Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 1
Munkaerő keresés / Ötletgazdákat keresek« Dátum: 2017. június 24. - 19:32:03 »Idézetet írta: id100 date=1498325280
\"ottvan, bocs tesó\"... mondjuk mert direkt hagytam ott? a figyelmetlenséget pedig másra értettem:) 2
Munkaerő keresés / Ötletgazdákat keresek« Dátum: 2017. június 24. - 17:56:19 »Idézetet írta: id100 date=1498292333
Ha jobban megnézed, két hozzászólásodat idéztem és az idézetek alatt válaszoltam rájuk de szólj csak le nyugodtan. 3
Munkaerő keresés / Ötletgazdákat keresek« Dátum: 2017. június 23. - 22:05:19 »Idézetet írta: Enigma date=1498248223
piaci rés, írj, ha nincs 4
Munkaerő keresés / Ötletgazdákat keresek« Dátum: 2017. június 23. - 22:00:40 »Idézetet írta: Enigma date=1498247099
Bugok akkor is előjöhetnek. Egyrészt nem biztos, hogy a teszt minden eshetőséget lefed, akkor meg bukod a legelején. Főleg egy multiplayer játékban, ahol 1000 emberből legalább 200-nak modolt a kliense, 300-nak sz*r a pingje, 100 meg aimozik Vagy egy egyszerűbb eset, nyom a player egy ESC-et anno ezzel nagyot szívtunk az egyik barátommal hiába gondoltunk minden eshetőségre, akkor nem hívodott meg az OnPlayerUpdate Szóval... lényeg a lényeg, hogy mindenre kiterjető teszteseteket nehéz írni, nehéz mindent számításba venni, minden egyes baromságot szimulálni, ami megtörténhet. Sokat segíthet, ha ezeket így végig gondolod, ez kétségtelen. De gyakorlatban dől el, hogy tényleg működik-e a program, főleg egy ilyen játéknál. A Windowst is agyontesztelik, mégis szinte napi szinten fedeznek fel benne hibákat. De ne hasonlítsunk egy Windowst egy RP módhoz, míg az egyiknek legalább 10 millió soros kódja van, a másiknak meg legfeljebb 100-200 ezer. Jó, nyilván nem a sorok mennyisége adja egy program minőségét, de sokkal karbantarthatóbb. 5
Munkaerő keresés / Ötletgazdákat keresek« Dátum: 2017. június 23. - 21:31:31 »Idézetet írta: id100 date=1498234976
Idézetet írta: id100 date=1498235351
Miért ne tudna egy fejlesztő összehozni egy RP módot? Nem értem. Ha rendesen fel van építve egy terv, hogy mit szeretnél megcsinálni, akkor nem hiszem, hogy elavult, bugos lesz. Nyilván nem lesz bugmentes, hibátlan, de tesztelni kell folyamatosan. Bugok bármikor előjöhetnek. A githubbal az lehet a gond, hogy a private repokért fizetni kell (nyilván ki ki maga döntse el, hogy mennyire használja ki), de pl. egy bitbucket tökéletes erre a célra. Egyébként... ha kicsit univerzálisabb megoldásokban gondolkozol, nem hülyeség, ki tudja, később ki csatlakozik be, ki megy el, így csak van egy alapvetően követhető fejlesztési történet 6
Munkaerő keresés / Ötletgazdákat keresek« Dátum: 2017. június 23. - 14:47:56 »Idézetet írta: LegendaryOm date=1498132550
Ez jól hangzik, de a tapasztalat általában az ellenkezőjét szokta igazolni. Szinte mindenki ezzel a felfogással indul aztán \"valami megváltozik\". Szerintem egyszerűen a nagy számok törvénye. Nem tudsz annyi felé figyelni, nem tudsz annyi embert meghallgatni. Több ember, több probléma. Ha így berobban valami, az pedig idomulni szokott a nagy számok törvényeihez. Létrehozhatsz egy fórumot a gondok megvitatására, ami úgymond nyilvános és mindenki bele-beletekinthet, de azon a ponton mindenkire figyelni akkor is nagyon nehéz. Illetve nem tudom, 2017-ben, a jelenlegi helyzetben mennyire van értelme belefogni egy ilyen vállalkozásba? Idézetet írta: LegendaryOm date=1498063624
Nagyon durván írták le Neked, de az a baj, hogy az ötleteket nagy vonalakban össze kéne szedned és azok alapján megnyitni a témát. Valami olyasmi, hogy \"Helló, itt van ez és ez az ötlet, ilyen meg ilyen szervert szeretnék csinálni, mit szóltok hozzá? Esetleg ötlet, hozzáfűznivaló?\" Érted a problémát, ugye? Mindentől függetlenül sok sikert kívánok hozzá Idézetet írta: Flash date=1498219760
