Bevezetõ:Ez a plugin, mint a neve is mutatja, lehetõvé teszi a Squirrel nyelv használatát a SA-MP-ban.
A Squirrel is egy objektum-orientált nyelv, amely ismert a könnyû syntaxokról és a különbözõ lehetõségekrõl, és hihetetlen dolgokat lehet vele csinálni.Ez csak egy kísérleti projekt, ha a SA-MP csapata frissíti a klienseket valamint a szervereket, akkor a Squirsamp miatt az összes munkád elfog veszni, amíg a készítõk nem készítik el az új SA-MP verzióhoz a frissítést.Figyelem: Kalcor és a készítõ (Toribio) nem ajánlják publikus szerverekre, mert ez csak egy kísérlet!Követelmények: - Microsoft Windows 9x/NT 5.0+, Linuxhoz MÉG nincs
- SA:MP szerver 0.3a R6 egészen 0.3b-ig
Gyorsaság: - A PAWN-nál sajnos 2× lassabb a Squirrel
Eltérõ változások a PAWN-tól: - A Squirrel nem tartalmazza a SA-MP állandókat, mint pl. a MAX_PLAYERS stb.
- Kettõ új callback köszönt minket: OnScriptInit, OnScriptExit
- SetTimerEx eltávolítva, helyette új paraméterekkel bõvült a SetTimer funkció:
SetTimer(függvény, intervallum, ismétlés, ...)
Emlékezz, a függvény karakterlánc nem lehet!
Mostantól a paraméterekhez nem szükséges a karakterlánc lista
- IsTimerActive(timerid) hozzáadva
- Minden GetPVar függvények nem hivatkoznak paraméterekre már
- A következõ funkciók mostantól karakterlánccal (stringgel) térnek vissza:
GetPlayerName
GetWeaponName
GetPlayerIp
Minden SQLite funkciók melyek stringgel térnek vissza
- A következõ funkciók mostantól lebegõpontos értékkel (floattal) térnek vissza:
GetPlayerFacingAngle
GetVehicleZAngle
GetVehicleHealth
GetPlayerHealth
GetPlayerArmour
- A következõ funkciók visszatérnek egy tömbbel, lebegõpontos értékekkel:
GetPlayerPos
GetVehiclePos
GetObjectPos
GetObjectRot
GetPlayerObjectPos
GetPlayerObjectRot
GetPlayerVelocity
GetVehicleVelocity
GetPlayerCameraPos
GetPlayerCameraFrontVector
GetPlayerCameraUpVector
- A következõ funkciók mostantól egész számmal (integerrel) térnek vissza:
GetPlayerTime: visszatérés .hour és .minute
GetPlayerKeys: visszatérés .keys, .updown és .leftright
GetVehicleDamageStatus: visszatérés .panels, .doors, .lights és .tires
GetPlayerWeaponData: visszatérés .weapon és .ammo
- Új RCON parancsok hozzáadva. loadss, unloadss, reloadss (csak hogy értsétek: ss = squirrel szkript)
Üzembehelyezés/használat:1. Helyezd el a squirsamp.dll-t a te plugins mappádba
2. Add hozzá ezt a sort: \"plugins squirsamp.dll\" a te server.cfg -be
3. Add hozzá a \"scripts\" részhez a server.cfg-ben, pl. \"scripts myscript.nut other.nut\"
4. Készíts egy mappát \"scripts\" néven és ebbe a mappádba helyezd el a te Squirrel szkriptjeid
5. Nem lehet használni ezt a plugint pl. YSF mellett
6. Indítsd el a szervered
Jogi nyilatkozatNe feledd, ez a kód (plugin) levan védve
Mozilla Public License (MPL 1.1)-val!
Kérjük ne módosítsd a szerzõk beleegyezése nélkül!
EgyébEz egy alfa verzió, ha bármilyen bugot, hibát észleltek küldjétek el nekünk (fejlesztõknek) hogy jobbá tegyük a plugint.
Letöltéssquirsamp.dll
Nem kérünk tükörszervereket! (mirror)
ForráskódA kód megtalálható a Google Code-on, vagyis
itt.
