Szerző Téma: Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]  (Megtekintve 8969 alkalommal)

GroX

  • Vendég
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Dátum: 2010. május 29. - 19:52:41 »
0 Show voters
Audio Plugin
 
Üdv.
Leírom hogy hogy kell kezelni Incognito Audio Pluginját.
(Letöltés lap alján)
Akkor nézzük.
Miután letöltötted a plugint csomagold ki a szerver mappádba.
Ha kicsomagoltad, a server.cfg-be írd be a plugint.
 
plugins audio

 
Linux esetén:
 
plugins audio.so

 
Hogyha kicsomagoltad láthatsz egy mappát audiopacks néven. Ez tárolja a hanganyagokat.
Azon belül default_pack, és another_pack.
Ezeket hagyd figyelmen kívül nem kellenek.
Hozz létre az audipacksban egy új mappát, mindegy hogy milyen néven.
Vegyük példának a custom nevet!
servermappa/audiopacks/custom
Ide másold be a kívánt zenéket, amiket a szerverre fel akarsz tenni.
Ajánlatos, hogy a nevüket lerövidítsd, mert kezelni nehezebb ha hosszú.
Ha ez megvolt, akkor a szerver mappádban lévo audio.ini fájlt nyisd meg.
itt alapból ezeket találod:
 
; audio.ini
;
; Notes:
; ------
; 1. The section names (text enclosed in brackets) correspond to the
;    folder names in the audiopacks directory.
; 2. The keys (numbers to the left) are the audio IDs, and the values
;    are the file names.
; 3. Remote files must be prefixed with http:// or ftp:// (these do
;    not need to be in your audiopacks directory).
; 4. Audio archives are marked by the key \"archive\" rather than an
;    audio ID. The values for these are the archive names. See the
;    readme text document in the server package for a list.
[default_pack]
1 = test.wav
2 = example.mp3
3 = track.ogg
4 = file.wma
archive = CR
archive = SCRIPT
[another_pack]
1 = http://www.website.com/example.mp3
2 = ftp://localhost/test.wav
3 = track.ogg
4 = file.wma
archive = AMBIENCE
archive = CUTSCENE

 
A szögletes zárójelek közé a mappák nevei vannak írva. (amik voltak default_pack, és another_pack)
Hozz létre egy új sort, és szögletes zárójelek közé írd a mappád nevét amit létrehoztál.
Custom példa.
 
[custom]
1 = zene.mp3

 
a zene.mp3-at nevezd át az egyik zene fájl nevére amit betettél.
Az 1 a hang azonosítója.
Ha egy új zenét akarsz berakni akkor azt ajánlatos csinálod hogy a következo számot írod be és utána a zenét.
Tehát pl van 3 zenéd. Ez így néz ki:
 
[custom]
1 = zene.mp3
2 = hang.mp3
3 = valami.mp3

 
(nem csak mp3-at lehet lehet wav, wma stb...)
Tehát ha újat akarsz betenni csak ennyit kell:
 
4 = egyhang.mp3

 
Aztán 5 = stb...
Ha a zenéket betetted akkor ezeket is tedd a végére:
 
archive = AMBIENCE
archive = CUTSCENE

 
Igazából én se tudom mire jók, de nélkülük nem megy.
Ha ez kész akkor jöhet a pawn-os rész.
Nos akkor eloször is ágyazzuk be a függvénykönyvtárat scriptünkbe/módunkba:
 
#include <audio>

 
Hozzuk létre a TCP szervert, amin a hangok és a csomagok fognak \"utazni\":
 
Audio_CreateTCPServer(port); //ide azt a portot írd amin fut a szervered! alap: 7777

 
Lehet úgy is, hogy ha nem tudod a portját a szerverednek, vagy megváltoztattad:
 
   new port = GetServerVarAsInt(\"port\"); //lekérdezzük a szerver portját, és a port változóban tároljuk
Audio_CreateTCPServer(port); //Létrehozzuk a TCP szervert

 
Ezután beállítjuk a csomagot.
 
Audio_SetPack(\"custom\", true); //ha igazra állítod (true) akkor a pack küldheto a játékosoknak, ha hamis (false) akkor nem!

 
A custom helyére a te mappád neve kerül.
Most pedig el kell küldenünk a csomagot a játékosnak ha csatlakozik.
 
public Audio_OnClientConnect(playerid)
{
Audio_TransferPack(playerid); //elküldjük a játékosnak a csomagot
}

 
Ez a függvény csak annak hívódik meg akinek van kliens oldali hang pluginja.
Ha játék közben állítódik be egy csomag akkor a következot kell tenni:
 
public Audio_OnSetPack(audiopack[])
{
for (new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)
{
Audio_TransferPack(i); //mindenkinek elküldi
}
return 1;
}

 
Ez mindenkinek elküldi HA a csomagot beállította a szerver.
A beállításról ennyit most jöjjön a lejátszás.
Lejátszásnál lehetoségünk van változót használni a tároláshoz, amit majd a hang megállításánál kell használnunk.
Hozzunk létre egy tömböt ami minden játékosnak külön elemet ad.
 
new hang[MAX_PLAYERS];

 
És ezután amikor szeretnénk, lejátsszuk a hangot a játékosunknak:
 
Hang[playerid] = Audio_Play(playerid,1); //csak a megadott játékosnak játsza le (playerid)

 
Az 1-es szám a hang azonosítója amit az audio.ini -be adtunk meg. (az 1 = hang.mp3 például)
Ennek a függvénynek több paramétere is van még, loopolás (ha meg áll a zene akkor újrakezdi automatikusan), szüneteltetés, lemixelés (<- én sem tudom mit értenek ez alatt...)
Ha meg szeretnénk állítani a hangot, akkor az Audio_Stop függvényt kell alkalmaznunk.
 