Ha adnak mondjuk egy GTX 1080 Ti-t cserébe, és a rendelkezésemre bocsátják az elméleti vázat, ami köré fel akarják építeni a szervert, akkor napok alatt is megoldható, megfelelő szervezéssel Csak arra az időre félre kell tenni az egyéb teendőket. A kérdés inkább az, hogy 2-3 hónap múlva lesz-e még játékos, aki felmenne rá? Vagy egyáltalán most? Elég régen volt már, hogy utoljára játszottam. A napokban néztem fel újra, de megcsappant a magyarok létszáma. Vagyis amennyire én láttam. A szkripter liga iránt se volt valami nagy az érdeklődés, de ki tudja, talán a játékosok még aktívabbak. 7
Verseny szervezése / Szkripter liga« Dátum: 2017. június 14. - 23:45:13 »Idézetet írta: #ωᴇʙsᴛᴇʀ date=1497476357
Igazad van, de leírtam 3 lényeges különbséget az én elképzelésem és az eddigi versenyek között. Hátha így lenne esélye. Szerinted? 8
Verseny szervezése / Szkripter liga« Dátum: 2017. június 14. - 22:55:38 »
Ha támogatod a versenyt és esetleg részt is vennél rajta, kérlek hozzászólásban jelezd, hogy \"támogatom\", Ha pedig bármilyen építő jellegű ötleted van, légy oly kedves és azt is írd le hozzászólásba Köszönöm.
Sziasztok! Arra gondoltam, hogy lehetne szervezni egy szkripter ligát a következő elgondolással: Legyen két forduló, egy elméleti teszt és egy gyakorlati teszt, mindegyikben lehetne szerezni mondjuk 50-50 pontot, és az nyerne, aki minél több pontot tud szerezni összesen a két fordulóban. A versenynek készítenénk egy weboldalt (ha kell, ezt a felületet szívesen elkészítem). Ezen az oldalon lehetne leadni a jelentkezést (egy jelentkezési oldalon egyszerűen megadja az illető a fórumon használt felhasználónevét és jelszavát, amit pl. ki lehetne olvasni az adatbázisból - hogy ne történjen visszaélés, persze csak akkor ha az adminok ehhez hozzájárulnak) és a versenyszabályzat elfogadásával tud is jelentkezni. Ha nem, akkor simán beírja a nevét, és jelentkezik. A két tesztet külön időpontban bonyolítanánk le, hogy egyszerre ne legyen sok. Az elméleti teszt úgy nézne ki, hogy nem nagyon lenne több fél óránál az időkeret (pl. délután 4-kor kezdjük és fél 5-kor lezárjuk a beadást), lennének különböző kategóriákban kérdések, amikhez tartozna 3-4 válaszlehetőség, és azok közül kell megjelölni az(oka)t, amely(ek) helyes(ek). A kérdésekből így összeállna X pont (pl 50), mondjuk lenne 25 kérdés, és minden válasz 2 pontot érne. Vagy lennének egy pontos könnyű kérdések, amik pedig nehezebbek, azok több pontot érnének, és úgy jönne ki valamilyen logika szerint az X pont. Ilyen elméleti kérdés lehet pl. mondjuk az, hogy mik lesznek az new a[9] = {1,2,3,10,20,30,...}; tömb maradék elemei? A 1, 2, 3 B 40, 50, 60 C 31, 32, 33 Vagy pl. lenne egy programkód (nyilván képként, hogy ne lehessen már bemásolni és megnézni), és meg kéne mondani, a lehetséges kimenetek közül melyiket adja eredményül. Mit tudom én, pl. az alábbi kód mit ad eredményül:
A 255 B -255 C 240 D -240 E 15 Az elméleti teszt kategorizálható lenne a PAWN nyelv hivatalos leírása alapján (bááár, a SA-MP egy átalakított 3.2-es verziót használ, de mindegy), mivel itt alapvetően a pawn nyelv szintaxisának ismeretére lennénk kíváncsiak. De lehetnének kérdések a SA-MP dokumentációjából is, pl mi a különbség a CreateVehicle és az AddStaticVehicle között... a nyelv doksija itt érhető el: https://github.com/compuphase/pawn/blob/master/doc/Pawn_Language_Guide.pdf Tehát az elmélet úgy nézne ki, mint a KRESZ vizsga, kitöltik a versenyzők és a végén ki is írja az elért pontok számát, ha kell. A gyakorlati tesztet úgy képzeltem el, hogy a feladatok adottak lennének ugyanígy az oldalon (egy