Egyéb nem került fordításra dolgok megtalálható itt:
http://forum.sa-mp.com/showthread.php?p=790227
Fordította: ScreaM
Ahha. És mire is jó? 2x lassabb... :S
Ahha. És mire is jó
Sajnos ez a probléma. Bár angol fórumon a gyorsaságról bõvebb leírást ír, csak ennyi a lényeg.
Bár, szerintem ez a Squirrel plugin teljesen felesleges, gyakorlóknak pedig háát.... jó
Az MTA nem ezzel szkriptelhetõ?
Az Lua
Akkor a IV-MP-ben?
Akkor a IV-MP-ben?
Jajj kérlek, ::|
SA-MP - Pawn
MTA - Lua
IV-MP - Squirrel
ám ezek a C++ nyelv \"gyerekei\" :D
legyen már vb f***om a c++-t már unom és könnyû
vagy java (only for fun)
legyen már vb f***om a c++-t már unom és könnyû
vagy java (only for fun)
Ha ennyire \'tudsz\', akkor miért nem használod ki? Ha nehezebb lenne az lenne a bajod, és akkor idáig se jutottál volna el, ennyi.
legyen már vb f***om a c++-t már unom és könnyû
vagy java (only for fun)
Ha ennyire \'tudsz\', akkor miért nem használod ki? Ha nehezebb lenne az lenne a bajod, és akkor idáig se jutottál volna el, ennyi.
[/quote]
te sem érted az iróniát
igazából azért mert leszarom pawn-ot már.
legyen már vb f***om a c++-t már unom és könnyû
vagy java (only for fun)
Ha ennyire \'tudsz\', akkor miért nem használod ki? Ha nehezebb lenne az lenne a bajod, és akkor idáig se jutottál volna el, ennyi.
[/quote]
te sem érted az iróniát
igazából azért mert lesz*rom pawn-ot már.
[/quote]
Kérlek titeket ne OFF-oljatok. ;)
Egyébként Fade, igen megváltoztál a fórumon, globális moderátori viselkedésed és káromkodásod felülmúlhatatlan, csodálkozom hogy hpeter nem vonta vissza a jogod.
OFF vége, csak errõl a pluginról beszélgessünk ebben a témában.
legyen már vb f***om a c++-t már unom és könnyû
vagy java (only for fun)
Ha ennyire \'tudsz\', akkor miért nem használod ki? Ha nehezebb lenne az lenne a bajod, és akkor idáig se jutottál volna el, ennyi.
[/quote]
te sem érted az iróniát
igazából azért mert lesz*rom pawn-ot már.
[/quote]
Kérlek titeket ne OFF-oljatok. ;)
Egyébként Fade, igen megváltoztál a fórumon, globális moderátori viselkedésed és káromkodásod felülmúlhatatlan, csodálkozom hogy hpeter nem vonta vissza a jogod.
OFF vége, csak errõl a pluginról beszélgessünk ebben a témában.
[/quote]
Igazából neked nagy bajod van velem ezt tudom és mind az angol miatt de hát ha ennyit érsz akkor én tehetek róla?
Tudom hogy a rangomra hajtasz nem kell ezért célozgatni.
Off vége
Kihagytam hogy ez a plugin hülyeség egyébként
Nem biztos hogy hülyeség. Szerintem nem baj ha több nyelven lehet samp szervert készíteni, lehet hogy az egyik könyebb mint a másik, az egyikben több funkció van mint a másikban, az egyik gyorsabb mint a másik.
SA-MP-hoz még Python nyelven is lehet szkriptelni, további információ itt: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=154905
Akkor a IV-MP-ben?
Jajj kérlek, ::|
SA-MP - Pawn
MTA - Lua
IV-MP - Squirrel
ám ezek a C++ nyelv \"gyerekei\" :D
[/quote]
IV-MP-ben Lua is van, de egyébként Pawn-ot is terveztek csak hát nem jött össze.
A Python egy hasznos nyelv, fõleg a kezdõbbeknek.
Olvastam már arról is hogy a sa-mp programozható lesz Pythonban is...Erre nagyon kiváncsi leszek...
Itt a link a topichoz akit érdekelne http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=154905&highlight=python
Jo lenne mar egy kompetens OO interpreter-t latni a sa-mp hez.