Sziasztok!
Valaki már az elsõ leckénél felvetette, hogy miért Zcmd-t használunk.
Rögtön érkezett rá a válasz is. Gyors, egyszerû.
Úgy gondoltam, hogy így, egyfajta a tananyaghoz nem, vagy csak alig-alig kapcsolódó leckében bemutatnám az strcmp mûködését.
1.) Mi az Stcmp jelentése?
Az Strcmp jelentése \"StringCompare\"
2.) Mit csinál az Strcmp?
Két Stringet hasonlít össze egymással.
3.) Hogyan mûködik?
Az Strcmp egyesével összehasonlítja a két stringben megegyezõ karaktereket.
Tehát, ha össze akarod hasonlítani a \"Szia\" és a \"Szia\" stringet, (Ami ugyan az) akkor az Strcmp ezt fogja csinálni:
Kiveszi az elsõbõl az \"S\" Karaktert, és összehasonlítja a másik Stringben lévõ \"S\" karakterrel.
A Karakterek megegyeznek. Mindezt addig csinálja, amíg az egyik stringben kevesebb karakter lesz, mint a másik, vagy a két karakter nem fog megegyezni.
Tehát:
Ha egy \"Szia\" és egy \"Sziamia\" stringet hasonlítunk össze, akkor õ az elsõ a-ig jut.
Az Strcmp-nél szintén meg lehet adni, hogy mit csináljon, ha a két string egyezik, és mit csináljon, ha nem.
Például:
if(strcmp(\"Szia\", \"Szia\") == 0)
{
SendClientMessage(playerid, 0x0FFF, \"Ezt fogja elküldeni, ha a két string megegyezik\");
}
else
{
SendClientMessage(playerid, 0x0FFF, \"És ezt, ha nem egyezik meg, tehát különbözik\");
}
Persze, gondolom, hogy a kezdõ szerverüzemeltetõk csak a Parancsok létrehozására használják.
A Zcmd-vel ellentétben itt a parancsokat az OnPlayerCommandText alá kell írni.
public OnPlayerCommandText()
{
// Ide jöhetnek a parancsok
}
Az Strcmp nem csak a pawn-ban fordul elõ, hanem például a Javaban is!