másik időpontban, napon, mint az elméleti teszt), olyan szkripteket kéne összeállítani, amiknél pontosan meg lenne határozva, hogy mit csináljanak (pl. írjanak ki egy eredményt a konzolra), és ez alapján egy ellenőrző program le tudná pontozni (azaz, hogy milyen teszteseteknek felel meg, és ezek alapján mennyire átgondolt magának a programnak a felépítése). Tehát a versenyző beillesztené a kódot egy szövegmezőbe, rányomna a \"Beküldés\" gombra és a program azonnal ki is értékelné neki a szkriptet. A teszt könnyebb szkriptekkel kezdődne (pl. írd ki a szerveren levő játékosok nevét, akinél ez meg ez a feltétel teljesül, írd ki az első n prímszámot, rendezz növekvő sorrendbe egy tömböt, egy tömbből add meg az összes olyan elemet, ami prímszám, vagy listázd ki azokat a neveket, amiben van a betű, stb stb) és a végén lehetnének összetettebbek is (pl. csatlakozzon fel a szkript egy mysql szerverre egy előre meghatározott plugin segítségével és küldjön neki kéréseket, ill. fogadjon adatokat, amiket dolgozzon fel, stb.) Természetesen ötleteket szívesen fogadnék Az eddigi elgondolásokkal szemben szerintem ennek a következő előnyei vannak: - közösen tudnánk megszervezni a témaköröket, a verseny logikáját, szóval kisebb eséllyel lenne elégedetlenség, hogy ez meg az nem kapcsolódik a script ligához, stb. - mindenki ugyanazokat a feladatokat kapná, nem lennének különböző fordulók, esetleg különböző nehézségű feladatok, nem lehetne azt mondani, hogy \"a másiké könnyebb volt\", hanem tényleg egységes lenne a dolog, nem 1v1, hanem mindenki mindenkivel - nem kéne vesződni a javítással, mert előre adott lenne a megoldás, vagy jó, vagy nem Ami az eredményeket illeti, igazából nem a klasszikus dobogós helyezésekre gondoltam, hanem összpontszámok szerint csökkenő sorrendben (tehát a legjobbak lennének elől) megjeleníteni mondjuk egy listát, a versenyzők neveivel, mellette a feladatokon elért részpontjaikkal és a végén az összesített pontszámukkal. A legjobb X versenyzőnek esetleg fel lehetne ajánlani valamiféle jutalmat, akár a fórumon valami extra dolgot, vagy pénzt... (ez megint csak nem tőlem függ). Szóval a kérdésem: érdekelne valakit egy ilyen verseny? Én valamikor a nyárra gondoltam, akkor nekem is több időm van, és szerintem így a tanév / vizsgaidőszak vége felé többőtök is így van ezzel Üdv. Basshunter 9
Szkript kérések / [MySQL] Offline és online tagok kilistázása« Dátum: 2017. június 14. - 22:05:06 »
Szia!
Nem néztem utána mélyrehatóan, de ha jól értem a leírását, a mysql_tquery-nek szüksége van egy callback-re, ami akkor hívódik meg, ha a lekérdezés sikeres volt. Elképzelhető, hogy kell egy kis idő, míg a lekérdezésedre eredményt ad a szerver, és mivel Te közvetlenül a lekérdezés elküldése után hívod meg a cache funkciókat, nem biztos, hogy addig végez és úgy érzékeled, mintha nem lenne eredmény. Nézd meg, hogy csinálja a példa kódban: http://wiki.sa-mp.com/wiki/MySQL/R40#mysql_tquery Ebben az esetben valahogy így kéne kinézzen a történet, ha jól értelmeztem a dokumentációt:
Sok sikert, ha bármilyen kérdésed van, írj nyugodtan. 10
SA-MP: Szerverfejlesztés / Képernyő Üdvözlés« Dátum: 2017. június 14. - 21:36:11 »Idézetet írta: Lola. date=1497403407
Nem bántásból, de... ennek mi értelme? Milyen funkciót lát el? Csak mert megjeleníti a textdraw-ot (igazából minden formázás, csinosítás nélkül), de nincs meghatározva, hogy hol, mikor, milyen esetekben tűnjön el (eleve nem egy lokális válozóban kéne eltárolni az azonosítószámát). Illetve lekéred ugyan a játékos nevét, de mit csinálsz vele? Nem használod fel sehol a lekért nevet. 11
SA-MP: Szerverfejlesztés / Járműlekérő parancs (/v) ZCMD-vel« Dátum: 2017. június 14. - 20:25:20 »
Szia!