Audio_Stop(playerid,Hang[playerid]); //csak a megadott játékosnak állítja meg (playerid)

 
Itt viszont nem az audio.ini -s azonosítót kell megadni hanem amit lejátszásnál használtunk. (Hang[playerid])
Az alapfokú kezelés ennyi, a középfokról is ejtek egykét szót.
Van még lehetoség a hangok cifrázására, 3D pozíció a hangnak (csak a hatósugarán belül lehet hallani), effektek, és még sok más, ezenkívül a rádiókkal is tudsz szórakozni.
Ennyi lenne a tutorial remélem érthetõ.
Összes függvény + letöltés:
http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=82162
FONTOS: Hogy halld a zenéket a kliens oldali plugint fel kell tenned.
« Utoljára szerkesztve: 2011. november 13. - 13:17:47 írta Jethro »

Nem elérhető Csabesz

  • 7827
    • Profil megtekintése
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #1 Dátum: 2010. május 29. - 20:15:46 »
0 Show voters
Tökéletesen értheto. :D
Én még sosem próbáltam ki, majd talán egyszer...  8)
« Utoljára szerkesztve: 2010. május 30. - 10:28:32 írta Csabesz »

Nem elérhető Mike

  • 849
    • Profil megtekintése
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #2 Dátum: 2010. május 29. - 20:17:16 »
0 Show voters
Ez az! Végre! :D Kösz h leírtad már nagyon kellett  ;D

Nem elérhető Lömpi

  • 1257
    • Profil megtekintése
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #3 Dátum: 2010. május 29. - 21:17:40 »
0 Show voters
xp esetén \'plugins audio.dll\' am jó :D

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #4 Dátum: 2010. május 30. - 09:43:14 »
0 Show voters
Jó kis tut lett, bár ém már nagy nehezen rájöttem a használatára :P. Ám fox írni majd a középföku használatról is ?

GroX

  • Vendég
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #5 Dátum: 2010. május 30. - 11:13:34 »
0 Show voters
Idézetet írta: kurta999 date=1275205394\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1824\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Ám fox írni majd a középföku használatról is ?
 
Majd akkor ha kipróbálom azokat a függvényeket is :D

Nem elérhető Popec16

  • 1267
    • Profil megtekintése
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #6 Dátum: 2010. június 04. - 23:24:40 »
0 Show voters
Köszönöm szépen!
Remélem nem gond ha csinálok a szerómba én is egy ilyet??:)

Nem elérhető SnicK

  • 7521
    • Profil megtekintése
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #7 Dátum: 2010. június 04. - 23:25:31 »
0 Show voters
Azért van :shy: :angel:

Nem elérhető Popec16

  • 1267
    • Profil megtekintése
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #8 Dátum: 2010. június 05. - 11:05:56 »
0 Show voters
Tudom!:)
No bele vágok egy tesztbe ha össze jön írok! :)

][MM][CrasH][HU][

  • Vendég
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #9 Dátum: 2010. június 16. - 19:19:05 »
0 Show voters
Áá leírás dejóljött  :)
Jó TuT!  ;)
Asszem énis csinálok a szeromra  ;D

Nem elérhető Alpha

Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #10 Dátum: 2010. június 23. - 16:25:00 »
0 Show voters
Nekem valamiért nem muködik pedig mindent úgy csináltam és a pwno sem ír ki hát de a DOS boxba azt írja nem tudja olvasni akármilyen file-t rakok bele
Audio config
[custom]
1 = rendor1.wma
2 = rendor2.wma
3 = rendor3.wma
4 = rendor4.wma
5 = rendor5.wma
archive = AMBIENCE
archive = CUTSCENE
« Utoljára szerkesztve: 2010. június 23. - 16:27:04 írta Alpha »

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #11 Dátum: 2010. június 24. - 19:32:27 »
0 Show voters
amúgy a szögletes zárójeleket szekcióknak hívjuk :)

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #12 Dátum: 2010. június 25. - 17:36:52 »
0 Show voters
Nekem linux-on nem akarnak menni a zenék, pedig minden ugyanúgy van minta saját gépemen lévo szerón. (Win 7)

Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #13 Dátum: 2010. július 05. - 21:09:43 »
0 Show voters
Helló all Valaki nem tudna nekem adni 1 másik linket én azon a fórumon nem vok regizve ? :S

Audio plugin kezelése [ALAPFOKON]
« Válasz #14 Dátum: 2010. július 06. - 09:16:23 »
0 Show voters
Messi\" post=\"65231\" timestamp=\"1278356983\"]
Helló all Valaki nem tudna nekem adni 1 másik linket én azon a fórumon nem vok regizve ? :S
 
[/quote]
Hát akkor regisztrálj, szép tut Grox. ;)
Client Plugin (Windows) http://solidfiles.com/d/67f/
Server Plugin (Windows and Linux) http://solidfiles.com/d/572c/
« Utoljára szerkesztve: 2010. július 06. - 09:38:14 írta Magic_Man »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal