyik karaktereddel. Itt lehetett volna vásárolni time-limites XP boostert, ruhaboltban nem megvásárolható kiegészítőket, Fegyver-skill javító cuccokat, \"skillt\" (jogot) dupla 9mm / dupla uzi viselésére, több fegyver tárolására alkalmas öveket, több karakter slot-ot, stb. Eleinte, a lehető legkésőbbig fegyvert, lőszert, autót, stb. ebben a shopban semmiképpen nem lehetett volna kapni, sem plusz Tokent vásárolni IRL pénzért. Nem gondolom, hogy bárkinek előnyt kellene élveznie mással szemben azért, mert több pénzt tud rászánni egy ilyesféle hobbira. A szerver IG javainak adásvétele különböző \"aukciós házakban\"/piacokon zajlott volna. Itt mindenki meg tudta volna nézni az aktuális eladó cuccokat, vagy hogy kinek mire lenne szüksége. Így a chatbox nem lett volna szétspamelve hírdetésekkel. A játéktér természetesen a játékosok számától függött volna. Kezdetben Red County-ban indul, majd Fort Carson, EQ, LP, Bayside. A kisvárosok szépen lemetszik egy vonalban úgy a térképet, hogy az első játéktérbe vehető nagyváros Las Venturas legyen. Minden bővülés egy-egy új Season kerete alatt jött volna. Minden Season végén nullázódtak volna a season-re vonatkozó elismerés-pontok, és lett volna egy toplista, ahol a Season alatt legtöbb elismerés-pontot szerző játékosok szerepeltek volna, akik a teljesítményükért valamilyen jutalomban részesülnek. Amikor már sok játékos végig viszi a történetet, akkor a következő bővüléssel folytatást vagy egy új, legalább annyira izgalmas és szórakoztató történetet avattunk volna új questekkel (a régiek meghagyásával természetesen), új főgonosszal, új lehetőségekkel.
3
Segítségkérés / y_ini login rendszer: rosszul mentett és visszatöltött értékek« Dátum: 2017. május 25. - 16:31:47 »
Sziasztok!
Egy szervert írok éppen, és támad egy kis furcsaság a y_ini mentésrendszeremmel. (OFF: Tudom, hogy régi a y_ini és MySQL-t kellene használni, de évek óta nem scripteltem és kíváncsi vagyok mennyit tudok összehozni múltbéli tudásommal.) A problémák a következőek: A regisztrációnál megadott jelszót hol elmenti rendesen, hol nem. A játékos pozícióját elmenti, de loginnál nem jó helyre spawnol (0,0,0 -nál \"zuhan a mélybe\"). A játékos pénzét nem tölti be, csak az alap kezdőösszeget minden alkalommal. Minden mást (Kor, AdminLvl, stb.) jól elment és visszatölt. A script ezen részei:
A segítséget előre is köszönöm! EDIT: Megoldva
Oldalak: [1]
|