Legalább még valaki tölt fel ilyesmit. Csak így tovább Engedj meg egy észrevételt: a mai RAM-ok korában takarékoskodj a memóriával, és ne hozz létre 256 méretű tömböket, mikor sose fogod kihasználni. Pláne egy színhez, ahol normális esetben csak néhány számot vársz. Ha jól emlékszem, a beviteli mező (ahová a parancsokat is beírod) legfeljebb 144 karaktert enged, de ebben nem vagyok biztos. Ha igaz, még annyira sincs értelme ilyen nagy méretű tömböket létrehozni. 12
SA-MP: Szerverfejlesztés / Antikáromkodás« Dátum: 2017. június 14. - 00:25:17 »
Szia!
Ezzel a szkripttel csak az a gond, hogyha valakinek azt írod, hogy \"buzi vagy, fasza, igaz?\" vagy \"te buzi gyufaszál\" Nézd meg, gyakorlatilag azt csinálod, hogyha találsz egy tiltott szót, akkor rögtön megnézed, van-e a szövegben kivételek között szereplő szó és ha igen, akkor átengeded az üzenetet. Egyébiránt feleslegesnek tartom az ilyesmit, csak feleslegesen emészti az erőforrásokat, de ez már más kérdés. 13
Segítségkérés / Ha a játékos fegyvert kap« Dátum: 2016. november 10. - 23:54:35 »
Hello
Jó a kérdés Hát nem jut eszembe valóban értelmes megoldás De! azért annyit hozzátennék, h az OnPlayerUpdate-val óvatosan bánj, ahogy néztem kb. 30x fut le másodpercenként.. https://wiki.sa-mp.com/wiki/OnPlayerUpdate A lenti megoldásom NEM tökéletes (és nem teszteltem remélem működik ). Meg kell adni neki egy intervallumot, de még így se jó annyira..NE adj meg túl kicsi intervallumot! A lényege az lenne, h külön fs-ként betöltöd (vagy berakod valamelyik meglevőbe, ez már m1) és minden scriptben meghívja az OnPlayerReceiveWeapon-t, ahol az létezik. Elvileg érzékelnie kellene ha bármelyik sloton megváltozik vmelyik fegyver. Észrevételek és elméleti baszakvás: A GivePlayerWeapon-os újradefiniálgatós megoldással sztem két alapvető gond van: - csak abban a scriptben működik, ahol implementálva van a változtatás - ha minden igaz a játékos nem csak az által kaphat fegyvert (l. SetSpawnInfo épp vmelyik nap jött fel vmelyik témában) A legjobb megoldás sztem az lenne ha írnánk rá egy plugint. Erre hirtelen az az ötletem lenne h azokat a fv-eket, amik érintik a fegyverek adását kis manipulálással átirányítanánk módosított fv-ekre, amik kezelik ezt a problémát. Sokkal hatékonyabb és elegánsabb lenne, mint így megoldani. (Vagy a SetSpawnInfo-t is meg minden ilyen fv-t át kell írni minden kódban és pl fájlba, PVar-ba tárolgatni a dolgokat... de ez csak elmélkedés xd) így ugye közel univerzális megoldást kaphatnánk. Jim Toretto megoldásával ha jól látom az a gond, h lekéri a fegyvereket egy lokális változóba de nem tárolja magasabb szinten őket, ezért ahol van fegyver (gondolom a nem 0 érték) azt mindig új fegyver kapásának fogja venni. Illetve DEFEATER megoldásával ránézésre ezek a gondok vannak sztem: - GivePlayerWeapon újradefiniálás akar lenni de tkp a GivePlayerWeapon nincs is benne alkalmazva pl a végén, tehát fegyvert nem is lenne képes adni - hiányzik a GetWeaponSlot implementációja, gondolom az megmondaná az id-hez tartozó slotot a fegyverek táblázatából (ami itt érhető el: https://wiki.sa-mp.com/wiki/Weapons) - a fegyvert 0-hoz hasonlítja, nem a megadott weaponid-hez - a töltények mennyisége sztem irreleváns, de lehet tévedek - fv-en belül küld üzenetet eljárás hívás helyett, ami nem egy szép és hatékony megvalósítás félreértés végett nem sértésből hanem segítő szándékkal ez csak néhány észrevétel. Nah de remélem ezzel mész valamire: #include <a_samp> 14
SAMP / Továbbjutottak - Döntő« Dátum: 2016. november 10. - 19:28:02 »Idézetet írta: 1ST_Chr date=1478782756\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"63550\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
15
Kérdések, Segítség / SMF fórummotorral kapcsolatos kérdések« Dátum: 2016. november 09. - 20:34:43 »\" post=\"586715\" timestamp=\"1478466257\"] |